Ogłoszenie nr PE/173/S o naborze na stanowisko - Dyrektor (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Bezpieczeństwa - Dyrekcja ds. Bliskiego Kontaktu i Wsparcia, Bezpieczeństwa i Ochrony.

OGŁOSZENIE NR PE/173/S O NABORZE NA STANOWISKO - DYREKTOR

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

DYREKCJA GENERALNA DS. BEZPIECZEŃSTWA - DYREKCJA DS. BLISKIEGO KONTAKTU I WSPARCIA, BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY

(2013/C 357 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 6 grudnia 2013 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o rozpoczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1 (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Bezpieczeństwa -Dyrekcja ds. Bliskiego Kontaktu i Wsparcia, Bezpieczeństwa i Ochrony, na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2 (zwanego dalej "Regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi uprawnionemu do mianowania większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 13.216,49 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w Regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 29 marca 2004 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności i licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, zwłaszcza kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Osoba zatrudniona na stanowisku dyrektora będzie odbywać częste wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji, np. ze względu na płeć, rasę, kolor skóry pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysokiej rangi urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i Dyrektora Generalnego, następujące zadania 4 :

-
zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej działy zajmujące się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji,
-
kierowanie, organizacja, motywowanie i koordynowanie zespołów pracowników; optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
-
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii); podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów; ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
-
doradzanie Dyrektorowi Generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
-
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
-
zarządzanie i realizacja konkretnych projektów mogących wiązać się z odpowiedzialnością finansową,
-
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności (wymagany profil)

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 Regulaminu wymagane są w szczególności:

-
posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystanie z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
-
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
gwarancje co do postawy etycznej, wymagane do pełnienia obowiązków na odnośnym stanowisku.
b)
Warunki szczególne
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
-
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, jeżeli normalny czas trwania studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

-
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, oraz co najmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe 5 , jeżeli normalny czas trwania studiów wynosi co najmniej trzy lata,
-
co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu ww. kwalifikacji, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
-
doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
-
doskonała znajomość zagadnień polityki wewnętrznej, krajowej i międzynarodowej,
-
doskonała znajomość metod kierowania dużą organizacją sektora publicznego lub prywatnego, której działalność łączy w sobie wymiar polityczny i wymiar zarządzania,
-
bardzo dobre zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
-
bardzo dobra znajomość Traktatów,
-
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
-
bardzo dobra znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur ustawodawczych, przepisów i praktyk wewnętrznych,
-
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego interpretacji i przepisów pochodnych,
-
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
-
bardzo dobra wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.),
-
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6 oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane umiejętności
-
zmysł strategii,
-
zdolności kierownicze,
-
umiejętność przewidywania,
-
umiejętność szybkiego reagowania,
-
rzetelność,
-
komunikatywność.
6.
Procedura selekcji

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do przeprowadzenia rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium rozpocznie wtedy przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Kandydaci proszeni są o wysłanie listu motywacyjnego i życiorysu w formacie Europass 7 na adres:

Monsieur le Secrétaire général

Parlement européen

Avis de recrutement numéro PE/173/S (podanie numeru referencyjnego jest obowiązkowe)

Bâtiment Konrad Adenauer

2929 Luxembourg

LUKSEMBURG

Kandydaturę należy wysłać listem poleconym najpóźniej dnia 19 grudnia 2013 r. (decyduje data stempla pocztowego).

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty potwierdzające ukończenie studiów oraz doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko wyłącznie w formie kopii lub kserokopii 8 . Żaden z tych dokumentów nie zostanie zwrócony kandydatom.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury rekrutacji będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 9

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. BEZPIECZEŃSTWA

DYREKCJA DS. BLISKIEGO KONTAKTU I WSPARCIA, BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY

PODSTAWOWE OBOWIĄZKI

Tworzenie struktur nowo utworzonej Dyrekcji Generalnej ds. Bezpieczeństwa nie zostało ukończone, przy czym znaczna część jej pracowników przechodzi procedurę internalizacji. Docelowo Dyrekcja ds. Bliskiego Kontaktu i Wsparcia, Bezpieczeństwa i Ochrony będzie zatrudniać kilkuset pracowników o różnym statusie.

Podstawowe obowiązki

-
Kierowanie, koordynacja i organizacja pracy działów Dyrekcji
-
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego
-
Koordynacja zadań i zapewnianie wymiany informacji między poszczególnymi działami Dyrekcji
-
Zapewnianie wszystkich funkcji związanych z bezpieczeństwem i ochroną osób, mienia i informacji w trzech miejscach pracy PE, w biurach zewnętrznych i w czasie wyjazdów oficjalnych
-
Opracowywanie i wdrażanie ogólnej koncepcji bezpieczeństwa z uwzględnieniem specyfiki działalności Parlamentu Europejskiego i jego roli jako instytucji otwartej na obywateli
-
Określanie celów i strategii w dziedzinie bezpieczeństwa oraz koordynowanie ich wdrażania przez wszystkie zainteresowane jednostki organizacyjne, w imieniu Sekretarza Generalnego
-
Prowadzenie analiz ryzyka, badań i audytów bezpieczeństwa po wystąpieniu zdarzeń dotyczących bezpieczeństwa oraz w ramach działań zapobiegawczych na wypadek zagrożenia działalności Parlamentu Europejskiego
-
Integracja operacyjnych i organizacyjnych aspektów bezpieczeństwa
-
Zapewnianie łączności i organizowanie niezbędnej współpracy z właściwymi organami krajów przyjmujących i pozostałych instytucji
-
Reprezentowanie Parlamentu Europejskiego na zewnątrz w sprawach dotyczących bezpieczeństwa
-
Zapewnianie poszanowania krajowych i europejskich przepisów mających zastosowanie w dziedzinie bezpieczeństwa
-
Zapewnianie łączności z organami Parlamentu Europejskiego, doradzanie organom Parlamentu Europejskiego i jego sekretariatowi w obszarze działalności dyrekcji, wdrażanie decyzji właściwych organów Parlamentu Europejskiego w dziedzinie bezpieczeństwa

