Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001.

Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi i zmieniającego rozoprządzenie (WE) nr 70/2001

(2008/C 101/11)

(Dz.U.UE C z dnia 23 kwietnia 2008 r.)

Numer pomocy: XA 245/07

Państwo członkowskie: Republika Słowenii

Region: Območje občine Polzela

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Polzela za programsko obdobje 2007-2013

Podstawa prawna: Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter podeželja v občini Polzela za programsko obdobje 2007-2013

Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2007 r.: 23.994 EUR

2008 r.: 24.700 EUR

2009 r.: 25.400 EUR

2010 r.: 26.150 EUR

2011 r.: 26.950 EUR

2012 r.: 27.750 EUR

2013 r.: 28.600 EUR

Maksymalna intensywność pomocy:

1. Inwestycje w gospodarstwa rolne w zakresie produkcji pierwotnej:

– do 50 % kosztów kwalifikowalnych na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,

– do 40 % kosztów kwalifikowalnych na pozostałych obszarach,

– do 60 % kwalifikowalnych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 50 % kwalifikowalnych kosztów na pozostałych obszarach, jeżeli inwestycja dotyczy młodych rolników i jest dokonywana przed upływem 5 lat od założenia gospodarstwa.

Celem pomocy są inwestycje w przywracanie charakteru obiektów gospodarskich, zakup sprzętu do produkcji rolnej, inwestycje w stałe uprawy oraz poprawę jakości gruntów i pastwisk.

2. Zachowanie tradycyjnych budynków:

– maksymalnie 100 % kosztów rzeczywistych inwestycji w obiekty nieprodukcyjne,

– maksymalnie 60 % (75 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania), kosztów rzeczywistych inwestycji w obiekty produkcyjne w gospodarstwach, pod warunkiem że inwestycja nie prowadzi do zwiększenia zdolności produkcyjnych gospodarstwa,

– istnieje możliwość przyznania dodatkowej pomocy w wysokości do 100 % w celu pokrycia dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku zastosowania materiałów tradycyjnych niezbędnych do zachowania obiektów dziedzictwa kulturalnego.

3. Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym:

– do 100 % faktycznych kosztów, jeśli przeniesienie obejmuje tylko rozbiórkę, przemieszczenie i ponowne postawienie istniejących budynków,

– jeśli w wyniku przemieszczenia rolnik uzyskuje możliwość korzystania z bardziej nowoczesnych obiektów, musi wnieść wkład własny wynoszący 60 % wzrostu wartości obiektu po przemieszczeniu (lub 50 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania). W przypadku młodych rolników wkład własny wynosi 45 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i 55 % na pozostałych obszarach,

– jeżeli w wyniku przemieszczenia następuje zwiększenie zdolności produkcyjnych, rolnik musi wnieść wkład własny w wysokości 60 % kosztów związanych ze zwiększeniem zdolności produkcyjnych (50 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania). W przypadku młodych rolników wkład własny wynosi 45 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i 55 % na pozostałych obszarach.

4. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:

– pomoc jest udzielana przez gminę w wysokości różnicy między współfinansowaniem składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą odpowiadająca 50 % kwalifikowalnych kosztów składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów oraz ubezpieczenia zwierząt gospodarskich od choroby.

5. Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów:

– maksymalnie 100 % rzeczywistych kosztów poniesionych na postępowanie prawne i administracyjne.

6. Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości:

– maksymalnie 100 % rzeczywiście poniesionych kosztów; pomoc przyznaje się w formie rzeczowej za pośrednictwem usług dotowanych i nie może ona obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów.

7. Zapewnienie wsparcia technicznego:

– do 100 % kosztów kształcenia i szkolenia rolników oraz usług doradczych świadczonych przez osoby trzecie, a także kosztów organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, kosztów publikacji, katalogów i stron internetowych. Pomoc jest przyznawana w postaci dotowanych usług i nie obejmuje bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów.

Data realizacji: Wrzesień 2007 r. (lub data wejścia w życie zasad udzielania pomocy)

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do dnia 31 grudnia 2013 r.

Cel pomocy: Wsparcie MŚP

Odesłanie do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz kosztów kwalifikowalnych:

Rozdział II projektu "Zasad przyznawania pomocy na ochronę oraz rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich w gminie Polzela w okresie programowania 2007-2013" przewiduje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i art. 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją rolną i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):

– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,

– artykuł 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,

– artykuł 6: Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym,

– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,

– artykuł 13: Pomoc na scalanie gruntów,

– artykuł 14: Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,

– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym

Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Občina Polzela

Polzela 8

SLO-3313 Polzela

Adres internetowy:

http://www.uradni-list.si/1/ulonline.jsp?urlid=200781&dhid=91480

Inne informacje:

Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów obejmuje następujące niekorzystne zjawiska klimatyczne porównywalne do klęsk żywiołowych: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.

Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i kontrola pomocy)

Ljubo ŽNIDAR

Burmistrz

Numer XA: XA 246/07

Państwo członkowskie: Niderlandy

Region: Provincie Gelderland

Nazwa programu pomocy (i/lub nazwa beneficjenta): Subsidieregeling vitaal Gelderland 2007, onderdelen: Losse Kavelruil, Investeringen in landbouwbedrijven (bedrijfsmodernisering), Bedrijfsadvisering

Podstawa prawna:

Artikel 11, derde lid, van de Wet Inrichting landelijk gebied.

Subsidieregeling vitaal Gelderland 2007 en het Provinciaal Meerjarenprogramma 2007-2013 Gelderland (PMJP), deel 3: het subsidiekader

Roczne wydatki planowane w ramach programu pomocy:

Okres 2007-2013: maksymalnie 1.500.000 EUR rocznie

Maksymalna intensywność pomocy:

Współczynnik procentowy pomocy/kwota pomocy w rozbiciu na poszczególne sekcje pomocy zawarte w wieloletnim programie dla prowincji (PMAP) na lata 2007-2013 dla małych I średnich gospodarstw rolnych, o ile są one objęte niniejszym powiadomieniem o wyłączeniu:

1. Artykuł 4 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006:

PMAP art. 2.2.2.1 Inwestycje na rzecz innowacji i środowiska naturalnego podejmowane przez małe i średnie gospodarstwa rolne:

a) W przypadku inwestycji innowacyjnych, pomoc wynosi maksymalnie 35 % kosztów kwalifikowalnych, przy czym minimalna kwota pomocy wynosi 10.000 EUR a maksymalna - 30.000 EUR.

b) W przypadku inwestycji mających na celu zachowanie i poprawę środowiska naturalnego, których skutkiem jest również wzrost zdolności produkcyjnej i/lub które nie pociągają dodatkowych kosztów związanych z ochroną środowiska, wysokość pomocy wynosi maksymalnie 35 %, przy czym minimalna kwota pomocy wynosi 10.000 EUR a maksymalna - 100.000 EUR.

c) W przypadku inwestycji mających na celu zachowanie i poprawę środowiska naturalnego, które nie pociągają za sobą wzrostu zdolności produkcyjnej, wysokość pomocy wynosi maksymalnie 60 % kosztów kwalifikowalnych, przy czym minimalna kwota pomocy wynosi 10.000 EUR a maksymalna - 100.000 EUR. Koszty kwalifikowalne ograniczają się jednak do kosztów dodatkowych niezbędnych do ochrony środowiska naturalnego.

Koszty kwalifikowalne obejmują budowę, zakup, polepszenie stanu lub wyposażenie nieruchomości, zakup nowych maszyn i sprzętu, w tym oprogramowania komputerowego, oraz koszty ogólne, m.in. poniesione w związku z opłaceniem architektów, inżynierów i doradców.

Do otrzymania pomocy kwalifikują się wyłącznie małe i średnie gospodarstwa rolne, wykazujące żywotność ekonomiczną.

2. Artykuł 13 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006:

PMAP art. 2.1.1.1 Dobrowolna zamiana działek

Pomoc pokrywa do 100 % rzeczywiście poniesionych kosztów notarialnych i kosztów związanych z wpisem do rejestru gruntów w odniesieniu do gruntu/działek stanowiących przedmiot zamiany. Koszty te ponoszone są przez organizacje i organy wdrażające działanie i to one otrzymują pomoc. Rolnik korzysta z wymienionej pomocy pośrednio, gdyż każda zamiana dotyczy gruntu należącego do małego lub średniego gospodarstwa rolnego.

