(2007/C 263/06)
(Dz.U.UE C z dnia 6 listopada 2007 r.)
Numer: XA 137/07
Państwo członkowskie: Włochy
Region: Emilia Romagna (Camera di Commercio di Bologna)
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Regolamento camerale per l'assegnazione di contributi alle aziende agricole operanti nella provincia di Bologna per il miglioramento dell'efficienza delle strutture agricole.
Podstawa prawna: Regolamento della Camera di Commercio di Bologna approvato con deliberazione del Consiglio camerale del 25 giugno 2007
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
Maksymalna roczna kwota pomocy: 200.000 EUR
Maksymalna intensywność pomocy:
– 50 % kosztów inwestycji kwalifikowanych, prowadzonych w gminach znajdujących się na obszarze o niekorzystnych warunkach gospodarowania lub na obszarach, o których mowa w art. 36 lit. a) ppkt (i), (ii) i (iii) rozporządzenia Rady (WE) nr 1698/2005, wyznaczonych przez państwa członkowskie zgodnie z art. 50 i 94 tego rozporządzenia
– 40 % kosztów kwalifikowanych we wszystkich innych przypadkach
Data realizacji: Wnioski o pomoc mogą być składane po upływie 10 dni roboczych od przekazania Komisji zestawienia informacji dotyczących programu
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: 31 grudnia 2013 r.
Cel pomocy: Działania, w odniesieniu do których można składać wnioski o pomoc, powinny mieć na celu:
– Poprawę struktur samych gospodarstw rolnych oraz ich struktur związanych z przetwarzaniem produktów rolnych i obrotem tymi produktami;
– Rekonwersja i przekierunkowanie potencjału produkcji rolnej, wprowadzenie nowych technologii oraz poprawa jakości produktów;
– Zróżnicowanie działalności w celu rozwoju działań uzupełniających lub alternatywnych
Program pomocy jest formą wsparcia dla inwestycji podejmowanych w gospodarstwach rolnych zgodnie z art. 4 rozporządzenie Komisji (WE) nr 1857/2006
Wydatki kwalifikowane mogą obejmować:
a) koszty budowy, nabycia lub modernizacji nieruchomości wykorzystywanych w działalności gospodarstwa, z wyłączeniem terenów;
b) koszty zakupu lub zakupu w formie leasingu maszyn i sprzętu, w tym oprogramowania komputerowego;
c) koszty ogólne związane z inwestycjami wymienionymi w lit. a) i b), takie jak: honoraria dla architektów, inżynierów, opłaty za konsultacje, studia wykonalności, uzyskanie patentów i pozwoleń.
Koszty związane z umową leasingu inne niż te wymienione w lit. b) (podatek, marża leasingodawcy, koszty refinansowania odsetek, koszty ogólne, koszty ubezpieczenia) nie są wydatkami kwalifikowanymi.
Nie przyznaje się pomocy w przypadku prostych inwestycji odtworzeniowych. Pomoc nie może zostać przyznana na rzecz produkcji wyrobów imitujących lub zastępujących mleko i przetwory mleczne
Zakupów nie można dokonywać przed terminem zatwierdzenia wykazu wniosków o przyznanie pomocy
Sektory gospodarki: Wszystkie sektory związane z podstawową produkcją rolną (uprawa roślin, hodowla zwierząt, leśnictwo). Program przewiduje wsparcie dla innych sektorów związanych z produkcją podstawową, w odniesieniu do których stosuje się przepisy rozporządzenia (WE) nr 1998/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Camera di Commercio I.A.A. di Bologna
Piazza Mercanzia, 4
I-40125 Bologna
Adres internetowy:
http://www.bo.camcom.it/intranet/ALTRI-SERV/DIRITTO-AN/Adeguament/index.htm
Inne informacje: Program zastępujący pomoc państwa nr 434/02 (w części dotyczącej decyzji (delibera) nr 11/2002)
Przewodniczący izby handlowej w Bolonii
Dott. Gian Carlo Sangalli
Bolonia, dnia 25 czerwca 2007 r.
