[COM(2017) 281 final - 2017/0123 (COD)](2018/C 197/07)
(Dz.U.UE C z dnia 8 czerwca 2018 r.)
Sprawozdawcy: Stefan BACK i Pasi MOISIO
Wniosek o konsultację |
Parlament Europejski, 15.6.2017 |
|
Rada Unii Europejskiej, 20.6.2017 |
Podstawa prawna |
Artykuł 91 TFUE |
Sekcja odpowiedzialna |
Sekcja Transportu, Energii, Infrastruktury i Społeczeństwa Informacyjnego |
Data przyjęcia przez sekcję |
4.1.2018 |
Data przyjęcia na sesji plenarnej |
18.1.2018 |
Sesja plenarna nr |
531 |
Wynik głosowania |
221/3/2 |
(za/przeciw/wstrzymało się) |
|
W przeciwnym wypadku EKES wolałaby utrzymać obecne przepisy dotyczące kabotażu, ponieważ bez spełnienia powyższych warunków wniosek Komisji oznaczałoby w praktyce niemal pełne otwarcie rynku, które mogłoby spowodować nieprzewidywalne skutki dla rynku.
EKES przyjmuje także z zadowoleniem ograniczenie przewozów kabotażowych dozwolonych w państwach członkowskich innych niż państwo członkowskie, w którym znajduje się miejsce przeznaczenia przewozu międzynarodowego (przyjmujące państwo członkowskie), do państw członkowskich sąsiadujących z tym państwem członkowskim, co ułatwia kontrolę zgodności. Niemniej jednak wniosek powinien zostać zmieniony, aby było jasne, że nowe prawa do kabotażu w wyniku nowego transportu międzynarodowego do sąsiadującego państwa członkowskiego zastępują istniejące prawa do kabotażu, w celu zapobieżenia kumulacji takich praw ("kabotaż łańcuchowy"). Bardzo ważna jest kwestia przewidywalności prawnej.
Bruksela, dnia 18 stycznia 2018 r.
|
Georges DASSIS |
|
Przewodniczący |
|
Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego |