Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 17 sierpnia 2016 r. dotycząca projektu decyzji w sprawie M.7758 - Hutchison 3G Italy/WIND/JV - Sprawozdawca: Irlandia.

Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 17 sierpnia 2016 r. dotycząca projektu decyzji w sprawie M.7758 - Hutchison 3G Italy/WIND/JV

Sprawozdawca: Irlandia

(2016/C 391/03)

(Dz.U.UE C z dnia 22 października 2016 r.)

Koncentracja

1.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw 1 .
2.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja ma wymiar unijny zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Definicja rynku

3.
Komitet Doradczy zgadza się z definicjami właściwych rynków produktowych i geograficznych określonymi przez Komisję w projekcie decyzji.
4.
W szczególności Komitet Doradczy zgadza się, że należy wyróżnić następujące rynki:
a)
detaliczny rynek usług telefonii komórkowej we Włoszech;
b)
hurtowy rynek usług dostępu do sieci i rozpoczynania połączeń w sieciach telefonii komórkowej we Włoszech.

Ocena wpływu na konkurencję

5.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja może wywołać nieskoordynowane skutki horyzontalne, które w istotny sposób utrudnią skuteczną konkurencję na detalicznym rynku usług telefonii komórkowej we Włoszech, głównie w wyniku wyeliminowania istotnych czynników presji konkurencyjnej wywieranej wzajemnie przez H3G S.p.A. ("H3G") i WIND Telecomunicazioni S.p.A. ("WIND") w połączeniu ze zmniejszeniem presji konkurencyjnej wywieranej na pozostałych konkurentów.
6.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja może wywołać skoordynowane skutki horyzontalne, które w istotny sposób utrudnią skuteczną konkurencję na rynku usług detalicznych telefonii komórkowej we Włoszech.
7.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja może wywołać nieskoordynowane skutki horyzontalne, które w istotny sposób utrudnią skuteczną konkurencję na hurtowym rynku usług dostępu do sieci telefonii komórkowej i rozpoczynania połączeń w sieciach telefonii komórkowej we Włoszech, głównie w wyniku wyeliminowania istotnych czynników presji konkurencyjnej wywieranej wzajemnie przez H3G i WIND w połączeniu ze zmniejszeniem presji konkurencyjnej wywieranej na pozostałych konkurentów.
8.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby zgłoszona transakcja spowodowała znaczne zakłócenie skutecznej konkurencji, uwzględniając wpływ, jaki wywiera ona na następujące rynki:
a)
hurtowy rynek usług roamingu międzynarodowego we Włoszech;
b)
rynek hurtowych usług zakańczania połączeń w sieciach ruchomych w każdej z sieci H3G i WIND;
c)
hurtowe rynki usług zakańczania połączeń w sieciach stacjonarnych WIND;
d)
rynek hurtowych usług dosyłu w sieciach stacjonarnych we Włoszech.

Środek zaradczy

9.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zobowiązania zaproponowane przez strony zgłaszające w dniu 18 lipca 2016 r. zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw odnoszą się do problemów w zakresie konkurencji zidentyfikowanych przez Komisję na detalicznym rynku usług telefonii komórkowej we Włoszech. Mniejszość państw członkowskich wstrzymuje się od głosu.
10.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zobowiązania zaproponowane przez strony zgłaszające w dniu 18 lipca 2016 r. zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw odnoszą się do problemów w zakresie konkurencji zidentyfikowanych przez Komisję na hurtowym rynku usług dostępu do sieci telefonii komórkowej i rozpoczynania połączeń w sieciach telefonii komórkowej we Włoszech. Mniejszość państw członkowskich wstrzymuje się od głosu.
11.
Komitet Doradczy zgadza się ze stwierdzeniem Komisji, że pod warunkiem zachowania pełnej zgodności ze zobowiązaniami zaproponowanymi przez strony zgłaszające w dniu 18 lipca 2016 r. nie jest prawdopodobne, aby zgłoszona transakcja spowodowała znaczne zakłócenie skutecznej konkurencji na rynku wewnętrznym lub na znacznej jego części. Mniejszość państw członkowskich wstrzymuje się od głosu.
12.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszoną transakcję należy zatem uznać za zgodną z rynkiem wewnętrznym zgodnie z art. 2 ust. 2 i art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Mniejszość państw członkowskich wstrzymuje się od głosu.
1 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1 ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2016.391.3

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 17 sierpnia 2016 r. dotycząca projektu decyzji w sprawie M.7758 - Hutchison 3G Italy/WIND/JV - Sprawozdawca: Irlandia.
Data aktu: 22/10/2016
Data ogłoszenia: 22/10/2016