Ogłoszenie o konkursach otwartych - EPSO/AD/252/13 (AD 9) oraz EPSO/AD/253/13 .

OGŁOSZENIE O KONKURSACH OTWARTYCH

EPSO/AD/252/13 (AD 9) oraz EPSO/AD/253/13 (AD 12) 1

(2013/C 118 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 25 kwietnia 2013 r.)

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje następujące otwarte konkursy, oparte na egzaminach, w celu utworzenia listy potencjalnych kandydatów, spośród których mogą być rekrutowani:

KIEROWNICY DZIAŁÓW(*)

POSIADAJĄCY OBYWATELSTWO CHORWACKIE (HR)

w następujących dziedzinach:

1.
Prawo
2.
Ekonomia
3.
Europejska administracja publiczna

Celem konkursów jest stworzenie list rezerwowych, z których rekrutowani będą pracownicy na wolne stanowiska w instytucjach europejskich, przede wszystkim w Komisji Europejskiej.

Przed zgłoszeniem swojej kandydatury należy dokładnie zapoznać się z przewodnikiem opublikowanym w Dzienniku Urzędowym C 270 A z dnia 7 września 2012 r. oraz na stronie internetowej EPSO, z wyjątkiem pkt 4, 5.3, 5.4, 6.2 i 6.3. Punkty 5.3, 5.4 i 6.2 zastąpione zostają tekstem umieszczonym w załączniku.
Przewodnik ten, stanowiący integralną część ogłoszenia o konkursie, pomaga kandydatom zrozumieć zasady dotyczące procedury konkursowej i dokonywania zgłoszeń.

I.

 INFORMACJE OGÓLNE

1. Liczba laureatów w poszczególnych konkursach i poszczególnych dziedzinach
EPSO/AD/252/13 (AD 9) EPSO/AD/253/13 (AD 12)
1. Prawo 5 1. Prawo 4
2. Ekonomia 8 2. Ekonomia 6
3. Europejska administracja publiczna 7 3. Europejska administracja publiczna 5
2. Uwagi Można zgłaszać się tylko do jednego konkursu w jednej dziedzinie. Wyboru należy dokonać w momencie rejestracji elektronicznej. Po zatwierdzeniu i przesłaniu formularza zgłoszeniowego drogą elektroniczną nie ma możliwości zmiany języka.
Jeśli jednak kandydat nie spełnia warunków udziału w konkursie w grupie zaszeregowania AD 12, ale spełnia te warunki w grupie zaszeregowania AD 9, komisja konkursowa może, za zgodą kandydata, przenieść jego zgłoszenie to tego drugiego konkursu. Przeniesienie to nastąpi w chwili dopuszczenia do udziału w konkursie.
Należy zwrócić uwagę, że celem konkursu jest przede wszystkim zapewnienie pewnej minimalnej liczby pracowników chorwackich w ramach służby publicznej Unii Europejskiej w związku z przystąpieniem Chorwacji. Jest to konieczne do podtrzymania zasady kontynuacji administracyjnej uznanej przez sądy Unii i do dobrego funkcjonowania tejże służby. Niezbędne do osiągnięcia tego celu przygotowania muszą rozpocząć się niezwłocznie, bez uszczerbku dla ratyfikacji traktatu o przystąpieniu i przepisów koniecznych do jego skutecznego wykonania. Lista rezerwowa będzie zatem ważna dopiero po ratyfikowaniu traktatu o przystąpieniu przez wszystkie państwa członkowskie. W przypadku gdyby traktat o przystąpieniu nie został ratyfikowany lub wspomniane przepisy nie weszły w życie, procedura wyboru może w każdej chwili zostać przerwana. Jeżeli natomiast dobiegnie ona w międzyczasie końca, kandydaci znajdujący się na liście rezerwowej nie będą mogli powoływać się na żadne prawa z tego tytułu.

II.

