(GRUPA ZASZEREGOWANIA AD14)
KOMISJE I ORGANY WIELOSTRONNE
(2006/C 253 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 19 października 2006 r.)
1. Wakujące stanowisko
Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko Dyrektora (kategoria AD, stopień 14) w Sekretariacie Generalnym Polityk Zewnętrznych Unii, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich.
Owa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi uprawnionemu do mianowania większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną procedurą naboru na stanowiska.
Nabór dotyczy stopnia AD14(1). Wynagrodzenie podstawowe wynosi 11.916,61 euro miesięcznie. Suma wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać zwiększona, zgodnie z warunkami przewidzianymi przez Regulamin pracowniczy urzędników Wspólnot Europejskich, o określone dodatki.
Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 29 marca 2004 r.
Praca na tym stanowisku wymaga częstych wyjazdów służbowych do miejsc pracy, dyspozycyjności i licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, jak również kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego.
2. Miejsce pracy
Bruksela. Praca na tym stanowisku może wymagać przeniesienia do jednego z dwóch pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.
3. Równość szans
Parlament Europejski realizuje politykę równości szans i zachęca do składania kandydatur kobiety i mężczyzn spełniających warunki ogłoszenia, wykluczając wszelką dyskryminację.
4. Opis stanowiska
Wysokiej rangi urzędnik, odpowiedzialny, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i Dyrektora Generalnego, za następujące zadania:
– zapewnianie, w perspektywie krótko-, średnio- i długoterminowej, dobrego funkcjonowania jednej z jednostek Sekretariatu Generalnego, obejmującej jeden lub więcej działów zajmujących się pomocą w pracach parlamentarnych(2),
– kierowanie, inspirowanie, motywowanie i koordynowanie jednego lub wielu zespołów pracowników - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki poprzez zapewnianie jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
– planowanie działań dyrekcji (definiowanie celów oraz strategii), podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów, dokonywanie oceny działań poszczególnych służb w celu zapewnienia ich odpowiedniej jakości),
– doradztwo, w zakresie odnośnego obszaru kompetencji, na rzecz dyrektora generalnego, Sekretariatu Generalnego oraz posłów do Parlamentu Europejskiego, a także współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego,
– zarządzanie i wdrażanie konkretnych projektów mogących wiązać się z odpowiedzialnością finansową,
– pełnienie funkcji intendenta przez subdelegację.
5. Warunki przyjęcia (wymagany profil kandydata)
Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:
a) Warunki ogólne
Zgodnie z art. 28 Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich, wymagane jest w szczególności:
– posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
– posiadanie pełni praw cywilnych i obywatelskich,
– posiadanie uregulowanego stosunku do służby wojskowej,
– przedstawienie świadectwa moralności wymaganego do wypełniania obowiązków na przedmiotowym stanowisku.
b) Warunki szczegółowe
i) Wymagane Tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
– studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi cztery lub więcej lat,
albo
studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku(3), w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.
– co najmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych w pierwszym akapicie, w tym co najmniej ośmioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
ii) Wymagane umiejętności
– Bardzo dobra znajomość struktury Sekretariatu Generalnego, jego organizacji, jego środowiska pracy i różnych interwenientów,
– znajomość traktatów,
– wysoka wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
– dobre rozeznanie w zakresie zagadnień związanych z polityką wewnętrzną, krajową i międzynarodową,
– bardzo dobra znajomość regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur legislacyjnych, wewnętrznych przepisów i praktyk,
– znajomość rozporządzenia finansowego, zasad jego wykonania, przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu tekstów Parlamentu Europejskiego,
– znajomość technik zarządzania,
– pełna wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia dotyczące zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki itd.),
– opanowanie procedur administracyjnych związanych z zakresem działalności,
– pogłębiona znajomość jednego z języków oficjalnych Unii Europejskiej(4) i dobra znajomość innego z nich; ze względu na charakter stanowiska pożądana jest znajomość kilku języków Unii Europejskiej, zwłaszcza dobra znajomość języka angielskiego i/lub francuskiego.
iii) Wymagane predyspozycje
– Zdolności kierownicze,
– zmysł strategii,
– umiejętność przewidywania,
– umiejętność szybkiego reagowania,
– dokładność,
– komunikatywność.
6. Składanie kandydatur
Kandydaci proszeni są o przesyłanie swoich kandydatur (z dopiskiem "avis de recrutement numéro PE/100/S" ("ogłoszenie o naborze numer PE/100/S)", wraz z życiorysem (najchętniej w formacie Europass(5)), na adres:
Monsieur le Secrétaire Général
Parlement européen
Bâtiment Konrad Adenauer
L-2929 Luxembourg
Kandydatury należy wysłać listem poleconym najpóźniej do dnia 3 listopada 2006 r. (decyduje data stempla pocztowego).
Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną(6)), że najpóźniej w dniu rozmowy muszą oni przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii. Komisja rekrutacyjna nie zwróci kandydatom żadnego z ww. dokumentów.
______
(1) Przy naborze urzędnik zostaje sklasyfikowany zgodnie z postanowieniami art. 32 regulaminu pracowników Wspólnot Europejskich (patrz: Dz.U. L 124 z 27.4.2004, str. 1).
(2) Spis głównych zadań znajduje się w Załączniku.
(3) Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
(4) Języki urzędowe Unii Europejskiej to: język hiszpański, czeski, duński, niemiecki, estoński, grecki, angielski, francuski, włoski, łotewski, litewski, węgierski, maltański, niderlandzki, polski, portugalski, słowacki, słoweński, fiński i szwedzki.
(5) http:/europass.cedefop.europa.eu/
(6) Nie dotyczy kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, pozostają w służbie Parlamentu Europejskiego.
Ustawa reformuje system wydawania wizy krajowej dla studentów oraz system wydawania zezwolenia na pobyt czasowy w celu kształcenia się na studiach. Zgodnie z regulacją, każdy cudzoziemiec – obywatel państwa trzeciego, który chce rozpocząć studia w Polsce - będzie musiał podczas rekrutacji przedstawić dokument poświadczający znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie, co najmniej na poziomie B2.
10.05.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - zdecydował w piątek Sejm uchwalając nowelizację Kodeksu pracy. Teraz ustawa trafi do Senatu.
09.05.2025Prezydent Andrzej Duda zawetował we wtorek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Uchwalona przez Parlament zmiana, która miała wejść w życie 1 stycznia 2026 roku, miała kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie miało skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców.
06.05.2025Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2025 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie dotyczy nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.
06.05.2025W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2006.253A.1 |
Rodzaj: | Powiadomienie |
Tytuł: | Ogłoszenie nr PE/100/S o naborze na stanowisko Dyrektora (grupa zaszeregowania AD14) - Komisje i organy wielostronne. |
Data aktu: | 19/10/2006 |
Data ogłoszenia: | 19/10/2006 |