Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Qualcomm/NXP Semiconductors (M.8306).

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające 1
Qualcomm/NXP Semiconductors
(M.8306)

(2018/C 113/09)

(Dz.U.UE C z dnia 27 marca 2018 r.)

1.
W dniu 28 kwietnia 2017 r. Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji (zwanej dalej "planowaną transakcją"), w wyniku której przedsiębiorstwo Qualcomm Incorporated, za pośrednictwem swojej jednostki zależnej Qualcomm River Holdings B.V. (razem "Qualcomm"), zamierza, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw 2  ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw"), przejąć kontrolę nad całym przedsiębiorstwem NXP Semiconductors N.V. ("NXP") w drodze zakupu akcji. Qualcomm i NXP zwane są dalej "stronami".
2.
W dniu 9 czerwca 2017 r. Komisja przyjęła decyzję o wszczęciu postępowania zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. W decyzji tej Komisja wskazała, że proponowana transakcja wchodzi w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz budzi poważne wątpliwości co do jej zgodności z rynkiem wewnętrznym oraz funkcjonowaniem Porozumienia EOG.
3.
W dniu 28 czerwca 2017 r. Qualcomm przedstawił pisemne uwagi dotyczące decyzji o wszczęciu postępowania.
4.
Podczas drugiej fazy postępowania Komisja wystosowała do stron kilka wniosków o informacje zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. W dniu 28 czerwca 2017 r. Komisja przyjęła decyzję zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw zmuszającą Qualcomm do dostarczenia pewnych informacji, o które Komisja prosiła w dniu 14 czerwca 2017 r. zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, a których Qualcomm nie dostarczył w wyznaczonym przez Komisję terminie. W decyzji tej zawieszono również termin określony w art. 10 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw do końca dnia, w którym Komisja otrzyma te informacje. Zawieszenie terminu dobiegło końca w dniu 16 sierpnia 2017 r., po tym jak Qualcomm przedłożył Komisji przedmiotowe informacje.
5.
W dniu 5 września 2017 r. Komisja przyjęła drugą decyzję zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw zmuszającą Qualcomm do dostarczenia informacji, o które Komisja prosiła w dniu 14 czerwca 2017 r. zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, a których Qualcomm nie dostarczył w wyznaczonym przez Komisję terminie. W decyzji tej zawieszono również z dniem 17 sierpnia 2017 r. termin, o którym mowa w art. 10 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, do końca dnia, w którym Komisja otrzyma te informacje.
6.
W dniu 4 października 2017 r. Komisja przyjęła trzecią decyzję zgodnie z art. 11 ust. 3 i art. 15 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, zmuszającą Qualcomm do dostarczenia - w odpowiedzi na jej wniosek o informacje z dnia 14 czerwca 2017 r. -pewnych informacji i dokumentów, które nie zostały jeszcze dostarczone Komisji, i nakładającą okresową karę pieniężną na wypadek niedostarczenia przez Qualcomm tych informacji w wyznaczonym terminie. W dniu 17 listopada 2017 r. Qualcomm przedłożył kompletną odpowiedź na wniosek Komisji o informacje z dnia 14 czerwca 2017 r. i zawieszenie terminu wygasło z końcem tego dnia.
7.
W dniu 5 października 2017 r. Qualcomm przedstawił pierwszy zestaw formalnych zobowiązań. W dniu 6 października 2017 r. Komisja poddała przedstawione zobowiązania badaniu rynku. W dniu 10 listopada 2017 r., otrzymawszy od Komisji wyniki badania rynku, jakim objęto ten pakiet zobowiązań, Qualcomm formalnie przedstawił zmienione zobowiązania ("ostateczne zobowiązania"). Qualcomm przedstawił nieco zmienione wersje ostatecznych zobowiązań w dniach 15 listopada 2017 r., 12 grudnia 2017 r. i 18 grudnia 2017 r.
8.
W niniejszym postępowaniu zainteresowane strony trzecie nie złożyły żadnych wniosków wymagających rozpatrzenia.
9.
Komisja nie wydała pisemnego zgłoszenia zastrzeżeń zgodnie z art. 13 ust. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 802/2004 3 . Nie miało miejsca żadne formalne złożenie ustnych wyjaśnień na spotkaniu wyjaśniającym zgodnie z art. 14 tego rozporządzenia.
10.
W projekcie decyzji uznaje się, że proponowana transakcja jest zgodna z rynkiem wewnętrznym i Porozumieniem EOG, z zastrzeżeniem wypełnienia przez Qualcomm pewnych warunków i zobowiązań.
11.
Zgodnie z art. 16 decyzji 2011/695/UE zbadałem, czy projekt decyzji dotyczy jedynie zastrzeżeń, co do których strony miały możliwość przedstawienia swoich stanowisk. Stwierdzam, że tak istotnie jest.
12.
Podsumowując, uznaję, że w niniejszym postępowaniu przestrzegano skutecznego wykonywania praw procesowych stron.
Bruksela, dnia 10 stycznia 2018 r.
Joos STRAGIER
1 Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji Przewodniczącego Komisji Europejskiej 2011/695/UE z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29) ("decyzja 2011/695/UE").
2 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1.
3 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 802/2004 w sprawie wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. L 133 z 30.4.2004, s. 1; sprostowanie w Dz.U. L 172 z 6.5.2004, s. 9).

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2018.113.77

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Qualcomm/NXP Semiconductors (M.8306).
Data aktu: 10/01/2018
Data ogłoszenia: 27/03/2018