 ZAKRES OBOWIĄZKÓW

We wszystkich dziedzinach główna działalność obejmuje zadania polegające na zarządzaniu na poziomie kierownika działu wykonywane na ogół pod kierownictwem dyrektora generalnego lub dyrektora. Zadania te dzielą się zasadniczo na trzy kategorie:

na poziomie operacyjnym:

określanie strategicznych celów działu i zatwierdzanie jego operacyjnego programu pracy w powiązaniu z planami dyrekcji/dyrekcji generalnej,
określanie i zapewnianie skutecznej organizacji i podziału pracy w dziale celem osiągnięcia spodziewanych rezultatów,
ocena stopnia realizacji celów za pomocą odpowiednich wskaźników oraz opracowywanie sprawozdań na temat osiągniętych wyników,
ocena zgodności decyzji i operacji z przepisami wykonawczymi i oficjalnymi procedurami;

na poziomie zarządzania zasobami:

zapewnianie skutecznego zarządzania personelem działu zgodnie z polityką zasobów ludzkich instytucji, mającego na celu utworzenie prężnego działu o dobrze rozwiniętym duchu współpracy. Wymaga to zwłaszcza umiejętności rozwoju i jak najlepszego wykorzystania indywidualnych zdolności pracowników oraz przewidywania ewentualnych konfliktów w dziale i zarządzania nimi,
określanie potrzebnych środków i zarządzanie rocznym budżetem przydzielonym działowi;

na poziomie komunikacji i reprezentacji:

nawiązanie i podtrzymywanie dynamicznego dialogu w ramach działu, w taki sposób, aby personel był dobrze poinformowany o ważnych aspektach politycznych i strategicznych oraz otrzymywał właściwe informacje zwrotne dotyczące jego pracy,
pełnienie funkcji doradczych, koordynacyjnych lub negocjacyjnych w kontaktach z innymi służbami dotyczących kwestii związanych z pracą działu,
reprezentowanie działu, departamentu lub służby w komitetach, grupach roboczych i innych organach, zarówno w ramach instytucji, jak i poza nią.

Do pełnienia tych obowiązków konieczne jest, aby kandydata cechowało poczucie służby publicznej, aby posiadał zdolności organizacyjne i był otwarty na nowe technologie.

Poza główną działalnością polegającą zarządzaniu należy zwrócić uwagę na zadania szczególne, związane z poszczególnymi dziedzinami niniejszego konkursu:

Dziedzina 1: prawo

przygotowanie, opracowywanie i analiza prawodawstwa Unii Europejskiej oraz kontrola jego wdrażania i stosowania (kontakty z administracjami państw członkowskich; pytania kierowane przez obywateli Unii Europejskiej; w stosownych przypadkach badanie spraw na etapie poprzedzającym wniesienie skargi dotyczącej naruszenia prawa Unii Europejskiej),
doradztwo i opinie prawne dla instytucji i ich organów w zakresie kwestii szczególnych oraz strategii polityki Unii Europejskiej,
pełnienie różnego rodzaju funkcji w postępowaniach spornych, przygotowywanie stanowiska instytucji w sprawach spornych, przede wszystkim toczących się przed Trybunałem Sprawiedliwości, Sądem lub Sądem do spraw Służby Publicznej Unii Europejskiej,
badanie kwestii prawnych dotyczących Unii Europejskiej mających charakter krajowy lub międzynarodowy,
udział w negocjacjach dotyczących umów międzynarodowych;

Dziedzina 2: ekonomia

ciągłe analizowanie i ocena sytuacji ekonomicznej państw członkowskich oraz ich polityki gospodarczej, budżetowej, pieniężnej i finansowej, a także opracowywanie prognoz gospodarczych,
analiza sytuacji gospodarczej w krajach trzecich,
analiza ekonomiczna i doradztwo w stosownych dziedzinach polityki Unii Europejskiej (polityki regionalnej, konkurencji, handlu, regulacyjnego i podatkowego otoczenia przedsiębiorstw, przemysłu, badań, zatrudnienia itd.),
opracowywanie i wdrażanie instrumentów finansowych i instrumentów wsparcia technicznego Unii Europejskiej, a w szczególności zarządzanie programami,
analiza finansowa projektów Unii Europejskiej,
praca i doradztwo w dziedzinie statystyki (metodologia, zbieranie danych, przetwarzanie, zatwierdzenie, analiza, przygotowywanie projektów i zarządzanie systemami operacyjnymi);

Dziedzina 3: europejska administracja publiczna

nadzór prac koncepcyjnych, badawczych i kontrolnych w jednym obszarze lub kilku obszarach działalności instytucji, w zakresie spraw wewnętrznych (telekomunikacji, transportu, energii, środowiska, konsumpcji, spraw społecznych itd.) lub spraw wewnętrznych (pomocy rozwojowej, handlu itd.),
opracowywanie nowego podejścia lub działania przy pomocy analiz i badań specjalistycznych,
koordynacja przygotowań do prac różnych grup roboczych na wszystkich poziomach oraz monitorowanie ich postępów,
koordynacja na szczeblu wewnętrznym, międzyinstytucjonalnym lub międzynarodowym stosowania zasad i procedur, zwłaszcza w służbach horyzontalnych instytucji.

