na stanowisko
DYREKTORA (M/K)
w Dyrekcji Finansów, Budżetu i Księgowości 1
opublikowane zgodnie z art. 29 ust. 1 lit. a) oraz b) Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich(1)
(2009/C 23 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 29 stycznia 2009 r.)
1. STANOWISKO DO OBSADZENIA: AD 14
Organem powołującym na to stanowisko jest Prezydium Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego na wniosek sekretarza generalnego.
2. CHARAKTER WYKONYWANYCH ZADAŃ
Pod bezpośrednim zwierzchnictwem sekretarza generalnego urzędnik piastujący to stanowisko będzie kierował Dyrekcją Finansów, Budżetu i Księgowości Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego, dysponującego rocznym budżetem rzędu 125 mln EUR. Będzie on przyczyniać się do rozwoju strategicznego Dyrekcji.
Obowiązki dyrektora obejmują w szczególności:
– organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie prac różnych działów wchodzących w skład Dyrekcji oraz zarządzanie nimi:
– usługi dla członków, budżet,
– finanse i kontrola,
– księgowość,
– sporządzanie preliminarza budżetowego dochodów i wydatków EKES-u zgodnie z postanowieniami art. 74 regulaminu wewnętrznego EKES-u,
– uczestniczenie w imieniu instytucji w procedurze budżetowej i w wykonywaniu oraz monitorowaniu budżetu,
– nadzorowanie działu rachunkowości i sporządzania sprawozdań finansowych,
– nadzorowanie zarządzania środkami płynnymi i wykonywanie wszystkich płatności, realizowanie dochodów i odzyskiwanie należności,
– nadzorowanie opracowywania i monitorowania przepisów wewnętrznych i standardów kontroli w instytucji oraz systemu zarządzania ryzykiem,
– kontynuowanie prac nad zintegrowanym systemem zarządzania budżetowego i finansowego,
– wspieranie Zespołu Budżetowego Prezydium w jego pracach,
– nawiązywanie niezbędnych kontaktów międzyinstytucjonalnych,
– rozwijanie usług finansowych na rzecz członków Komitetu,
– wykonywanie obowiązków intendenta delegowanych mu przez sekretarza generalnego EKES-u,
– udział w posiedzeniach Komitetu Zarządzającego i w posiedzeniach Prezydium,
– nadzorowanie wdrożenia umowy o współpracy z Komitetem Regionów (KR) w dziedzinach leżących w jego kompetencjach.
3. WYMAGANIA
a) Warunki ogólne:
– kandydat musi być obywatelem jednego z państw członkowskich UE, chyba że organ powołujący zezwoli na odstępstwo od tego warunku, oraz w pełni korzystać z praw obywatelskich,
– kandydat musi mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
– kandydat musi posiadać odpowiednie do funkcji kwalifikacje w zakresie moralności. Zwraca się uwagę kandydatów na ograniczenia narzucone przez Regulamin pracowniczy urzędników Wspólnot Europejskich dotyczące działalności dodatkowej, innych stosunków umownych i konfliktów interesów (art. 11, 11a, 12b, 13 i 15),
– kandydat musi posiadać sprawność fizyczną adekwatną do wykonywanych obowiązków.
b) Warunki szczegółowe:
– poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim - najlepiej w dziedzinie finansów lub księgowości - potwierdzony dyplomem, w wypadku gdy studia te trwają normalnie cztery lata lub dłużej, lub poziom wykształcenia, który odpowiada ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem wraz z przynajmniej rocznym, właściwym doświadczeniem zawodowym, w wypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata,
– przynajmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe po zakończeniu studiów na poziomie odpowiadającym wspomnianym kwalifikacjom, w tym przynajmniej pięć lat na stanowisku kierowniczym,
– znajomość europejskiej służby publicznej i umiejętność pełnienia funkcji zgodnie z metodami pracy właściwymi dla organu konsultacyjnego Wspólnot Europejskich,
– znakomite umiejętności kierowania zespołem i udokumentowane doświadczenie w zarządzaniu zasobami finansowymi, w szczególności w sporządzaniu i wykonywaniu budżetu instytucji wspólnotowych,
– umiejętność nawiązywania i utrzymywania kontaktów międzyinstytucjonalnych na wysokim szczeblu,
– umiejętność nawiązywania i utrzymywania kontaktów z członkami Prezydium,
– z uwagi na funkcjonowanie działów Dyrekcji wymagana jest bardzo dobra znajomość języka francuskiego lub angielskiego. Pożądana jest znajomość innych języków urzędowych Wspólnot,
– dobre zdolności komunikacyjne,
– gwarancja rzetelności i poszanowania zasad deontologii.
4. ZGŁASZANIE KANDYDATUR:
– Urzędnicy EKES-u, którzy pragną zgłosić swoją kandydaturę na to stanowisko, powinni dostarczyć szczegółowy życiorys oraz wypełnić przewidziany do tego celu formularz, który można znaleźć w sieci Cesnet (strona "Ressources humaines/Avis de vacances") lub u kierownika Działu Zatrudnienia, Kariery Zawodowej i Szkoleń, p. Gerardusa NIJBORGA. Kandydatura powinna być adresowana do p. Martina WESTLAKE'A, sekretarza generalnego, pok. JDE 4190.
– Do innych zgłoszeń należy dołączyć list motywacyjny, szczegółowy życiorys, dokumenty poświadczające wykształcenie, doświadczenie zawodowe i kompetencje kandydata oraz - w przypadku urzędników instytucji wspólnotowych - oficjalny dokument poświadczający zaszeregowanie (grupa i stopień zaszeregowania, wysługa lat) i status urzędnika. Zgłoszenia te należy przesłać do Sekretarza Generalnego Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego: p. Martina WESTLAKE'A, pok. JDE 4190, rue Belliard 99, 1040 Bruksela (przesłać listem poleconym lub dostarczyć do rąk własnych za potwierdzeniem odbioru oraz drogą elektroniczną na adres: info.vacances.emploi@eesc.europa.eu).
5. TERMIN ZGŁASZANIA KANDYDATUR: 27 lutego 2009 r.
6. UWAGI:
– Organ powołujący rozpatrzy w pierwszej kolejności możliwości mianowania na stanowisko w drodze przeniesienia wewnętrznego, awansu lub przeniesienia międzyinstytucjonalnego.
– EKES kieruje się polityką równości szans, tzn. wyklucza wszelką dyskryminację, w szczególności ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, opinie polityczne lub wszelkie inne opinie, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
– Obsadzenie stanowiska uzależnione jest od dostępności środków budżetowych.
______
(1) Artykuł 29 ust. 2: "Organ powołujący może zastosować procedurę odmienną od procedury konkursowej w odniesieniu do naboru urzędników wyższego szczebla (dyrektorów generalnych lub ich odpowiedników w grupie zaszeregowania AD 16 lub AD 15 oraz dyrektorów lub ich odpowiedników w grupie zaszeregowania AD 15 lub AD 14) oraz, w przypadkach wyjątkowych, również w odniesieniu do naboru na stanowiska wymagające szczególnych kwalifikacji".
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2009.23A.1 |
Rodzaj: | Ogłoszenie |
Tytuł: | Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (M/K) w Dyrekcji Finansów, Budżetu i Księgowości opublikowane zgodnie z art. 29 ust. 1 lit. a) oraz b) Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich. |
Data aktu: | 29/01/2009 |
Data ogłoszenia: | 29/01/2009 |