Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora wykonawczego Europejskiej Fundacji Kształcenia (ETF) COM/2016/20014.

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora wykonawczego Europejskiej Fundacji Kształcenia (ETF)
(Zatrudnienie na czas określony - grupa zaszeregowania AD 14)
COM/2016/20014

(2016/C 248 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 8 lipca 2016 r.)

Reprezentujemy

Europejska Fundacja Kształcenia (ETF) jest agencją Unii Europejskiej, ustanowioną rozporządzeniem Rady (EWG) nr 1360/ 90 z dnia 7 maja 1990 r. przekształconym w 2008 r. (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1339/ 2008 z dnia 16 grudnia 2008 r.). Zapewnia ona informacje, doradztwo i wsparcie dotyczące systemów kształcenia i szkolenia zawodowego kierowane do państw członkowskich UE i krajów partnerskich, a także do Komisji Europejskiej, w ramach instrumentów polityki zewnętrznej Unii.

Od 1994 r. ETF stała się centrum wiedzy fachowej w zakresie rozwoju i reformy systemów kształcenia i szkolenia zawodowego w krajach kandydujących do UE i krajach partnerskich, promującym rozwój kapitału ludzkiego, a tym samym wspierającym zrównoważony wzrost gospodarczy oraz włączenie społeczne w tych krajach.

Szczegółowe informacje na temat celów i funkcji ETF zostały opisane we wspomnianym powyżej rozporządzeniu, więcej informacji można znaleźć na poniższej stronie internetowej: http://www.etf.europa.eu/.

Siedziba ETF mieści się w Turynie, we Włoszech, a zatrudnionych jest w niej około 130 osób.

Oferujemy

Dyrektor jest przedstawicielem prawnym ETF i współtworzy jej zewnętrzny wizerunek, a odpowiada przed Radą Zarządzającą. Do obowiązków dyrektora należy:

-
opracowanie i realizacja celów strategicznych w obszarze obowiązków ETF oraz zgodnie z procedurami określonymi w rozporządzeniu,
-
przygotowywanie i wykonywanie rocznych i wieloletnich programów prac fundacji,
-
bieżące zarządzanie personelem ETF, w tym przeprowadzanie rekrutacji,
-
przygotowywanie i organizacja zebrań Rady Zarządzającej oraz wykonywanie jej decyzji,
-
przygotowywanie i wykonywanie budżetu ETF oraz zapewnienie wydajnego zarządzania nim w zgodzie z zasadami należytego zarządzania finansami,
-
ułatwianie współpracy między ETF, instytucjami europejskimi, państwami członkowskimi i innymi zainteresowanymi stronami,
-
komunikacja ze społeczeństwem dotycząca wszystkich kwestii wchodzących w zakres misji ETF. Zadania te są opisane we wspomnianym rozporządzeniu, w szczególności w art. 10.

Kryteria wyboru

Od kandydata wymaga się:

-
potwierdzonej zdolności kierowania organizacją, zarówno na poziomie strategicznym, jak i na poziomie zarządzania,
-
doskonałych umiejętności w zakresie rozwijania strategii ETF, informowania o niej i jej realizacji, w celu zapewnienia pomyślnego wykonania mandatu agencji,
-
udokumentowanego doświadczenia w kierowaniu i zarządzaniu zmianami w dużej organizacji, w kontekście stabilnych lub malejących zasobów,
-
umiejętności kierowania dużym zespołem i motywowania pracowników w europejskim, wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku,
-
udokumentowanego doświadczenia w zarządzaniu zasobami finansowymi i ludzkimi w środowisku krajowym, europejskim lub międzynarodowym,
-
znajomości regulaminu pracowniczego i rozporządzenia finansowego UE lub doświadczenia w zakresie podobnych rozwiązań prawnych w ramach organizacji krajowych lub międzynarodowych,
-
wiedzy i doświadczenia w zakresie opracowywania polityki oraz zdolności do przyjęcia całościowego podejścia do kształcenia i szkolenia zawodowego, umiejętności i kwalifikacji, rynku pracy lub stosunków zewnętrznych z krajami partnerskimi UE (kraje kandydujące, kraje objęte europejską polityką sąsiedztwa, Azja Środkowa),
-
umiejętności przekazywania informacji ogółowi społeczeństwa oraz współpracy z zainteresowanymi podmiotami (organami europejskimi, międzynarodowymi, krajowymi i lokalnymi, organizacjami międzynarodowymi, partnerami społecznymi itd.),
-
znajomości przepisów i sposobu funkcjonowania instytucji UE, jak również wiedzy na temat polityki UE i międzynarodowej działalności w dziedzinach istotnych dla ETF,
-
bardzo dobra znajomość języka angielskiego będzie dodatkowym atutem; podobnie jak znajomość języka francuskiego.