Pomoc nr: XA 139/07
Państwo członkowskie: Hiszpania
Region: Comunidad Valenciana
Nazwa programu: Régimen de ayudas (2007/2013) a las cooperativas agrarias para la realización de actividades orientadas al desarrollo rural
Podstawa prawna: Orden de la Consellería de Agricultura, Pesca y Alimentación. Generalitat Valenciana
Planowane w ramach programu roczne wydatki (w EUR):
| Średnio rocznie | Łącznie w latach 2007/2013 | |
| Produkcja podstawowa w sektorze rolnym i hodowlanym | 286.000 | 2.002.000 |
| Przetwarzanie i wprowadzanie do obrotu produktów rolnych wymienionych w załączniku I do Traktatu | 3.364.000 | 23.548.000 |
| Dywersyfikacja działalności rolnej i niezwiązanej z rolnictwem: agroturystyka, rzemiosło, itp. | 2.350.000 | 16.450.000 |
| Razem | 6.000.000 | 42.000.000 |
Maksymalna intensywność pomocy: 40 % podlegających amortyzacji inwestycji i wydatków związanych z rozpoczęciem działalności, przy czym za kwalifikujące się uznane są te zrealizowane przez spółdzielnie MŚP
Data realizacji: maj 2007 r.
Czas trwania programu pomocy: grudzień 2013 r.
Cel pomocy:
– Podstawowy cel pomocy: spółdzielnie rolne MŚP
– Narzędzia: inwestycje w gospodarstwach rolnych (art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006)
– Koszty kwalifikowalne: Podlegające amortyzacji inwestycje i wydatki
Sektory gospodarki: Produkcja podstawowa w sektorze rolnym i hodowlanym
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Consellería de Agricultura, Pesca y Alimentación, Generalitat
Valenciana
C/ Amadeo de Saboya, 2
E-46010 Valencia
Tel. (34) 96 318 49 64
E-mail: monton_josagu@gva.es
Strona internetowa: https://www.docv.gva.es
Numer XA: XA 140/07
Państwo członkowskie: Hiszpania
Region: Castilla y León
Nazwa programu pomocy: Ayudas para promover y fomentar el cooperativismo agrario en la comunidad autónoma de Castilla y León
Podstawa prawna: Orden AYG .../2007, de ... de ..., de la Consejería de Agricultura y Ganadería, por la que se convocan las ayudas para promover y fomentar el cooperativismo agrario en la comunidad autónoma de Castilla y León
Este régimen de ayudas se acoge a la exención establecida por el Reglamento (CE) n° 1857/2006 de la Comisión, de 15 de diciembre de 2006, y se ajusta a lo dispuesto en los artículos 9, 14 y 15 del citado Reglamento en relación, respectivamente, con las ayudas a las agrupaciones de productores, las ayudas para fomentar la producción de productos agrícolas de calidad y la asistencia técnica al sector agrario.
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
Pomoc przewidziana na 2007 r. wynosi 1.727.898 EUR.
Maksymalna intensywność pomocy:
– Art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006. Całkowita kwota pomocy może wynosić maksymalnie 250.000 EUR na beneficjenta
– Art. 14 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006. Całkowita kwota pomocy może wynosić maksymalnie 50 % kosztów kwalifikowalnych na beneficjenta
– Art. 15 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006. Całkowita kwota pomocy może wynosić maksymalnie 50 % kosztów kwalifikowalnych na beneficjenta
Data realizacji: Program pomocy stanowi kontynuację programu istniejącego w 2006 r.
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Program pomocy może być realizowany do dnia 31 grudnia 2013 r.
