(Na mocy art. 15 decyzji Komisji 2001/462/WE, EWWiS z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu uprawnień urzędników przeprowadzających spotkania wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji - Dz.U. L 162 z 19.6.2001, s. 21)
(2009/C 147/14)
(Dz.U.UE C z dnia 27 czerwca 2009 r.)
Projekt decyzji stwarza podstawy do następujących uwag:
Niniejsza sprawa jest wynikiem informacji udzielonych przez przedstawiciela firmy Entaco Ltd oraz dochodzeń przeprowadzonych przez Komisję w dniach 7 i 8 listopada 2001 r. na mocy art. 14 ust. 3 rozporządzenia Rady nr 17(1) w siedzibach pewnych wspólnotowych producentów twardych i miękkich wyrobów pasmanteryjnych oraz niemieckiego związku technologii zapięć VBT. W toku wspomnianego dochodzenia i dzięki przeprowadzonym następnie badaniom, których podstawę stanowi art. 11 rozporządzenia nr 17, Komisja uzyskała udokumentowany materiał dowodowy wskazujący na naruszenie art. 81 ust. 1 Traktatu WE. Naruszenie to polegało na zawieraniu porozumień i stosowaniu uzgodnionych praktyk przez następujące przedsiębiorstwa:
William Prym GmbH i Co. KG oraz Prym Consumer GmbH & Co. KG ("Prym") Coats plc (obecnie: Coats Holdings Ltd) i J & P Coats Ltd ("Coats"), Entaco Group Ltd i Entaco Ltd. ("Entaco").
W dniu 15 marca 2004 r. Komisja wystosowała zgodnie z art. 2 rozporządzenia (WE) nr 2842/98(2) pisemne zgłoszenie zastrzeżeń do przedsiębiorstw Prym, Entaco i Coats, które przedsiębiorstwo Entaco otrzymało dnia 16 marca 2004 r., a przedsiębiorstwa Coats i Prym dnia 17 marca 2004 r. Termin nadsyłania odpowiedzi na pisemne zgłoszenie zastrzeżeń został wyznaczony na dzień 13 maja 2004 r. Przedsiębiorstwa Coats i Prym uzyskały przedłużenie tego terminu do dnia 28 maja 2004 r.
Odpowiedź przedsiębiorstwa Entaco otrzymano dnia 5 maja 2004 r. Odpowiedzi firm Coats i Prym otrzymano dnia 28 maja 2004 r.
Stronom udostępniono do wglądu akta sprawy na płycie CD-ROM zawierającej dokumenty zgromadzone w aktach Komisji. Strony otrzymały płytę CD-ROM dnia 26 marca 2004 r.
W pismach z dnia 13 kwietnia i z dnia 5 maja 2004 r. przedsiębiorstwo Coats zgłosiło wniosek o udostępnienie dodatkowych informacji zgromadzonych w aktach Komisji, twierdząc, że niektóre z dokumentów uzyskanych w siedzibach przedsiębiorstw Prym i VBT mogą mieć znaczenie dla obrony przedsiębiorstwa Coats. Ponadto przedsiębiorstwo Coats skrytykowało fakt wykreślenia niektórych fragmentów w pisemnym zgłoszeniu zastrzeżeń pomimo tego, że dotyczyły one istotnych dokumentów.
W pismach z dnia 3 i z dnia 7 maja 2004 r. wyraziłam zgodę na przekazanie przedsiębiorstwu Coats wszystkich tych dokumentów skopiowanych w siedzibie przedsiębiorstwa Prym, które w międzyczasie zostały uznane przez Prym za dokumenty nieobjęte klauzulą poufności. Obiecałam również, że w tekście zostaną przywrócone prawie wszystkie fragmenty, o których mowa we wniosku przedsiębiorstwa Coats. Kilka dni później właściwe służby Komisji zapewniły dostęp do tych dodatkowych informacji.
Jednakże w odniesieniu do dokumentów skopiowanych w siedzibie VBT uznałam, że nie mają one wystarczającego, uzasadniającego ich udostępnienie związku z obecną sprawą i dlatego odrzuciłam wniosek firmy Coats. Przedsiębiorstwo Coats nie wyraziło sprzeciwu wobec tego stanowiska.
Na prośbę stron dotyczącą ustnego złożenia wyjaśnień w tej sprawie, w dniu 18 czerwca 2004 r. odbyło się spotkanie wyjaśniające.
Po spotkaniu wyjaśniającym każdej ze stron dostarczono nieobjętą klauzulą poufności wersję odpowiedzi pozostałych stron. Wszystkie strony zostały poinformowane o tym, że uzyskane odpowiedzi zawierają nowy materiał dowodowy dotyczący zarzutów sformułowanych w pisemnym zgłoszeniu zastrzeżeń. Stronom wyznaczono termin czterech tygodni od otrzymania zawiadomienia na zgłaszanie dalszych uwag.
W dniu 28 lipca firma Coats przesłała kolejne dokumenty w odpowiedzi na szereg zagadnień poruszonych lub sprecyzowanych podczas spotkania wyjaśniającego. Przedsiębiorstwo Prym uczyniło to samo dnia 30 lipca 2004 r.
W dniu 19 sierpnia 2004 r. przedsiębiorstwo Coats przesłało Komisji protokół podsumowujący główne sprzeciwy w niniejszej sprawie.
Projekt decyzji przedstawiony Komisji dotyczy jedynie zastrzeżeń, co do których strony miały możliwość przedstawienia swoich stanowisk.
W związku z powyższym stwierdzam, że w niniejszej sprawie prawo wszystkich stron do złożenia ustnych wyjaśnień zostało zachowane.
Bruksela, dnia 19 października 2004 r.
| Karen WILLIAMS |
______
(1) Rozporządzenie Rady nr 17 z dnia 6 lutego 1962 r., pierwsze rozporządzenie wprowadzające w życie art. 85 i 86 Traktatu WE (Dz.U. 13 z 21.2.1962, s. 204).
(2) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2842/98 z dnia 22 grudnia 1998 r. w sprawie przesłuchania stron w określonych procedurach na podstawie art. 85 i art. 86 Traktatu WE (Dz.U. L 354 z 30.12.1998, s. 18).
W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.
23.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2009.147.21 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w sprawie COMP/F-1/38.338 - Twarde wyroby pasmanteryjne - igły. |
| Data aktu: | 19/10/2004 |
| Data ogłoszenia: | 27/06/2009 |