3. Artykuł 15 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006

PMAP art. 2.2.2.2 Doradztwo rolnicze dla małych i średnich gospodarstw rolnych:

a) W przypadku doradztwa rolniczego mającego na celu wyłącznie przemieszczenie, maksymalna wysokość pomocy na gospodarstwo wynosi 75 % kosztów kwalifikowalnych, przy czym kwota minimalna wynosi 5.000 EUR a kwota maksymalna - 30.000 EUR.

b) W przypadku przygotowania planów rozwoju dla gospodarstw ogrodniczych prowadzących uprawę szklarniową: maksymalna wysokość pomocy wynosi 75 % kosztów kwalifikowalnych, przy czym kwota minimalna wynosi 5.000 EUR a kwota maksymalna - 30.000 EUR.

c) W przypadku pozostałych usłuch doradczych, w tym doradztwa obejmującego więcej niż jeden scenariusz dla gospodarstwa poza przemieszczeniem, pomoc wypłacana gospodarstwu wynosi maksymalnie 40 % kosztów kwalifikowalnych, przy czym kwota minimalna wynosi 5.000 EUR a kwota maksymalna - 30.000 EUR.

Do pomocy kwalifikują się wyłącznie małe i średnie gospodarstwa rolne. Pomoc udzielana jest w naturze w formie pokrycia kosztów wymienionych usług doradczych. Producentowi nie wypłaca się żadnych środków bezpośrednio. Selekcji gospodarstw dokonuje się na podstawie kryteriów obiektywnych; pomocy nie przyznaje się na pokrycie kosztów usług doradczych o charakterze okresowym lub ciągłym, dotyczących zwykłych wydatków operacyjnych przedsiębiorstwa

Czas realizacji: Program zostanie uruchomiony po ukazaniu się odnośnej informacji w Dzienniku Urzędowym UE

Czas trwania pomocy: Do dnia 31 grudnia 2013 r.

Cel pomocy:

Ogólnym celem programu PMAP, sekcja rolnictwo, jest zapewnienie żywotności sektora rolnego, w tym:

– konkurencyjne, zwrócone ku przyszłości rolnictwo stanowiące gospodarczą siłę napędową obszarów wiejskich,

– zrównoważone rolnictwo, które wykorzystuje glebę, wodę, powietrze i inne zasoby naturalne w sposób zrównoważony, i które jest gospodarczo żywotne.

W szczególności, cele poszczególnych artykułów są następujące:

Artykuł 2.1.1.1 Dobrowolna zamiana działek

Celem reparcelacji jest poprawa funkcjonalności działek znajdujących się na obszarach wiejskich, zgodnie z regionalnym planem zagospodarowania. Zasadniczo służy temu zamiana gruntów, co umożliwa niniejszy artykuł.

Artykuł 2.2.2.1 Inwestycje w gospodarstwach rolnych

Niniejszy artykuł ma na celu stymulowanie inwestycji służących ulepszeniu i renowacji gospodarstwa, z zamiarem zwiększenia wydajności produkcji, rozszerzenia produkcji lub jej poprawy i/lub podniesienia jakości i osiągnięcia zrównoważonego charakteru procesów produkcyjnych i produktów. Pozwoli to stworzyć bardziej konkurencyjne, zrównoważone i żywotne rolnictwo, tj. takie, które zapewnia godziwy dochód gospodarstwu, zapewniając jednocześnie godziwe warunki pracy, oraz spełnia oczekiwania społeczeństwa (związane m.in. z ochroną środowiska, dobrostanem i zdrowiem zwierząt, przestrzeganiem wymogów w zakresie higieny oraz różnorodnością biologiczną i agronomiczną).

Artykuł 2.2.2.2 Doradztwo rolnicze

Niniejszy artykuł ma na celu umożliwić rolnikom dostęp do prorozwojowych usług doradczych obejmujących doradztwo w zakresie zrównoważonego rozwoju gospodarstwa.