III.

 WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE

W momencie upływu terminu zgłoszeń drogą elektroniczną kandydat musi spełniać następujące warunki ogólne i szczegółowe:
1. Warunki ogólne
a) posiadać obywatelstwo chorwackie;
b) korzystać z pełni praw obywatelskich;
c) mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej;
d) posiadać odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków.
2. Warunki szczegółowe
2.1. Dyplom
Dziedzina 1: prawo (i) Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi kształcenia na poziomie uniwersyteckim potwierdzony dyplomem ukończenia studiów prawniczych, jeżeli zwykły czas trwania wymienionych studiów wynosi co najmniej cztery lata;

lub

(ii) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim potwierdzony dyplomem ukończenia studiów prawniczych oraz przynajmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe (na poziomie uzyskanego dyplomu) zdobyte po uzyskaniu dyplomu, jeżeli czas trwania wymienionych studiów wynosi nie mniej niż trzy lata;

lub

(iii) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym potwierdzony dyplomem ukończenia studiów oraz kształceniu podyplomowemu w dziedzinie prawa, poświadczonemu dyplomem.
Dziedzina 2: ekonomia (i) Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi kształcenia na poziomie uniwersyteckim potwierdzony dyplomem ukończenia studiów mikro-/makroekonomicznych/statystycznych lub handlowych, jeżeli zwykły czas trwania wymienionych studiów wynosi co najmniej cztery lata;

lub

(ii) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim potwierdzony dyplomem ukończenia studiów mikro-/makroekonomicznych/statystycznych lub handlowych oraz przynajmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe (na poziomie uzyskanego dyplomu) zdobyte po uzyskaniu dyplomu, jeżeli czas trwania wymienionych studiów wynosi nie mniej niż trzy lata;

lub

(iii) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym potwierdzony dyplomem ukończenia studiów mikro-/makroekonomicznych/statystycznych lub handlowych oraz kształceniu podyplomowemu, poświadczonemu dyplomem lub tytułem "Master of Business Administration".
Dziedzina 3: europejska administracja publiczna (i) Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi kształcenia na poziomie uniwersyteckim potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, jeżeli zwykły czas trwania wymienionych studiów wynosi przynajmniej cztery lata;
(ii) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim potwierdzony dyplomem ukończenia studiów oraz przynajmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe (na poziomie uzyskanego dyplomu) zdobyte po uzyskaniu dyplomu, jeżeli czas trwania wymienionych studiów wynosi nie mniej niż trzy lata.
2.2. Doświadczenie zawodowe
- Po uzyskaniu wymaganego tytułu/dyplomu wskazanego w pkt (i) lub (iii)

LUB

- po uzyskaniu świadectwa i doświadczenia zawodowego wymaganych w pkt (ii),

Grupa zaszeregowania AD 9 przynajmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe odpowiadające charakterowi przyszłych obowiązków, z czego 3 lata na stanowisku kierowniczym lub stanowisku związanym z koordynacją personelu wiążącymi się z faktyczną odpowiedzialnością za zarządzanie personelem, zgodnie z opisem w niniejszym ogłoszeniu (zob. część II).

Podczas oceny doświadczenia na stanowisku kierowniczym komisja konkursowa uwzględni następujące ważne informacje przedstawione przez kandydatów:

1) nazwę stanowiska i dokładny opis sprawowanej funkcji;

2) liczbę pracowników nadzorowanych na tym stanowisku;

3) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach;

Grupa zaszeregowania AD 12 przynajmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe odpowiadające charakterowi przyszłych obowiązków, z czego 5 lat na stanowisku kierowniczym lub stanowisku związanym z koordynacją personelu wiążącymi się z faktyczną odpowiedzialnością za zarządzanie personelem, zgodnie z opisem w niniejszym ogłoszeniu (zob. część II).

Podczas oceny doświadczenia na stanowisku kierowniczym komisja konkursowa uwzględni następujące ważne informacje przedstawione przez kandydatów:

1) nazwę stanowiska i dokładny opis sprawowanej funkcji oraz okres, przez jaki była sprawowana;

2) liczbę pracowników nadzorowanych na tym stanowisku;

3) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

2.3. Znajomość języków

Zgodnie z wyrokiem Trybunału UE (wielka izba) w sprawie C-566/10 P, Republika Włoska przeciwko Komisji, instytucje UE mają obowiązek wskazania powodów ograniczenia w niniejszym konkursie wyboru drugiego języka do mniejszej liczby języków urzędowych UE.

