Ogłoszenie o naborze na stanowisko: I Zastępca Dyrektora.

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO:

I ZASTĘPCA DYREKTORA

(2006/C 245 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 12 października 2006 r.)

Europol stoi na stanowisku, że zachowanie równowagi w reprezentacji kobiet i mężczyzn jest tak samo ważne, jak odpowiednia reprezentacja obywateli wszystkich państw członkowskich i języków urzędowych Unii Europejskiej. Z tego powodu Europol gorąco zachęca kobiety z wszystkich państw członkowskich do ubiegania się o to stanowisko.

MISJA EUROPOLU

Misją Europolu jest świadczenie wsparcia w celu poprawy skuteczności i współpracy właściwych organów władzy w państwach członkowskich w celu zapobiegania i zwalczania wszelkich form poważnej przestępczości i terroryzmu na szczeblu międzynarodowym. Misja jest realizowana głównie przy użyciu języka angielskiego.

1. OPIS STANOWISKA

A. Główne zadania zastępców dyrektora Europolu:

1) zadania kierownicze i nadzorcze podczas wypełniania celów Europolu;

2) zapewnianie codziennego kierowania i zarządzania personelem na poziomie służby;

3) zapewnianie właściwego przygotowania i realizacji decyzji odpowiednich władz;

4) zapewnianie odpowiedniego przygotowania i realizacji czynności budżetowych na poziomie służby;

5) wspieranie i asystowanie dyrektorowi w strategicznym rozwoju Europolu;

6) monitorowanie planu działania i czynności kierownicze w obrębie służby;

7) promowanie osiągnięć Europolu w mediach;

8) zarządzanie i promowanie rozwoju programów uświadamiających;

9) utrzymywanie ścisłych związków i prowadzenie regularnych konsultacji z innymi służbami;

10) reprezentowanie i zastępowanie dyrektora w razie potrzeby;

11) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora.

B. Szczególne wymagania na niniejszym stanowisku

Z zastrzeżeniem zadań i zakresu odpowiedzialności określonych przez dyrektora, do obowiązków wyłonionego kandydata będzie należeć w szczególności:

1) zarządzanie i nadzorowanie Służbą ds. Zarządzania Informacją i Technologią oraz koordynacja jej jednostek;

2) dalszy rozwój i monitorowanie realizacji następujących strategii:

a) strategia technologii zarządzania informacją i komunikacją;

b) strategia wywiadowcza (w tym model wywiadowczy);

c) strategia biur łącznikowych;

3) kierowanie fazą końcową rozwoju i wdrożenia systemu informacyjnego;

4) utworzenie w obrębie organizacji ram spójnego zarządzania bazami danych organizacji;

5) zapewnianie skutecznego i wydajnego przechowywania i przekazu informacji między Europolem a innymi partnerami, z którymi Europol współpracuje na mocy podpisanych porozumień;

6) sponsorowanie profesjonalnych usług Europolu w zakresie technologii zarządzania informacją i komunikacją;

7) pełnienie funkcji koordynatora ds. tajnych;

8) nadzorowanie projektu rozszerzeniowego;

9) pełnienie funkcji zastępcy osoby ds. kontaktu dyrekcji do celów wspierania biur łącznikowych.

2. WYMAGANE UMIEJĘTNOŚCI

Kandydaci będą musieli wykazać się dogłębnym zrozumieniem strategii technologii zarządzania informacją i komunikacją na poziomie starszego kierownika, możliwie w kontekście międzynarodowym. Wiedza i doświadczenie w pracy w środowisku organów ochrony prawa będzie uważana za atut.

Ponadto kandydaci powinni:

1) posiadać dyplom uniwersytecki lub równoważny;

2) posiadać doświadczenie kierownicze wysokiego szczebla (co najmniej 10 lat doświadczenia na stanowisku kierowniczym);

3) posiadać poświadczone zdolności kierownicze (skuteczność w uzyskiwaniu akceptacji dla swoich decyzji i w kierowaniu grupami lub poszczególnymi osobami przy wykonywaniu zadań);

4) wykazywać się rozwiniętą cechą przedsiębiorczości przy rozpoznawaniu i śledzeniu nowych obszarów działalności;

5) wykazywać rozumienie strategiczne (szeroka wizja, zdolność szybkiego pojmowania spraw o znaczeniu krytycznym i umiejętność stosowania wizji strategicznej w rozwiązywaniu praktycznych problemów);

