"Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów »Lotnictwo: otwarta i połączona Europa«"[COM(2017) 286 final]
oraz
"Wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony konkurencji w transporcie lotniczym, uchylającego rozporządzenie (WE) nr 868/2004"
[COM(2017) 289 final - 2017/0116 (COD)]
(2018/C 197/09)
(Dz.U.UE C z dnia 8 czerwca 2018 r.)
Sprawozdawca: Jacek KRAWCZYK
Wniosek o konsultację Komisja Europejska, 5.7.2017
Parlament Europejski, 15.6.2017
Rada, 19.6.2017
Podstawa prawna Art. 100 ust. 2 i art. 304 Traktatu o funkcjonowaniu Unii
Europejskiej
Sekcja odpowiedzialna Sekcja Transportu, Energii, Infrastruktury i Społeczeństwa
Informacyjnego
Data przyjęcia przez sekcję 4.1.2018
Data przyjęcia na sesji plenarnej 17.1.2018
Sesja plenarna nr 531
Wynik głosowania 115/1/4
(za/przeciw/wstrzymało się)
Bruksela, dnia 17 stycznia 2018 r.
|
Georges DASSIS |
|
Przewodniczący |
|
Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego |
4 Menedżer sieci jest dyrekcją w EUROCONTROL odpowiedzialną za planowanie przepustowości sieci. Musi zapewnić, że przepustowość ruchu lotniczego jest udostępniana i wykorzystywana w najlepszy możliwy sposób w codziennej działalności sieci ogólnoeuropejskiej. W tym celu ściśle współpracuje z państwami członkowskimi i ich krajowymi instytucjami zapewniającymi służby żeglugi powietrznej.
5 Art. 153 ust. 5 TFUE.
9 COM(2017) 286 final, s. 2.
13 SWD(2017) 207 final.
14 Badanie przeprowadzone dla Komisji w kwietniu 2013 r. "268/2004 - A Case for Better Regulation" [268/2004 - Powód dla lepszego stanowienia prawa].
15 Przykładem takiej nieuczciwej praktyki może być sytuacja, w której ważne, silne gospodarczo państwo trzecie de facto odmawia przewoźnikom unijnym dostępu do ważnych ze względów komercyjnych czasów na start lub lądowanie na swoich głównych lotniskach.
16 COM(2017) 289, art. 13.
19 Rozporządzenie (WE) nr 1008/2008, art. 4 lit. f) (Dz.U. L 293 z 31.10.2008, s. 3).
20 SWD(2017) 207 final, s. 4.
21 Przykład: nabycie pakietu mniejszościowego Air Berlin przez Etihad Airways jako część strategii mającej na celu stworzenie silnego partnerstwa między kilkoma europejskimi liniami lotniczymi i Etihad Airways.
22 Obowiązek w stosunku do potrzeb w zakresie rozwoju gospodarczego regionu.
23 Rozporządzenie (WE) nr 1008/2008, art. 16 ust. 3 (Dz.U. L 293 z 31.10.2008, s. 3).
25 Art. 153 ust. 5 TFUE.
27 SWD(2017) 182 final, pkt 3.4.4.
28 Umowa o transporcie lotniczym między UE a USA podpisana w dniach 25 i 30 kwietnia 2007 r., art. 14.
29 SWD(2017) 182 final, pkt 2.2.1.3.