W związku z tym informujemy kandydatów, że możliwości wyboru drugiego języka w ramach niniejszego konkursu zostały określone zgodnie z interesem służby, który wymaga, aby nowo zatrudnione osoby były niezwłocznie zdolne do wykonywania obowiązków i do skutecznej komunikacji w codziennej pracy. W przeciwnym razie wydajność pracy w instytucjach poważnie by ucierpiała.

Zgodnie z długoletnią praktyką dotyczącą komunikacji wewnętrznej w instytucjach UE, a także z uwagi na potrzeby służb w zakresie komunikacji zewnętrznej i prowadzenia dokumentacji, językami najpowszechniej wykorzystywanymi są angielski, francuski i niemiecki. Ponadto angielski, francuski i niemiecki są językami zdecydowanie najczęściej wybieranymi przez kandydatów w kategorii "język 2" w konkursach, w których można dokonać w tym zakresie swobodnego wyboru. Taka sytuacja odzwierciedla obecne standardy edukacyjne i zawodowe, na podstawie których od kandydatów na stanowiska w Unii Europejskiej można oczekiwać znajomości przynajmniej jednego z tych trzech języków. W związku z tym, uwzględniając interes służby oraz potrzeby i wiedzę kandydatów, a także dziedzinę niniejszego konkursu, uzasadnione jest przeprowadzenie testów w trzech wspomnianych językach. Ma to zagwarantować, że wszyscy kandydaci, niezależnie od tego, jaki język jest ich językiem pierwszym, będą władać przynajmniej jednym ze wspomnianych trzech języków urzędowych na poziomie umożliwiającym wykonywanie obowiązków służbowych.

Ponadto w interesie równego traktowania kandydatów wszyscy kandydaci mają obowiązek przystąpienia do testów w swoim drugim języku, wybranym spośród trzech wskazanych. Dotyczy to również kandydatów, których pierwszym językiem jest jeden ze wskazanych trzech języków. Przeprowadzane w taki sposób testy szczególnych kompetencji kandydatów umożliwiają instytucjom dokonanie oceny zdolności kandydatów do bezzwłocznego wykonywania zadań w środowisku, które jest bardzo zbliżone do prawdziwego środowiska pracy. Powyższe pozostaje bez uszczerbku dla możliwości odbywania w późniejszym terminie szkoleń językowych w celu osiągnięcia zdolności do pracy w trzecim języku, zgodnie z art. 45 ust. 2 regulaminu pracowniczego.

Język 1 - Język podstawowy

biegła znajomość języka chorwackiego

i

Język 2 - drugi język

zadowalająca znajomość, do wyboru język angielski (EN), francuski (FR) i niemiecki (DE).

IV.

 TESTY WSTĘPNE

Testy wstępne przeprowadzane są na komputerach, a ich organizacją zajmuje się EPSO. Komisja konkursowa określa poziom trudności testów i zatwierdza ich treść na podstawie propozycji EPSO.
1. Kandydat zostanie zaproszony do udziału w testach wstępnych Do udziału w testach zostaną zaproszeni kandydaci, którzy w terminie dokonali zgłoszenia i przesłali kompletną dokumentację zgłoszeniową (zob. część VIII).

Uwaga:

1) poprzez zgłoszenie drogą elektroniczną kandydat oświadcza, że spełnia warunki ogólne i szczegółowe określone w części III;

2) aby wziąć udział w testach, należy zarezerwować termin; rezerwacji tej należy koniecznie dokonać w terminie wskazanym za pośrednictwem konta EPSO.

2. Rodzaj testów i punktacja Zestaw testów składających się z pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę ogólnych umiejętności i kompetencji kandydata w zakresie:
Test a) rozumienia tekstu pisanego punktacja: od 0 do 50 pkt
Test b) operowania danymi liczbowymi punktacja: od 0 do 50 pkt
Wymagane minimum w testach a) i b) wynosi łącznie 50 pkt.
3. Język, w którym przeprowadzane są testy Język 2 (angielski, francuski lub niemiecki)

V.

 DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W KONKURSIE

Aby ocenić, czy kandydaci spełniają warunki ogólne i szczegółowe określone w ogłoszeniu o konkursie, po testach wstępnych sprawdzane będą, w porządku malejącym, załączone dokumenty kandydatów, którzy osiągnęli wymagane minimum w testach. Weryfikacja odbywa się do momentu, gdy osiągnięta zostanie liczba kandydatów, którzy mogą zostać dopuszczeni do konkursu i którzy rzeczywiście spełniają wszystkie warunki dopuszczenia do udziału w konkursie. Po osiągnięciu wymaganej liczby dokumenty pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane.

Liczba kandydatów dopuszczonych do konkursu jest, w poszczególnych konkursach i poszczególnych dziedzinach, maksymalnie trzykrotnie wyższa niż liczba laureatów określona w niniejszym ogłoszeniu o konkursie i zostanie ogłoszona na stronie internetowej EPSO (http://blogs.ec.europa.eu/eu-careers.info/). Ci kandydaci(1) zostaną zaproszeni do kolejnego etapu.

VI.

 OCENA ZINTEGROWANA I EGZAMINY

Egzaminy obejmują:
- udział w ocenie zintegrowanej,
- egzamin ustny.
Ze względów organizacyjnych testy przeprowadzane w ramach oceny zintegrowanej i egzaminu ustnego odbędą się w Brukseli, z reguły w ciągu dwóch nienastępujących po sobie dni.
1. Ocena zintegrowana Przed rozmową z komisją konkursową kandydaci zostają zaproszeni do udziału w testach w ramach oceny zintegrowanej. Testy będą się odbywały wyłącznie w języku 2 (angielskim, francuskim lub niemieckim).
Sprawozdanie z tych testów zostanie przekazane komisji konkursowej jako fachowy wkład w procesie podejmowania decyzji.
Testy te obejmują w szczególności:
- studium przypadku (prezentację wraz z sesją pytań i odpowiedzi),
- ocenę zdolności kandydata w dziedzinie zarządzania,
- rozmowę z ekspertem w zakresie zasobów ludzkich mającą na celu ocenę profilu kompetencji kandydata,
- kwestionariusz oceny osobowości,
- testy sprawdzające rozumienie tekstu pisanego, operowanie danymi liczbowymi i myślenie abstrakcyjne.
Ponieważ sprawozdanie z oceny zintegrowanej nie wchodzi w zakres prac komisji o charakterze tajnym, zostanie ono przekazane kandydatom na końcu egzaminu ustnego.
2. Egzamin ustny Następnie kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę z komisją konkursową (w języku 2), aby komisja mogła ocenić:
- wiedzę specjalistyczną z danej dziedziny,
- doświadczenie zawodowe kandydata i jego zdolność do organizacji i koordynowania pracy działu administracyjnego, jak również jego elastyczność, zdolności negocjacyjne, umiejętność podejmowania decyzji oraz, ogólnie, realizacji zadań należących do kierownika działu,
- ogólną wiedzę kandydata na temat Unii Europejskiej, jej instytucji i obszarów działalności,
- poziomu znajomości języka podstawowego przez kandydata (język 1).
Punktacja w tym egzaminie wynosi od 0 do 100 pkt (wymagane minimum 60 pkt).

VII.

 LISTY REZERWOWE

1. Wpis na listę rezerwową Komisja konkursowa umieszcza na liście rezerwowej(2) nazwiska kandydatów (zob. liczba laureatów, część I, pkt 1), którzy uzyskali wymagane minimum oraz jeden z najlepszych wyników w egzaminie ustnym.
2. Klasyfikacja Listę tworzy się w podziale na konkursy, dziedziny i w porządku alfabetycznym.

VIII.

 JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU?

1. Zgłoszenie drogą elektroniczną Kandydaci muszą dokonać zgłoszenia drogą elektroniczną zgodnie z procedurą opisaną na stronie internetowej EPSO.

Termin: 28 maja 2013 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli.

2. Dostarczenie dokumentacji zgłoszeniowej Oprócz wysłania zgłoszenia drogą elektroniczną należy wydrukować zatwierdzony elektroniczny formularz zgłoszeniowy, złożyć na nim swój podpis i wysłać, wraz z niezbędnymi dokumentami, na następujący adres Europejskiego Urzędu Doboru Kadr:

Office européen de sélection du personnel (EPSO)

C-25

Concours général EPSO/AD/252/13 lub EPSO/AD/253/13

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

Termin: 28 maja 2013 r.

Zasady: zob. pkt 6.1 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.

