(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2010/C 216/04)
(Dz.U.UE C z dnia 10 sierpnia 2010 r.)
| Numer środka pomocy państwa | X 97/10 | |
| Państwo członkowskie | Zjednoczone Królestwo | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |
| Nazwa regionu (NUTS) |
SOUTH EAST Obszary mieszane |
|
| Organ przyznający pomoc |
South East England Development Agency Berkeley House Cross Lanes Guildford Surrey GU1 1YA www.seeda.co.uk |
|
| Nazwa środka pomocy | South East England Development Agency - General Block Exemption Scheme 2010 - 2013 | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) |
Regional Development Agencies Act 1998 http://www.opsi.gov.uk/acts/acts1998/ukpga_19980045_en_1.htm European Communities Act 1972 http://www.uk-legislation.hmso.gov.uk/acts/acts1972/ukpga_19720068_en_1 European Communities (Finance) Act 2008 http://www.opsi.gov.uk/acts/acts2008/ukpga_20080001_en_1 |
|
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy - | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | - | |
| Czas trwania pomocy | 1.2.2010-31.12.2013 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta |
MŚP duże przedsiębiorstwo |
|
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | GBP 600,00 (w mln) | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Pożyczka, Dopłata do oprocentowania, Kapitał podwyższonego ryzyka, Dotacja, Zaliczki zwrotne | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | - | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP -w % |
| Regionalna pomoc inwestycyjna i pomoc na zatrudnienie (art. 13) Program pomocy | 15,00 % | 20 % |
| Pomoc dla nowo utworzonych małych przedsiębiorstw (art. 14) | 35,00 % | - |
| Pomoc inwestycyjna i pomoc na zatrudnienie dla MŚP (art. 15) | 20,00 % | - |
| Pomoc na rzecz małych przedsiębiorstw nowo utworzonych przez kobiety (art. 16) | 15,00 % | - |
| Pomoc inwestycyjna umożliwiająca przedsiębiorstwom zastosowanie norm surowszych niż normy wspólnotowe w zakresie ochrony środowiska lub podniesienie poziomu ochrony środowiska w przypadku braku norm wspólnotowych (art. 18) (Various) | 35,00 % | 20 % |
| Pomoc na nabycie nowych środków transportu spełniających normy surowsze niż normy wspólnotowe lub podnoszących poziom ochrony środowiska w przypadku braku norm wspólnotowych (art. 19) | 35,00 % | 20 % |
| Pomoc na szybkie przystosowanie MŚP do przyszłych norm wspólnotowych (art. 20) | 15,00 % | - |
| Pomoc w obszarze ochrony środowiska na inwestycje zwiększające oszczędność energii (art. 21) | 60,00 % | 20 % |
| Pomoc inwestycyjna w obszarze ochrony środowiska na układy kogeneracji o wysokiej sprawności (art. 22) | 45,00 % | 20 % |
| Pomoc inwestycyjna w obszarze ochrony środowiska na propagowanie energii ze źródeł odnawialnych (art. 23) | 45,00 % | 20 % |
| Pomoc na badania środowiska (art. 24) | 50,00 % | 20 % |
| Pomoc na rzecz MŚP na usługi doradcze (art. 26) | 50,00 % | - |
| Pomoc na udział MŚP w targach (art. 27) | 50,00 % | - |
| Pomoc w formie kapitału podwyższonego ryzyka (art. 28 - 29) | 1.292.400,00 GBP | - |
| Badania podstawowe (art. 31 ust. 2 lit. a)) | 100,00 % | - |
| Badania przemysłowe (art. 31 ust. 2 lit. b)) | 50,00 % | 20 % |
| Eksperymentalne prace rozwojowe (art. 31 ust. 2 lit. c)) | 25,00 % | 20 % |
| Pomoc na techniczne studia wykonalności (art. 32) | 75,00 % | - |
| Pomoc na pokrycie kosztów praw własności przemysłowej dla MŚP (art. 33) | 100,00 % | - |
| Pomoc na działalność badawczo-rozwojową w sektorach rolnictwa i rybołówstwa (art. 34) | 100,00 % | - |
| Pomoc dla młodych innowacyjnych przedsiębiorstw (art. 35) | 1.077.000,00 GBP | - |
| Pomoc na usługi doradcze w zakresie innowacji i usługi wsparcia innowacji (art. 36) | 172.320,00 GBP | - |
| Pomoc na tymczasowe zatrudnienie wysoko wykwalifikowanego personelu (art. 37) | 861.600,00 GBP | - |
| Szkolenia specjalistyczne (art. 38 ust. 1) | 25,00 % | 20 % |
| Szkolenia ogólne (art. 38 ust. 2) | 60,00 % | 20 % |
| Pomoc w formie subsydiów płacowych na zatrudnienie pracowników znajdujących się w szczególnie niekorzystnej sytuacji (art. 40) | 50,00 % | - |
| Pomoc w formie subsydiów płacowych na zatrudnianie pracowników niepełnosprawnych (art. 41) | 75,00 % | - |
