Zaproszenie do składania wniosków IX-2019/02 - "Dotacje dla europejskich fundacji politycznych".

Zaproszenie do składania wniosków IX-2019/02 - "Dotacje dla europejskich fundacji politycznych"

(2018/C 228/05)

(Dz.U.UE C z dnia 29 czerwca 2018 r.)

A. 

WPROWADZENIE I RAMY PRAWNE

1.
Zgodnie z art. 10 ust. 4 Traktatu o Unii Europejskiej partie polityczne na poziomie europejskim przyczyniają się do kształtowania europejskiej świadomości politycznej i wyrażania woli obywateli Unii.
2.
Zgodnie z art. 224 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej Parlament Europejski i Rada ustanawiają przepisy regulujące partie polityczne na poziomie europejskim, w szczególności zasady dotyczące ich finansowania. Zasady te są określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1141/2014 z dnia 22 października 2014 r. w sprawie statusu i finansowania europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych 1  ("rozporządzenie (UE, Euratom) nr 1141/2014").
3.
Zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014 "europejska fundacja polityczna" oznacza podmiot formalnie powiązany z europejską partią polityczną, który jest zarejestrowany w Urzędzie zgodnie z warunkami i procedurami określonymi w niniejszym rozporządzeniu i którego działalność, wpisująca się w cele i podstawowe wartości Unii, wspiera i uzupełnia cele europejskiej partii politycznej.
4.
Zgodnie z art. 17 ust. 2 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014 europejska fundacja polityczna, powiązana z europejską partią polityczną kwalifikującą się do ubiegania się o finansowanie na podstawie art. 17 ust. 1 przedmiotowego rozporządzenia, zarejestrowana zgodnie z warunkami i procedurami określonymi w niniejszym rozporządzeniu i nieznajdująca się w jednej z sytuacji wykluczenia, o których mowa w art. 106 ust. 1 rozporządzenia finansowego, może ubiegać się o finansowanie z budżetu ogólnego Unii Europejskiej, zgodnie z warunkami określonymi przez urzędnika zatwierdzającego Parlamentu Europejskiego w zaproszeniu do składania wniosków.
5.
W związku z tym Parlament Europejski ogłasza niniejsze zaproszenie do składania wniosków w celu przyznania dotacji europejskim fundacjom politycznym ("zaproszenie").
6.
Podstawowe ramy prawne określono w następujących aktach prawnych:
a)
rozporządzenie (UE, Euratom) nr 1141/2014, zmienione rozporządzeniem (UE, Euratom) 2018/673 z dnia 3 maja 2018 r. 2 ;
b)
decyzja Prezydium Parlamentu Europejskiego z dnia 28 maja 2018 r. ustanawiająca przepisy wykonawcze do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1141/2014 w sprawie statusu i finansowania europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych 3 ;
c)
rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii ("rozporządzenie finansowe") 4 ;
d)
rozporządzenie delegowane Komisji (UE) nr 1268/2012 z dnia 29 października 2012 r. w sprawie zasad stosowania rozporządzenia (UE, Euratom) nr 966/2012 ("zasady stosowania rozporządzenia finansowego") 5 ;
e)
rozporządzenie delegowane Komisji (UE, Euratom) nr 2015/2401 z dnia 2 października 2015 r. w sprawie zawartości i funkcjonowania rejestru europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych 6 ;
f)
rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2015/2246 z dnia 3 grudnia 2015 r. w sprawie szczegółowych przepisów dotyczących systemu nadawania numerów rejestrowych, mającego zastosowanie do rejestru europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych oraz informacji zawartych w standardowych odpisach z rejestru 7 ;
g)
Regulamin Parlamentu Europejskiego 8 .

B. 

CEL ZAPROSZENIA DO SKŁADANIA WNIOSKÓW

7.
Celem niniejszego zaproszenia do składania wniosków jest zaproszenie zarejestrowanych europejskich fundacji politycznych do składania wniosków o finansowanie z budżetu Unii ("wnioski o finansowanie").

C. 

