Język postępowania: litewski(2016/C 027/15)
(Dz.U.UE C z dnia 25 stycznia 2016 r.)
Sąd odsyłający
Vilniaus apygardos teismas
Strony w postępowaniu głównym
Strona skarżąca: UAB LitSpecMet
Strona pozwana: UAB Vilniaus lokomotyvų remonto depas
Interwenient: UAB Plienmetas
Pytania prejudycjalne
Czy art. 1 ust. 9 dyrektywy nr 2004/18/WE 1 należy interpretować w ten sposób, że spółka:
nie może być uznana za instytucję zamawiającą?
Jeżeli Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uzna, że spółka może być uznana za instytucję zamawiającą w powyżej przedstawionych okolicznościach, czy art. 1 ust. 9 dyrektywy 2004/18/WE należy interpretować w ten sposób, że spółka traci status instytucji zamawiającej w sytuacji, gdy wartość usług naprawy taboru kolejowego świadczonych w ramach transakcji typu in-house na rzecz instytucji zamawiającej będącej założycielem spółki spada i stanowi mniej niż 90 % lub nie stanowi głównej części całkowitego obrotu uzyskanego z działalności spółki?
1 Dyrektywa nr 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (Dz.U. L 134, s. 114, szczególne wydanie litewskie: rozdział 6 tom 7 s. 132).