DG ds. Działań w dziedzinie Klimatu (CLIMA) - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) (Artykuł 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2011/10313.

DG DS. DZIAŁAŃ W DZIEDZINIE KLIMATU (CLIMA)

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14)

(Artykuł 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)

COM/2011/10313

(2011/C 185 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 25 czerwca 2011 r.)

Reprezentujemy

Misją Dyrekcji C "Dostosowywanie Polityki i Technologia Niskoemisyjna" Dyrekcji Generalnej ds. Działań w dziedzinie Klimatu jest opracowywanie i realizowanie polityki oraz środków w obszarze energii, transportu, gazów technicznych oraz dostosowania do nieuniknionych skutków zmiany klimatu, aby zapewnić realizację wewnętrznych i zagranicznych celów UE w zakresie polityki przeciwdziałania zmianie klimatu. Polityka ta stanowi centralny filar strategii "Europa 2020". Jeżeli chodzi o łagodzenie skutków zmiany klimatu, Dyrekcja koncentruje się na opracowywaniu i wdrażaniu prawodawstwa UE w tych dziedzinach (np. decyzja dotycząca wspólnego wysiłku redukcyjnego, ograniczenia do 2020 r. emisji gazów cieplarnianych o 60 %, wychwytywania i składowania dwutlenku węgla, emisji CO2 z transportu lądowego, w tym jakości paliwa, substancji zubożających warstwę ozonową, fluorowanych gazów cieplarnianych), a także wspiera programy służące prezentacji technologii niskoemisyjnych na dużą skalę. Pod względem dostosowania do skutków zmiany klimatu Dyrekcja przoduje w opracowywaniu i rozpowszechnianiu unijnej polityki w tym zakresie w ścisłej współpracy z innymi odnośnymi służbami Komisji.

Dyrekcja C zatrudnia około 60 pracowników i dysponuje budżetem wynoszącym około 10 min EUR.

Oferujemy

DG ds. Działań w dziedzinie Klimatu poszukuje dyrektora, który określiłby ogólną wizję i przejrzyste wytyczne dla kilku szybko rozwijających się nowych obszarów polityki w dziedzinie zmiany klimaty, zarówno na szczeblu unijnym, jak i międzynarodowym, w tym w ramach ONZ. Dyrektor odegra wiodącą i inspirującą rolę w opracowywaniu i wdrażaniu polityki w zakresie łagodzenia skutków zmiany klimatu (zwłaszcza w odniesieniu do transportu lądowego) i dostosowywania się do nich, w tym w opracowywaniu innowacyjnych instrumentów służących do prezentacji technologii w ścisłej współpracy z innymi odnośnymi służbami Komisji, w szczególności DG ds. Energii, DG ds. Mobilności i Transportu, DG ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu, DG ds. Badań Naukowych i Innowacji oraz DG ds. Polityki Regionalnej. Dodatkowym wyzwaniem będzie uwzględnienie innych celów priorytetowych związanych ze strategią "Europa 2020", wzrostem gospodarczym, innowacjami i konkurencyjnością oraz bezpieczeństwem energetycznym. Praca wiąże się z wyjazdami zagranicznymi.

Poszukujemy (kryteria wyboru)

Idealny kandydat powinien wykazać się następującymi cechami:

– bardzo dobrą znajomością obszarów polityki wchodzących w zakres odpowiedzialności DG ds. Działań w dziedzinie Klimatu oraz wyzwań stojących przed UE i światowymi sektorami energii, transportu oraz przemysłu, jak również udokumentowanym doświadczeniem w najważniejszych obszarach kompetencji oraz wiedzą na ich temat,

– dogłębną znajomością wielostronnych porozumień dotyczących środowiska oraz unijnego prawodawstwa dotyczącego zmiany klimatu. Gruntowna znajomość kwestii dotyczących makroekonomii, innowacji, konkurencyjności oraz analizy kosztów i korzyści będzie stanowić dodatkowy atut,

– udokumentowanym doświadczeniem w kształtowaniu polityki na wysokim szczeblu, wdrażaniu instrumentów rynkowych, a także w egzekwowaniu prawa (UE),

– bardzo dobrymi zdolnościami analitycznymi, świeżym i strategicznym spojrzeniem na zmiany zachodzące w różnych obszarach polityki wchodzących w kompetencje Dyrekcji,