CEL, KATEGORIA I FORMA FINANSOWANIA

8.
Celem finansowania jest wsparcie programu prac europejskich fundacji politycznych w roku budżetowym obejmującym okres od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia 2019 r., zgodnie z warunkami określonymi w decyzji o przyznaniu dotacji przez właściwego urzędnika zatwierdzającego.
9.
Kategorią finansowania jest dotacja dla europejskich fundacji politycznych zgodnie z częścią I tytuł VI rozporządzenia finansowego ("dotacja"). Dotacja przybiera formę zwrotu odsetka faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowalnych.
10.
Maksymalna kwota wypłacona beneficjentowi przez Parlament Europejski nie może przekraczać 95 % faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowalnych.

D. 

DOSTĘPNY BUDŻET

11.
Przewidywane środki finansowe na rok budżetowy 2019 zgodnie z art. 403 budżetu Parlamentu "Finansowanie europejskich fundacji politycznych" wynoszą 19 700 000 EUR. Ostateczne dostępne środki podlegają zatwierdzeniu przez władzę budżetową.

E. 

WYMOGI W ZAKRESIE DOPUSZCZALNOŚCI WNIOSKÓW O FINANSOWANIE

12.
Aby wniosek o finansowanie został dopuszczony, musi on:
a)
zostać złożony w formie pisemnej na formularzu wniosku załączonym do niniejszego zaproszenia i zawierać wszelkie wymagane dokumenty potwierdzające;
b)
zawierać pisemne zobowiązanie w postaci podpisanego formularza oświadczenia, dołączonego do niniejszego zaproszenia, że wnioskodawca zgadza się na warunki określone w załączniku 1b do decyzji Prezydium wyszczególnionej w ust. 6 lit. b) niniejszego zaproszenia;
c)
zawierać pismo przedstawiciela prawnego potwierdzające upoważnienie do podejmowania zobowiązań prawnych w imieniu wnioskodawcy;
d)
zostać przekazany przewodniczącemu Parlamentu Europejskiego do dnia 30 września 2018 r. na poniższy adres:
Przewodniczący Parlamentu Europejskiego

do rąk: Didier KLETHI, dyrektor generalny DG ds. Finansów

SCH 05B031

L-2929 Luksemburg

13.
Wnioski uznane za niekompletne mogą zostać odrzucone.

F. 

KRYTERIA OCENY WNIOSKÓW O FINANSOWANIE

F.1. 

Kryteria wykluczenia

14.
Wnioskodawcy zostaną wykluczeni z procedury finansowania, jeżeli:
a)
znajdują się w jednej z sytuacji wykluczenia, o których mowa w art. 106 ust. 1 i art. 107 lub 108 rozporządzenia finansowego;
b)
podlegają jakimkolwiek karom przewidzianym w art. 27 ust. 1 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014 i w art. 27 ust. 2 lit. a) ppkt (v) i (vi) tegoż rozporządzenia.

F.2. 

Kryteria kwalifikowalności

15.
Aby kwalifikować się do finansowania przez Unię, wnioskodawcy muszą spełniać warunki określone w art. 17 i 18 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014, tj. wnioskodawca:
a)
musi być zarejestrowany zgodnie z rozporządzeniem (UE, Euratom) nr 1141/2014;
b)
musi być powiązany z europejską partią polityczną spełniającą wszystkie kryteria przyznawania wkładu na rzecz europejskich partii politycznych 9 ;
c)
musi przestrzegać obowiązków wymienionych w art. 23 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014, czyli musi uprzednio przekazać roczne sprawozdanie finansowe 10 , sprawozdanie z audytu zewnętrznego oraz wykaz darczyńców i ofiarodawców, jak określono w tym artykule.

F.3. 

Kryteria wyboru

16.
Zgodnie z art. 202 zasad stosowania rozporządzenia finansowego wnioskodawca musi posiadać stabilne i wystarczające źródła finansowania, tak aby utrzymać działalność [...] w roku, na który dotacja została udzielona oraz aby móc uczestniczyć w finansowaniu. Wnioskodawca musi mieć kompetencje i kwalifikacje zawodowe wymagane do zrealizowania proponowanego działania lub programu prac, chyba że akt podstawowy wyraźnie stanowi inaczej.

