(Dz.U.UE C z dnia 19 maja 2015 r.)
SPIS TREŚCI
Punkt Strona
WSTĘP
DOCHODY
Należności ustalone za rok 2014 oraz należności przeniesione z roku 2013
DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL
WYDATKI W CIĄGU ROKU
Ostateczne dostępne środki, zobowiązania i płatności z wyszczególnieniem tytułów.
Przesunięcia budżetowe
Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne
ŚRODKI PRZENIESIONE Z ROKU 2013
Załączniki
ZAŁĄCZNIK I Szacowane dochody, należności ustalone i należności przeniesione
ZAŁĄCZNIK II Dochody przeznaczone na określony cel za rok budżetowy i dochody przeznaczone na określony cel przeniesione
ZAŁĄCZNIK III Zmiany stanu środków za rok budżetowy
ZAŁĄCZNIK IV Wykorzystanie środków za rok budżetowy
ZAŁĄCZNIK V Wykorzystanie środków przeniesionych z roku 2013
WSTĘP
| Misja Europejskiego Trybunału Obrachunkowego |
| Misją Trybunału jest przyczynianie się do poprawy zarządzania finansami UE, działanie na rzecz rozliczalności i przejrzystości, a także działanie w charakterze niezależnego strażnika finansowych interesów obywateli Unii. |
| Rolą Trybunału jako niezależnego kontrolera zewnętrznego UE jest sprawdzanie, czy unijne środki są właściwie rozliczane oraz czy są gromadzone i wydawane zgodnie ze stosownymi przepisami i rozporządzeniami, a także czy przynoszą odpowiednią wartość w stosunku do kosztów. |
DOCHODY
Należności ustalone za rok 2014 oraz należności przeniesione z roku 2013
Tabela 1
Należności ustalone za rok 2014
| (w euro) | ||||
| Tytuł |
Szacowane dochody za 2014 r. |
Należności ustalone za 2014 r. | Środki odzyskane ogółem za 2014 r. | % ogółem |
| 4 - Dochody pochodzące od osób pracujących dla instytucji | 19 601 000 | 19 422 010 | 19 422 010 | 100,00 % |
| 5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji | 0 | 78 127 | 63 141 | 80,82 % |
| 9 - Różne dochody | 200 000 | 2 654 | 2 654 | 100,00 % |
| Ogółem | 19 801 000 | 19 502 791 | 19 487 805 | 99,92 % |
Tabela 2
Należności przeniesione z roku 2013
| (w euro) | |||||
| Tytuł | Należności przeniesione | Korekty | Ogółem |
Środki odzyskane ogółem |
% ogółem |
| 4 - Dochody pochodzące od osób pracujących dla instytucji | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 % |
| 5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji | 13 890 | - 2 390 | 11 500 | 700 | 6,09 % |
| 9 - Różne dochody | 445 | 0 | 445 | 0 | 0,00 % |
| Ogółem | 14 335 | - 2 390 | 11 945 | 700 | 5,86 % |
DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL
WYDATKI W CIĄGU ROKU
Ostateczne dostępne środki, zobowiązania i płatności z wyszczególnieniem tytułów
Tabela 3
Ostateczne dostępne środki i zobowiązania według tytułów
| (w euro) | |||
| Tytuł | Ostateczne środki | Środki, na które zaciągnięto zobowiązania | % |
| Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji - ogółem | 118 539 575 | 117 151 792 | 98,83 % |
| Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem | 14 958 000 | 14 726 257 | 98,45 % |
| Tytuły 1 i 2 - ogółem | 133 497 575 | 131 878 049 | 98,79 % |
Tabela 4
Zobowiązania i płatności według tytułów
| (w euro) | |||||
| Zobowiązania | Płatności | % | Środki przeniesione | % | |
| Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji - ogółem | 117 151 792 | 115 834 102 | 98,88 % | 1 317 690 | 1,12 % |
| Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem | 14 726 257 | 8 328 532 | 56,56 % | 6 397 725 | 43,44 % |
| Tytuły 1 i 2 - ogółem | 131 878 049 | 124 162 634 | 94,15 % | 7 715 415 | 5,85 % |
Przesunięcia budżetowe
Tabela 5
Przesunięcia budżetowe w 2014 r.
