Zezwolenie na pomoc państwa w ramach przepisów zawartych w art. 87 i 88 Traktatu WE - Przypadki, względem których Komisja nie wnosi sprzeciwu.

Zezwolenie na pomoc państwa w ramach przepisów zawartych w art. 87 i 88 Traktatu WE

Przypadki, względem których Komisja nie wnosi sprzeciwu

(2006/C 57/03)

(Dz.U.UE C z dnia 9 marca 2006 r.)

Data przyjęcia decyzji: 7.12.2005

Państwo członkowskie: Niderlandy

Nr pomocy: N 605/2004

Tytuł: Rekompensata za straty w uprawach w 2002 r.

Cel: W ramach środka pomocy rekompensowane będą szkody powstałe w uprawach na skutek ekstremalnych warunków pogodowych w sierpniu 2002 r.

Podstawa prawna: Kaderwet LNV subsidies, Staatsblad 1997, nr. 710

Budżet: Maksymalnie 3,8 mln EUR

Czas trwania: Pomoc jednorazowa

Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:

http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/

Data przyjęcia decyzji: 15.12.2005

Państwo członkowskie: Hiszpania (Castilla Leon)

Nr pomocy: N 521/05

Tytuł: Środki interwencyjne na rynku ziemniaka

Cel: Tymczasowy środek interwencyjny na rynku ziemniaka przeznaczonego do spożycia przez ludzi polegający na wycofaniu i prywatnym składowaniu w celu stabilizacji rynku tego produktu

Podstawa prawna: Orden AYG/1213/2005, de 22 de septiembre, por la que se regula una intervención en el mercado de la patata de consumo de la campaña 2005-2006

Budżet: 2 mln EUR

Intensywność lub kwota pomocy: Różne w zależności od działań

Czas trwania: Od dnia 23 września do dnia 1 listopada 2005 r.

Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:

http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/

Data przyjęcia decyzji: 22.12.2005

Państwo członkowskie: Irlandia

Nr pomocy: N 525/05

Tytuł: Rozwój sektora ziemniaka (wprowadzający zmiany do programu pomocy nr N 297/00)

Cel: Pomoc mająca na celu wspieranie inwestycji dotyczących magazynowania i sprzedaży w nowych lub ulepszonych pomieszczeniach ziemniaków innych niż ziemniaki skrobiowe

Podstawa prawna: Wprowadzenie w życie przy pomocy przepisu administracyjnego (program pomocy obowiązuje od 2001 r.)

Budżet: 5,5 mln EUR (ustalony pierwotnie w ramach programu pomocy nr N 297/00)

Intensywność lub kwota pomocy: 35 %

Czas trwania: 2000-2006 (Wnioski przyjmowane do dnia 31 grudnia 2006 r.)

Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:

http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/

Data przyjęcia decyzji: 15.12.2005

Państwo członkowskie: Włochy (Friuli-Wenecja Julijska)

Nr pomocy: N 545/2005

Tytuł: Działania interwencyjne na obszarach rolnych dotkniętych klęskami żywiołowymi (grad w dniu 29 czerwca 2005 r. w trzech gminach regionu Friuli-Wenecja Julijska, prowincja Udine)

Cel: Rekompensata szkód w strukturach rolniczych na skutek niekorzystnych warunków meteorologicznych

Podstawa prawna: Decreto legislativo n. 102/2004

Budżet: Odniesienie do zatwierdzonego programu (NN 54/A/ 04)

Intensywność lub kwota pomocy: Do 100 % szkód

Czas trwania: Środek stosowania programu pomocy zatwierdzony przez Komisję

Inne informacje: Środki stosowania programu zatwierdzonego przez Komisję w ramach pomocy państwa NN 54/A/ 2004 (pismo Komisji z dnia 7 czerwca 2005 r., C(2005)1622 wersja ostateczna)

Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:

http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/

Data przyjęcia decyzji: 9.12.2005

Państwo członkowskie: Francja (Cher)

Nr pomocy: N 560/2005

Tytuł: Pomoc na nabycie reproduktorów o wysokiej wartości genetycznej - C.G. Cher

Cel: Pomoc na inwestycje

Podstawa prawna: Articles L 1511-5 et s. du Code général des collectivités territoriales

Budżet: 15 000 EUR rocznie

Intensywność lub kwota pomocy: 15 % (maksymalnie 40 %)