F.4. 

Kryteria przyznawania i podział finansowania

17.
Zgodnie z art. 19 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014 odnośne dostępne środki rozdziela się co roku. Są one rozdzielane pomiędzy europejskie fundacje polityczne, których wnioski o finansowanie zostały zatwierdzone w świetle kryteriów kwalifikowalności i wykluczenia, według następującego klucza:
a)
10 % rozdziela się w równych częściach między europejskie fundacje polityczne będące beneficjentami;
b)
90 % rozdziela się między europejskie fundacje polityczne będące beneficjentami, proporcjonalnie do liczby wybranych do Parlamentu Europejskiego członków europejskich partii politycznych będących beneficjentami, z którymi wnioskodawcy są powiązani.

G. 

WSPÓLNA KONTROLA ZE STRONY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I URZĘDU

18.
Art. 24 ust. 1 i 2 11  rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014 przewiduje wspólną kontrolę ze strony Parlamentu Europejskiego i Urzędu ds. Europejskich Partii Politycznych i Europejskich Fundacji Politycznych 12 .
19.
Jeżeli zgodnie z rozporządzeniem (UE, Euratom) nr 1141/2014 do kompetencji Urzędu należy kontrola przestrzegania postanowień przedmiotowego rozporządzenia, Parlament Europejski przekazuje odpowiednie dokumenty Urzędowi. Urząd poinformuje Parlament Europejski o wynikach kontroli i weryfikacji.

H. 

WARUNKI

20.
Wnioskodawcy są zobowiązani do zgłaszania Parlamentowi Europejskiemu wszelkich zmian odnośnie do przedłożonych dokumentów oraz wszelkich innych informacji zawartych we wniosku w terminie dwóch tygodni od takiej zmiany. W razie braku takiego zgłoszenia urzędnik zatwierdzający może podjąć decyzję na podstawie dostępnych informacji, z zastrzeżeniem wszelkich informacji udzielonych na późniejszym etapie.
21.
Ciężar dowodu, że wnioskodawca w dalszym ciągu spełnia kryteria finansowania, spoczywa na nim samym.
22.
Warunki dotyczące finansowania przez Unię, które ma być przyznane w ramach niniejszego zaproszenia, określono w załączniku 1b do decyzji Prezydium, o której mowa w ust. 6 lit. b) niniejszego zaproszenia.
23.
Każdy wnioskodawca akceptuje warunki, o których mowa w ust. 22 niniejszego zaproszenia, podpisując formularz oświadczenia dołączonego do niniejszego zaproszenia. Warunki są wiążące dla beneficjenta, któremu przyznano finansowanie, i są określone w decyzji w sprawie przyznania dotacji.

I. 

HARMONOGRAM

24.
Termin składania wniosków o finansowanie upływa z dniem 30 września 2018 r.
25.
Urzędnik zatwierdzający Parlamentu Europejskiego przyjmuje decyzję w ciągu trzech miesięcy od dnia zamknięcia zaproszenia do składania wniosków.
26.
Przewiduje się, że w styczniu 2019 r. wnioskodawcy, których wnioski rozpatrzono pozytywnie, otrzymają decyzję o przyznaniu dotacji, a wnioskodawcy, których wnioski odrzucono, zostaną powiadomieni w tym samym czasie. Wypłata zaliczek nastąpi w ciągu 30 dni od dnia powiadomienia o decyzji w sprawie przyznania dotacji.

J. 

