Sprawy, w których Komisja nie wnosi zastrzeżeń
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2013/C 353/01)
(Dz.U.UE C z dnia 3 grudnia 2013 r.)
| Data przyjęcia decyzji | 17.7.2013 | |
| Numer środka pomocy państwa | SA.34666 (12/N) | |
| Państwo członkowskie | Francja | |
| Region | - | - |
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) | Projet Essencyele | |
| Podstawa prawna | Articles L. 131-3 à L. 131-7 et R. 131-1 à R. 131-26 du code de l'environnement; convention du 8 décembre 2010 entre l'État et l'ADEME relative au programme d'investissements d'avenir (programme «véhicule du futur»); avenants des 13 mai 2011 et 9 mai 2012; décision n° 2012.VEH-12 du Premier ministre du 3 avril 2012. | |
| Rodzaj środka pomocy | Pomoc indywidualna | VALEO |
| Cel pomocy | Działalność badawczo-rozwojowa, Ochrona środowiska | |
| Forma pomocy | Zaliczki zwrotne, Dotacja bezpośrednia | |
| Budżet | Całkowity budżet: 24,19 EUR (w mln) | |
| Intensywność pomocy | 65 % | |
| Czas trwania | - | |
| Sektory gospodarki | Produkcja pojazdów samochodowych, przyczep i naczep | |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
ADEME 20 avenue du Grésillé BP 90406 49004 Angers Cedex 01 FRANCE |
|
| Inne informacje | - | |
Oryginalny tekst decyzji, z którego usunięto wszystkie informacje poufne, znajduje się na stronie: http://ec.europa.eu/competition/elojade/isef/index.cfm
| Data przyjęcia decyzji | 17.7.2013 | |
| Numer środka pomocy państwa | SA.36103 (13/N) | |
| Państwo członkowskie | Niemcy | |
| Region | - | - |
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) | Beihilfen für Unternehmen in Sektoren bzw. Teilsektoren, bei denen angenommen wird, dass angesichts der mit den EU-ET-SZertifikaten verbundenen Kosten, die auf den Strompreis abgewälzt werden, ein erhebliches Risiko der Verlagerung von CO2-Emissionen besteht (Beihilfen für indirekte CO2-Kosten) | |
| Podstawa prawna | Richtlinie für Beihilfen für Unternehmen in Sektoren bzw. Teilsektoren, bei denen angenommen wird, dass angesichts der mit den EU-ET-SZertifikaten verbundenen Kosten, die auf den Strompreis abgewälzt werden, ein erhebliches Risiko der Verlagerung von CO2-Emissionen besteht (Beihilfen für indirekte CO2-Kosten) | |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | - |
| Cel pomocy | Ochrona środowiska | |
| Forma pomocy | Dotacja bezpośrednia | |
| Budżet | Całkowity budżet: 756 EUR (w mln) | |
| Intensywność pomocy | 85 % | |
| Czas trwania | 1.1.2014-31.12.2020 | |
| Sektory gospodarki | Górnictwo i wydobywanie, przetwórstwo przemysłowe | |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Deutsche Emissionshandelsstelle (DEHSt) beim Umweltbundesamt Bismarckplatz 1 14193 Berlin DEUTSCHLAND |
|
| Inne informacje | - | |
Oryginalny tekst decyzji, z którego usunięto wszystkie informacje poufne, znajduje się na stronie: http://ec.europa.eu/competition/elojade/isef/index.cfm
| Data przyjęcia decyzji | 16.10.2013 | |
| Numer środka pomocy państwa | SA.36556 (13/N) | |
| Państwo członkowskie | Niderlandy | |
| Region | Nederland | - |
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) | Anti-afhaakregeling waterschappen | |
| Podstawa prawna |
Op grond van artikel 122 d, vijfde lid en onderdeel b, van de Waterschapswet kan de opbrengst van de zuiveringsheffing worden besteed aan het aan het verstrekken van subsidies aan heffingplichtigen tot behoud van het gebruik van zuiveringtechnische werken teneinde een stijging van het tarief van de heffing zoveel mogelijk te voorkomen. De anti-afhaakregeling is een instrument voor de waterschappen hiervoor. Er wordt door het ministerie van Infrastructuur en Milieu een circulaire opgesteld met cumulatieve regels waaronder waterschappen gebruik kunnen maken van de anti-afhaakregeling. In de bijlage zijn concep-tvoorwaarden opgenomen. |
|
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | - |
| Cel pomocy | Ochrona środowiska, Innowacja, Pozostałe | |
| Forma pomocy | Dotacja bezpośrednia | |
