(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2007/C 263/07)
(Dz.U.UE C z dnia 6 listopada 2007 r.)
| Numer pomocy | XS 236/07 |
| Państwo członkowskie | Włochy |
| Region | Regione autonoma Friuli-Venezia Giulia |
| Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną | Aiuti concessi alle PMI artigiane tramite Friulia Lis Spa |
| Podstawa prawna |
LR 18/2000, art. 6 (regime già notificato e autorizzato N 746-A-00) e successive modifiche e integrazioni (comunicate in esenzione XS 53/07) Decreto del Presidente della Regione n. 0176/Pres. del 13 giugno 2007, che approva modifiche e integrazioni al DPREG 0272/2005 (Testo unico delle disposizioni regolamentari in materia di incentivi a favore del settore artigiano), con particolare riferimento al Titolo II, Capo II (Operazioni di locazione finanziaria) (oggetto della presente comunicazione) |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy |
| Budżet | Roczne wydatki planowane w ramach programu pomocy: 0,5 mln EUR; Całkowita kwota pomocy przewidziana w ramach programu: - |
| Maksymalna intensywność pomocy | Zgodnie z artykułem 4 ust. 2-6 i art. 5 rozporządzenia |
| Data realizacji | 28.6.2007 |
| Czas trwania | 31.12.2008 |
| Cel pomocy | Małe i średnie przedsiębiorstwa |
| Sektory gospodarki | przemysł motoryzacyjny, inny sektor związany z produkcją, przetwarzanie i wprowadzanie do obrotu produktów rolnych, wszystkie usługi |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Regione autonoma Friuli-Venezia Giulia Direzione centrale risorse economiche e finanziarie Servizio risorse finanziarie Corso Cavour, 1 I-34132 Trieste Regione autonoma Friuli-Venezia Giulia Direzione centrale attività produttive Servizio sostegno e promozione comparto produttivo artigiano ViaTrento,2 I-34132 Trieste |
| Numer pomocy | XS 237/07 |
| Państwo członkowskie | Włochy |
| Region | Regione autonoma Friuli-Venezia Giulia |
| Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną | Concessione di finanziamenti agevolati alle PMI industriali e di servizio e loro consorzi |
| Podstawa prawna |
LR 23/2001, articolo 6 Decreto del Presidente della Regione 118/2002 (già comunicato in esenzione XS 60/02 e XS 63/07) Decreto del Presidente della Regione n. 0182/Pres. del 20 giugno 2007, recante modifiche ed integrazioni al Regolamento per l'utilizzo della provvista mista di cui all'articolo 6 della LR 23/2001 emanato con decreto del Presidente della Regione del 2 maggio 2002, n. 118/Pres (oggetto della presente comunicazione) |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy |
| Budżet | Roczne wydatki planowane w ramach programu pomocy: 1 mln EUR; Całkowita kwota pomocy przewidziana w ramach programu: - |
| Maksymalna intensywność pomocy | Zgodnie z artykułem 4 ust. 2-6 i art. 5 rozporządzenia |
| Data realizacji | 1.7.2007 |
| Czas trwania | 31.12.2008 |
| Cel pomocy | Małe i średnie przedsiębiorstwa |
| Sektory gospodarki | przemysł motoryzacyjny, inny sektor związany z produkcją, przetwarzanie i wprowadzanie do obrotu produktów rolnych, inne usługi |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Regione autonoma Friuli-Venezia Giulia Direzione centrale risorse economiche e finanziarie Servizio risorse finanziarie Via Cavour, 1 I-34132 Trieste Regione autonoma Friuli-Venezia Giulia Direzione centrale attività produttive Servizio sostegno e promozione comparto produttivo industriale Via Trento,2 I-34132 Trieste |
| Numer pomocy | XS 243/07 |
| Państwo członkowskie | Włochy |
| Region | Regione autonoma Friuli-Venezia Giulia |
| Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną | Incentivi alle PMI per ladozione di misure di politica industriale che supportino progetti di sviluppo competitivo |
| Podstawa prawna |
LR 4.3.2005, n. 4, Capo I DPreg 0316/Pres. dd. 16.9.2005 (già comunicato in esenzione XS 183/05) DPReg 0144/Pres. dd. 23.5.2007, recante modifiche ed integrazioni al regolamento concernente criteri e modalità per la concessione alle PMI di incentivi per l'adozione di misure di politica industriale che supportino progetti di sviluppo competitivo (oggetto della presente comunicazione) |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy |
