Postanowienie Trybunału (piąta izba) z dnia 8 kwietnia 2011 r. (wnioski o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożone przez Tribunalul Suceava - Rumunia) - Aurora Elena Sfichi przeciwko Direcț ia General ă a Finanț elor Publice Suceava Administraț ia Finanț elor Publice Suceava, Administraț ia Fondului pentru Mediu (C-29/11), Adrian Ilaș przeciwko Direcț ia General ă a Finanț elor Publice Suceava, Administraț ia Finanț elor Publice Suceava, Administraț ia Fondului pentru Mediu (C-30/11)(Sprawy połączone C-29/11 i C-30/11)(1)
(Artykuł 104 § 3 akapit pierwszy regulaminu postępowania - Podatki wewnętrzne - Artykuł 110 TFUE - Podatek od zanieczyszczeń pobierany przy pierwszej rejestracji pojazdów samochodowych)
(2011/C 211/16)
Język postępowania: rumuński
(Dz.U.UE C z dnia 16 lipca 2011 r.)
Sąd krajowy
Tribunalul Suceava
Strony w postępowaniu przed sądem krajowym
Strona skarżąca: Aurora Elena Sfichi (C-29/11), Adrian Ilaș C-30/11)
Strona pozwana: Direcț ia General ă a Finanț elor Publice Suceava Administraț ia Finanț elor Publice Suceava, Administraț ia Fondului pentru Mediu (C-29/11), Direcț ia General ă a Finanț elor Publice Suceava, Administraț ia Finanț elor Publice Suceava, Administraț ia Fondului pentru Mediu (C-30/11)
Przedmiot
Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym - Tribunalul Suceava - Rejestracja używanych pojazdów uprzednio zarejestrowanych w innych państwach członkowskich - Przepisy krajowe nakładające wymóg zapłaty podatku od zanieczyszczeń przy pierwszej rejestracji, podczas gdy samochody już obecne na rynku krajowym podlegają wyłączeniu z wymogu zapłaty tego podatku przy ponownej rejestracji - Zgodność przepisów krajowych z art. 110 akapit 1 i 2 TFUE - Przeszkoda w swobodnym przepływie towarów
Sentencja
Artykuł 110 TFUE należy interpretować w ten sposób, że stoi on na przeszkodzie ustanowieniu przez państwo członkowskie podatku od zanieczyszczeń pobieranego przy pierwszej rejestracji pojazdu samochodowego w tym państwie członkowskim, jeżeli ten środek podatkowy zostaje ukształtowany w sposób zniechęcający do wprowadzania do ruchu w tymże państwie członkowskim pojazdów używanych nabytych w innych państwach członkowskich, nie zniechęcając równocześnie do nabywania na rynku krajowym pojazdów używanych w tym samym wieku i o takim samym stopniu zużycia.
______
(1) Dz.U. C 113 z 9.4.2011.