WYDZIAŁ DS. AKREDYTACJI

Podstawowe obowiązki

-
Zarządzanie dokumentacją wniosków o karty wstępu do Parlamentu Europejskiego
-
Przyznawanie - zgodnie z przepisami - kart wstępu osobom udającym się do Parlamentu Europejskiego
-
Zarządzanie systemem eksploatacyjnym do przyznawania specjalnych praw wstępu do pomieszczeń w budynkach Parlamentu
-
Dostarczanie działom operacyjnym Dyrekcji ds. Bliskiego Kontaktu i Wsparcia, Bezpieczeństwa i Ochrony wszelkich środków użytecznych do ochrony instytucji w celu zapewnienia bezpieczeństwa w budynkach
-
Zapewnianie zachowywania i aktualizacji wszelkich informacji oraz ich stałego udostępniania działom operacyjnym Dyrekcji ds. Bliskiego Kontaktu i Wsparcia, Bezpieczeństwa i Ochrony do wykonywanych przez nie zadań, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001
-
Udział we wdrażaniu nowej koncepcji bezpieczeństwa ogólnego w odnośnym obszarze działalności

WYDZIAŁ DS. BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY W BRUKSELI

Podstawowe obowiązki

-
Zapewnianie wszelkich funkcji dotyczących bezpieczeństwa i ochrony osób i mienia w Brukseli
-
Zapewnianie kontroli dostępu do budynków i instalacji Parlamentu Europejskiego (osoby, pojazdy, dostawy i korespondencja)
-
Czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wizyt oficjalnych, posiedzeń i wydarzeń wszelkiego rodzaju
-
Wydawanie opinii na temat organizacji wydarzeń i czuwanie nad przestrzeganiem wytycznych
-
Udział w wydawaniu opinii na temat bezpieczeństwa w odniesieniu do projektów budowy i urządzenia budynków oraz udział w nadzorze prac
-
Wdrażanie decyzji podjętych przez organy Parlamentu Europejskiego w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony
-
Czuwanie nad stosowaniem i przestrzeganiem krajowych i europejskich przepisów w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony
-
Zapewnianie łączności z organami krajowymi i organami pozostałych instytucji w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony
-
Udział we wdrażaniu nowej koncepcji bezpieczeństwa ogólnego w odnośnym obszarze działalności

WYDZIAŁ DS. BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY W STRASBURGU

Podstawowe obowiązki

-
Zapewnianie wszelkich funkcji dotyczących bezpieczeństwa i ochrony osób i mienia w Strasburgu
-
Zapewnianie kontroli dostępu do budynków i instalacji Parlamentu Europejskiego (osoby, pojazdy, dostawy i korespondencja)
-
Czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wizyt oficjalnych, posiedzeń i wydarzeń wszelkiego rodzaju
-
Wydawanie opinii na temat organizacji wydarzeń i czuwanie nad przestrzeganiem wytycznych
-
Udział w wydawaniu opinii na temat bezpieczeństwa w odniesieniu do projektów budowy i urządzenia budynków oraz udział w nadzorze prac
-
Wdrażanie decyzji podjętych przez organy Parlamentu Europejskiego w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony
-
Czuwanie nad stosowaniem i przestrzeganiem krajowych i europejskich przepisów w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony
-
Zapewnianie łączności z organami krajowymi i organami pozostałych instytucji w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony
-
Udział we wdrażaniu nowej koncepcji bezpieczeństwa ogólnego w odnośnym obszarze działalności

WYDZIAŁ DS. BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY W LUKSEMBURGU

Podstawowe obowiązki

-
Zapewnianie wszelkich funkcji dotyczących bezpieczeństwa i ochrony osób i mienia w Luksemburgu
-
Zapewnianie kontroli dostępu do budynków i instalacji Parlamentu Europejskiego (osoby, pojazdy, dostawy i korespondencja)
-
Czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wizyt oficjalnych, posiedzeń i wydarzeń wszelkiego rodzaju
-
Wydawanie opinii na temat organizacji wydarzeń i czuwanie nad przestrzeganiem wytycznych
-
Udział w wydawaniu opinii na temat bezpieczeństwa w odniesieniu do projektów budowy i urządzenia budynków oraz udział w nadzorze prac
-
Wdrażanie decyzji podjętych przez organy Parlamentu Europejskiego w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony
-
Czuwanie nad stosowaniem i przestrzeganiem krajowych i europejskich przepisów w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony
-
Zapewnianie łączności z organami krajowymi i organami pozostałych instytucji w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony
-
Udział we wdrażaniu nowej koncepcji bezpieczeństwa ogólnego w odnośnym obszarze działalności
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej.
2 Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1.
3 Urzędnik jest klasyfikowany po rekrutacji zgodnie z art. 32 Regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Nie dotyczy kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
9 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2013.357A.7

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie nr PE/173/S o naborze na stanowisko - Dyrektor (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Bezpieczeństwa - Dyrekcja ds. Bliskiego Kontaktu i Wsparcia, Bezpieczeństwa i Ochrony.
Data aktu: 06/12/2013
Data ogłoszenia: 06/12/2013