Wspólny system podatku od wartości dodanej w odniesieniu do okresu obowiązywania minimalnej stawki podstawowej *P7_TA(2010)0417
Rezolucja legislacyjna Parlamentu Europejskiego z dnia 23 listopada 2010 r. w sprawie wniosku dotyczącego dyrektywy Rady zmieniającej dyrektywę 2006/112/WE dotyczącą wspólnego systemu podatku od wartości dodanej w odniesieniu do okresu obowiązywania minimalnej stawki podstawowej (COM(2010)0331 - C7-0173/2010 - 2010/0179(CNS))
(2012/C 99 E/40)
(Dz.U.UE C z dnia 3 kwietnia 2012 r.)
(Specjalna procedura ustawodawcza - konsultacja)
Parlament Europejski,
TEKST PROPONOWANY PRZEZ KOMISJĘ |
POPRAWKA |
Poprawka 1 Wniosek dotyczący dyrektywy - akt zmieniający
Punkt 4 preambuły
|
(4) W oczekiwaniu na wyniki konsultacji w sprawie nowej strategii dotyczącej VAT, w ramach których - jak się oczekuje -zostaną określone przyszłe rozwiązania i odpowiednie poziomy harmonizacji, przedwczesne byłoby ustalanie stałego poziomu stawki podstawowej lub rozważanie zmiany minimalnego poziomu stawki. |
(4) W oczekiwaniu na wyniki konsultacji w sprawie nowej strategii dotyczącej VAT, w ramach których - jak się oczekuje -zostaną określone przyszłe rozwiązania i odpowiednie poziomy harmonizacji, przedwczesne byłoby ustalanie stałego poziomu stawki podstawowej lub rozważanie zmiany minimalnego poziomu stawki. W nowej strategii dotyczącej VAT należy skoncentrować się na takiej reformie przepisów dotyczących podatku VAT, która umożliwiałaby aktywne wspieranie celów rynku wewnętrznego. Celem nowej strategii dotyczącej VAT powinno być zmniejszenie obciążeń administracyjnych, usuwanie przeszkód podatkowych i poprawa otoczenia biznesowego, w szczególności małych i średnich przedsiębiorstw oraz przedsiębiorstw, w których wymagane są duże nakłady siły roboczej, przy jednoczesnym zapewnieniu odporności systemu na nadużycia. |
Poprawka 2 Wniosek dotyczący dyrektywy - akt zmieniający Punkt 5 preambuły
|
(5) Należy zatem utrzymać obecny minimalny poziom stawki podstawowej w wysokości 15 % na kolejny okres, który będzie wystarczająco długi, aby zapewnić pewność prawną, dopuszczając przy tym dokonanie w przyszłości dalszego przeglądu. |
(5) Należy zatem utrzymać obecny minimalny poziom stawki podstawowej w wysokości 15 % na kolejny okres, który będzie wystarczająco długi, aby zapewnić pewność prawną, dopuszczając przy tym dokonanie w przyszłości dalszego przeglądu, przy wykorzystaniu strategii jednolitego rynku i wytycznych w tym zakresie. |
Poprawka 3 Wniosek dotyczący dyrektywy - akt zmieniający Punkt 6 preambuły
|
(6) Nie wyklucza to dalszych zmian prawodawstwa dotyczącego VAT przed dniem 31 grudnia 2015 r. w celu uwzględnienia wyników nowej strategii dotyczącej VAT. |
(6) Nie wyklucza to dalszych zmian prawodawstwa dotyczącego VAT przed dniem 31 grudnia 2015 r. w celu uwzględnienia wyników nowej strategii dotyczącej VAT. Jeżeli to możliwe, należy wdrożyć w pełni ostateczny system do dnia 31 grudnia 2015 r. |
Poprawka 4 Wniosek dotyczący dyrektywy - akt zmieniający Artykuł 1a (nowy)
|
|
Artykuł 1a Przegląd
1. Do dnia 31 grudnia 2013 r. Komisja przedstawi wnioski ustawodawcze, których celem będzie zastąpienie obecnego przejściowego poziomu minimalnej stawki VAT systemem definitywnym.
2. Do celów wykonania ustępu 1, Komisja prowadzi szeroko zakrojone konsultacje na temat nowej strategii dotyczącej VAT ze wszystkimi, publicznymi i prywatnymi, zainteresowanymi stronami. W ramach konsultacji uwzględnia się co najmniej kwestie stawek VAT, w tym obniżonych stawek VAT, oraz celowość określenia maksymalnej stawki VAT, zakres stosowania podatku VAT, odstępstwa od systemu, możliwe warianty struktury i funkcjonowania podatku VAT, w tym miejsce opodatkowania w przypadku dostaw wewnątrz Unii. Komisja przedstawi Parlamentowi Europejskiemu i Radzie sprawozdanie dotyczące wyników tych konsultacji.
|