UJAWNIANIE I PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

27.
Parlament Europejski publikuje, w tym również na stronach internetowych, informacje wymagane na mocy art. 32 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014.
28.
Wszelkie dane osobowe zgromadzone w związku z niniejszym zaproszeniem przetwarza się zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 13 , co wynika z art. 33 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014.
29.
Dane te są przetwarzane do celów oceny wniosków o finansowanie oraz ochrony interesów finansowych Unii. Pozostaje to bez uszczerbku dla ewentualnego przekazania tych danych organom odpowiedzialnym za kontrolę i audyt zgodnie z prawodawstwem Unii, takim jak służby audytu wewnętrznego Parlamentu Europejskiego, Urząd, Europejski Trybunał Obrachunkowy lub Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF).
30.
Na pisemny wniosek beneficjent może uzyskać dostęp do swoich danych osobowych w celu poprawienia wszelkich błędnych lub niekompletnych informacji. Beneficjent może składać wnioski dotyczące przetwarzania danych osobowych do Dyrekcji Generalnej ds. Finansów Parlamentu Europejskiego lub do Wydziału Ochrony Danych Osobowych działającego w Parlamencie Europejskim. Beneficjent może w każdej chwili wnieść skargę do Europejskiego Inspektora Ochrony Danych w związku z przetwarzaniem jego danych osobowych.
31.
Dane osobowe mogą być rejestrowane przez Parlament Europejski w bazie danych systemu wczesnego wykrywania i wykluczania, jeśli beneficjent znajduje się w jednej z sytuacji, o których mowa w art. 106 ust. 1 i art. 107 rozporządzenia finansowego.

K. 

INNE INFORMACJE

32.
Wszelkie pytania dotyczące niniejszego zaproszenia należy kierować pocztą elektroniczną, z podaniem numeru referencyjnego zaproszenia, na adres: fin.part.fond.pol@europarl.europa.eu.
33.
Podstawowe akty prawne określone w ust. 6 lit. b) niniejszego zaproszenia oraz załączony do tego zaproszenia formularz wniosku o finansowanie są dostępne na stronie internetowej Parlamentu Europejskiego http://www.europarl.europa.eu/tenders/invitations.htm.
Załącznik: Formularz wniosku o finansowanie, w tym również formularz informacji finansowych, oświadczenie w sprawie warunków i kryteriów wykluczenia, wzór szacunkowego budżetu oraz oświadczenie, że wniosek złożono za pośrednictwem powiązanej europejskiej partii politycznej.

ZAŁĄCZNIK

FORMULARZ WNIOSKU O FINANSOWANIE

DOTACJE 14  DLA EUROPEJSKICH FUNDACJI POLITYCZNYCH

NA ROK BUDŻETOWY [WSTAWIĆ ROK]

STRUKTURA WNIOSKU O FINANSOWANIE

Poniższa tabela ma pomóc w przygotowaniu wniosku o finansowanie. Można jej używać jako listy kontrolnej przy sprawdzaniu, czy wniosek zawiera wszystkie wymagane dokumenty.

Numer dokumentu DOKUMENTY DO PRZEDŁOŻENIA
Dokumenty, które należy dostarczyć, ale które nie zostały uiete w tym wzorze wniosku o finansowanie
1. Oryginał pisma przewodniego z podaniem wnioskowanej kwoty dotacji na rok budżetowy n, podpisany przez przedstawiciela prawnego
2. Pismo przedstawiciela prawnego potwierdzające upoważnienie do podejmowania zobowiązań prawnych w imieniu wnioskodawcy
3. Wykaz osób posiadających uprawnienia w zakresie reprezentowania oraz uprawnienia decyzyjne lub kontrolne w stosunku do organizacji wnioskodawcy, takich jak przewodniczący, członkowie zarządu, sekretarz generalny lub skarbnik (1)
4. Dowód zarejestrowania przez Urząd w dniu złożenia wniosku o finansowanie
5. Program prac
6. Jedynie w przypadku nowego wnioskodawcy, który nie mógł spełnić warunków określonych w art. 23 ust. 1 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014: ostatnie sprawozdanie finansowe po audycie, przygotowane przez zawodowego księgowego
Dokumenty, które należy dostarczyć i które zostały uięte w tym wzorze wniosku o finansowanie
7. Formularz informacji finansowych
8. Oświadczenie w sprawie ogólnych warunków oraz kryteriów wykluczenia
9. Budżet szacunkowy
10. Oświadczenie o złożeniu wniosku za pośrednictwem powiązanej europejskiej partii politycznej
(1) W stosownych przypadkach z odniesieniem do właściwych przepisów zawartych w statucie wnioskodawcy.