Sektor(-y) gospodarki: Program przeznaczony jest dla małych i średnich gospodarstw rolnych (zajmujących się uprawą bądź chowem zwierząt gospodarskich). Obejmuje on wyłącznie gospodarstwa działające w sektorze związanym z produkcją pierwotną

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Provincie Gelderland

Dienst REW/EU Programmasecretariaat

Postbus 9090

6800 GX Arnhem

Nederland

Adres internetowy:

www.gelderland.nl

projecten> projectprogramma's> platteland (ILG)> deel 3 PMJP, subsidiekaders 2e herziening

Inne informacje:

Pomoc dla małych i średnich gospodarstw rolnych przyznaje się na podstawie poniższych artykułów programu PMAP część 3:

Artykuł 2.1.1.1 Dobrowolna zamiana działek

Artykuł 2.2.2.1 Inwestycje w gospodarstwach rolnych (modernizacja gospodarstw)

Artykuł 2.2.2.2 Doradztwo rolnicze

Wnioski o pomoc mogą składać małe i średnie gospodarstwa rolne spełniające wymogi rozporządzenia (WE) nr 1587/2006 art. 4, 13 lub 15 ust. 2 lit. c).

W przypadkach, gdy na podstawie wyżej wymienionych artykułów do pomocy kwalifikują się inne gospodarstwa i/lub podmioty, należy o nich oddzielnie poinformować Komisję zgodnie z obowiązującymi zasadami (rozporządzenie Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis, Wspólnotowe zasady ramowe dotyczące pomocy państwa na działalność badawczą i rozwojową oraz rozporządzenie Komisji (WE) nr 68/2001 z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE do pomocy szkoleniowej)

Numer XA: XA 247/07

Państwo członkowskie: Republika Słowenii

Region: Območje občine Preddvor

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Podpore programom razvoja kmetijstva in podeželja v občini Preddvor 2007-2013

Podstawa prawna: Pravilnik o dodelitvi pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva, gozdarstva in podeželja v občini (II. Poglavje)

Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2007 r.: 8.700 EUR

2008 r.: 8.874 EUR

2009 r.: 9.052 EUR

2010 r.: 9.233 EUR

2011 r.: 9.417 EUR

2012 r.: 9.606 EUR

2013 r.: 9.798 EUR

Maksymalna intensywność pomocy:

1. Inwestycje w gospodarstwa rolne zajmujące się produkcją podstawową:

– do 50 % kwalifikowalnych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania.

Celem pomocy są inwestycje w przywracanie charakteru obiektów gospodarskich, zakup sprzętu do produkcji rolnej, inwestycje w stałe uprawy oraz poprawę jakości gruntów i zarządzanie pastwiskami.

2. Ochrona tradycyjnych budynków:

– do 100 % kwalifikowalnych kosztów w przypadku obiektów nieprodukcyjnych,

– do 75 % kwalifikowalnych kosztów inwestycji w obiekty produkcyjne na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 60 % takich kosztów na pozostałych obszarach, pod warunkiem, że inwestycja nie prowadzi do zwiększenia zdolności produkcyjnych.

3. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:

– współfinansowanie przez gminę pokrywa różnicę między wysokością współfinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa do wysokości 50 % kwalifikowalnych kosztów składek ubezpieczenia upraw i plonów oraz ubezpieczenia zwierząt gospodarskich od choroby.

4. Pomoc na scalanie gruntów:

– do 50 % faktycznych kosztów postępowań prawnych i administracyjnych.

5. Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym:

– do 100 % kosztów kształcenia i szkolenia rolników oraz usług doradczych, a także kosztów organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, kosztów publikacji, katalogów i stron internetowych, oraz kosztów usług zastępstwa. Pomoc należy przyznać w formie rzeczowej za pośrednictwem usług dotowanych i nie może ona obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów

Data realizacji: Wrzesień 2007 r. (lub data wejścia w życie zasad udzielania pomocy)

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.