| Pomoc na rekompensatę dodatkowych kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników niepełnosprawnych (art. 42) | 100,00 % | - |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy:
http://www.seeda.co.uk/_documentbank/SEEDA_GEBRScheme_2010.pdf
| Numer środka pomocy państwa | X 242/10 | |
| Państwo członkowskie | Łotwa | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |
| Nazwa regionu (NUTS) |
Latvia Artykuł 107 ust. 3 lit. a) |
|
| Organ przyznający pomoc |
Labklājības ministrijas Nodarbinātības valsts aģentūra Kr.Valdemāra 38k-1, LV-1010, Rīga www.nva.gov.lv |
|
| Nazwa środka pomocy | Atbalstītās nodarbinātības pasākumi mērķgrupu bezdarbniekiem | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) | Ministru kabineta 2008.gada 8.aprīļa noteikumi Nr.258 "Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma apakšaktivitāti "Atbalstītās nodarbinātības pasākumi mērķgrupu bezdarbniekiem" " (Latvijas Vēstnesis, 2008, 59.nr.; 2009, 9.nr.; 2010, 67.nr.) | |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy - | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy |
Zmiany X 364/09 X 364/09 |
|
| Czas trwania pomocy | 29.4.2010-31.12.2013 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta |
MŚP duże przedsiębiorstwo |
|
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | LVL 1,74 (w mln) | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | Eiropas Sociālais fonds - 6,53 LVL (w mln) | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP -w % |
| Pomoc w formie subsydiów płacowych na zatrudnienie pracowników znajdujących się w szczególnie niekorzystnej sytuacji (art. 40) | 50,00 % | - |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy:
http://www.likumi.lv/doc.php?id=173943
| Numer środka pomocy państwa | X 277/10 | |
| Państwo członkowskie | Austria | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |
| Nazwa regionu (NUTS) |
BURGENLAND Artykuł 107 ust. 3 lit. a) |
|
| Organ przyznający pomoc |
Arbeitsmarktservice im Namen und auf Rechnung des Bundes Treustraße 35 - 43 A-1200 Wien www.ams.at |
|
| Nazwa środka pomocy | Qualifizierungsförderung für Beschäftigte und Beschäftigte in Kurzarbeit im Rahmen des Europäischen Sozialfonds (Phasing Out Schwerpunkt 1.1) | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) | §§ 34 und 37c Arbeitsmarktservicegesetz (AMSG) | |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy - | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy |
Zmiany XT26/01 * Die Höhe der Förderung beträgt 80 % der anerkennbaren Kursgebühren für ArbeitnehmerInnen ab 50 Jahre in KMU. Im Fall von Großbetrieben beträgt die Förderhöhe 70 %. 20 % bzw. 30 % der Qualifizierungskosten sind vom Arbeitgeber zu übernehmen. * Die Höhe der Förderung beträgt 70 % der anerkennbaren Kursgebühren in KMU bzw. 60 % in Großbetrieben für ArbeitnehmerInnen ab 45 Jahre bis 50 Jahre; TeilnehmerInnen in Qualifizierungsverbünden; ArbeitnehmerInnen, die als höchste abgeschlossene Ausbildung eine Lehre oder eine mittlere Schule aufweisen. 30 % bzw. 40 % der Qualifizierungskosten sind vom Arbeitgeber zu übernehmen. * Im Falle der Förderung der Qualifizierung von Beschäftigten im Rahmen von Kurzarbeit beträgt die Höhe der Förderung 70 % der anerkennbaren Kursgebühren in KMU und 60 % in Großbetrieben. 30 % bzw. 40 % der Qualifizierungskosten sind vom Arbeitgeber zu übernehmen. |
|
| Czas trwania pomocy | 21.6.2010-31.12.2013 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta |
MŚP duże przedsiębiorstwo |
|
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | EUR 1,10 (w mln) | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | http://www.ams.at/_docs/001_qfb_kuaqfb_RILI.pdf - 0,83 EUR (w mln) | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP -w % |
| Szkolenia ogólne (art. 38 ust. 2) | 60,00 % | 80 % |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy:
http://www.ams.at/_docs/001_qfb_kuaqfb_RILI.pdf
| Numer środka pomocy państwa | X 278/10 | |
| Państwo członkowskie | Austria | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |
| Nazwa regionu (NUTS) |
OESTERREICH Obszary mieszane |
|
| Organ przyznający pomoc |
Arbeitsmarktservice im Namen und auf Rechnung des Bundes Treustraße 35 - 43 A-1200 Wien www.ams.at |
