(2007/C 261/04)
(Dz.U.UE C z dnia 31 października 2007 r.)
Pełna publikacja końcowych sprawozdań finansowych znajduje się pod następującym adresem:
http://www.emea.europa.eu/index/indexg1.htm
Źródło: dane przedstawione przez Agencję. Tabela przedstawia skróconą wersję danych dostarczonych przez Agencję w jej sprawozdaniu finansowym.
Tabela 1
Wykonanie budżetu za rok budżetowy 2006
| (w tys. euro) | |||||||||||
| Dochody | Wydatki | ||||||||||
| Źródło dochodów |
Dochody wpisane w ostateczny budżet roku budżetowego |
Pobrane dochody | Przeznaczenie wydatków | Środki w ramach budżetu ostatecznego | Środki przeniesione z poprzedniego(-ich) roku/lat | ||||||
| wpisane | przyznane na zobowiązania | wypłacone | przeniesione | anulowane | wpisane | wypłacone | anulowane | ||||
| Dochody własne | 92.580 | 94.556 | Tytuł I Personel | 44.921 | 43.709 | 42.941 | 768 | 1.212 | 700 | 563 | 136 |
| Dotacje wspólnotowe | 30.650 | 32.551 | |||||||||
| Inne dotacje | 8.160 | 7.374 | Tytuł II Administracja | 34.454 | 34.007 | 18.946 | 15.061 | 447 | 10.041 | 8.535 | 1.505 |
| Inne dochody | 7.286 | 6.820 |
Tytuł III Działania operacyjne |
59.301 | 58.431 | 44.846 | 13.585 | 870 | 8.092 | 7.603 | 490 |
| Ogółem | 138.676 | 141.301 | Ogółem | 138.676 | 136.147 | 106.733 | 29.414 | 2.529 | 18.833 | 16.701 | 2.131 |
|
Uwaga: Różnice w łącznych kwotach wynikają z zaokrąglenia. NB: Pobrane dochody oraz płatności są określane metodą kasową. | |||||||||||
Tabela 2
Rachunek dochodów i wydatków za lata budżetowe 2006 i 2005
| (w tys. euro) | ||
| 2006 | 2005(1) | |
| Dochody operacyjne | ||
| Opłaty i inne dochody | 119.039 | 72.979 |
| Dotacje wspólnotowe | 31.503 | 28.957 |
| Ogółem (a) | 150.542 | 101.936 |
| Wydatki operacyjne | ||
| Wydatki na personel | 45.150 | 40.057 |
| Inne wydatki administracyjne | 26.607 | 22.459 |
| Wydatki operacyjne | 63.437 | 37.849 |
| Ogółem (b) | 135.194 | 100.365 |
| Nadwyżka (deficyt) z działalności operacyjnej (c = a - b) | 15.348 | 1.571 |
| Dochody z operacji finansowych (e) | 1.432 | 2.257 |
| Nadwyżka (deficyt) z działalności innej niż operacyjna (f = e) | 1.433 | 2.257 |
| Wynik ekonomiczny za rok budżetowy (g = c + f) | 16.781 | 3.828 |
| (1) W przypadku opublikowanego sprawozdania za 2005 r. zasada memoriałowa nie była jeszcze w pełni wprowadzona. | ||
| NB: rozliczeń dokonano metodą memoriałową. | ||
Tabela 3
na dzień 31 grudnia 2006 r. i 31 grudnia 2005 r.
| (w tys. euro) | ||
| 2006 | 2005(1) | |
|
Aktywa trwałe Wartości niematerialne i prawne Rzeczowe aktywa trwałe Aktywa obrotowe Należności krótkoterminowe Środki pieniężne i ekwiwalenty środków pieniężnych |
14.889 6.695 26.045 37.508 |
10.492 6.945 14.490 29.934 |
| Aktywa ogółem | 85.138 | 61.861 |
|
Zobowiązania krótkoterminowe Rezerwy na ryzyko i obciążenia Zobowiązania |
2.699 38.550 | 1.214 33.539 |
| Zobowiązania ogółem | 41.249 | 34.753 |
|
Aktywa netto Skumulowana nadwyżka/deficyt Wynik ekonomiczny za rok budżetowy |
43.889 27.108 16.781 |
27.108 23.280 3.828 |
| Aktywa netto ogółem | 43.889 | 27.108 |
| Zobowiązania i aktywa netto ogółem | 85.138 | 61.861 |
|
(1) W przypadku opublikowanego sprawozdania za 2005 r. zasada memoriałowa nie była jeszcze w pełni wprowadzona. NB: rozliczeń dokonano metodą memoriałową. | ||
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2007.261.10 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Europejska Agencja Leków (Londyn) - Publikacja końcowych sprawozdań finansowych na rok budżetowy 2006. |
| Data aktu: | 31/10/2007 |
| Data ogłoszenia: | 31/10/2007 |