Skarga wniesiona w dniu 17 grudnia 2008 r. - Corsica Ferries France przeciwko Komisji(Sprawa T-565/08)
(2009/C 55/68)
Język postępowania: francuski
(Dz.U.UE C z dnia 7 marca 2009 r.)
Strony
Strona skarżąca: Corsica Ferries France SAS (Bastia, Francja) (przedstawiciele: S. Rodrigues i C. Bernard-Glanz, adwokaci)
Strona pozwana: Komisja Wspólnot Europejskich
Żądania strony skarżącej
– uznanie niniejszej skargi za dopuszczalną;
– stwierdzenie nieważności decyzji Komisji z dnia 8 lipca 2008 r. w sprawie pomocy na rzecz restrukturyzacji, którą Francja zamierza przyznać Société Nationale Maritime Corse-Méditerranée (SNCM);
– obciążenie strony pozwanej wszelkimi kosztami postępowania.
Zarzuty i główne argumenty
Skarżąca wnosi o stwierdzenie nieważności decyzji Komisji C(2008) 3182 wersja ostateczna z dnia 8 lipca 2008 r., w której Komisja stwierdziła, że:
– rekompensata w wysokości 53,48 mln EUR, wypłacona przez Republikę Francuską Société Nationale Maritime Corse-Méditerranée (zwanej dalej "SNCM") z tytułu wykonywania obowiązków użyteczności publicznej, stanowi bezprawną pomoc państwa, która jest jednak zgodna ze wspólnym rynkiem;
– Sprzedaż SNCM poniżej wartości rynkowej - za kwotę 158 mln EUR, wypłata przez Compagnie Générale Maritime et Financičre (zwaną dalej "CGFM") środków socjalnych na rzecz pracowników w wysokości 38,5 mln EUR oraz połączone z nią i towarzyszące jej dokapitalizowanie SNCM przez CGMF w wysokości 8,75 mln EUR nie stanowią pomocy państwa; i
– pomoc na rzecz restrukturyzacji w wysokości 15,81 mln EUR, którą Republika Francuska przyznała SNCM stanowi bezprawną pomoc państwa, która jest jednak zgodna ze wspólnym rynkiem;
Na poparcie skargi skarżąca podnosi dwa zarzuty dotyczące:
– braku uzasadnienia i naruszenia praw do obrony skarżącej i prawa do skutecznego sądowego środka zaskarżenia związanych z faktem, iż zbyt duża liczba danych i informacji została utajniona w zaskarżonej decyzji, co uniemożliwiło skarżącej zrozumienie jej treści, uzasadnienia i zakresu;
– naruszenia art. 87 i 88 WE i zasad ich stosowania, w szczególności wspólnotowych wytycznych dotyczących pomocy państwa na rzecz wspomagania i restrukturyzacji przedsiębiorstw przeżywających trudności, wskutek błędnej lub niepełnej oceny wkładu kapitałowego w wysokości 53,48 mln EUR, wniesionego tytułem rekompensaty za wykonywanie obowiązków użyteczności publicznej, przeniesienia własności SNCM poniżej wartości rynkowej, za cenę 158 mln EUR, wkładu kapitałowego CGMF w kwocie 8,75 mln EUR, środków socjalnych w wysokości 38,5 mln EUR i wyrównania w wysokości 22,5 mln EUR notyfikowanego tytułem pomocy na rzecz restrukturyzacji.