|
| Nazwa środka pomocy | Qualifizierungsförderung für Beschäftigte und Beschäftigte in Kurzarbeit im Rahmen des Europäischen Sozialfonds (Ziel 2 Schwerpunkt 1). | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) | §§ 34 und 37c Arbeitsmarktservicegesetz (AMSG) | |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy - | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy |
Zmiany XT26/01 * Die Höhe der Förderung beträgt 70 % der anerkennbaren Kursgebühren für ArbeitnehmerInnen ab 50 Jahre. 30 % der Qualifizierungskosten sind vom Arbeitgeber zu übernehmen. * Die Höhe der Förderung beträgt 60 % der anerkennbaren Kursgebühren für ArbeitnehmerInnen ab 45 bis 50 Jahre; TeilnehmerInnen in Qualifizierungsverbünden; Frauen, die als höchste abgeschlossene Ausbildung eine Lehre oder eine mittlere Schule aufweisen; WiedereinsteigerInnen. 40 % der Qualifizierungskosten sind vom Arbeitgeber zu übernehmen. Im Falle der Förderung der Qualifizierung im Rahmen von Kurzarbeit beträgt die Höhe der Förderung 60 % der anerkennbaren Kursbgebühren. 40 % der Qualifizierungskosten sind vom Arbeitgeber zu übernehmen. |
|
| Czas trwania pomocy | 21.6.2010-31.12.2013 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta |
MŚP duże przedsiębiorstwo |
|
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | EUR 33,50 (w mln) | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | http://www.ams.at/_docs/001_qfb_kua_RILI.pdf - 16,75 EUR (w mln) | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP -w % |
| Szkolenia ogólne (art. 38 ust. 2) | 60,00 % | 70 % |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy:
http://www.ams.at/_docs/001_qfb_kua_RILI.pdf
| Numer środka pomocy państwa | X 279/10 | |
| Państwo członkowskie | Hiszpania | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |
| Nazwa regionu (NUTS) |
CASTILLA-LA MANCHA Artykuł 107 ust. 3 lit. a) |
|
| Organ przyznający pomoc |
Dirección General de Desarrollo Rural. Consejería de Agricultura y Desarrollo Rural C/ Pintor Matías Moreno, 4. 45071 - Toledo http://www.jccm.es/cs/Satellite/Gobierno_Regional/Agricultura_Y_Desarrollo_Rural/consejeria1193042987999pg/index.html |
|
| Nazwa środka pomocy | Servicios básicos para la economía y la población rural. Programa de Desarrollo Rural de Castilla-La Mancha 2007-2013. Medida 321 | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) |
Programa de Desarrollo Rural de Castilla-La Mancha 2007-2013. Orden de 06-06-2008, por la que se establece el procedimiento de selección de territorios y las disposiciones del Eje LEADER en el marco del Programa de Desarrollo Rural de Castilla-La Mancha 2007-2013. (DOCM no 126 de 18-06-2008) Orden de 25-11-2009, de la Consejería de Agricultura y Desarrollo Rural, por la que se modifica la anterior (DOCM no 233 de 27-11-2009) |
|
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy - | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | - | |
| Czas trwania pomocy | 28.11.2009-31.12.2013 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta | MŚP | |
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | EUR 3,00 (w mln) | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | FEADER - 2,22 EUR (w mln) | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP -w % |
| Regionalna pomoc inwestycyjna i pomoc na zatrudnienie (art. 13) Program pomocy | 30,00 % | 10 % |
| Pomoc na rzecz MŚP na usługi doradcze (art. 26) | 40,00 % | - |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy:
http://www.jccm.es/cs/Satellite/index/programa1212676998620pl/1212674430800.html
El texto integro del Programa (tomos 1 y 2) se encuentra como documento anexo en SANI
El texto integro de la norma se encuentra como documento anexo en SANI
http://docm.jccm.es/portaldocm/descargarArchivo.do?ruta=2009/11/27/pdf/2009_17936.pdf&tipo=rutaDocm
El texto integro de la norma se encuentra como documento anexo en SANI
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2010.216.43 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Informacje przekazane przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (ogólne rozporządzenie w sprawie wyłączeń blokowych). |
| Data aktu: | 10/08/2010 |
| Data ogłoszenia: | 10/08/2010 |