Cel pomocy: Wsparcie MŚP

Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowane:

Rozdział II "Zasad przyznawania pomocy na ochronę i rozwój rolnictwa, leśnictwa oraz obszarów wiejskich w gminie Preddvor" przewiduje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i art. 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją rolną i zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):

– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,

– artykuł 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,

– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,

– artykuł 13: Pomoc na scalanie gruntów,

– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym

Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Občina Preddvor

Dvorski trg 10

SLO-4205 Preddvor

Adres strony internetowej:

http://www.preddvor.si/uradno_glasilo/objave2007/052007.pdf

Inne informacje:

Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów obejmuje następujące niekorzystne zjawiska klimatyczne porównywalne do klęsk żywiołowych: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.

Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i kontrola pomocy)

Miran ZADNIKAR

Wójt gminy Preddvor

Numer XA: XA 290/07

Państwo członkowskie: Zjednoczone Królestwo

Region: Wales

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Light Lamb Welfare Disposal Scheme

Podstawa prawna: Section 1 of the Welsh Development Agency Act 1975 and sections 70 and 71 of the Government of Wales Act 2006

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

Rok: Od października 2007 r. do stycznia 2008 r.

Wydatki: do 10.000.000 GBP

Maksymalna intensywność pomocy: Pomoc będzie dotyczyć wyłącznie strat spowodowanych chorobami, których wystąpienie zostało oficjalnie stwierdzone przez organy publiczne i nie przekroczy 100 % kosztów związanych z wymogami narzuconymi przez program

Data realizacji: 27 października 2007 r.

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Program będzie stosowany przez 10 tygodni i zakończy się 4 stycznia 2008 r.

Cel pomocy: The Light Lamb Welfare Disposal Scheme jest programem kierowanym do rolników w Walii, którzy napotykają na problemy dobrostanu zwierząt wynikające z ograniczeń w eksporcie wprowadzonych w czasie epidemii pryszczycy w Zjednoczonym Królestwie. Hodowcy są odpowiedzialni za transport kwalifikujących się zwierząt (jagnięta o masie żywca nieprzekraczającej 25 kg) do miejsc gromadzenia. Podmioty zajmujące się gromadzeniem wypłacają kwotę 15 GBP za kwalifikujące się zwierzę. Zwierzęta nie zostaną wprowadzone do łańcucha żywieniowego. Po uboju tusze zostaną przewiezione a następnie usunięte. Zostanie ogłoszony przetarg na taki rodzaj usług przeprowadzanych w imieniu rządu Walii, zgodnie z art. 10 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006, który przewiduje, że pomoc ogranicza się do rekompensaty strat dochodów spowodowanych chorobami, których wystąpienie zostało oficjalnie stwierdzone przez organy publiczne

Koszty kwalifikowane: W ramach przedmiotowego programu pomocy podmioty zajmujące się gromadzeniem otrzymają kwotę 15 GBP za każde kwalifikujące się zwierzę. Ponadto będą one opłacane za świadczenie usług związanych ze zbiórką, ubojem, transportem podziałem na tusze i spalaniem. Koszty te zostaną określone w drodze przetargu zgodnie z art. 10 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006, który przewiduje, że intensywność pomocy brutto nie może przekraczać 100 % oraz że pomoc ma na celu rekompensatę strat spowodowanych wymogami przeprowadzenia kwarantanny

Sektor(-y) gospodarki: Program pomocy stosuje się do sektora hodowli jagniąt w Walii

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Welsh Assembly Government

Cathays Park

Cardiff CF10 3NQ

United Kingdom

Informacji udziela:

Rory O'Sullivan

Tel. (44) 292 80 13 32

e-mail: rory.o'sullivan@wales.gsi.gov.uk

Strona internetowa:

Szczegółowe informacje są dostępne na stronie internetowej:

http://new.wales.gov.uk/topics/environmentcountryside/countryside_policy/farming/light_lamb_disp_scheme/?lang=en

Podpisano i opatrzono datą w imieniu Departamentu ds. Środowiska, Żywności i Spraw Wsi (ang. Department for Environment, Food and Rural Affairs) (właściwy organ w Zjednoczonym Królestwie)

Neil MARR

Agricultural State Aid

Department for Environment, Food and Rural Affairs

Area 8D, 9 Millbank

C/o Nobel House

17 Smith Square

Westminster

London SW1P 3JR

United Kingdom

Numer XA: XA 291/07

Państwo członkowskie: Zjednoczone Królestwo

Region: England

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Foot and Mouth Disease Hill Farm Scheme

Podstawa prawna: Section 8 (Miscellaneous Provisions) Agriculture Act 1963

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

Rok: 23 października 2007 r.-31 marca 2008 r.