Czas trwania: Trzy lata (2006-2008)

Inne informacje: Przedłużenie programu pomocy N 732/ 2002

Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:

http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/

Data przyjęcia decyzji: 26.12.2006

Państwo członkowskie: Austria

Nr pomocy: N 564a/2004

Tytuł: Wytyczne Landu Dolnej Austrii (Land Niederösterreich) w sprawie produkcji rolnej, która poniosła straty w związku z klęskami żywiołowymi

Cel: Notyfikowany środek dotyczy wytycznych Landu Dolnej Austrii w sprawie przyznawania pomocy w wyjątkowych sytuacjach nadzwyczajnych ("notyfikowane wytyczne"). Notyfikowany środek dotyczy wyłącznie stosowania wspomnianych wytycznych do produkcji rolnej. Dopuszczone szkody, intensywność pomocy i zasady jej przyznawania są takie same jak dla programu N 564b/2004 zatwierdzonego przez Komisję.

Każda sytuacja nadzwyczajna stanowiąca podstawę do wypłacenia rekompensaty producentom rolnym w ramach wspomnianych wytycznych będzie oddzielnie notyfikowana Komisji. Żadna rekompensata nie zostanie wypłacona, zanim Komisja nie uzna zaistnienia klęski żywiołowej oddzielnie dla każdego przypadku

Podstawa prawna: Richtlinien für die Gewährung von Beihilfen zur Behebung von Katastrophenschäden des Landes Niederösterreich. (Rechtsvorschrift des Bundes)

Budżet: Około 70 000 EUR rocznie. Odpowiada to całości środków budżetowych, łącznie z pomocą dla produkcji rolnej

Intensywność lub kwota pomocy: 20-70 % kosztów kwalifikowanych

Czas trwania: Nieograniczony

Inne informacje: Decyzja dotyczy wyłącznie ram prawnych stworzonych przez notyfikowane wytyczne i nie zezwala na wypłacanie pomocy państwa w ramach tych ram. To ostatnie podlega indywidualnej notyfikacji Komisji oraz zatwierdzeniu przez nią

Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:

http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/

Data przyjęcia decyzji: 23.11.2005

Państwo członkowskie: Dania

Nr pomocy: N 568/04

Tytuł: Rekompensata za straty poniesione z tytułu obecności materiału GMO

Cel: W celu zapewnienia odpowiedniej ochrony przed istniejącym ryzykiem oraz w celu stworzenia odpowiednich warunków do współistnienia upraw genetycznie zmodyfikowanych i innych, władze Danii podjęły decyzję o stworzeniu systemu rekompensat finansowanego przez producentów upraw genetycznie zmodyfikowanych.

Każdy rolnik uprawiający rośliny genetycznie zmodyfikowane musi uiścić opłatę od upraw w wysokości 100 DKR od hektara ziemi, na której uprawiane są rośliny genetycznie zmodyfikowane. Całość opłat zostanie przeznaczona na stworzenie funduszu rekompensat, z którego płacone będą rekompensaty dla rolników, którzy ponieśli straty finansowe z tytułu obecności materiału genetycznie zmodyfikowanego na ich uprawach.

Rekompensaty będą wypłacane wyłącznie jeśli obecność materiału genetycznie zmodyfikowanego zostanie stwierdzona w uprawie niezmodyfikowanej genetycznie, identycznej lub zbliżonej do uprawy genetycznie zmodyfikowanej (uprawy genetycznie zmodyfikowane mogą krzyżować się z uprawami niezmodyfikowanymi) w tej samej porze roku i na określonym obszarze (odległość od GMO). W przypadku upraw roślin pochodzących z nasion otrzymanych metodami ekologicznymi stosuje się wyłącznie warunek dotyczący pory roku.

Rekompensaty są wypłacane wyłącznie jeżeli obecność materiału genetycznie zmodyfikowanego na uprawach, których dotyczy wniosek o odszkodowanie, przekracza 0,9 %. Próg ten odpowiada pułapowi, poniżej którego zmodyfikowane genetycznie środki spożywcze i pasza dla zwierząt nie są objęte obowiązkiem wskazywania na etykiecie obecności organizmów genetycznie zmodyfikowanych, zgodnie z rozporządzeniem WE nr 1829/2003.

