Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Syniverse/Mach (COMP/M.6690).

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające 1

Syniverse/Mach (COMP/M.6690)

(2014/C 60/04)

(Dz.U.UE C z dnia 1 marca 2014 r.)

I.

 PRZEBIEG PROCEDURY

1.
W dniu 16 listopada 2012 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw 2 , Komisja Europejska otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której przedsiębiorstwo Syniverse Holdings, Inc. przejmuje, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wyłączną kontrolę nad całym przedsiębiorstwem WP Roaming III Sàrl ("Mach") 3 .
2.
Proponowana transakcja nie ma wymiaru unijnego w rozumieniu art. 1 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Na wniosek strony zgłaszającej skierowano ją jednak do Komisji zgodnie z art. 4 ust. 5 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
3.
Komisja wszczęła postępowanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw w dniu 20 grudnia 2012 r. W dniu 21 grudnia 2012 r. stronie zgłaszającej udzielono dostępu do nieopatrzonej klauzulą poufności wersji niektórych najważniejszych dokumentów zebranych w trakcie pierwszego etapu postępowania wyjaśniającego.

II.

 PROCEDURA

Pisemne zgłoszenie zastrzeżeń
4.
W dniu 5 marca 2013 r. Komisja przyjęła pisemne zgłoszenie zastrzeżeń zgodnie z art. 18 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
5.
Ze wstępnych ustaleń Komisji zawartych w pisemnym zgłoszeniu zastrzeżeń wynikało, że zgłoszona koncentracja zrodzi problemy w zakresie konkurencji na rynkach usług (i) gromadzenia i przekazywania danych roamingowych za pośrednictwem sieci GSM na całym świecie i w EOG oraz (ii) wymiany danych roamingowych w czasie prawie rzeczywistym na całym świecie i w EOG. Jeśli chodzi o drugi rynek usług, wstępnie sformułowano taki sam wniosek w przypadku ewentualnego zdefiniowania szerszego rynku obejmującego usługi wymiany danych roamingowych w czasie prawie rzeczywistym oraz gromadzenia i przekazywania strumienia danych.
6.
W dniu 19 marca 2013 r. strona zgłaszająca udzieliła odpowiedzi na pisemne zgłoszenie zastrzeżeń. Nie wnioskowała ona o przeprowadzenie spotkania wyjaśniającego.

Dostęp do akt

7.
Strona zgłaszająca uzyskała dostęp do akt w postaci płyt CD-ROM, które otrzymała odpowiednio w dniach 6 marca 2013 r., 11 kwietnia 2013 r. i 7 maja 2013 r.

Osoby trzecie

8.
Jeden z konkurentów łączących się stron, Transaction Network Services Inc., oraz dwóch ich klientów, Deutsche Telecom AG i Belgacom 4 , wykazali "uzasadniony interes" w rozumieniu art. 18 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, w związku z czym uznano je za zainteresowane osoby trzecie. Otrzymali oni informacje o charakterze i przedmiocie postępowania oraz możliwość przedstawienia swoich stanowisk.

Zobowiązania

9.
W celu rozwiązania problemów w zakresie konkurencji, opisanych w pisemnym zgłoszeniu zastrzeżeń, w dniu 11 marca 2013 r. strona zgłaszająca przedstawiła zobowiązania. Komisja stwierdziła, że zobowiązania były niewystarczające do rozwiązania problemów w zakresie konkurencji wynikających z połączenia.
10.
W dniu 26 marca 2013 r. strona zgłaszająca przedłożyła poprawione zobowiązania. Komisja przeprowadziła test rynkowy pod kątem zmienionych zobowiązań i stwierdziła, że aby rozwiązać problemy w zakresie konkurencji zobowiązania należy poprawić.
11.
W dniu 19 kwietnia 2013 r. strona zgłaszająca przedstawiła ostateczne zobowiązania polegające na zbyciu działalności gospodarczej Mach dotyczącej usług w zakresie gromadzenia i przekazywania danych roamingowych za pośrednictwem sieci GSM oraz usług wymiany danych roamingowych w czasie prawie rzeczywistym na terytorium EOG. Ostateczne zobowiązania opatrzone były szeregiem warunków i zobowiązań, dotyczących zwłaszcza włączenia niektórych wymagań nabywcy oraz klauzuli umówionego nabywcy. Komisja stwierdziła, że ostateczne zobowiązania rozwiązują stwierdzone problemy w zakresie konkurencji na rynkach usług w zakresie gromadzenia i przekazywania danych roamingowych za pośrednictwem sieci GSM oraz usług wymiany danych roamingowych w czasie prawie rzeczywistym.

III.

 PROJEKT DECYZJI

12.
Uważam, że niniejszy projekt decyzji obejmuje jedynie zastrzeżenia, w odniesieniu do których łączącym się stronom zapewniono możliwość przedstawienia swoich stanowisk.

IV.

 UWAGI KOŃCOWE

13.
Stwierdzam, że wszyscy uczestnicy postępowania mieli możliwość skutecznego skorzystania w przedmiotowej sprawie z przysługujących im praw procesowych.

Bruksela dnia 21 maja 2013 r.

Michael ALBERS
1 Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji 2011/695/UE Przewodniczącego Komisji Europejskiej z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29).
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw) (Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1).
3 Transakcja nie obejmuje przejęcia Evenex ApS ani stanowiącej w całości jej własność spółki zależnej Evenex AS.
4 Decyzja obejmowała także Belgacom International Carrier Services.

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2014.60.5

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Syniverse/Mach (COMP/M.6690).
Data aktu: 21/05/2013
Data ogłoszenia: 01/03/2014