Ogłoszenie o naborze - Kierownik działu (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 9-12) - Sekretariat Generalny - Dyrekcja Finansów i Wsparcia - Dział Budynków.

Kierownik działu

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 9-12)

Sekretariat Generalny - Dyrekcja Finansów i Wsparcia - Dział Budynków

(2013/C 269 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 18 września 2013 r.)

KIM JESTEŚMY

Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją Unii Europejskiej (UE) ustanowioną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami UE. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się on do poprawy zarządzania finansami UE i jest niezależnym strażnikiem interesów finansowych obywateli Unii Europejskiej.

Trybunał przeprowadza kontrole, na podstawie których ocenia pozyskiwanie i wykorzystywanie środków finansowych UE. Bada on, czy operacje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i przedstawione, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność oraz skuteczność. Trybunał przedstawia wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, rzeczowych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje również opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.

Trybunał promuje rozliczalność i przejrzystość oraz pomaga Parlamentowi Europejskiemu i Radzie w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, w szczególności w ramach procedury udzielania absolutorium. Trybunał stawia sobie za cel, aby być sprawnie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.

W polityce zatrudnienia Trybunał kieruje się zasadą równości szans i rozpatruje kandydatury wszystkich osób o odpowiednich kwalifikacjach z wykluczeniem wszelkiej dyskryminacji.

Siedziba Trybunału Obrachunkowego znajduje się w Luksemburgu.

Dział Budynków wchodzi w skład Dyrekcji Finansów i Wsparcia. Do jego najważniejszych zadań należą:

zarządzanie planowanymi projektami dotyczącymi budynków (modernizacja budynku K2 i zastąpienie budynku K1),
zapewnienie utrzymania budynków wraz z instalacjami technicznymi i parkingami,
zapewnienie fizycznego zabezpieczenia budynków i podejmowanie niezbędnych środków w kwestiach higieny i bezpieczeństwa.

PROPONUJEMY

Na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej (zwanego dalej "regulaminem") Europejski Trybunał Obrachunkowy postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie stanowiska kierownika Działu Budynków wchodzącego w skład Dyrekcji Finansów i Wsparcia, należącej do Sekretariatu Generalnego. Procedura ta, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru.

Wynagrodzenie podstawowe w grupie zaszeregowania AD 9 wynosi 7.127,99 EUR miesięcznie, a w grupie zaszeregowania AD 12 - 10.324,20 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać zwiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Kierownik działu podlega dyrektorowi, a zakres jego obowiązków obejmuje:

-
nadzorowanie organizacji i monitorowania zadań związanych z utrzymaniem i utrzymaniem technicznym budynków,
-
nadzorowanie i koordynację projektów budowlanych i związanych z nimi robót,
-
uczestniczenie w postępowaniach przetargowych dotyczących nowych zamówień w różnych obszarach działalności jednostki oraz prowadzenie negocjacji z dostawcami, wykonawcami i konsultantami,
-
opracowywanie, formułowanie, przedstawianie, realizowanie i monitorowanie realizacji celów oraz planów działania, zgodnie z decyzjami przełożonych,
-
zarządzanie zespołem lub zespołami pracowników, ich motywowanie i koordynowanie ich prac oraz optymalizację wykorzystania zasobów działu (organizacja i zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi itp.) przy zapewnieniu wysokiej jakości świadczonych usług.

