Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Consiglio di Stato (Włochy) w dniu 26 lipca 2013 r. - Ministero dell'Economia e delle Finanze i AAMS przeciwko Yesmoke Tobacco(Sprawa C-428/13)
(2013/C 313/16)
Język postępowania: włoski
(Dz.U.UE C z dnia 26 października 2013 r.)
Sąd odsyłający
Consiglio di Stato
Strony w postępowaniu głównym
Strona wnosząca odwołanie: Ministero dell'Economia e delle Finanze, Amministrazione Autonoma dei Monopoli di Stato (AAMS)
Druga strona postępowania: Yesmoke Tobacco SpA
Pytanie prejudycjalne
Czy art. 8 ust. 2 dyrektywy 95/59/WE 1 z dnia 27 grudnia 1995 r. i art. 7 ust. 2 dyrektywy 2011/64/UE 2 z dnia 21 czerwca 2011 r., stanowiące odpowiednio, że stawka proporcjonalna oraz kwota specyficznego podatku akcyzowego "[...] muszą być takie same dla wszystkich papierosów", stoją na przeszkodzie przepisowi krajowemu takiemu jak art. 39g ust. 4 decreto legislativo nr 504 z dnia 26 października 1995 r. (zmienionego przez art. 55 ust. 2a, lit. c) decreto legge nr 78 z dnia 31 maja 2010 r., przekształconego, ze zmianami, w legge nr 122 z dnia 30 lipca 2010 r.), który stanowi, że podatek akcyzowy należny od papierosów, których publiczna cena sprzedaży jest niższa od ceny papierosów należących do najbardziej poszukiwanej kategorii cenowej jest równy 115 % kwoty bazowej, ustanawiając w ten sposób podatek akcyzowy w stałej specyficznej stawce minimalnej dla papierosów o niższej cenie sprzedaży, a nie minimalną kwotę podatku akcyzowego odnoszącą się do wszystkich kategorii cenowych papierosów, stosownie do tego, na co zezwala art. 16 ust. 7 dyrektywy 95/59/WE oraz art. 14 ust. 2 dyrektywy 2011/64/UE?