Wydatatki: 10.000.000 GBP

Maksymalna intensywność pomocy: Program ma na celu pomoc finansową, której maksymalna intensywność wyniesie 100 %. Pomoc będzie dotyczyć wyłącznie strat spowodowanych chorobami, których wystąpienie zostało oficjalnie stwierdzone przez organy publiczne, w szczególności strat wynikających z wymogów przeprowadzenia kwarantanny

Data realizacji: 23 października 2007 r.

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Pomoc zostanie przyznana kwalifikującym się rolnikom prowadzącym działalność na obszarach górskich, w formie jednokrotnej płatności. Płatności zostaną obliczone i zrealizowane do dnia 31 marca 2008 r.

Cel pomocy:

Celem programu jest pomoc małym i średnim przedsiębiorstwom rolnym zajmującym się ekstensywną hodowlą owiec i bydła w Anglii, które szczególnie ucierpiały z powodu krajowych ograniczeń dotyczących przemieszczania zwierząt i eksportu, powziętych wskutek występowania pryszczycy. Dla hodowców tych szczególnie ważna jest możliwość przemieszczania owiec o tej porze roku, ze względu na jesienną sprzedaż i eksport zwierząt, co dostarcza znaczącej części ich rocznego dochodu; ich środki pieniężne zostały zatem znacznie uszczuplone.

Cel ten jest zgodny z art. 10 ust. 2 lit. a) ppkt (ii) rozporządzenia (WE) nr 1857/2006, który przewiduje pomoc rekompensującą straty w dochodach spowodowane wymogami przeprowadzenia kwarantanny wskutek chorób, których wystąpienie zostało oficjalnie stwierdzone przez organy publiczne

Koszty kwalifikowane:

Koszty ekonomiczne spowodowane pryszczycą zwierząt hodowlanych od dnia 3 sierpnia szacowane są aktualnie na 103 mln GBP i spodziewany jest ich wzrost. Całkowity budżet programu pomocy wyniesie 10 mln GBP, a płatności na rzecz kwalifikujących się rolników będą proporcjonalne do wielkości ich gospodarstw.

Cel programu pomocy jest zgodny z art. 10 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006, który przewiduje, że intensywność pomocy brutto nie może przekraczać 100 % oraz że pomoc przeznaczona jest na zrekompensowanie strat w dochodach spowodowanych wymogami przeprowadzenia kwarantanny

Sektor(-y) gospodarki: Program pomocy skierowany jest do małych i średnich gospodarstw w Anglii, zajmujących się hodowlą zwierząt na obszarach górskich, które w roku 2007 otrzymały uprawnienia do płatności w ramach programu dotyczącego obszarów o niekorzystnych warunkach gospodarowania w Anglii (the Hill Farm Allowance 2007)

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Department for Environment, Food and Rural Affairs

Nobel House

17 Smith Square

London SW1P 3JR

United Kingdom

Strona internetowa:

http://www.defra.gov.uk/animalh/diseases/fmd/movements/hillfarmers.htm

Podpisano i opatrzono datą w imieniu Departamentu ds. Środowiska, Żywności i Spraw Wsi (ang. Department for Environment, Food and Rural Affairs) (właściwy organ w Zjednoczonym Królestwie)

Neil MARR

Agricultural State Aid

Department for Environment, Food and Rural Affairs

Area 8D, 9 Millbank

C/o Nobel House

17 Smith Square

Westminster

London SW1P 3JR

United Kingdom

Zmiany w prawie

Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2008.101.32

Rodzaj: Zawiadomienie
Tytuł: Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001.
Data aktu: 23/04/2008
Data ogłoszenia: 23/04/2008