FORMULARZ INFORMACJI FINANSOWYCH

grafika

OŚWIADCZENIE W SPRAWIE OGÓLNYCH WARUNKÓW ORAZ KRYTERIÓW WYKLUCZENIA

Ja, niżej podpisany, prawny przedstawiciel [wstawić nazwę wnioskodawcy] oświadczam, że:

-
zapoznałem się z warunkami określonymi we wzorze decyzji w sprawie przyznania dotacji i wyrażam na nie zgodę;
-
wnioskodawca nie znajduje się w jednej z sytuacji opisanych w art. 106 ust. 1 (*), art. 107 (*) i art. 108 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 ("rozporządzenie finansowe") 15 ;
-
wnioskodawca nie podlega jakimkolwiek karom przewidzianym w art. 27 ust. 1 (*) rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014 ani w art. 27 ust. 2 lit. a) ppkt (v) i (vi) (*) tegoż rozporządzenia 16 ;
-
organizacja składająca wniosek posiada zdolność finansową i organizacyjną do wdrożenia decyzji o przyznaniu dotacji;
-
informacje zawarte w niniejszym wniosku oraz w załącznikach do niego są prawdziwe, a żadna inna informacja nie została, w całości lub w części, zatajona przed Parlamentem Europejskim.

Podpis osoby upoważnionej:

Tytuł (pani, pan, prof. ...), imię i nazwisko:
Stanowisko w organizacji składającej wniosek o finansowanie:
Miejscowość/data:
Podpis:

_________

(*) Przepisy artykułów przywołanych w powyższych odniesieniach znajdują się poniżej:

Artykuł 106 ust. 1 rozporządzenia finansowego

Instytucja zamawiająca wyklucza wykonawcę z udziału w postępowaniach o udzielenie zamówienia, regulowanych przepisami niniejszego rozporządzenia, w przypadku gdy:

a) podmiot gospodarczy znajduje się w stanie upadłości, prowadzone jest wobec niego postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne, w przypadku gdy jego aktywami zarządza likwidator lub sąd, w przypadku zawarcia układu z wierzycielami, w przypadku gdy jego działalność gospodarcza jest zawieszona lub w przypadku gdy znajduje się on w jakiejkolwiek analogicznej sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w krajowych przepisach ustawowych lub wykonawczych;

b) stwierdzono - w drodze prawomocnego wyroku lub ostatecznej decyzji administracyjnej - że dany wykonawca naruszył obowiązki dotyczące uiszczania podatków lub składek na ubezpieczenie społeczne zgodnie z prawem kraju, w którym wykonawca ten prowadzi przedsiębiorstwo, zgodnie z prawem kraju, w którym znajduje się instytucja zamawiająca lub z prawem kraju realizacji zamówienia;

c) stwierdzono - w drodze prawomocnego wyroku lub ostatecznej decyzji administracyjnej - że dany wykonawca dopuścił się poważnego wykroczenia zawodowego poprzez naruszenie mających zastosowanie przepisów ustawowych lub wykonawczych lub norm etycznych grupy zawodowej, do której ten wykonawca należy, lub poprzez każde bezprawne zachowanie, które ma wpływ na jego zawodową wiarygodność, gdy tego rodzaju zachowanie wskazuje na bezprawny zamiar lub rażące niedbalstwo, w tym w szczególności poprzez następujące zachowanie:

(i) przedstawienie informacji wymaganych do weryfikacji braku podstaw wykluczenia lub do weryfikacji spełnienia kryteriów kwalifikacji lub w ramach realizacji zamówienia, które to informacje w wyniku nieuczciwości lub zaniedbania wprowadzały w błąd;

(ii) zawarcie porozumienia z innymi wykonawcami w celu zakłócenia konkurencji;

(iii) naruszenie praw własności intelektualnej;

(iv) próby wpłynięcia na proces podejmowania decyzji przez instytucję zamawiającą w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia;

(v) próby pozyskania poufnych informacji, które mogą dać danemu wykonawcy nienależną przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

d) stwierdzono - w drodze prawomocnego wyroku - że dany wykonawca dopuścił się jednego z następujących czynów:

