(2017/C 342/06)(Dz.U.UE C z dnia 12 października 2017 r.)
Sprawozdawca: |
Pavel BRANDA (CZ/EKR), zastępca burmistrza gminy Rádlo |
Bruksela, dnia 12 lipca 2017 r.
|
Markku MARKKULA |
|
Przewodniczący |
|
Europejskiego Komitetu Regionów |
1 Należy zauważyć, że podobne inicjatywy transgraniczne istnieją także poza programami współpracy transgranicznej (np. na francuskich granicach między departamentem Pirenejów Wschodnich/rządem Katalonii itd.) i również mogą zapewniać cenny wkład.
2 Wielkość projektów, dla których rozporządzenie zbiorcze sugeruje zastosowanie uproszczonych procedur kosztów.
3 Na przykład: Dyrekcja Generalna ds. Polityki Wewnętrznej "Territorial Governance and Cohesion Policy", Parlament Europejski, Bruksela, 2015 r.; "Panteia and partners, Ex-Post Evaluation of Interreg III 2000-2006", Komisja Europejska, 2010 r.
4 Znaczenie euroregionów w rozwoju współpracy transgranicznej zostało podkreślone w rezolucji Parlamentu Europejskiego w sprawie roli euroregionów w procesie rozwoju polityki regionalnej (2004/2257(INI)).
5 Faktycznie, ale nie zawsze formalnie.
6 Zgodnie z dyrektywą w sprawie zamówień publicznych, niekoniecznie oparte na prawie publicznym.
7 COR-2016-00008-00-00-AC-TRA.
8 Fakt, że mamy do czynienia z dodatkowymi systemami prawnymi z uwagi na jednoczesne stosowanie europejskich, krajowych i regionalnych regulacji, prowadzi do chaosu.
9 Przede wszystkim między Irlandią a Irlandią Północną, ale także między Francją a Anglią.