Ogłoszenie o naborze - Kierownik działu (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 9-12) - Sekretariat Generalny - Dyrekcja Finansów i Wsparcia - Dział Budynków.

Kierownik działu

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 9-12)

Sekretariat Generalny - Dyrekcja Finansów i Wsparcia - Dział Budynków

(2013/C 269 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 18 września 2013 r.)

KIM JESTEŚMY

Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją Unii Europejskiej (UE) ustanowioną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami UE. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się on do poprawy zarządzania finansami UE i jest niezależnym strażnikiem interesów finansowych obywateli Unii Europejskiej.

Trybunał przeprowadza kontrole, na podstawie których ocenia pozyskiwanie i wykorzystywanie środków finansowych UE. Bada on, czy operacje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i przedstawione, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność oraz skuteczność. Trybunał przedstawia wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, rzeczowych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje również opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.

Trybunał promuje rozliczalność i przejrzystość oraz pomaga Parlamentowi Europejskiemu i Radzie w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, w szczególności w ramach procedury udzielania absolutorium. Trybunał stawia sobie za cel, aby być sprawnie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.

W polityce zatrudnienia Trybunał kieruje się zasadą równości szans i rozpatruje kandydatury wszystkich osób o odpowiednich kwalifikacjach z wykluczeniem wszelkiej dyskryminacji.

Siedziba Trybunału Obrachunkowego znajduje się w Luksemburgu.

Dział Budynków wchodzi w skład Dyrekcji Finansów i Wsparcia. Do jego najważniejszych zadań należą:

zarządzanie planowanymi projektami dotyczącymi budynków (modernizacja budynku K2 i zastąpienie budynku K1),
zapewnienie utrzymania budynków wraz z instalacjami technicznymi i parkingami,
zapewnienie fizycznego zabezpieczenia budynków i podejmowanie niezbędnych środków w kwestiach higieny i bezpieczeństwa.

PROPONUJEMY

Na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej (zwanego dalej "regulaminem") Europejski Trybunał Obrachunkowy postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie stanowiska kierownika Działu Budynków wchodzącego w skład Dyrekcji Finansów i Wsparcia, należącej do Sekretariatu Generalnego. Procedura ta, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru.

Wynagrodzenie podstawowe w grupie zaszeregowania AD 9 wynosi 7.127,99 EUR miesięcznie, a w grupie zaszeregowania AD 12 - 10.324,20 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać zwiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Kierownik działu podlega dyrektorowi, a zakres jego obowiązków obejmuje:

-
nadzorowanie organizacji i monitorowania zadań związanych z utrzymaniem i utrzymaniem technicznym budynków,
-
nadzorowanie i koordynację projektów budowlanych i związanych z nimi robót,
-
uczestniczenie w postępowaniach przetargowych dotyczących nowych zamówień w różnych obszarach działalności jednostki oraz prowadzenie negocjacji z dostawcami, wykonawcami i konsultantami,
-
opracowywanie, formułowanie, przedstawianie, realizowanie i monitorowanie realizacji celów oraz planów działania, zgodnie z decyzjami przełożonych,
-
zarządzanie zespołem lub zespołami pracowników, ich motywowanie i koordynowanie ich prac oraz optymalizację wykorzystania zasobów działu (organizacja i zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi itp.) przy zapewnieniu wysokiej jakości świadczonych usług.

