Ogłoszenie o naborze nr EUPP/1/S - Dyrektor Urzędu ds. Europejskich Partii Politycznych i Europejskich Fundacji Politycznych w rozumieniu art. 6 ust. 3 rozporządzenia (EU, Euratom) nr 1141/2014 - Członek personelu tymczasowego (mężczyzna lub kobieta).

Ogłoszenie o naborze nr EUPP/1/S Dyrektor Urzędu ds. Europejskich Partii Politycznych i Europejskich Fundacji Politycznych w rozumieniu art. 6 ust. 3 rozporządzenia (EU, Euratom) nr 1141/2014 (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 12) Członek personelu tymczasowego (mężczyzna lub kobieta)

(2016/C 223 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 21 czerwca 2016 r.)

1.
Wolne stanowisko

Parlament Europejski, Rada i Komisja Europejska podjęły decyzję o rozpoczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora Urzędu ds. Europejskich Partii Politycznych i Europejskich Fundacji Politycznych zgodnie z art. 6 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1141/2014 z dnia 22 października 2014 r. w sprawie statusu i finansowania europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych 1 (zwanego dalej "rozporządzeniem").

Niniejsza procedura naboru zostanie przeprowadzona ze wsparciem administracyjnym ze strony Parlamentu Europejskiego.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 12. Wynagrodzenie podstawowe wynosi 10 656,56 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej 2 .

Dyrektor Urzędu jest mianowany za wspólną zgodą przez Parlament Europejski, Radę i Komisję Europejską na pięcioletnią, nieodnawialną kadencję zgodnie z art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nimi. Dyrektor Urzędu będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy instytucji i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela.

3.
Równość szans

Instytucje europejskie stosują politykę równości szans i przyjmują kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Dyrektor Urzędu jest odpowiedzialny za zadania określone w rozporządzeniu, w szczególności za rejestrację europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych, ich kontrolę i nakładanie na nie kar. Urząd jest reprezentowany przez swojego dyrektora, który podejmuje wszelkie decyzje Urzędu w jego imieniu. W tym celu wypełnia przewidziane w nim obowiązki i wykonuje uprawnienia nadane na mocy rozporządzenia.

Do zadań dyrektora Urzędu należy w szczególności:

-
reprezentowanie Urzędu ds. Europejskich Partii Politycznych i Europejskich Fundacji Politycznych,
-
współpraca z instytucjami europejskimi, urzędnikiem zatwierdzającym Parlamentu Europejskiego i państwami członkowskimi w celu zapewnienia kontroli i przestrzegania przez europejskie partie polityczne i europejskie fundacje polityczne obowiązków określonych w rozporządzeniu,
-
opracowywanie projektu planu budżetowego Urzędu (określenie celów i strategii) oraz ocena świadczonych usług w celu zagwarantowania ich jakości. Dyrektor działa w charakterze urzędnika zatwierdzającego przez delegację,
-
opracowanie rejestru europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych i administrowanie nim,
-
podejmowanie decyzji w sprawie rejestracji europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych zgodnie z przepisami określonymi w rozporządzeniu,
-
podejmowanie decyzji w sprawie wyrejestrowania europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych zgodnie z procedurami i warunkami określonymi w rozporządzeniu,
-
sprawdzanie, czy europejskie partie polityczne i europejskie fundacje polityczne nadal spełniają warunki rejestracji określone w rozporządzeniu,
-
podejmowanie decyzji w sprawie kar dla europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych zgodnie z przepisami określonymi w rozporządzeniu,
-
przedkładanie Parlamentowi Europejskiemu, Radzie i Komisji rocznego sprawozdania z działalności Urzędu.

Instytucja powołująca może nałożyć na dyrektora inne zadania, pod warunkiem że takie zadania nie są sprzeczne z obciążeniem pracą wynikającym z obowiązków dyrektora Urzędu oraz nie powodują konfliktu interesów ani nie podważają pełnej niezależności dyrektora.

5.
Kryteria dopuszczalności

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Na mocy art. 12 ust. 2 warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej kandydaci muszą:

-
posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystać z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
-
mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
prezentować poziom etyczny wymagany do wypełniania obowiązków na tym stanowisku,
-
być w stanie wypełnić pełną pięcioletnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego. W przypadku pracowników tymczasowych UE rozpoczynających pracę od dnia 1 stycznia 2014 r. wiek emerytalny rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym pracownik osiąga wiek 66 lat.
b)
Warunki szczególne
(i)
Wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe
-
Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, gdy zwykły okres studiów uniwersyteckich wynosi co najmniej cztery lata,

lub

-
studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 3 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.
-
Co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej trzyletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Znajomość języków

Wymagana jest doskonała znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 4 oraz zadowalająca znajomość przynajmniej jeszcze jednego spośród tych języków.

