Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Sprawa M.7801 - Wabtec/Faiveley Transport.

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające 1
Sprawa M.7801 - Wabtec/Faiveley Transport

(2018/C 113/06)

(Dz.U.UE C z dnia 27 marca 2018 r.)

1.
Dnia 4 kwietnia 2016 r. Komisja Europejska ("Komisja"), zgodnie z art. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw 2 , otrzymała zgłoszenie planowanej transakcji (zwanej dalej "planowaną transakcją"), w wyniku której przedsiębiorstwo Westinghouse Air Brake Technologies Corporation ("Wabtec") zamierza przejąć pośrednią wyłączną kontrolę nad całym przedsiębiorstwem Faiveley Transport S.A. ("Faiveley") w drodze zakupu akcji. Przedsiębiorstwo Wabtec zwane jest dalej "stroną zgłaszającą", a przedsiębiorstwa Wabtec i Faiveley zwane są wspólnie "stronami".
2.
Dnia 12 maja 2016 r. Komisja podjęła decyzję o wszczęciu postępowania zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, stwierdzając, że proponowana transakcja budzi poważne wątpliwości co do zgodności z rynkiem wewnętrznym oraz funkcjonowaniem Porozumienia EOG w odniesieniu do rynku kompletnych układów pneumatycznych hamulców i podsystemów tych układów (hamulców do wózków kolejowych i pneumatycznych modułów sterujących), pantografów, materiałów ciernych i tarczy hamulcowych.
3.
Dnia 17 czerwca 2016 r. Komisja podjęła decyzję zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw przedłużającą, za zgodą strony zgłaszającej, drugi etap okresu przeglądu proponowanej transakcji i termin przyjęcia ostatecznej decyzji o 20 dni.
4.
Dnia 8 lipca 2016 r. bieg powyższego terminu zawieszono zgodnie z art. 10 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw i art. 9 rozporządzenia wykonawczego do rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw 3 . Zawieszenie zakończyło się dnia 13 lipca 2016 r.
5.
Dnia 25 lipca 2016 r. strona zgłaszająca przedstawiła Komisji swoje zobowiązania ("pierwsze zobowiązania"), a Komisja rozpoczęła badanie rynku w celu oceny, czy pierwsze zobowiązania byłyby odpowiednie do rozwiązania problemów w zakresie konkurencji potwierdzonych podczas drugiego etapu przeglądu w odniesieniu do rynku produkcji i dostawy spiekanych okładzin i klocków hamulcowych na niezależnym rynku wtórnym w EOG.
6.
Dnia 16 sierpnia 2016 r. strona zgłaszająca, otrzymawszy od Komisji informacje zwrotne w sprawie oceny pierwszych zobowiązań, w tym wyników badania rynku, przedstawiła Komisji zmienione zobowiązania ("ostateczne zobowiązania").
7.
W niniejszym postępowaniu zainteresowane strony trzecie nie złożyły żadnych wniosków wymagających rozpatrzenia.
8.
Komisja nie wydała pisemnego zgłoszenia zastrzeżeń zgodnie z art. 13 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego do rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Nie miało miejsca żadne formalne złożenie ustnych wyjaśnień na spotkaniu wyjaśniającym zgodnie z art. 14 tego rozporządzenia.
9.
W projekcie decyzji uznaje się, że proponowana transakcja jest zgodna z rynkiem wewnętrznym i Porozumieniem EOG, z zastrzeżeniem wypełnienia przez stronę zgłaszającą wszystkich ostatecznych zobowiązań określonych w formie warunków i obowiązków załączonych do projektu decyzji.
10.
Zgodnie z art. 16 decyzji 2011/695/UE zbadałem, czy projekt decyzji dotyczy jedynie zastrzeżeń, co do których strony miały możliwość przedstawienia swoich stanowisk. Stwierdzam, że tak istotnie jest.
11.
Nie otrzymałem podczas niniejszego postępowania innych wniosków proceduralnych ani skarg i ogólnie uważam, że w niniejszej sprawie przestrzegano skutecznego wykonywania praw procesowych.
Bruksela, dnia 22 września 2016 r.
Joos STRAGIER
1 Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji Przewodniczącego Komisji Europejskiej 2011/695/UE z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29) ("decyzja 2011/695/UE").
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1) ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").
3 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 802/2004 z dnia 7 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. L 133 z 30.4.2004, s. 1) ("rozporządzenie wykonawcze do rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2018.113.67

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Sprawa M.7801 - Wabtec/Faiveley Transport.
Data aktu: 22/09/2016
Data ogłoszenia: 27/03/2018