Skarga wniesiona w dniu 20 września 2006 r. - Lee/DE przeciwko OHIM - Cooperativa Italiana di Ristorazione (PIAZZA del SOLE)(Sprawa T-265/06)
(2006/C 294/111)
Język skargi: francuski
(Dz.U.UE C z dnia 2 grudnia 2006 r.)
Strony
Strona skarżąca: Sara Lee/DE NV (Utrecht, Niderlandy) (przedstawiciel: adwokat C. Hollier-Larousse)
Strona pozwana: Urząd Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM)
Uczestnikiem postępowania przed Izbą Odwoławczą była również: Cooperativa Italiana di Ristorazione Soc. coop. rl
Żądania strony skarżącej
– uchylenie i zmiana decyzji Drugiej Izby Odwoławczej OHIM w części dotyczącej utrzymania w mocy odrzucenia częściowego sprzeciwu wniesionego przez skarżącą wobec zgłoszenia wspólnotowego znaku towarowego "PIAZZA del SOLE" nr 1.518.901 oraz odrzucenia sprzeciwu nr B 337.081,
– w konsekwencji częściowa odmowa rejestracji wspólnotowego znaku towarowego "PIAZZA del SOLE" nr 1.518.901 w odniesieniu do towarów z klas 21, 29, 30 i 42,
– obciążenie OHIM kosztami postępowania.
Zarzuty i główne argumenty
Zgłaszający wspólnotowy znak towarowy: Cooperativa Italiana di Ristorazione Soc. coop. rl
Zgłoszony wspólnotowy znak towarowy: Słowny znak towarowy "PIAZZA del SOLE" dla towarów z klas 16, 21, 25, 29, 30, 35, 36 i 42 - zgłoszenie nr 1.518.901
Właściciel znaku lub oznaczenia, na które powołano się w sprzeciwie: Skarżąca
Znak lub oznaczenie, na które powołano się w sprzeciwie: Krajowe i międzynarodowe słowne znaki towarowe "PIAZZA" i "PIAZZA D'ORO" dla towarów z klas 21, 29, 30 i 42
Decyzja Wydziału Sprzeciwów: Odrzucenie sprzeciwu
Decyzja Izby Odwoławczej: Oddalenie odwołania
Podniesione zarzuty: Naruszenie art. 8 ust. 1 lit. b) rozporządzenia nr 40/94(1), ponieważ Izba Odwoławcza dopuściła się w zaskarżonej decyzji błędów, stwierdzając mało odróżniający charakter elementu wspólnego spornym oznaczeniom, nie wyciągając narzucających się konsekwencji z dokonanego przez nią stwierdzenia, zgodnie z którym elementy "D'ORO" i "DEL SOLE" są słowami potocznymi, jak również uznając, że sposób postrzegania znaków towarowych jest zdominowany przez różnice dzielące sporne oznaczenia.
______
(1) Rozporządzenie Rady (WE) nr 40/94 z dnia 20 grudnia 1993 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego (Dz.U. 1994, L 11, str.
1)