POSZUKUJEMY

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

-
zgodnie z art. 5 regulaminu:
-
posiadają wykształcenie odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzone uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata, lub
-
wykształcenie odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzone uzyskaniem dyplomu, oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe w wymiarze co najmniej jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata, lub
-
w przypadku gdy jest to uzasadnione interesem służby - wykształcenie zawodowe na równoważnym poziomie,
-
posiadają co najmniej dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe w przedmiotowej dziedzinie,
-
posiadają doświadczenie w zakresie zarządzania projektami w dziedzinie budynków lub robót publicznych,
-
posiadają co najmniej trzyletnie doświadczenie w dziedzinie zamówień publicznych oraz nadzorowania i prowadzenia zamówień,
-
posiadają doświadczenie w zakresie kierowania zespołami odpowiedzialnymi za instalacje techniczne w budynku administracyjnym (organizacja pracy i zarządzanie personelem),
-
posiadają umiejętność porozumiewania się w sposób przejrzysty i dyplomatyczny, zarówno wewnątrz Trybunału, jak i poza nim, z uwzględnieniem charakteru zadań działu,
-
posiadają bardzo dobrą znajomość jednego języka urzędowego Unii Europejskiej oraz znajomość w stopniu zadowalającym co najmniej jeszcze jednego języka urzędowego UE,
-
z powodów zawodowych niezbędna jest dobra znajomość języka francuskiego,
-
dobra znajomość języka niemieckiego lub luksemburskiego będzie dodatkowym atutem.

POLITYKA REKRUTACJI

WARUNKI REKRUTACJI

Zgodnie z art. 28 regulaminu kandydat musi w szczególności:

-
posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystać z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
-
mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
odznaczać się nieposzlakowanym charakterem niezbędnym do wypełniania obowiązków służbowych.

PROCEDURA WYBORU

a)
Aby pomóc organowi powołującemu w dokonaniu wyboru, komisja selekcyjna (zwana dalej "komisją") oceni kandydatury na podstawie następujących kryteriów:
(i)
dyplomy doświadczenie zawodowe, motywacja, wszechstronność i zdolności analityczne kandydatów;
(ii)
umiejętność zarządzania i kierowania zespołem;
(iii)
kompetencje specjalistyczne wymagane do sprawowania tego stanowiska.
b)
Komisja przeprowadzi ocenę w dwóch etapach:
(i)
wszyscy kandydaci zostaną ocenieni na podstawie:
-
przedstawionego życiorysu i motywacyjnego,
-
analizy przypadku, którą będą musieli sporządzić;
(ii)
kandydaci wybrani na pierwszym etapie:
-
odbędą rozmowę kwalifikacyjną,
-
zostaną poproszeni o zaprezentowanie analizy przypadku.

W razie konieczności komisja może również zlecić przeprowadzenie zintegrowanej oceny umiejętności kandydatów w zakresie zarządzania.

OCHRONA DANYCH

Zgodnie z art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 1 "odbiorca przetwarza dane osobowe tylko do celów, dla których zostały one przekazane".

SKŁADANIE KANDYDATUR

Kandydatury w języku angielskim lub francuskim należy składać w formacie elektronicznym na adres: vacancies@eca.europa.eu.

W kandydaturze należy powołać się na numer ogłoszenia o naborze i obowiązkowo dołączyć do niej następujące dokumenty:

-
list motywacyjny,
-
aktualny życiorys sporządzony według modelu "Europass" (http://europass.cedefop.europa.eu),
-
wypełnione, opatrzone datą i podpisem oświadczenie (w załączniku).

Uwaga: Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną będą musieli w dniu rozmowy przedstawić dokumenty potwierdzające odbyte studia, posiadane doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko. Dokumenty te należy przedstawić w formie kopii lub kserokopii. Komisja rekrutacyjna nie zwróci kandydatom żadnego z ww. dokumentów.

Kandydatury należy składać w terminie do dnia 9 października 2013 r. do godziny 17.00 (czasu obowiązującego w Luksemburgu).

Sporządzono w Luksemburgu dnia 5 września 2013 r.

W imieniu Trybunału Obrachunkowego
Vítor CALDEIRA
Prezes

grafika

1 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2013.269A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze - Kierownik działu (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 9-12) - Sekretariat Generalny - Dyrekcja Finansów i Wsparcia - Dział Budynków.
Data aktu: 18/09/2013
Data ogłoszenia: 18/09/2013