Cel pomocy:
Cel ogólny: Wzmocnienie spółdzielczości rolniczej we wspólnocie autonomicznej Kastylia i Leon
Pośredni cel pomocy
– Pomoc na rzecz zakładania nowych stowarzyszeń oraz konsolidacji już istniejących jednostek na wyższym poziomie, powstałych w wyniku procesu łączenia i integracji
– Wsparcie dla utworzonych już spółdzielni, które zwiększyłyby w znacznym stopniu (minimalnie o 30 %) wysokość obrotów w wyniku rozpoczęcia nowej działalności lub zwiększenia liczby członków
– Promowanie produkcji produktów rolnych wysokiej jakości
– Pomoc na rzecz wsparcia technicznego dla stowarzyszeń działających w sektorze zewnętrznych usług doradczych oraz na rzecz organizacji konkursów, wystaw i targów i uczestniczenia w nich
– Odniesienie
– Program pomocy jest zgodny z przepisami art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczącego pomocy przyznanej grupom producentów, przepisami art. 14 dotyczącego pomocy na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości oraz z przepisami art. 15 dotyczącego zapewnienia wsparcia technicznego w sektorze rolnym
– Jednocześnie uwzględniono rozdział 3 wspomnianego rozporządzenia dotyczący przepisów wspólnych i końcowych
– Koszty kwalifikowalne objęte programem
– Art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006. Zakładanie nowych stowarzyszeń na poziomie podstawowym lub jednostek na wyższym poziomie, które powstawałyby w wyniku procesu łączenia, integracji oraz poprawa aspektu ekonomicznego i społecznego stowarzyszeń rolnych wykazujących minimalny wzrost o 30 % wartości obrotów.
– Wydatki poniesione przez nową jednostkę na tworzenie, łączenie lub integrację stowarzyszeń, w tym: koszty założenia, audytów, koszty prawne, wydatki na usługi doradcze świadczone członkom zarządu i technikom, koszty analiz finansowych i handlowych, koszty notarialne, koszty rejestracji, wpisu i opłaty licencyjne (rozdział I aktu stanowiącego podstawę prawną)
– Koszty zarządzania w okresie pierwszych pięciu lat funkcjonowania stowarzyszeń nowo stworzonych lub powstałych w wyniku łączenia albo integracji: wynajem lokali, zakup sprzętu biurowego, w tym sprzętu i oprogramowania komputerowego, koszty zatrudniania pracowników administracji, koszty ogólne, prawne i administracyjne (rozdział I aktu stanowiącego podstawę prawną)
– W przypadku rozszerzeń koszty kwalifikowalne ograniczone są do wzrostu z roku na rok (minimalnie o 30 %) wartości obrotów beneficjentów. Zatem w przypadku powiększenia stowarzyszenia, finansowane będą wyłącznie koszty związane z tym rozszerzeniem (rozdział I aktu stanowiącego podstawę prawną)
– Art. 14 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006. Promowanie produkcji produktów rolnych wysokiej jakości.
– Wydatki związane z wprowadzeniem systemów kontroli jakości i identyfikowalności produktów. Wydatki te mogą obejmować koszty analiz związanych z przygotowaniem wniosków o zatwierdzenie znaków jakości, wprowadzeniem systemu jakości, zewnętrznymi usługami doradczymi, certyfikacją oraz szkoleniem personelu w celu stosowania wymienionych systemów (rozdział III aktu stanowiącego podstawę prawną)
– Art. 15 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006. Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym
– Koszty realizowania przez spółdzielnie audytów i analiz zarządzania, wykonalności oraz inwestycji, badań rynku, jak również organizacji konkursów, wystaw i targów oraz uczestniczenia w nich (rozdział II aktu stanowiącego podstawę prawną)
Sektor(y) gospodarki: Ogólnie sektor rolny, a szczególnie stowarzyszenia
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc: Pomoc zostanie przyznana przez Junta de Castilla y León i będzie zarządzana przez Dirección General de Industrialización y Modernización Agraria de la Consejería de Agricultura y Ganadería
C/ Rigoberto Cortejoso, 14
E-47014 Valladolid
Adres internetowy: Pełny tekst programu pomocy dostępny jest na stronie internetowej Junta de Castilla y León
http://www.jcyl.es/AyudaEstado20072013Inne informacje: Zarządzanie środkami pomocy określono w akcie stanowiącym podstawę prawną i jest zgodne z przepisami art. 19 rozporządzenia dotyczącego kumulacji
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2007.263.10 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenie Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi i zmieniającego rozporządzenia (WE) nr 70/2001. |
| Data aktu: | 06/11/2007 |
| Data ogłoszenia: | 06/11/2007 |