(2017/C 62/02)(Dz.U.UE C z dnia 25 lutego 2017 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ I PRZEDSTAWICIELE RZĄDÓW PAŃSTW CZŁONKOWSKICH,
PRZYWOŁUJĄC polityczne tło przedmiotowej kwestii przedstawione w załączniku, a zwłaszcza cel ONZ w zakresie zrównoważonego rozwoju nr 4 1 , wspólne sprawozdanie z wdrażania strategicznych ram europejskiej współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia (ET 2020) 2 oraz deklarację w sprawie promowania - poprzez edukację - postaw obywatelskich oraz wspólnych wartości, którymi są wolność, tolerancja i niedyskryminacja 3 ,
ODNOTOWUJĄC komunikat Komisji w sprawie poprawy i modernizacji edukacji 4 ,
UZNAJĄC, ŻE:
PODKREŚLAJĄ, ŻE:
UZNAJĄ, ŻE
PODKREŚLAJĄ, ŻE
ZACHĘCAJĄ PAŃSTWA CZŁONKOWSKIE, ABY ZGODNIE Z UWARUNKOWANIAMI KRAJOWYMI:
WZYWAJĄ KOMISJĘ, ABY:
1 UNESCO (2015), "Edukacja 2030: ramy działania - Ku włączającej i sprawiedliwej edukacji wysokiej jakości oraz uczeniu się przez całe życie - dostępnych dla wszystkich", s. 2.
2 Wspólne sprawozdanie z wdrażania strategicznych ram europejskiej współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia (ET 2020) z listopada 2015 r. (14440/1/15 REV 1).
3 Deklaracja w sprawie promowania - poprzez edukację - postaw obywatelskich oraz wspólnych wartości, którymi są wolność, tolerancja i niedyskryminacja (Paryż, 17 marca 2015 r.).
4 Dok. 15418/16.
5 Liderów edukacyjnych, nauczycieli i pracowników niebędącymi nauczycielami, uczniów, rodziców i rodzin.
6 Np. służb socjalnych, służb ds. młodzieży, pracowników środowiskowych, psychologów, pielęgniarek, logopedów, specjalistów ds. poradnictwa, organów lokalnych, organizacji pozarządowych, przedsiębiorstw, związków zawodowych, wolontariuszy.
7 Raport tematycznej grupy roboczej ds. wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem pod auspicjami Komisji Europejskiej (październik 2014): "Proponowane kluczowe zasady ram jakości wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem".
8 Sprzęt (sieci szerokopasmowe, sieć 4G, wspieranie technologii dotowanych i BYOD - rozwiązanie "przynieś własne urządzenie"), infrastruktura programowa, w szczególności portale i repozytoria zasobów, a także sieci.
9 Systematyczne zachęty i szkolenia, by umożliwić nauczycielom eksperymentowanie z cyfrowymi metodami pedagogicznymi, w tym dotyczącymi uczenia się w grupie, oraz wyodrębniania i rozpowszechniania najlepszych praktyk zarówno wśród nauczycieli, jak i na krajowym szczeblu polityki.
10 Wizje, polityki i strategie edukacyjne należy przekierować tak, by zamiast promować technologię, promowały otwartą i sieciową kulturę wspieraną przez technologię.
11 Konkluzje Rady i przedstawicieli rządów państw członkowskich zebranych w Radzie w sprawie zapobiegania radykalizacji prowadzącej do brutalnego ekstremizmu, dok. 14276/16, s. 6.
12 Deklaracja w sprawie promowania - poprzez edukację - postaw obywatelskich oraz wspólnych wartości, którymi są wolność, tolerancja i niedyskryminacja (Paryż, 17 marca 2015 r.), s. 5.