Komunikat Urzędu Nadzoru EFTA na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) aktu, o którym mowa w pkt. 64a załącznika XIII do Porozumienia EOG (rozporządzenie Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych)(2007/C 99/13)
(Dz.U.UE C z dnia 3 maja 2007 r.)
Nałożenie zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych w zakresie regularnych połączeń lotniczych na następującej trasie:
Vestmannaeyjar - Reykjavík (w obie strony)
1. WPROWADZENIE
Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92/EWG z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych (Dz.U. L 240 z 24.8.1992, str. 8), Islandia nałożyła zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych w stosunku do regularnej usługi lotniczej na następującej trasie od dnia 1 listopada 2007 r.
Vestmannaeyjar - Reykjavík (w obie strony)
2. ZOBOWIĄZANIA Z TYTUŁU ŚWIADCZENIA USŁUG PUBLICZNYCH OBEJMUJĄ:
2.1 Minimalna częstotliwość lotów, zdolność przewozowa, trasy lotnicze i rozkład lotów
Wymagania te obowiązują w okresie działalności od 1 listopada 2007 r. do 31 grudnia 2009 r. (dwa lata i dwa miesiące).
Minimalna częstotliwość lotów:
Minimalną częstotliwością lotów jest:
– Reykjavík - Vestmannaeyjar - Reykjavík: 14 lotów w obie strony tygodniowo, lub
– Reykjavík - Vestmannaeyjar - Reykjavík: 14 lotów w obie strony tygodniowo od października do maja oraz 21 lotów w obie strony tygodniowo od czerwca do września.
Ofertę należy złożyć dla obu możliwości.
Trasy lotnicze
Usługi są świadczone bez międzylądowania.
Harmonogram pierwszy odlot z Reykjavíku o 7:00 lub później.
Zdolność przewozowa podczas każdego lotu w obie strony musi być dostępnych przynajmniej 30 miejsc.
2.2 Kategoria samolotów
wymagane loty powinien obsługiwać samolot wielosilnikowy z silnikami turbośmigłowymi, zarejestrowany dla co najmniej 30 pasażerów.
Przewoźnicy powinni wziąć pod uwagę obowiązujące na lotniskach wymagania techniczne i operacyjne.
2.3 Taryfy
– Maksymalna podstawowa opłata za przelot w jedną stronę (w pełni elastyczna), nie obejmująca opłat lotniskowych i składki ubezpieczeniowej nie może przekroczyć 7.180 ISK (wskaźnik cen ze stycznia 2007 r.).
– Zgodnie z przyjętą praktyką w ofercie powinny znaleźć się zniżki socjalne.
– Ceny biletów mogą się zmieniać zgodnie ze zmianami wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych, jednak nie częściej niż co 6 miesięcy.
2.4 Ciągłość świadczenia usług
Liczba lotów odwołanych z przyczyn bezpośrednio związanych z przewoźnikiem nie może przekroczyć 1 % planowanej liczby lotów w skali rocznej.
2.5 Ustalenia dotyczące współpracy
Po przeprowadzeniu procedury przetargowej, która ogranicza dostęp do trasy Vestmannaeyjar - Reykjavik (w obie strony) do jednego przewoźnika, obowiązują następujące warunki:
Taryfy
Wszystkie taryfy połączeniowe do/z innych usług lotniczych muszą być oferowane na takich samych warunkach dla wszystkich przewoźników. Z tego wymogu zwolnione są taryfy połączeniowe do/z innych usług lotniczych świadczonych przez oferenta, pod warunkiem że taryfa stanowi maksymalnie 40 % w pełni elastycznej taryfy.
Warunki transferu
Wszystkie warunki określone przez przewoźnika, dotyczące transferu pasażerów na trasy i z tras innych przewoźników, łącznie z czasem oczekiwania na połączenie i pośrednictwem w odprawie biletowo-bagażowej, muszą być obiektywne i niedyskryminujące.
3. DODATKOWE INFORMACJE MOŻNA UZYSKAĆ POD ADRESEM:
Ríkiskaup (the State Trading Centre)
Borgartún 7,
P.O. Box 5100,
IS-125 Reykjavík
Telefon: (354) 530 14 00
Faks: (354) 530 14 14