Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Cour de cassation (Belgia) w dniu 4 stycznia 2007 r. - Paul Abraham, Eugčne Dehalleux i in. przeciwko Région wallonne, Société de développement et de promotion de l'aéroport de Ličge-Bierset SA, T.N.T. Express Worldwide (Euro Hub) SA, Société nationale des voies aériennes - Belgocontrol, État belge, Cargo Airlines Ltd(Sprawa C-2/07)
(2007/C 69/07)
Język postępowania: francuski
(Dz.U.UE C z dnia 24 marca 2007 r.)
Sąd krajowy
Cour de cassation
Strony w postępowaniu przed sądem krajowym
Strona skarżąca: Paul Abraham, Eugène Dehalleux i in.
Strona pozwana: Région wallonne, Société de développement et de promotion de l'aéroport de Liège-Bierset SA, T.N.T. Express Worldwide (Euro Hub) SA, Société nationale des voies aériennes - Belgocontrol, État belge, Cargo Airlines Ltd
Pytania prejudycjalne
1) Czy umowa wiążąca władze publiczne i przedsiębiorstwo prywatne, podpisana w celu umożliwienia wprowadzenia tego przedsiębiorstwa na lotnisko mające drogę startową o długości przekraczającej 2.100 metrów i zawierająca szczegółowy opis robót infrastrukturalnych, jakie mają zostać przeprowadzone, polegających na przebudowie drogi startowej bez jej wydłużenia oraz budowie wieży kontrolnej, w celu umożliwienia lotów ciężkich samolotów przez 24 godziny na dobę i 365 dni w roku, przewidująca przy tym loty zarówno nocne jak dzienne z wykorzystaniem urządzeń tego przedsiębiorstwa, stanowi przedsięwzięcie w rozumieniu dyrektywy Rady 85/337/EWG z dnia 25 czerwca 1985 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko naturalne(1), w brzmieniu obowiązującym przed zmianą wprowadzoną na mocy dyrektywy Rady 97/11/EWG z dnia 3 marca 1997 r.(2)?
2) Czy roboty polegające na przebudowie infrastruktury w celu dostosowania jej do planowanego zwiększenia liczby lotów nocnych i dziennych, bez wydłużenia drogi startowej, odpowiadają pojęciu przedsięwzięcia, dla którego konieczna jest analiza skutków zgodnie z art. 1, 2 i 4 dyrektywy Rady 85/337/EWG z dnia 25 czerwca 1985 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko naturalne, w brzmieniu obowiązującym przed zmianą wprowadzoną na mocy dyrektywy Rady 97/11/EWG z dnia 3 marca 1997 r.?
3) Czy, mimo że wzrost natężenia ruchu na lotnisku nie jest wprost wymieniony w załącznikach do dyrektywy 85/337/EWG, państwo członkowskie winno brać pod uwagę ten wzrost przy ocenie potencjalnych skutków dla środowiska modyfikacji infrastruktury tego lotniska dokonywanych w celu dostosowania do takiego wzrostu?
______
(1) Dz.U. L 175, str. 40.
(2) Dz.U. L 73, str. 5.