Wysokość rekompensaty jest ograniczona do różnicy pomiędzy ceną rynkową uprawy, w stosunku do której obowiązuje podawanie informacji o obecności materiału genetycznie zmodyfikowanego a ceną uprawy, która nie wymaga takiego oznaczenia (to znaczy, gdy materiał genetycznie zmodyfikowany nie przekracza 0,9 %). Cena rynkowa ustalona jest przez duńską Dyrekcję ds. Roślin w oparciu o dane statystyczne publikowane co miesiąc przez Instytut Gospodarki Żywnościowej (FØI)

Podstawa prawna: Lov nr. 436 af 9. juni om dyrkning m.v. af genetisk modificerede afgrøder; bekendtgørelse om kompensation for tab på grund af visse forekomster af genetisk modificeret materiale (udkast).

Budżet: 300 000 DKK/40 540 EUR w 2005 r.

Intensywność lub kwota pomocy: 100 % kosztów kwalifikowanych

Czas trwania: 5 lat

Inne informacje: Władze Danii mają zamiar ograniczyć czas trwania pomocy do czasu, gdy zostanie wprowadzony sposób finansowania z prywatnych ubezpieczeń

Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:

http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/

Data przyjęcia decyzji: 20.12.2005

Państwo członkowskie: Włochy (Lombardia)

Nr pomocy: N 577/05

Tytuł: Działania interwencyjne na obszarach rolnych dotkniętych klęskami żywiołowymi (wichura z dnia 2 sierpnia 2005 r. w prowincji Cremona)

Cel: Rekompensata szkód w produkcji rolnej i w strukturach rolnych na skutek niekorzystnych warunków meteorologicznych (wichura z dnia 2 sierpnia 2005 r. w prowincji Cremona)

Podstawa prawna: Decreto legislativo 102/2004: «Nuova disciplina del Fondo di solidarietà nazionale»

Budżet: Finansowanie z budżetu zatwierdzonego w ramach programu pomocy NN 54/A/04

Intensywność lub kwota pomocy: Do 100 %

Czas trwania: Środek stosowania programu pomocy zatwierdzony przez Komisję

Inne informacje: Środek stosowania programu zatwierdzonego przez Komisję w ramach pomocy państwa NN 54/A/ 2004 (pismo Komisji C(2005)1622 wersja ostateczna z dnia 7 czerwca 2005 r.)

Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:

http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/

Data przyjęcia decyzji: 22.12.2005

Państwo członkowskie: Zjednoczone Królestwo

Nr pomocy: N 584/2005

Tytuł: Przedłużenie programu reklamy mięsa (Walia) - "Meat Generic Advertising Scheme (Wales)"

Cel: Przedłużenie na 1 rok programu reklamy mięsa (Walia) - "Meat Generic Advertising Scheme (Wales)" oraz zwiększenie środków budżetowych

Podstawa prawna: Agriculture Act 1967 as amended; Welsh Development Agency Act 1975

Budżet: Zwiększenie środków budżetowych: 2 25 mln GBP (3 32 mln EUR)

Intensywność lub kwota pomocy: Do 100 % (opłaty parafiskalne)

Czas trwania: Przedłużenie na 1 rok do dnia 31 marca 2007 r.

Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:

http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/

Data przyjęcia decyzji: 22.12.2005

Państwo członkowskie: Zjednoczone Królestwo

Nr pomocy: N 585/2005

Tytuł: Przedłużenie programu reklamy mięsa (Walia) - "Meat Quality Advertising Scheme (Wales)"

Cel: Przedłużenie na 1 rok programu reklamy mięsa (Walia) "Meat Quality Advertising Scheme (Wales)" oraz zwiększenie środków budżetowych

Podstawa prawna: Agriculture Act 1967 as amended; Welsh Development Agency Act 1975

Budżet: Zwiększenie środków budżetowych: 2 25 mln GBP (3 32 mln EUR)

Intensywność lub kwota pomocy: Do 100 % (opłaty parafiskalne)

Czas trwania: Przedłużenie na 1 rok do dnia 31 marca 2007 r.

Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:

http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2006.57.4

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Zezwolenie na pomoc państwa w ramach przepisów zawartych w art. 87 i 88 Traktatu WE - Przypadki, względem których Komisja nie wnosi sprzeciwu.
Data aktu: 09/03/2006
Data ogłoszenia: 09/03/2006