Kandydat musi (kryteria kwalifikacyjne)

Kandydaci zostaną zakwalifikowani do etapu naboru na podstawie następujących kryteriów formalnych, których spełnienie musi nastąpić przed upływem terminu składania zgłoszeń:

-
Obywatelstwo: kandydaci muszą posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.
-
Dyplom lub stopień uniwersytecki: kandydat musi posiadać:
(i)
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów; lub
(ii)
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata (wspomniane roczne doświadczenie nie może wchodzić w zakres doświadczenia zawodowego liczonego od momentu ukończenia studiów wyższych, o którym mowa poniżej).
-
Doświadczenie zawodowe: kandydat musi posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe liczone od chwili ukończenia studiów wyższych na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje. Przynajmniej pięć lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte w dziedzinie bezpośrednio związanej z powyższym stanowiskiem.
-
Doświadczenie w zarządzaniu: kandydat musi posiadać przynajmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, liczonego od chwili ukończenia studiów wyższych, zdobytego na stanowisku kierowniczym wyższego szczebla 1 . Doświadczenie na stanowisku kierowniczym bezpośrednio związane z kształceniem i szkoleniem zawodowym będzie dodatkowym atutem.
-
Znajomość języków: kandydat musi biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej 2 oraz znać na odpowiednim poziomie inny język urzędowy.
-
Limit wieku: kandydat musi być w stanie sprawować powierzoną funkcję przez całą pięcioletnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego. Dla pracownika Unii Europejskiej zatrudnionego na czas określony, rozpoczynającego pracę po dniu 1 stycznia 2014 r., wiek emerytalny rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym pracownik ten osiąga wiek 66 lat 3 .

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Przed objęciem funkcji dyrektor ma obowiązek złożyć oświadczenie, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenie dotyczące konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na jego/jej niezależności.

Procedura wyboru i mianowania

Komisja Europejska dokona wyboru dyrektora ETF zgodnie z jej obowiązującymi procedurami wyboru i rekrutacji (zob. również Compilation Document on Senior Officials Policy 4 ). W tym celu Komisja powoła komisję kwalifikacyjną, która zaprosi na rozmowę kandydatów, którzy spełniają wymienione wyżej kryteria kwalifikacyjne i których profil w największym stopniu odpowiada wymienionym wyżej kryteriom wyboru.

Komisja kwalifikacyjna zaproponuje kandydatów najlepiej odpowiadających wyżej wymienionym kryteriom do dalszych rozmów z działającym w Komisji Europejskiej Komitetem Konsultacyjnym ds. Powoływania. Będą oni musieli odbyć testy przeprowadzane metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne. Kandydaci zakwalifikowani przez Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania zostaną zaproszeni na rozmowę z komisarzem ds. zatrudnienia, spraw społecznych, umiejętności i mobilności pracowników.

Po tych rozmowach Komisja Europejska sporządzi listę kandydatów najlepiej spełniających określone wymagania, którą przekaże Radzie Zarządzającej ETF. Rada przeprowadzi rozmowy z kandydatami, a następnie mianuje dyrektora z listy kandydatów wyłonionych przez Komisję. Umieszczenie kandydata na liście nie gwarantuje zatrudnienia.

Kandydaci mogą zostać zaproszeni na dodatkowe rozmowy lub testy poza wymienionymi powyżej. Wygłoszone zostanie także oświadczenie przed odpowiednią komisją lub odpowiednimi komisjami Parlamentu Europejskiego.

