EUROPEJSKI URZĄD DS. ZWALCZANIA NADUŻYĆ FINANSOWYCH (OLAF)Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14)
(art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)
COM/2012/10324
(2012/C 27 A/02)
(Dz.U.UE C z dnia 1 lutego 2012 r.)
Reprezentujemy
Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF). Walka z nadużyciami finansowymi przynoszącymi szkodę interesom finansowym Unii Europejskiej jest niezwykle istotna dla wiarygodności europejskiego przedsięwzięcia. OLAF jest zarówno służbą dochodzeniową, jak i dyrekcją generalną Komisji odpowiedzialną za opracowywanie i wdrażanie strategii zapobiegania nadużyciom.
Dyrektor generalny OLAF-u cieszy się pełną statutową niezależnością przy prowadzeniu dochodzeń dotyczących rzekomych nadużyć finansowych i innych nielegalnych praktyk mających negatywne skutki finansowe dla europejskiego budżetu. OLAF uprawniony jest do przeprowadzania niezależnych dochodzeń we wszystkich instytucjach i organach UE. Dochodzenia mogą obejmować również podmioty gospodarcze z państw członkowskich i z krajów trzecich, mające powiązania z budżetem UE. Poza prowadzeniem działalności operacyjnej, w której cieszy się pełną niezależnością, OLAF działa jak wszystkie inne dyrekcje generalne Komisji, opracowując i realizując strategie polityczne w swoim zakresie kompetencji.
Dnia 1 lutego 2012 r. nastąpi znacząca reorganizacja OLAF-u. Ma ona zapewnić lepsze rozdzielenie dwóch podstawowych zadań OLAF-u: jego niezależnej funkcji dochodzeniowej oraz funkcji związanej z prowadzeniem polityki.
Trzy dyrekcje będą koncentrować się przede wszystkim na funkcji dochodzeniowej. Dwie z nich (Dyrekcja A i B) będą prowadzić dochodzenia. Trzecia, Dyrekcja C, będzie skupiać służby specjalistyczne i innego rodzaju służby, które zapewniają niezbędne wsparcie w procesie dochodzeniowym.
Wszystkie zadania związane z polityką Urzędu wypełniać będzie tylko jedna dyrekcja (D). Dyrekcja R będzie natomiast odpowiedzialna za zasoby.
Dyrekcja C (Wsparcie Dochodzeniowe) będzie składać się z czterech działów:
Personel dyrekcji będzie liczyć około 80 osób, z których wiele będzie specjalistami w różnych dziedzinach opisanych powyżej. Dyrektor będzie podlegał bezpośrednio dyrektorowi generalnemu.
Oferujemy
Pracę na stanowisku dyrektora, którego zadaniem będzie wyznaczanie strategicznych kierunków działań i zarządzanie dyrekcją zgodnie z misją Urzędu oraz rocznym programem prac. Dyrekcja C będzie zapewniać szeroki zakres usług wspierających działania dochodzeniowe OLAF-u, które bez nich byłyby niemożliwe. Celem jest poprawa efektywności, skuteczności i jakości procesu dochodzeniowego oraz jego przyspieszenie.
Poszukujemy
Idealny kandydat powinien wykazać się następującymi cechami:
Doświadczenie w zarządzaniu IT będzie atutem.
Doskonała znajomość języka angielskiego jest niezbędna. Znajomość innych języków będzie atutem.
Kandydat musi (kryteria kwalifikacyjne):
Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów
Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.
Powołanie i warunki zatrudnienia
Dyrektor zostanie wybrany i powołany przez Komisję zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami wyboru i rekrutacji (zob. również Compilation Document on Senior Officials Policy(3), dokument w języku angielskim dotyczący polityki względem urzędników wyższego szczebla). W trakcie procedury wyboru kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną z Komitetem Konsultacyjnym ds. Powoływania Komisji muszą przed rozmową zdać testy przeprowadzone metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.
Wybrany kandydat zostanie zatrudniony jako urzędnik w grupie zaszeregowania AD 14; wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Unii Europejskiej określono w regulaminie pracowniczym. Zgodnie z regulaminem pracowniczym wszyscy nowi pracownicy muszą ukończyć pomyślnie dziewięciomiesięczny okres próbny.
Jeżeli wybrany kandydat nie posiada poświadczenia bezpieczeństwa osobowego umożliwiającego mu dostęp do akt o określonym poziomie tajności, może zostać także poddany odpowiedniemu postępowaniu sprawdzającemu.
OLAF przeprowadzi postępowanie sprawdzające wobec kandydatów wybranych do rozmowy kwalifikacyjnej w oparciu o własne akta.
Polityka równych szans
Unia Europejska stosuje politykę równych szans.
Procedura zgłaszania kandydatur
Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (wyszczególnione w rubryce JLandydat musi"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Niespełnienie któregokolwiek z wymogów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury wyboru.
Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie pod poniższym adresem:
https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/CV_Encadext
Należy zastosować się do podanych tam wskazówek dotyczących poszczególnych etapów procedury.
Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie(4) odpowiadają sami kandydaci. Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu co do zasady nie są przyjmowane.
Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do powiadomienia o biegu procedury. Należy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.
W celu dokonania rejestracji należy załadować życiorys w formacie WORD lub PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie on-line (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.
Po zakończeniu rejestracji na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować i zapamiętać. Numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Otrzymanie numeru oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane. Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!
Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.
Procedura wyboru, w tym korespondencja z komisjami dokonującymi wyboru kandydatów w czasie trwania procedury wyboru, będzie prowadzona wyłącznie w języku angielskim, francuskim lub niemieckim(5).
Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogę przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym(6)z datę stempla pocztowego nie późniejsze niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisję a kandydatem odbywać się będzie drogę pocztowe. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załęczyć zaświadczenie potwierdzajęce niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogę ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.
Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-A2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.
Termin rejestracji kandydatów
Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 29 lutego 2012 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.
______(1) Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych 5 lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje; 2) liczbę pracowników znajdujących się pod ich kierownictwem w czasie zajmowania przez nich tych stanowisk; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach. Kandydaci na stanowisko głównego doradcy powinni wyszczególnić doświadczenie, jakie zdobyli na wyższym stanowisku doradczym.
(2) Dz.U.17z6.10.1958,s. 385/58.
(3)http://ec.europa.eu/civil_service/docs/official_policy_en.pdf
(4) Termin rejestracji upływa dnia 29 lutego 2012 r. ogodz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.
(5) Komisje zadbają, aby rodzimi użytkownicy tych języków nie odnieśli w związku z tym nieuzasadnionej korzyści.
(6) European Commission, Directorate-General Human Resources and Security, Unit for Executive Staff and CCA Sekretariat, COM/2012/10324, SC11 08/030,1049 Brussels, BELGIA.