POSZUKUJEMY

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

-
zgodnie z art. 5 regulaminu:
-
posiadają wykształcenie odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzone uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata, lub
-
wykształcenie odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzone uzyskaniem dyplomu, oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe w wymiarze co najmniej jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata, lub
-
w przypadku gdy jest to uzasadnione interesem służby - wykształcenie zawodowe na równoważnym poziomie,
-
posiadają co najmniej dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe w przedmiotowej dziedzinie,
-
posiadają doświadczenie w zakresie zarządzania projektami w dziedzinie budynków lub robót publicznych,
-
posiadają co najmniej trzyletnie doświadczenie w dziedzinie zamówień publicznych oraz nadzorowania i prowadzenia zamówień,
-
posiadają doświadczenie w zakresie kierowania zespołami odpowiedzialnymi za instalacje techniczne w budynku administracyjnym (organizacja pracy i zarządzanie personelem),
-
posiadają umiejętność porozumiewania się w sposób przejrzysty i dyplomatyczny, zarówno wewnątrz Trybunału, jak i poza nim, z uwzględnieniem charakteru zadań działu,
-
posiadają bardzo dobrą znajomość jednego języka urzędowego Unii Europejskiej oraz znajomość w stopniu zadowalającym co najmniej jeszcze jednego języka urzędowego UE,
-
z powodów zawodowych niezbędna jest dobra znajomość języka francuskiego,
-
dobra znajomość języka niemieckiego lub luksemburskiego będzie dodatkowym atutem.

POLITYKA REKRUTACJI

WARUNKI REKRUTACJI

Zgodnie z art. 28 regulaminu kandydat musi w szczególności:

-
posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystać z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
-
mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
odznaczać się nieposzlakowanym charakterem niezbędnym do wypełniania obowiązków służbowych.

PROCEDURA WYBORU

a)
Aby pomóc organowi powołującemu w dokonaniu wyboru, komisja selekcyjna (zwana dalej "komisją") oceni kandydatury na podstawie następujących kryteriów:
(i)
dyplomy doświadczenie zawodowe, motywacja, wszechstronność i zdolności analityczne kandydatów;
(ii)
umiejętność zarządzania i kierowania zespołem;
(iii)
kompetencje specjalistyczne wymagane do sprawowania tego stanowiska.
b)
Komisja przeprowadzi ocenę w dwóch etapach:
(i)
wszyscy kandydaci zostaną ocenieni na podstawie:
-
przedstawionego życiorysu i motywacyjnego,
-
analizy przypadku, którą będą musieli sporządzić;
(ii)
kandydaci wybrani na pierwszym etapie:
-
odbędą rozmowę kwalifikacyjną,
-
zostaną poproszeni o zaprezentowanie analizy przypadku.

W razie konieczności komisja może również zlecić przeprowadzenie zintegrowanej oceny umiejętności kandydatów w zakresie zarządzania.

OCHRONA DANYCH

Zgodnie z art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 1 "odbiorca przetwarza dane osobowe tylko do celów, dla których zostały one przekazane".

SKŁADANIE KANDYDATUR

Kandydatury w języku angielskim lub francuskim należy składać w formacie elektronicznym na adres: vacancies@eca.europa.eu.

W kandydaturze należy powołać się na numer ogłoszenia o naborze i obowiązkowo dołączyć do niej następujące dokumenty:

-
list motywacyjny,
-
aktualny życiorys sporządzony według modelu "Europass" (http://europass.cedefop.europa.eu),
-
wypełnione, opatrzone datą i podpisem oświadczenie (w załączniku).

Uwaga: Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną będą musieli w dniu rozmowy przedstawić dokumenty potwierdzające odbyte studia, posiadane doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko. Dokumenty te należy przedstawić w formie kopii lub kserokopii. Komisja rekrutacyjna nie zwróci kandydatom żadnego z ww. dokumentów.

Kandydatury należy składać w terminie do dnia 9 października 2013 r. do godziny 17.00 (czasu obowiązującego w Luksemburgu).

Sporządzono w Luksemburgu dnia 5 września 2013 r.

W imieniu Trybunału Obrachunkowego
Vítor CALDEIRA
Prezes

grafika

1 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2013.269A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze - Kierownik działu (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 9-12) - Sekretariat Generalny - Dyrekcja Finansów i Wsparcia - Dział Budynków.
Data aktu: 18/09/2013
Data ogłoszenia: 18/09/2013