Ze względów praktycznych oraz w celu jak najszybszego zakończenia procedury wyboru w interesie kandydatów oraz ETF procedura wyboru będzie przeprowadzana wyłącznie w języku angielskim lub francuskim 5 . Niemniej jednak komisje selekcyjne będą sprawdzać podczas rozmowy(-ów), czy kandydaci spełniają wymóg zadowalającej znajomości innego języka urzędowego UE.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia odpowiadają warunkom określonym w warunkach zatrudnienia innych pracowników w odniesieniu do urzędników zatrudnionych na czas określony zajmujących stanowiska równoważne podstawowemu stanowisku dyrektora w grupie zaszeregowania AD 14 Unii Europejskiej 6 . Wybrany kandydat zostanie zaklasyfikowany w zależności od długości jego doświadczenia do stopnia 1 lub 2 w grupie zaszeregowania. Zostanie on powołany na okres 5 lat z możliwością przedłużenia o maksymalnie 3 lata.

Informujemy kandydatów, że warunki zatrudnienia innych pracowników nakładają na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Miejscem zatrudnienia jest Turyn (Włochy), gdzie mieści się siedziba ETF.

Stanowisko jest dostępne od dnia 1 lipca 2017 r.

Polityka równych szans

Komisja Europejska oraz ETF stosują politykę równych szans i niedyskryminacji zgodnie z art. 1 lit. d) regulaminu pracowniczego.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (wyszczególnione w rubryce "Kandydat musi"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu, doświadczenia zawodowego na wysokim szczeblu, jak również wymaganej znajomości języków. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury wyboru.

Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie pod poniższym adresem:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/

Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Zostanie on wykorzystany do potwierdzenia rejestracji, a także do przekazywania informacji na poszczególnych etapach procedury. Prosimy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania rejestracji należy załadować życiorys w formacie PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie online (maks. 8 000 znaków).

Po zakończeniu rejestracji kandydaci otrzymają wiadomość elektroniczną potwierdzającą, że ich zgłoszenie zostało zarejestrowane. Wiadomość zawierać będzie również numer identyfikacyjny, który będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Nieotrzymanie potwierdzenia oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym na adres: European Commission, Directorate-General for Human Resources and Security, Unit for Senior Management and CCA, SC11 8/59, 1049 Bruxelles/ Brussel, BELGIQUE/BELGIË, wyraźnie zaznaczając, że dotyczy ono: Vacancy for Executive Director of the European Training Foundation (ETF) (COM/2016/20014). Data stempla pocztowego nie może być późniejsza niż termin zakończenia rejestracji kandydatów.

W takim wypadku wszelka późniejsza korespondencja między Komisją a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. Do zgłoszenia należy wówczas załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa dnia 8 września 2016 r., o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli. Po tym terminie rejestracja elektroniczna nie będzie możliwa.

Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane po upływie terminu, niezależnie od przyczyny, nie będą przyjmowane.

Ważne informacje dla kandydatów

Pragniemy przypomnieć, że prace komisji selekcyjnych są tajne. Kandydatom nie wolno nawiązywać bezpośredniego ani pośredniego kontaktu z członkami komisji, ani też prosić o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu.

Ochrona danych osobowych

Komisja zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów w sposób zgodny z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy UE i o swobodnym przepływie takich danych 7 . Dotyczy to w szczególności poufności i bezpieczeństwa tych danych.

1 Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych 5 lat, podczas których zdobyli doświadczenie na stanowiskach kierowniczych:

1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje;

2) liczbę pracowników nadzorowanych na tym stanowisku;

3) wielkość budżetów, którymi zarządzali;

4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej stanowiska; oraz

5) liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

5 Komisja selekcyjna zadba o to, aby rodzimi użytkownicy tych języków nie odnieśli w związku z tym nienależnej korzyści.
6 Zob. przypis 3.
7 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2016.248A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora wykonawczego Europejskiej Fundacji Kształcenia (ETF) COM/2016/20014.
Data aktu: 08/07/2016
Data ogłoszenia: 08/07/2016