6) posiadać umiejętność skutecznego porozumiewania się (płynnego, zrozumiałego i spójnego, w mowie i piśmie), z osobami wewnątrz organizacji i spoza niej oraz z mediami; posiadać biegłą znajomość co najmniej dwóch języków urzędowych Unii Europejskiej;

7) posiadać i utrzymywać wysoki poziom uczciwości (we własnym postępowaniu i stanowiąc przykład dla innych, m.in. poprzez przejrzystość działań i decyzji oraz wspieranie etycznego postępowania innych);

8) wykazywać dobrze rozwinięte umiejętności wpływania na innych na najwyższym szczeblu (wpływać na innych w celu porozumienia i zaangażowania);

9) posiadać doskonałe zdolności dyplomatyczne i umiejętność postępowania z problemami delikatnej natury na najwyższym szczeblu administracyjnym i politycznym;

10) posiadać rozwinięte zdolności interpersonalne, w tym umiejętność inspirowania i motywowania pracowników z różnych środowisk i różnej narodowości (być elastycznym i nie przyjmować pozycji obronnej w interakcjach z innymi, współpracować i wspierać zespół);

11) wykazywać się odpornością (utrzymanie wysokiej skuteczności i pozytywnego podejścia w obliczu sprzeciwu i niepowodzeń);

12) wykazywać się podejściem innowacyjnym (umiejętność znajdowania nowych rozwiązań w sytuacjach służbowych, dostrzeganie i akceptowanie pomysłowych rozwiązań);

13) być dobrym planistą i organizatorem (umiejętność sprawnego ustalania i monitorowania odpowiedniego sposobu postępowania własnego i innych w celu osiągnięcia konkretnego celu przy odpowiednim wykorzystaniu środków i skutecznym przekazywaniu działań).

3. WARUNKI ZATRUDNIENIA

Kandydaci mogą być zatrudnieni wyłącznie pod warunkiem posiadania w dniu składania zgłoszenia pełnego obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.

Ramy prawne niniejszej procedury rekrutacji stanowi Konwencja o Europolu oraz akt Rady z dnia 3 grudnia 1998 r. w sprawie rozporządzenia pracowniczego odnoszącego się do urzędników Europolu, zmieniony aktem Rady z dnia 19 grudnia 2002 r.

Więcej informacji znajduje się na stronie www.europol.eu.int.

4. MIANOWANIE

Wyłoniony kandydat zostanie mianowany przez Radę, po otrzymaniu opinii Zarządu Europolu, na okres czterech lat, z możliwością jednokrotnego przedłużenia.

5. WYNAGRODZENIE

Zaszeregowanie płacowe: 2

Wynagrodzenie podstawowe wynosi 13.180,56 EUR.

Ponadto, w stosownych przypadkach, mogą zostać przyznane zasiłki rodzinne:

– 5 % podstawowego wynagrodzenia - dodatek na gospodarstwo domowe,

– 275,59 EUR na każde dziecko będące na utrzymaniu,

– 1.198,24 EUR - dodatek przesiedleńczy.

Od wyżej wymienionych kwot zostaną odprowadzone składki na ubezpieczenie społeczne i zaliczki na podatki.

6. POSTĘPOWANIE SPRAWDZAJĄCE

Wyłoniony kandydat zostanie poddany postępowaniu sprawdzającemu na podstawie przepisów o zachowaniu poufności przyjętych zgodnie z art. 31 Konwencji o Europolu.

7. WAŻNE DATY

Ostateczny termin składania podań: 60 dni od chwili publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Procedura wyboru kandydatów: pierwszy kwartał 2007 r.

Data rozpoczęcia pracy: 1 lipca 2007 r.

8. ZGŁOSZENIA

Kandydaci są proszeni o przesłanie swojego zgłoszenia na piśmie na formularzu dostępnym na stronie internetowej Europolu pod adresem:

The Chairman of the Europol Management Board

c/o Head of Human Resources

Europol

Raamweg 47

PO Box 90850

2509 LW, Haga

Niderlandy

Faks (31-70) 318 08 61

www.europol.eu.int

Osoba kontaktowa:

C. Jechoutek, II zastępca dyrektora

Tel. (31-70) 302 53 61

e-mail: hru@europol.eu.int

Zmiany w prawie

Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2006.245A.1

Rodzaj: Powiadomienie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze na stanowisko: I Zastępca Dyrektora.
Data aktu: 12/10/2006
Data ogłoszenia: 12/10/2006