(i) nadużycia finansowego w rozumieniu art. 1 Konwencji w sprawie ochrony interesów finansowych Wspólnot Europejskich, ustanowionej aktem Rady z dnia 26 lipca 1995 r.;

(ii) korupcji, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 Konwencji w sprawie zwalczania korupcji, w którą zaangażowani są urzędnicy Wspólnot Europejskich lub urzędnicy państw członkowskich Unii Europejskiej, ustanowionej aktem Rady z dnia 26 maja 1997 r., i w art. 2 ust. 1 decyzji ramowej Rady 2003/568/WSiSW, jak również korupcji zdefiniowanej w prawie kraju, w którym znajduje się instytucja zamawiająca, kraju, w którym wykonawca prowadzi przedsiębiorstwo, lub kraju realizacji zamówienia;

(iii) udziału w organizacji przestępczej, zgodnie z definicją w art. 2 decyzji ramowej Rady 2008/841/WSiSW;

(iv) prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu, zgodnie z definicją w art. 1 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2005/60/WE;

(v) przestępstw terrorystycznych lub przestępstw związanych z działalnością terrorystyczną, zgodnie z definicją zawartą, odpowiednio, w art. 1 i 3 decyzji ramowej Rady 2002/475/WSiSW (1), lub podżegania do popełnienia przestępstwa, pomocnictwa, współsprawstwa lub usiłowania popełnienia takich przestępstw, o których mowa w art. 4 tej decyzji;

(vi) pracy dzieci lub innych form handlu ludźmi, zgodnie z definicją w art. 2 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/36/UE;

e) wykonawca dopuścił się znaczących uchybień w wypełnieniu najważniejszych obowiązków w ramach wykonywania umowy finansowanej z budżetu, które doprowadziły do wcześniejszego rozwiązania tej umowy lub do zastosowania ryczałtowego odszkodowania lub innych kar przewidzianych w umowie, lub które zostały wykryte w następstwie kontroli, audytów lub dochodzeń prowadzonych przez urzędnika zatwierdzającego, Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF) lub Trybunał Obrachunkowy;

f) stwierdzono - w drodze prawomocnego wyroku lub ostatecznej decyzji administracyjnej - że dany wykonawca dopuścił się nieprawidłowości w rozumieniu art. 1 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 2988/95.

Art. 107. ust. 1 rozporządzenia finansowego

Instytucja zamawiająca nie udziela zamówienia w ramach danego postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który:

a) znajduje się w sytuacji wykluczenia, ustalonej zgodnie z art. 106;

b) przedstawił informacje wymagane jako warunek udziału w postępowaniu, które to informacje wprowadzały w błąd, lub wcale nie przedstawił tych informacji;

c) był wcześniej zaangażowany w przygotowanie dokumentów zamówienia, jeżeli wiąże się to z zakłóceniem konkurencji, któremu nie można inaczej zaradzić.

Zgodnie z art. 18 ust. 2 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014 wnioskodawca nie może podlegać żadnym karom przewidzianym w art. 27 ust. 1 i w art. 27 ust. 2 lit. a) ppkt (v) i (vi). Rozporządzenie (UE, Euratom) nr 1141/2014 - art. 27 ust. 1

Zgodnie z art. 16 Urząd tytułem kary usuwa europejską partię polityczną lub europejską fundację polityczną z rejestru w następujących sytuacjach:

a) jeżeli wobec danej partii lub fundacji wydano prawomocny wyrok stwierdzający podjęcie przez nią nielegalnej działalności naruszającej interesy finansowe Unii, zgodnie z art. 106 ust. 1 rozporządzenia finansowego;

b) jeżeli zgodnie z procedurami określonymi w art. 10 ust. 2-5 stwierdzono, że nie spełnia już ona jednego lub kilku warunków określonych w art. 3 ust. 1 lub art. 3 ust. 2; lub

ba) jeżeli decyzja o zarejestrowaniu danej partii lub fundacji opiera się na nieprawidłowych bądź błędnych informacjach, za które odpowiada wnioskodawca, lub jeżeli decyzja taka została uzyskana w drodze oszustwa; lub

c) jeżeli wniosek państwa członkowskiego o usunięcie z rejestru ze względu na poważne zaniedbanie obowiązków przewidzianych w prawie krajowym spełnia wymogi określone w art. 16 ust. 3 lit. b).