– wymagane jest potwierdzone doświadczenie w negocjacjach międzynarodowych i międzyinstytucjonalnych. Dodatkowym atutem będzie znajomość zagadnień negocjacji ONZ oraz klimatu, ozonu, zanieczyszczeń przemysłowych i jakości powietrza,

– bardzo dobrymi kompetencjami kierowniczymi, w szczególności potwierdzoną zdolnością do kierowania dużymi zespołami, ich motywowania i rozwijania, określania priorytetów, zarządzania dużymi budżetami i podejmowania decyzji,

– umiejętnością pracy pod presją,

– bardzo dobrymi umiejętnościami w zakresie komunikacji w języku angielskim.

Kandydat musi (kryteria wyboru)

1) posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;

2) posiadać:

(i) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów;

lub

(ii) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata;

3) posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje. Przynajmniej pięć lat tego doświadczenia zawodowego powinno było zostać zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym(1) i w dziedzinie bezpośrednio związanej z powyższym stanowiskiem;

4) biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz znać na odpowiednim poziomie inny język urzędowy;

5) kandydat nie może jeszcze osiągnąć normalnego wieku emerytalnego, który dla urzędnika Unii Europejskiej rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym urzędnik ten osiąga wiek 65 lat (zob. art. 52 lit. a) regulaminu pracowniczego).

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.

Powołanie i warunki zatrudnienia

Dyrektor zostanie wybrany i powołany przez Komisję zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami selekcji i naboru (zob. również Compilation Document on Senior Officials Policy, dokument w jęz. angielskim dotyczący polityki względem urzędników wyższego szczebla). W ramach procedury selekcji kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną z działającym w Komisji Komitetem Konsultacyjnym ds. Powoływania wezmą wcześniej udział w testach przeprowadzanych metodą assessment centrę przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Wspólnot Europejskich w grupie zaszeregowania AD 14 określono w regulaminie pracowniczym. Informujemy kandydatów, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Polityka równych szans

Unia Europejska stosuje politykę równych szans.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (wyszczególnione w rubryce "Kandydat musi"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury wyboru.

Aby zgłosić swoją kandydaturę, należy zarejestrować się w Internecie pod następującym adresem:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/CV_Encadext

oraz zastosować się do podanych tam wskazówek dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Za dokonanie rejestracji w Internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci(2). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w Internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu co do zasady nie będą przyjmowane.

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do powiadomienia o wyniku procedury. Należy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania rejestracji należy załadować życiorys w formacie WORD lub PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie on-line (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Po zakończeniu rejestracji na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować i zapamiętać. Numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Otrzymanie numeru oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane. Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w Internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od dyrekcji generalnej prowadzącej rekrutację.

Korespondencja z komisjami w czasie trwania procedury rekrutacyjnej będzie prowadzona wyłącznie w języku angielskim, francuskim lub niemieckim(3).

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogę przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym(4)z datę stempla pocztowego nie późniejsze niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. Wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisję a kandydatem odbywać się będzie drogę pocztowe. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załęczyć zaświadczenie potwierdzajęce niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogę ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres:

HR-A2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 22 lipca 2011 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

______

(1) Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych pięciu lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje; 2) liczbę pracowników, których nadzorowali na tych stanowiskach; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach. Kandydaci na stanowisko głównego doradcy powinni wyszczególnić doświadczenie, jakie zdobyli na wyższym stanowisku doradczym.

(2) Termin rejestracji upływa dnia 22 lipca 2011 r. o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

(3) Komisje selekcyjne zadbają, aby rodzimi użytkownicy tych języków nie odnieśli w związku z tym nieuzasadnionej korzyści.

(4) European Commission, Directorate-General Humań Resources and Security, Unit for Executive Staff and CCA Secretariat, COM/2011/10313, SCI 1 08/062,1049 Bruxelles/Brussel, BELGICjUE/BELGIE.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2011.185A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: DG ds. Działań w dziedzinie Klimatu (CLIMA) - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) (Artykuł 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2011/10313.
Data aktu: 25/06/2011
Data ogłoszenia: 25/06/2011