______

(1) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, uwzględnieni zostaną wszyscy ci kandydaci.

(2) W przypadku gdy na ostatnim miejscu znajdzie się kilku kandydatów, którzy uzyskali jednakowy wynik, wszyscy ci kandydaci zostaną wpisani na listę rezerwową.

(*) W niniejszym ogłoszeniu wszelkie odniesienia do osoby płci męskiej uznaje się jednocześnie za odniesienia do osoby płci żeńskiej.

ZAŁĄCZNIK 

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że punkty:

5.3
5.4 oraz
6.2
przewodnika dotyczącego konkursów otwartych, opublikowanego w Dzienniku Urzędowym C 270 A z dnia 7 września 2012 r., nie mają zastosowania do tych konkursów.
PKT 5.3 "OCENA ZINTEGROWANA" OTRZYMUJE BRZMIENIE:

"5.3. Ocena zintegrowana i egzamin ustny

Jeżeli ogłoszenie o konkursie przewiduje udział uczestników w testach przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej przed egzaminem ustnym, wynik tych testów zostanie przekazany komisji konkursowej wyłącznie po to, by stanowił dodatkowy czynnik przy podejmowaniu przez nią decyzji. Za udział w tych testach nie przydziela się punktów, a wyniki podawane są na końcu egzaminu ustnego.

W przypadku zaistnienia siły wyższej istnieje możliwość przeniesienia w drodze wyjątku daty egzaminu ustnego, jeżeli kandydat wystąpi z należycie umotywowanym wnioskiem, do którego komisja konkursowa ma prawo się ustosunkować. Decyzję o przeniesieniu daty podejmuje się jednak z uwzględnieniem jej skutków - tzn. tak, by nie doprowadzić do naruszenia zasady jednorodnego oceniania odpowiedzi kandydatów na egzaminie ustnym i zakłócenia przebiegu konkursu oraz z uwzględnieniem interesu służby.".

PKT 5.4 "LISTY REZERWOWE" OTRZYMUJE BRZMIENIE:

"Na zakończenie procedury konkursowej komisja konkursowa sporządza listę rezerwową, zawierającą imiona i nazwiska laureatów konkursu. Lista zostaje następnie przekazana instytucjom, które ponoszą pełną odpowiedzialność za proces rekrutacji.

Listy rezerwowe są publikowane(*) w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej oraz na stronie EPSO wraz z informacją o okresie ich ważności. W niektórych przypadkach okres ważności listy może ulec przedłużeniu. Informacja o decyzji o przedłużeniu ważności listy zamieszczana jest wyłącznie na stronie EPSO.".

PKT 6.2 "DOSTĘP DO INFORMACJI" OTRZYMUJE BRZMIENIE:

"Po sporządzeniu listy rezerwowej przez komisję konkursową:

kandydaci, których nazwiska zostaną zamieszczone na liście rezerwowej, otrzymają informację o tym, że zostali laureatami konkursu, a na wyraźne życzenie mogą również otrzymać informacje o liczbie punktów uzyskanych na egzaminie ustnym,
kandydaci, którzy nie znaleźli się na liście rezerwowej, otrzymają z urzędu informacje o liczbie punktów uzyskanych na egzaminie ustnym. Kandydat będzie mógł również otrzymać, na żądanie, kopię indywidualnego arkusza ocen z egzaminu ustnego, sporządzonego przez komisję konkursową.

Wniosek o udzielenie informacji należy przesłać za pomocą formularza do kontaktu na stronie internetowej EPSO w terminie 10 dni kalendarzowych od zawiadomienia o wynikach uzyskanych w konkursie.

Wnioski będą rozpatrywane z uwzględnieniem poufnego charakteru prac komisji konkursowej przewidzianego w regulaminie pracowniczym (załącznik III, art. 6) oraz z poszanowaniem przepisów dotyczących ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych.".

______

(*) Na wyraźne życzenie kandydata jego imię i nazwisko nie zostanie opublikowane. Odpowiedni wniosek w tej sprawie powinien wpłynąć do EPSO najpóźniej 2 tygodnie po ogłoszeniu wyników.

1 Ogłoszenie zmienione przez sprostowanie z dnia 20 lutego 2014 r. (Dz.U.UE.C.14.48A.1).

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2013.118A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o konkursach otwartych - EPSO/AD/252/13 (AD 9) oraz EPSO/AD/253/13 .
Data aktu: 25/04/2013
Data ogłoszenia: 25/04/2013