(CDR/AD 14-AD 15/25 BIS/08)
DYREKTORA (M/K) W DYREKCJI ADMINISTRACJI I FINANSÓW
(2008/C 201 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 7 sierpnia 2008 r.)
1. WAKUJĄCE STANOWISKO
Na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego Komitet Regionów (KR) postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie stanowiska dyrektora (stopień AD 14).
Chodzi o stanowisko dyrektora w Dyrekcji Administracji i Finansów.
Zgodnie z art. 62 regulaminu wewnętrznego Komitetu Regionów organem powołującym na to stanowisko jest Prezydium KR na wniosek sekretarza generalnego.
2. CHARAKTER WYKONYWANYCH ZADAŃ
Pod bezpośrednim zwierzchnictwem sekretarza generalnego KR dyrektor ten kieruje Dyrekcją Administracji i Finansów, w której pracuje ok. 65 urzędników i innych pracowników podzielonych na cztery działy. W szczególności jego obowiązki obejmują:
– organizowanie, nadzorowanie i kontrolę prac Dyrekcji Administracji i Finansów,
– nadzorowanie zarządzania zasobami ludzkimi i finansowymi KR, a w szczególności:
– wnoszenie wkładu w rozwój strategiczny polityki kadrowej i zapewnianie jej realizacji,
– zapewnienie przygotowania budżetu, jego realizacja i monitorowanie,
– odpowiedzialność za jednostkę ds. weryfikacji finansowej Komitetu,
– nadzorowanie i nadawanie impulsów przy określaniu i realizacji norm kontroli wewnętrznej Komitetu, w tym opracowywanie rocznych sprawozdań instytucji,
– reprezentowanie administracji Komitetu w Kolegium Dyrektorów Administracji, zapewnienie niezbędnych kontaktów międzyinstytucjonalnych,
– pełnienie funkcji subdelegowanego intendenta w ramach wytyczonych granic,
– pełnienie funkcji organu powołującego w ramach wytyczonych granic,
– śledzenie prac dotyczących komisji międzyinstytucjonalnych oraz wewnętrznych komisji instytucji w ramach kompetencji Dyrekcji Administracji i Finansów,
– śledzenie realizacji umowy o współpracy z Europejskim Komitetem Ekonomiczno-Społecznym (EKES) w ramach własnych kompetencji, a w szczególności członkostwo w komisji ds. współpracy między KR a EKES.
3. WYMAGANIA
a) Warunki ogólne
– Kandydat musi być obywatelem jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
– posiadać pełne prawa obywatelskie,
– mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
– posiadać cechy charakteru niezbędne do wykonywania określonych obowiązków oraz zobowiązać się do przestrzegania zasad etyki zawodowej. Zwraca się uwagę kandydatów na ograniczenia narzucone przez Regulamin pracowniczy urzędników Wspólnot Europejskich dotyczące działalności dodatkowej, innych stosunków umownych i konfliktów interesów (art. 11, 11a, 12b, 13 i 15).
b) Warunki szczegółowe
– Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzonym dyplomem, w przypadku gdy studia te trwają normalnie cztery lata lub dłużej, lub poziom wykształcenia, który odpowiada ukończonym studiom wyższym potwierdzonym dyplomem wraz z przynajmniej rocznym, właściwym doświadczeniem zawodowym, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata (art. 5 ust. 3 lit. c) ppkt (i) i (ii) regulaminu).
– Przynajmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe po zakończeniu studiów na poziomie odpowiadającym wspomnianym kwalifikacjom, w tym przynajmniej pięć lat na stanowisku kierowniczym.
– Doświadczenie w ogólnych zagadnieniach administracyjnych oraz w zarządzaniu personelem i finansami.
– Znajomość zagadnień wspólnotowych oraz różnych obszarów działalności Unii Europejskiej.
– Doskonała umiejętność przewodzenia grupie oraz zarządzania wieloma działami.
– Biegła znajomość jednego języka urzędowego Wspólnoty oraz bardzo dobra znajomość dwóch innych języków urzędowych Wspólnoty. Z uwagi na funkcjonowanie działów dyrekcji niezbędna jest znajomość języka francuskiego i angielskiego. Znajomość innych języków urzędowych Wspólnoty będzie atutem.
4. ZGŁASZANIE KANDYDATUR
– Kandydaci na to stanowisko proszeni są o kierowanie swoich zgłoszeń listem poleconym na adres Działu Zatrudnienia i Kariery Zawodowej w Komitecie Regionów (Unité Recrutement et carričre du Comité des régions, rue Belliard 101, 1040 Bruxelles).
– Do zgłoszenia należy dołączyć szczegółowy życiorys oraz wszelkie inne stosowne dokumenty i zaświadczenia.
– Urzędnicy KR, którzy pragną zgłosić swoją kandydaturę na to stanowisko, powinni dostarczyć list motywacyjny wraz ze szczegółowym życiorysem, jak również dokumenty poświadczające przebyte szkolenia, doświadczenie zawodowe i kompetencje kandydata, oraz wypełnić przewidziany do tego celu formularz, który można uzyskać w Dziale Zatrudnienia i Kariery Zawodowej w Dyrekcji Administracji (p. Inge Van Keer) lub poprzez CoRnet (strona: "Modčles et formulaires" [Modele i formularze]). Kandydaturę na to stanowisko należy przesłać listem poleconym do Działu Zatrudnienia i Kariery Zawodowej (Unité Recrutement et carričre du Comité des Régions, rue Belliard 101, 1040 Bruxelles) lub dostarczyć do rąk własnych za potwierdzeniem odbioru.
– Do innych zgłoszeń należy dołączyć list motywacyjny, szczegółowy życiorys, dokumenty poświadczające przebyte szkolenia, doświadczenie zawodowe i kompetencje kandydata oraz - w przypadku urzędników instytucji wspólnotowych - oficjalny dokument poświadczający zaszeregowanie (grupa i stopień zaszeregowania, wysługa lat) i status urzędnika. Zgłoszenia te należy przesłać do Działu Zatrudnienia i Kariery Zawodowej Komitetu Regionów - Unité Recrutement et carričre du Comité des Régions, rue Belliard 101, 1040 Bruxelles (przesłać listem poleconym lub dostarczyć do rąk własnych za potwierdzeniem odbioru).
5. TERMIN ZGŁASZANIA KANDYDATUR: 19 WRZEŚNIA 2008 r. (DO GODZ. 12.00)
6. UWAGI
– Komitet Regionów kieruje się polityką równości szans, tzn. wyklucza wszelką dyskryminację, w szczególności ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, opinie polityczne lub wszelkie inne opinie, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
– Stanowisko zostanie obsadzone zgodnie z możliwościami budżetowymi.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2008.201A.1 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Ogłoszenie o naborze na stanowisko (CDR/AD 14-AD 15/25 BIS/08) – dyrektora (M/K) w Dyrekcji Administracji i Finansów. |
| Data aktu: | 07/08/2008 |
| Data ogłoszenia: | 07/08/2008 |