| Budżet | Roczne wydatki planowane w ramach programu pomocy: 30 mln EUR; Całkowita kwota pomocy przewidziana w ramach programu: - |
| Maksymalna intensywność pomocy | Zgodnie z artykułem 4 ust. 2-6 i art. 5 rozporządzenia |
| Data realizacji | 7.6.2007 |
| Czas trwania | 31.12.2008 |
| Cel pomocy | Małe i średnie przedsiębiorstwa |
| Sektory gospodarki | przemysł motoryzacyjny, inny sektor związany z produkcją, przetwarzanie i wprowadzanie do obrotu produktów rolnych, wszystkie usługi |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Regione autonoma Friuli-Venezia Giulia Direzione centrale Attività produttive Servizio politiche economiche e marketing territoriale Via Uccellis, 12/F I-33100 Udine Tel. (39) 0432 55 59 79 Fax (39) 0432 55 59 76 E-mail: politiche.economiche@regione.fvg.it |
| Numer środka pomocy | XS 253/07 | ||
| Państwo członkowskie | Hiszpania | ||
| Region | Galicia | ||
| Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną | Ayudas a la diversificación hacia actividades no agrícolas, incluidas en el proyecto de Resolución por la que se aprueban las bases reguladoras de las subvenciones a los proyectos destinados a la mejora de la calidad de vida en zonas rurales y la diversificación de la economía rural de Galicia | ||
| Podstawa prawna | Art. 52 a) i) y art. 53 del Reglamento (CE) no 1698/2005 del Consejo, de 20 de septiembre de 2005, relativo a la ayuda al desarrollo rural a través del Fondo Europeo Agrícola de Desarrollo Rural (FEADER), desarrollado por el art. 35 del Reglamento (CE) no 1974/2006 de la Comisión, que establece disposiciones de aplicación del anterior | ||
| Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi | Program pomocy | Całkowita kwota roczna pomocy |
2008: 1,8 mln EUR 2009: 2,1 mln EUR 2010: 2,1 mln EUR 2011: 2,3 mln EUR 2012: 2,2 mln EUR 2013: 2,2 mln EUR |
| Gwarantowane pożyczki | - | ||
| Pomoc indywidualna | Całkowita kwota pomocy | - | |
| Gwarantowane pożyczki | - | ||
| Maksymalna intensywność pomocy | Zgodnie z art. 4 ust. 2-6 i art. 5 rozporządzenia |
Tak Galicja jest regionem, do którego stosuje się art. 87 ust. 3 lit. a) TWE, zamieszczonym na mapie pomocy regionalnej z podstawowym pułapem intensywności pomocy na poziomie 30 %, który w przypadku MŚP może zostać zwiększony o 15 %, a tym samym osiągnąć poziom do 45 % kwalifikowalnych kosztów. W przypadku kosztów przewidzianych w art. 5 intensywność pomocy może sięgnąć 50 % |
|
| Data realizacji | 1.1.2008 | ||
| Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej | Do 31.12.2013 r. pod warunkiem wejścia w życie nowego rozporządzenia o wyłączeniach, zastępującego rozporządzenie (WE) nr 70/2001, które przestanie obowiązywać w czerwcu 2008 r. Po wejściu w życie rozporządzenia zastępującego konieczna będzie weryfikacja programu lub pomocy indywidualnej i ewentualne dostosowanie ich do wymogów nowego aktu. | ||
| Cel pomocy | Pomoc dla MŚP | tak | |
| Sektory gospodarki | Wszystkie sektory kwalifikujące się do pomocy dla MŚP | tak | |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Axencia Galega de Desenvolvemento Rural (Agader) Consellería do Medio Rural de la Xunta de Galicia E-mail: edelmiro.lopez.iglesias@xunta.es |
||
|
Avda Camiño Francés, 10, bajo E-15771 Santiago de Compostela http://agader.xunta.es Tél. (34) 981 54 73 54 Fax(34)98154 73 81 |
|||
| Duża indywidualna pomoc w formie dotacji | Nie | ||
| Pozostałe informacje |
Projekt programu pomocy służy rozwinięciu środków przewidzianych w osi 3 "Jakość życia na obszarach wiejskich i dywersyfikacja wiejskiej gospodarki" stanowiących element Programu rozwoju obszarów wiejskich w Galicji w latach 2007-2013, finansowanego ze środków EFFROW. W karcie środka 311 "Dywersyfikacja w kierunku działalności pozarolniczej" określono wymogi, beneficjentów, treść i zakres działań, jak również reguły związane z przestrzeganiem prawa konkurencji.. Wśród instrumentów pomocy przewidzianych w środku 311 znajduje się kwota wstępna nie przekraczająca 12.000 EUR, w oparciu o zasadę de minimis zawartą w rozporządzeniu (WE) nr 1998/2006 Komisji z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz.U. L 379 z 2.12.2006). Program rozwoju obszarów wiejskich w Galicji w latach 2007-2013 oraz treść karty środka 311 dostępne są na następującej stronie internetowej: http://mediorural.xunta.es/desenvolvemento/pdr/arquivos/pdr_galiza.pdf |