| (w euro) | ||
| Rodzaj przesunięcia | Liczba przesunięć w 2014 r. | Łączna kwota przesuniętych środków |
| Pomiędzy tytułami | 7 | 934 000 |
| Pomiędzy rozdziałami | 6 | 985 000 |
| Pomiędzy artykułami | 5 | 20 000 |
| Pomiędzy pozycjami | 12 | 739 366 |
| Pomiędzy podpozycjami | 13 | 463 381 |
| Ogółem | 43 | 3 141 747 |
Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji
Tabela 6
Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 1
| (w euro) | |||
| Rozdziały | Ostateczne środki | Środki, na które zaciągnięto zobowiązania | % |
| 10 - Członkowie instytucji | 15 190 000 | 14 553 513 | 95,81 % |
| 12 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi | 93 179 575 | 92 774 325 | 99,57 % |
| 14 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne | 4 191 000 | 4 112 827 | 98,13 % |
| 16 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji | 5 979 000 | 5 711 127 | 95,52 % |
| Tytuł 1 - ogółem | 118 539 575 | 117 151 792 | 98,83 % |
Tabela 7
Zobowiązania i płatności w tytule 1
| (w euro) | |||||
| Rozdziały | Zobowiązania | Płatności | % | Środki przeniesione | % |
| 10 - Członkowie instytucji | 14 553 513 | 14 419 928 | 99,08 % | 133 585 | 0,92 % |
| 12 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi | 92 774 325 | 92 745 214 | 99,97 % | 29 111 | 0,03 % |
| 14 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne | 4 112 827 | 4 071 154 | 98,99 % | 41 673 | 1,01 % |
| 16 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji | 5 711 127 | 4 597 806 | 80,51 % | 1 113 321 | 19,49 % |
| Tytuł 1 - ogółem | 117 151 792 | 115 834 102 | 98,88 % | 1 317 690 | 1,12 % |
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne
Tabela 8
Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 2
| (w euro) | |||
| Rozdziały | Ostateczne środki | Środki, na które zaciągnięto zobowiązania | % |
| 20 - Budynki i koszty dodatkowe | 2 564 000 | 2 540 734 | 99,09 % |
| 21 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie | 8 742 000 | 8 739 929 | 99,98 % |
| 23 - Bieżące wydatki administracyjne | 552 000 | 532 349 | 96,44 % |
| 25 - Posiedzenia i konferencje | 703 000 | 648 735 | 92,28 % |
| 27 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie | 2 397 000 | 2 264 510 | 94,47 % |
| Tytuł 2 - ogółem | 14 958 000 | 14 726 257 | 98,45 % |
Tabela 9
Zobowiązania i płatności w tytule 2
| (w euro) | |||||
| Rozdziały | Zobowiązania | Płatności | % | Środki przeniesione | % |
| 20 - Budynki i koszty dodatkowe | 2 540 734 | 1 830 380 | 72,04 % | 710 354 | 27,96 % |
| 21 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie | 8 739 929 | 4 267 149 | 48,82 % | 4 472 780 | 51,18 % |
| 23 - Bieżące wydatki administracyjne | 532 349 | 449 613 | 84,46 % | 82 736 | 15,54 % |
| 25 - Posiedzenia i konferencje | 648 735 | 465 790 | 71,80 % | 182 945 | 28,20 % |
| 27 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie | 2 264 510 | 1 315 600 | 58,10 % | 948 910 | 41,90 % |
| Tytuł 2 - ogółem | 14 726 257 | 8 328 532 | 56,56 % | 6 397 725 | 43,44 % |
ŚRODKI PRZENIESIONE Z ROKU 2013
W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.
23.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2015.163.1 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok 2014. |
| Data aktu: | 19/05/2015 |
| Data ogłoszenia: | 19/05/2015 |