Rozporządzenie (UE, Euratom) nr 1141/2014 - art. 27 ust. 2 lit. a) ppkt (v) i (vi)

Urząd nakłada kary finansowe w następujących sytuacjach:

a) naruszenia niewymierne:

(v) jeżeli wobec europejskiej partii politycznej lub europejskiej fundacji politycznej wydano prawomocny wyrok stwierdzający podjęcie przez nią nielegalnej działalności naruszającej interesy finansowe Unii zgodnie z art. 106 ust. 1 rozporządzenia finansowego;

(vi) jeżeli dana europejska partia polityczna lub europejska fundacja polityczna kiedykolwiek celowo nie podała informacji lub celowo podała nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje, lub jeżeli organy uprawnione na mocy niniejszego rozporządzenia do przeprowadzania audytu lub kontroli beneficjentów finansowania z budżetu ogólnego Unii Europejskiego wykryły nieprawidłowości w rocznych sprawozdaniach finansowych, uznawane za stanowiące istotne pominięcia lub błędy zgodnie z międzynarodowymi standardami rachunkowości, zdefiniowanymi w art. 2 rozporządzenia (WE) nr 1606/2002.

SZACUNKOWY BUDŻET

Koszty
Koszty kwalifikowalne Budżet Faktycznie
A.1: Koszty zatrudnienia pracowników

1. Wynagrodzenia

2. Składki

3. Szkolenie zawodowe

4. Koszty delegacji

5. Inne koszty zatrudnienia pracowników

A.2: Koszty infrastruktury i koszty operacyjne

1. Czynsz, media i koszty utrzymania

2. Koszty instalacji, eksploatacji i utrzymania urządzeń

3. Koszty amortyzacji ruchomości i nieruchomości

4. Materiały papiernicze i narzędzia biurowe

5. Opłaty pocztowe i telekomunikacyjne

6. Koszty druku, tłumaczeń, reprodukcji

7. Inne koszty związane z infrastrukturą

A.3: Koszty administracyjne

1. Koszty dokumentacji (prasa, agencje prasowe, bazy danych)

2. Koszty analiz i badań

3. Koszty sądowe

4. Koszty księgowe i koszty audytu

5. Wsparcie dla stron trzecich

6. Inne koszty administracyjne

A.4: Posiedzenia i koszty reprezentacyjne

1. Koszty posiedzeń

2. Uczestnictwo w seminariach i konferencjach

3. Koszty reprezentacyjne

4. Koszty zaproszeń

5. Inne koszty związane z organizacją posiedzeń

A.5: Koszty rozpowszechniania i publikacji

1. Koszty publikacji

2. Tworzenie i użytkowanie stron internetowych

3. Koszty reklamy

4. Drobne materiały promocyjne

5. Seminaria i wystawy

6. Inne koszty związane z polityką informacyjną

A.6: Przydział na "rezerwę na pokrycie kosztów kwalifikowalnych w pierwszym kwartale roku N+1"
A. KWOTA CAŁKOWITA KOSZTÓW KWALIFIKOWALNYCH
Koszty niekwalifikowalne

1. Rezerwa

2. Straty kursowe

3. Wierzytelności wątpliwe na rzecz stron trzecich

4. Wkłady rzeczowe

5. Inne (określić jakie)

B. KWOTA CAŁKOWITA KOSZTÓW NIEKWALIFIKOWALNYCH
C. KOSZTY OGÓŁEM
Dochody
Budżet Faktycznie
D.1 Uwolnienie "rezerwy na pokrycie kosztów kwalifikowalnych w pierwszym kwartale roku N" nie dotyczy
D.2 Finansowanie Parlamentu Europejskiego
D.3 Wkłady pochodzące od członków
3.1 od organizacji członkowskich