| Budżet |
Całkowity budżet: 150 EUR (w mln) Budżet roczny: 15 EUR (w mln) |
|
| Intensywność pomocy | 50 % | |
| Czas trwania | Do 1.1.2023 | |
| Sektory gospodarki | Przetwórstwo przemysłowe | |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Ministerie van Infrastructuur en Milieu Plesmanweg 1-6 Postbus 20901 2500 EX Den Haag NEDERLAND |
|
| Inne informacje | - | |
Oryginalny tekst decyzji, z którego usunięto wszystkie informacje poufne, znajduje się na stronie: http://ec.europa.eu/competition/elojade/isef/index.cfm
| Data przyjęcia decyzji | 6.11.2013 | |
| Numer środka pomocy państwa | SA.36581 (13/NN) | |
| Państwo członkowskie | Grecja | |
| Region | Kriti | - |
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) |
Ανέγερση του Αρχαιολογικού Μουσείου Μεσσαράς Κρήτης (Aneyersi ti Arkhaioloyiki Misio Messaras Kritis) |
|
| Podstawa prawna |
Η με αρ. Ε(2007) 5439/5.11.2007 Απόφαση της Ε.Ε. περί έγκρισης του ΠΕΠ Κρήτης και Νήσων Αιγαίου 2007-2013 (Κωδικός CCI 2007GR16UPO002). Η με αρ. πρωτ.: 1072/7.4.2011 (ΑΔΑ: 4ΑΓΞΟΡ1Θ-ΛΧ) Απόφαση Ένταξης της Πράξης «Ανέγερση του Αρχαιολογικού Μουσείου Μεσσαράς Κρήτης» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κρήτης και Νήσων Αιγαίου 2007-2013» |
|
| Rodzaj środka pomocy | Pomoc indywidualna | - |
| Cel pomocy | Kultura, Ochrona dziedzictwa | |
| Forma pomocy | Dotacja bezpośrednia | |
| Budżet | Całkowity budżet: 6,01 EUR (w mln) | |
| Intensywność pomocy | Środek nie stanowi pomocy | |
| Czas trwania | - | |
| Sektory gospodarki | Działalność muzeów | |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Κρήτης (Endiamesi Diakhiristiki Arkhi Kritis) D. Beaufort 7 712 02 Heraklion ΕΛΛΑΔΑ/GREECE |
|
| Inne informacje | - | |
Oryginalny tekst decyzji, z którego usunięto wszystkie informacje poufne, znajduje się na stronie: http://ec.europa.eu/competition/elojade/isef/index.cfm
| Data przyjęcia decyzji | 16.10.2013 | |
| Numer środka pomocy państwa | SA.37084 (13/N) | |
| Państwo członkowskie | Niderlandy | |
| Region | - | - |
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) | Compensatieregeling Indirecte emissiekosten ETS | |
| Podstawa prawna |
- Regeling van de minister van Economische Zaken tot wijziging van de Subsidieregeling energie en innovatie in verband met energiebes-paring door ondernemingen die worden blootgesteld aan een CO2-weglekrisico als gevolg van doorberekende EU-ET-Skosten. - Regeling openstelling subsidieplafonds EZ 2014 |
|
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | - |
| Cel pomocy | Ochrona środowiska | |
| Forma pomocy | Dotacja bezpośrednia | |
| Budżet |
Całkowity budżet: 156 EUR (w mln) Budżet roczny: 78 EUR (w mln) |
|
| Intensywność pomocy | 85 % | |
| Czas trwania | 1.1.2014-31.12.2021 | |
| Sektory gospodarki | Wydobywanie minerałów dla przemysłu chemicznego oraz do produkcji nawozów, Górnictwo rud żelaza, Przygotowanie i przędzenie włókien tekstylnych, Produkcja odzieży skórzanej, Produkcja masy włóknistej, Produkcja papieru i tektury, Produkcja pozostałych podstawowych chemikaliów nieorganicznych, Produkcja pozostałych podstawowych chemikaliów organicznych, Produkcja nawozów i związków azotowych, Produkcja tworzyw sztucznych w formach podstawowych, Produkcja włókien chemicznych, Produkcja surówki żelazostopów, żeliwa i stali oraz wyrobów hutniczych, Produkcja aluminium, Produkcja ołowiu, cynku i cyny, Produkcja miedzi | |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Ministerie Economische Zaken Postbus 20401 2500 EK Den Haag NEDERLAND |
|
| Inne informacje | - | |
Oryginalny tekst decyzji, z którego usunięto wszystkie informacje poufne, znajduje się na stronie: http://ec.europa.eu/competition/elojade/isef/index.cfm
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2013.353.1 |
| Rodzaj: | Komunikat |
| Tytuł: | Zatwierdzenie pomocy państwa zgodnie z art. 107 i 108 TFUE - Sprawy, w których Komisja nie wnosi zastrzeżeń. |
| Data aktu: | 03/12/2013 |
| Data ogłoszenia: | 03/12/2013 |