(2016/C 248 A/01)(Dz.U.UE C z dnia 8 lipca 2016 r.)
Reprezentujemy
Europejska Fundacja Kształcenia (ETF) jest agencją Unii Europejskiej, ustanowioną rozporządzeniem Rady (EWG) nr 1360/ 90 z dnia 7 maja 1990 r. przekształconym w 2008 r. (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1339/ 2008 z dnia 16 grudnia 2008 r.). Zapewnia ona informacje, doradztwo i wsparcie dotyczące systemów kształcenia i szkolenia zawodowego kierowane do państw członkowskich UE i krajów partnerskich, a także do Komisji Europejskiej, w ramach instrumentów polityki zewnętrznej Unii.
Od 1994 r. ETF stała się centrum wiedzy fachowej w zakresie rozwoju i reformy systemów kształcenia i szkolenia zawodowego w krajach kandydujących do UE i krajach partnerskich, promującym rozwój kapitału ludzkiego, a tym samym wspierającym zrównoważony wzrost gospodarczy oraz włączenie społeczne w tych krajach.
Szczegółowe informacje na temat celów i funkcji ETF zostały opisane we wspomnianym powyżej rozporządzeniu, więcej informacji można znaleźć na poniższej stronie internetowej: http://www.etf.europa.eu/.
Siedziba ETF mieści się w Turynie, we Włoszech, a zatrudnionych jest w niej około 130 osób.
Oferujemy
Dyrektor jest przedstawicielem prawnym ETF i współtworzy jej zewnętrzny wizerunek, a odpowiada przed Radą Zarządzającą. Do obowiązków dyrektora należy:
Kryteria wyboru
Od kandydata wymaga się:
Kandydat musi (kryteria kwalifikacyjne)
Kandydaci zostaną zakwalifikowani do etapu naboru na podstawie następujących kryteriów formalnych, których spełnienie musi nastąpić przed upływem terminu składania zgłoszeń:
Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów
Przed objęciem funkcji dyrektor ma obowiązek złożyć oświadczenie, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenie dotyczące konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na jego/jej niezależności.
Procedura wyboru i mianowania
Komisja Europejska dokona wyboru dyrektora ETF zgodnie z jej obowiązującymi procedurami wyboru i rekrutacji (zob. również Compilation Document on Senior Officials Policy 4 ). W tym celu Komisja powoła komisję kwalifikacyjną, która zaprosi na rozmowę kandydatów, którzy spełniają wymienione wyżej kryteria kwalifikacyjne i których profil w największym stopniu odpowiada wymienionym wyżej kryteriom wyboru.
Komisja kwalifikacyjna zaproponuje kandydatów najlepiej odpowiadających wyżej wymienionym kryteriom do dalszych rozmów z działającym w Komisji Europejskiej Komitetem Konsultacyjnym ds. Powoływania. Będą oni musieli odbyć testy przeprowadzane metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne. Kandydaci zakwalifikowani przez Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania zostaną zaproszeni na rozmowę z komisarzem ds. zatrudnienia, spraw społecznych, umiejętności i mobilności pracowników.
Po tych rozmowach Komisja Europejska sporządzi listę kandydatów najlepiej spełniających określone wymagania, którą przekaże Radzie Zarządzającej ETF. Rada przeprowadzi rozmowy z kandydatami, a następnie mianuje dyrektora z listy kandydatów wyłonionych przez Komisję. Umieszczenie kandydata na liście nie gwarantuje zatrudnienia.
Kandydaci mogą zostać zaproszeni na dodatkowe rozmowy lub testy poza wymienionymi powyżej. Wygłoszone zostanie także oświadczenie przed odpowiednią komisją lub odpowiednimi komisjami Parlamentu Europejskiego.
Ze względów praktycznych oraz w celu jak najszybszego zakończenia procedury wyboru w interesie kandydatów oraz ETF procedura wyboru będzie przeprowadzana wyłącznie w języku angielskim lub francuskim 5 . Niemniej jednak komisje selekcyjne będą sprawdzać podczas rozmowy(-ów), czy kandydaci spełniają wymóg zadowalającej znajomości innego języka urzędowego UE.
Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia odpowiadają warunkom określonym w warunkach zatrudnienia innych pracowników w odniesieniu do urzędników zatrudnionych na czas określony zajmujących stanowiska równoważne podstawowemu stanowisku dyrektora w grupie zaszeregowania AD 14 Unii Europejskiej 6 . Wybrany kandydat zostanie zaklasyfikowany w zależności od długości jego doświadczenia do stopnia 1 lub 2 w grupie zaszeregowania. Zostanie on powołany na okres 5 lat z możliwością przedłużenia o maksymalnie 3 lata.
Informujemy kandydatów, że warunki zatrudnienia innych pracowników nakładają na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.
Miejscem zatrudnienia jest Turyn (Włochy), gdzie mieści się siedziba ETF.
Stanowisko jest dostępne od dnia 1 lipca 2017 r.
Polityka równych szans
Komisja Europejska oraz ETF stosują politykę równych szans i niedyskryminacji zgodnie z art. 1 lit. d) regulaminu pracowniczego.
Procedura zgłaszania kandydatur
Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (wyszczególnione w rubryce "Kandydat musi"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu, doświadczenia zawodowego na wysokim szczeblu, jak również wymaganej znajomości języków. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury wyboru.
Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie pod poniższym adresem:
https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/
Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.
Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Zostanie on wykorzystany do potwierdzenia rejestracji, a także do przekazywania informacji na poszczególnych etapach procedury. Prosimy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.
W celu dokonania rejestracji należy załadować życiorys w formacie PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie online (maks. 8 000 znaków).
Po zakończeniu rejestracji kandydaci otrzymają wiadomość elektroniczną potwierdzającą, że ich zgłoszenie zostało zarejestrowane. Wiadomość zawierać będzie również numer identyfikacyjny, który będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Nieotrzymanie potwierdzenia oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!
Nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.
Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym na adres: European Commission, Directorate-General for Human Resources and Security, Unit for Senior Management and CCA, SC11 8/59, 1049 Bruxelles/ Brussel, BELGIQUE/BELGIË, wyraźnie zaznaczając, że dotyczy ono: Vacancy for Executive Director of the European Training Foundation (ETF) (COM/2016/20014). Data stempla pocztowego nie może być późniejsza niż termin zakończenia rejestracji kandydatów.
W takim wypadku wszelka późniejsza korespondencja między Komisją a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. Do zgłoszenia należy wówczas załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.
Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.
Termin rejestracji kandydatów
Termin rejestracji kandydatów upływa dnia 8 września 2016 r., o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli. Po tym terminie rejestracja elektroniczna nie będzie możliwa.
Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane po upływie terminu, niezależnie od przyczyny, nie będą przyjmowane.
Ważne informacje dla kandydatów
Pragniemy przypomnieć, że prace komisji selekcyjnych są tajne. Kandydatom nie wolno nawiązywać bezpośredniego ani pośredniego kontaktu z członkami komisji, ani też prosić o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu.
Ochrona danych osobowych
Komisja zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów w sposób zgodny z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy UE i o swobodnym przepływie takich danych 7 . Dotyczy to w szczególności poufności i bezpieczeństwa tych danych.