Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Hutchison 3G Italy/WIND/JV.

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające 1
Hutchison 3G Italy/WIND/JV

(Sprawa M.7758)

(2016/C 391/04)

(Dz.U.UE C z dnia 22 października 2016 r.)

1.
W dniu 5 lutego 2016 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw 2 , Komisja Europejska ("Komisja") otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której przedsiębiorstwa CK Hutchison Holdings Limited ("Hutchison") poprzez swoją spółkę pośrednio zależną Hutchison Europe Telecommunications SARL ("HET", Luksemburg) i VimpelCom Ltd ("VimpelCom") poprzez swoją spółkę pośrednio zależną Vimpel-Com Luxembourg Holdings SARL ("VIP", Luksemburg) przejmują, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) i art. 3 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wspólną kontrolę nad nowo utworzoną spółką joint venture ("JV" lub "transakcja").
2.
We Włoszech Hutchison prowadzi działalność za pośrednictwem należącej do niego w całości spółki zależnej H3G SpA ("H3G"), natomiast VimpelCom prowadzi działalność za pośrednictwem należącej do niej w całości spółki zależnej WIND Telecomunicazioni SpA ("WIND"). Działalność JV będzie łączyła działalność prowadzoną już przez H3G i WIND, a mianowicie świadczenie usług telefonii komórkowej i stacjonarnej we Włoszech. HET, H3G, VIP i WIND będą zwane dalej łącznie "stronami".
3.
W pierwszym etapie postępowania wyjaśniającego Komisja powzięła poważne wątpliwości co do zgodności transakcji z rynkiem wewnętrznym i z Porozumieniem EOG. W dniu 30 marca 2016 r. Komisja przyjęła decyzję o wszczęciu postępowania na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, w odniesieniu do której strony przekazały uwagi na piśmie w dniu 21 kwietnia 2016 r.
4.
W dniu 20 kwietnia 2016 r. na wniosek stron i zgodnie z art. 10 ust. 3 akapit drugi zdanie pierwsze rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw okresu przeglądu transakcji w drugim etapie postępowania przedłużono o 5 dni roboczych.
5.
W dniu 8 czerwca 2016 r. w następstwie pierwszego przekazania zobowiązań przez strony Komisja przedłużyła wspomniany okres przeglądu o dodatkowych 15 dni roboczych zgodnie z art. 10 ust. 3 akapit drugi zdanie trzecie rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
6.
Na wnioski złożone PosteMobile SpA ("PosteMobile"), Sky Italia S.r.l. ("Sky Italia"), Iliad SA ("Iliad") i Telecom Italia SpA ("Telecom Italia") uznałem je za zainteresowane osoby trzecie w bieżącym postępowaniu odpowiednio w dniach 14 kwietnia 2016 r., 19 maja 2016 r., 1 czerwca 2016 r. i 13 czerwca 2016 r.
7.
Strony przedstawiły pierwszy zestaw zobowiązań w dniu 6 czerwca 2016 r. Na podstawie wyników ukierunkowanego badania rynku rozpoczętego w dniu 8 czerwca 2016 r. przez Komisję w związku z tym pakietem zobowiązań, strony przedstawiły zmienione zobowiązania dnia 5 lipca 2016 r. Jednocześnie strony poinformowały Komisję, że w dniu 1 lipca 2016 r. zawarły wiążące umowy przyrzeczone z przedsiębiorstwem Iliad, możliwym podmiotem przyjmującym środek zaradczy, w tym:
1)
umowę w sprawie ustaleń ramowych i transferu;
2)
umowę w sprawie krajowych usług roamingu;
3)
umowę w sprawie współdzielenia sieci dostępu radiowego; oraz
4)
umowę w sprawie kolokacji (łącznie "umowy dotyczące nowego operatora sieci ruchomej"). Strony poinformowały Komisję, że umowy dotyczące operatora sieci ruchomej zostały później zmienione i ponownie zrealizowane dnia 18 lipca 2016 r.
8.
W dniu 18 lipca 2016 r. strony przedłożyły ostateczny zestaw zobowiązań ("ostateczne zobowiązanie operatora sieci ruchomej").
9.
Komisja nie wydała pisemnego zgłoszenia zastrzeżeń zgodnie z art. 13 ust. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 802/2004 3 . Nie miało miejsca żadne formalne złożenie ustnych wyjaśnień na spotkaniu wyjaśniającym zgodnie z art. 14 tego rozporządzenia.
10.
W projekcie decyzji uznaje się transakcję, w formie zmienionej w wyniku ostatecznego zobowiązania operatora sieci komórkowej, za zgodną z rynkiem wewnętrznym, z zastrzeżeniem warunków i obowiązków mających na celu zapewnienie przestrzegania przez strony tych zobowiązań, w szczególności w odniesieniu do wprowadzenia nowego operatora sieci komórkowej (Iliad) na rynek włoski.
11.
Zgodnie z art. 16 ust. 1 decyzji 2011/695/UE dokonałem przeglądu projektu decyzji i uważam, że dotyczy on jedynie zastrzeżeń, co do których strony miały możliwość przedstawienia swoich stanowisk.
12.
Ogólnie uważam, że w niniejszej sprawie przestrzegano skutecznego wykonywania praw procesowych.

Bruksela, dnia 18 sierpnia 2016 r.

Joos STRAGIER
1 Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji Przewodniczącego Komisji Europejskiej 2011/695/UE z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29) ("decyzja 2011/695/UE").
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (rozporządzenie WE w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw) (Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1) ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").
3 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 802/2004 z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. L 133 z 30.4.2004, s. 1; sprostowanie w Dz.U. L 172 z 6.5.2004, s. 9).

Zmiany w prawie

Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2016.391.5

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Hutchison 3G Italy/WIND/JV.
Data aktu: 18/08/2016
Data ogłoszenia: 22/10/2016