(iii)
Konflikt interesów i niezależność

Kandydaci nie mogą być posłami do Parlamentu Europejskiego, nie mogą sprawować żadnego mandatu wyborczego ani być obecnymi lub byłymi pracownikami europejskiej partii politycznej lub europejskiej fundacji politycznej. Wybrany kandydat nie może znajdować się w sytuacji konfliktu interesów między jego obowiązkami jako dyrektora Urzędu a innymi oficjalnymi obowiązkami, w szczególności w odniesieniu do stosowania przepisów rozporządzenia.

Dyrektor Urzędu jest niezależny w wykonywaniu swoich obowiązków. Działając w imieniu Urzędu, dyrektor nie może zwracać się o instrukcje do jakiejkolwiek instytucji, rządu lub innego organu, urzędu czy agencji ani takich instrukcji od nich przyjmować. Dyrektor Urzędu powstrzymuje się od wszelkich czynności niezgodnych z charakterem pełnionych przez niego obowiązków.

6.
Kryteria wyboru
-
Doskonałe umiejętności analityczne i w zakresie oceny,
-
potwierdzone doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi i budżetowymi w instytucji europejskiej, europejskim organie, biurze lub agencji, lub w jakiejkolwiek innej organizacji publicznej lub prywatnej utrzymującej regularne kontakty z UE,
-
doskonała znajomość ram prawnych i finansowych europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych,
-
dobra znajomość rozporządzenia finansowego oraz jego przepisów wykonawczych,
-
bardzo dobra znajomość ram instytucjonalnych Unii Europejskiej,
-
dobra znajomość języka angielskiego lub francuskiego z uwagi na wymogi komunikacji wewnętrznej i międzyinstytucjonalnej,
-
zdolność do przygotowania i przedstawienia wizji, do myślenia w skali globalnej o systemach i procesach oraz do proponowania konkretnych zaleceń i możliwych do wprowadzenia rozwiązań,
-
doświadczenie na stanowisku kierowniczym wysokiego szczebla oraz niezbędne umiejętności przywódcze, umożliwiające zarządzanie pracownikami i budżetem, jak również współpracę z różnymi zainteresowanymi podmiotami,
-
zdolność do działania z zachowaniem niezależności,
-
doświadczenie w komunikacji i budowaniu sieci kontaktów w celu reprezentowania Urzędu ds. Europejskich Partii Politycznych i Europejskich Fundacji Politycznych na najwyższym szczeblu oraz nawiązywania i podtrzymywania relacji z zainteresowanymi podmiotami w innych instytucjach Unii Europejskiej oraz w państwach członkowskich.
7.
Procedura wyboru

W skład komisji kwalifikacyjnej wchodzą sekretarze generalni Parlamentu Europejskiego, Rady i Komisji Europejskiej, a przewodniczy jej sekretarz generalny Parlamentu Europejskiego. Komisja kwalifikacyjna powołuje administracyjny zespół ds. preselekcji złożony z jednego przedstawiciela każdej z trzech instytucji, który wspiera komisję kwalifikacyjną przy ocenie wszystkich zgłoszonych pisemnie kandydatur pod kątem kryteriów dopuszczalności i przy określeniu kandydatów, których profil najlepiej odpowiada kryteriom wyboru.

Na podstawie tej preselekcji komisja kwalifikacyjna sporządza listę kandydatów, którzy zostaną zaproszeni na rozmowę.

Na podstawie wyników procedury preselekcji i rozmów komisja kwalifikacyjna sporządza listę maksymalnie trzech kandydatów według kolejności pierwszeństwa, która zostanie przedstawiona do ostatecznego zatwierdzenia trzem instytucjom.

8.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

4 lipca 2016 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie Pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: For the attention of the Secretary-General of the European Parliament, Recruitment Notice EUPP/1/ S) i życiorysu (w formacie Europass 5 ), z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (EUPP/1/S):

EP-SENIOR-MANAGEMENT@ep.europa.eu.

Data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej zostanie przyjęta jako data i godzina złożenia kandydatury.

Zeskanowane dokumenty muszą być czytelne.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną muszą przedstawić w dniu rozmowy kopie dokumentów poświadczających dotyczących studiów, doświadczenia zawodowego i obecnie wykonywanych obowiązków. Dokumenty te nie zostaną zwrócone kandydatom.

Dane osobowe podane w ramach niniejszej procedury rekrutacji będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy UE i o swobodnym przepływie takich danych 6 .

1 Dz.U. L 317 z 4.11.2014, s. 1.
2 Rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
4 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, niderlandzki, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
6 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2016.223A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze nr EUPP/1/S - Dyrektor Urzędu ds. Europejskich Partii Politycznych i Europejskich Fundacji Politycznych w rozumieniu art. 6 ust. 3 rozporządzenia (EU, Euratom) nr 1141/2014 - Członek personelu tymczasowego (mężczyzna lub kobieta).
Data aktu: 21/06/2016
Data ogłoszenia: 21/06/2016