||
| Numer środka pomocy | XS 254/07 | ||
| Państwo członkowskie | Hiszpania | ||
| Region | Galicia | ||
| Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną | Ayudas a la creación y desarrollo de empresas, incluidas en el proyecto de Resolución por la que se aprueban las bases reguladoras de las subvenciones a los proyectos destinados a la mejora de la calidad de vida en zonas rurales y la diversificación de la economía rural de Galicia | ||
| Podstawa prawna | Art. 52 a) ii) y art. 54 del Reglamento (CE) no 1698/2005 del Consejo, de 20 de septiembre de 2005, relativo a la ayuda al desarrollo rural a través del Fondo Europeo Agrícola de Desarrollo Rural (FEADER), así como el Reglamento (CE) no 1974/2006, de la Comisión, que establece disposiciones de aplicación del anterior | ||
| Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi | Program pomocy | Całkowita kwota roczna pomocy |
2008: 7,9 milionów EUR 2009: 9,3 milionów EUR 2010: 9,3 milionów EUR 2011: 9,6 milionów EUR 2012: 9,6 milionów EUR 2013: 9,5 milionów EUR |
| Gwarantowane pożyczki | - | ||
| Pomoc indywidualna | Całkowita kwota pomocy | - | |
| Gwarantowane pożyczki | - | ||
| Maksymalna intensywność pomocy | Zgodnie z art. 4 ust. 2-6 i art. 5 rozporządzenia |
tak Galicja jest regionem, do którego stosuje się art. 87 ust. 3 lit. a) TWE, zamieszczonym na mapie pomocy regionalnej z podstawowym pułapem intensywności pomocy na poziomie 30 %, który w przypadku MŚP zostaje zwiększony o 15 %, do poziomu 45 %. W przypadku wydatków przewidzianych w art. 5 intensywność pomocy może zostać zwiększona do 50 % |
|
| Data realizacji | 1.1.2008 | ||
| Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej | Do 31.12.2013 r. pod warunkiem wejścia w życie nowego rozporządzenia o wyłączeniach, zastępującego rozporządzenie (WE) nr 70/2001, które przestanie obowiązywać w czerwcu 2008 r. Po wejściu w życie nowego rozporządzenia konieczna będzie weryfikacja programu lub pomocy i ewentualne dostosowanie ich do wymogów nowego aktu. | ||
| Cel pomocy | Pomoc dla MŚP | tak | |
| Sektory gospodarki | Wszystkie sektory kwalifikujące się do pomocy dla MŚP | tak | |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Axencia Galega de Desenvolvemento Rural (Agader) Consellería do Medio Rural de la Xunta de Galicia E-mail: edelmiro.lopez.iglesias@xunta.es Tél. (34) 981 54 73 58 |
||
|
Avda Camiño Francés, 10, bajo E-15771 Santiago de Compostela http://agader.xunta.es Tél. (34) 981 54 73 54 Fax(34)981 54 73 81 | |||
| Duża indywidualna pomoc w formie dotacji | nie | ||
| Pozostałe informacje |
Projekt programu pomocy służy rozwinięciu środków przewidzianych w osi 3 "Jakość życia na obszarach wiejskich i dywersyfikacja wiejskiej gospodarki" stanowiącej element Programu rozwoju obszarów wiejskich w Galicji w latach 2007-2013, finansowanego ze środków EFFROW. W karcie środka 312 "Dywersyfikacja w kierunku działalności pozarolniczej" określono wymogi, beneficjentów, treść i zakres działań, jak również reguły związane z przestrzeganiem prawa konkurencji. Wśród kwalifikowalnych działań przewidzianych w środku 312 znajduje się kwota wstępna nie przekraczająca 12.000 EUR, w oparciu o zasadę de minimis zawartą w rozporządzeniu (WE) nr 1998/2006 Komisji z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz.U. L 379 z 28.12.2006). Program rozwoju obszarów wiejskich w Galicji w latach 2007-2013 oraz treść karty środka 312 dostępne są na następującej stronie internetowej: http://mediorural.xunta.es/desenvolvemento/pdr/arquivos/pdr_galiza.pdf |
||
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2007.263.13 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Informacje przekazane przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 70/2001 w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw. |
| Data aktu: | 06/11/2007 |
| Data ogłoszenia: | 06/11/2007 |