3.2 od indywidualnych członków

D.4 Darowizny
D.5 Inne zasoby własne
(wymienić)
D.6. Odsetki z tytułu płatności zaliczkowych
D.7. Wkłady rzeczowe
D. DOCHODY OGÓŁEM
E. Zyski/straty (F-C)
F. Zasoby własne przeniesione na rachunek rezerwy
G. Zyski/straty związane z kontrolą zgodności z zasadą non-profit (E-F)

OŚWIADCZENIE O ZŁOŻENIU WNIOSKU ZA POŚREDNICTWEM POWIĄZANEJ EUROPEJSKIEJ PARTII POLITYCZNEJ

Ja, niżej podpisany, prawny przedstawiciel [wstawić nazwę wnioskodawcy] oświadczam, że zgodnie z art. 18 ust. 5 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014 niniejszy wniosek o finansowanie [wstawić nazwę wnioskodawcy] w roku budżetowym 2019 został złożony za pośrednictwem powiązanej europejskiej partii politycznej [wstawić nazwę powiązanej europejskiej partii politycznej].

Podpis osoby upoważnionej:

Tytuł (pani, pan, prof. ...), imię i nazwisko:
Stanowisko w organizacji składającej wniosek o finansowanie:
Miejscowość/data:
Podpis:
1 Dz.U. L 317 z 4.11.2014, s. 1.
2 Dz.U. L 114I z 4.5.2018, s. 1.
3 Dz.U. C 225 z 28.6.2018, s. 4.
4 Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1.
5 Dz.U. L 362 z 31.12.2012, s. 1.
6 Dz.U. L 333 z 19.12.2015, s. 50.
7 Dz.U. L 318 z 4.12.2015, s. 28.
8 Regulamin Parlamentu Europejskiego, styczeń 2017 r.
9 Zgodnie z częścią II tytuł VIII rozporządzenia finansowego.
10 Chyba że wnioskodawca nie był przedmiotem kontroli zgodnie z art. 23 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014 (np. nowo utworzony podmiot itp.).
11 Art. 24 ust. 1-2 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014 - ogólne przepisy dotyczące kontroli:

1. Kontrola nad wypełnianiem przez europejskie partie polityczne i europejskie fundacje polityczne ich obowiązków, o których mowa w niniejszym rozporządzeniu, jest sprawowana we współpracy przez Urząd, urzędnika zatwierdzającego Parlamentu Europejskiego i właściwe państwa członkowskie.

2. Urząd sprawuje kontrolę nad wypełnianiem przez europejskie partie polityczne i europejskie fundacje polityczne ich obowiązków, o których mowa w niniejszym rozporządzeniu, w szczególności w związku z art. 3, art. 4 ust. 1 lit. a), b) i d)-f), art. 5 ust. 1 lit. a)-e) i g), art. 9 ust. 5 i 6 oraz art. 20, 21 i 22.

Urzędnik zatwierdzający Parlamentu Europejskiego sprawuje kontrolę nad wypełnianiem przez europejskie partie polityczne i europejskie fundacje polityczne obowiązków związanych z finansowaniem unijnym, o których mowa w niniejszym rozporządzeniu, zgodnie z rozporządzeniem finansowym. Przy sprawowaniu takiej kontroli Parlament Europejski podejmuje niezbędne środki w zakresie zwalczania nadużyć finansowych mających skutki dla interesów finansowych Unii i zapobiegania im.

12 Ustanowiony na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014.
13 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.
14 Kategorią finansowania jest dotacja na działalność na mocy części I tytuł VI rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii (Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1).
15 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii (Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1).
16 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1141/2014 z dnia 22 października 2014 r. w sprawie statusu i finansowania europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych ("rozporządzenie (UE, Euratom) nr 1141/2014", Dz.U. L 317 z 4.11.2014, s. 1).

Zmiany w prawie

Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2018.228.23

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Zaproszenie do składania wniosków IX-2019/02 - "Dotacje dla europejskich fundacji politycznych".
Data aktu: 29/06/2018
Data ogłoszenia: 29/06/2018