united kingdom
ukraine

Dyrekcja Generalna ds. Tłumaczeń Pisemnych (DGT) w Luksemburgu - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora - Dyrekcja C (grupa zaszeregowania A*14).

DYREKCJA GENERALNA DS. TŁUMACZEŃ PISEMNYCH (DGT) W LUKSEMBURGU

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora - Dyrekcja C (grupa zaszeregowania A*14)

COM/2006/10024

(2006/C 112 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 12 maja 2006 r.)

Reprezentujemy Dyrekcję Generalną ds. Tłumaczeń Pisemnych. Misją dyrekcji jest: - zaspokajanie potrzeb Komisji w dziedzinie tłumaczeń i porad językowych w odniesieniu do wszystkich rodzajów komunikacji pisemnej; - wspieranie i umacnianie wielojęzyczności w Unii Europejskiej oraz przyczynianie się do przybliżenia polityki Unii obywatelom, wzmacniając w ten sposób jej legitymację, przejrzystość i skuteczność.

Proponujemy stanowisko dyrektora, któremu będzie podlegać nowa Dyrekcja C "Tłumaczenia Pisemne", osoba ta będzie koordynować działalność departamentu języka włoskiego, hiszpańskiego, portugalskiego, greckiego, słoweńskiego, maltańskiego, czeskiego i słowackiego. Dyrektor, ściśle współpracując z dyrekcjami tłumaczeń pisemnych A i B, zapewni organizację i monitorowanie zleceń w zakresie tłumaczeń, a także będzie zarządzać działaniami szefów departamentów językowych, wielu działów i personelu przekraczającego 500 osób pracujących w Brukseli i Luksemburgu.

Poszukujemy osoby, która będzie musiała wykazać się: - zadowalającymi wynikami jako kierownik, zarządca i pośrednik zarządzający dużymi zespołami; - bardzo dobrą umiejętnością określenia strategii i realizacji działań w dziedzinie, która należy do jej kompetencji; - doskonałą zdolnością kierowania dyrekcją i wielokulturowym personelem oraz rzetelnymi kompetencjami w dziedzinie organizacji; - świetną znajomością zasad i praktyk zarządzania zasobami ludzkimi oraz bardzo dobrą umiejętnością rozwijania i utrzymywania ducha współpracy; - doskonałą znajomością polityki Komisji i bardzo dobrym zrozumieniem związanych z nią zagadnień.

Kwalifikujący się kandydaci muszą spełniać następujące wymagania: - obywatelstwo jednego z dziesięciu nowych państw członkowskich Unii Europejskiej (Cypru, Republiki Czeskiej, Estonii, Litwy, Łotwy, Malty, Polski, Słowacji, Słowenii, Węgier); - dyplom ukończenia studiów wyższych dający prawo wstępu na studia doktoranckie; - co najmniej dwanaście lat doświadczenia zawodowego, liczone od momentu uzyskania dyplomu ukończenia studiów wyższych, na stanowisku, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje, z czego co najmniej sześć lat na stanowisku zarządczym lub doradczym wyższego szczebla; - biegła znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej i zadowalająca znajomość co najmniej jednego innego języka urzędowego.

Dyrektor zostanie wyłoniony i powołany przez Komisję zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami selekcji i naboru. Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia dla urzędników Wspólnot Europejskich w grupie zaszeregowania A*14 określono w Regulaminie pracowniczym. Szczegółowy opis zakresu obowiązków, kryteriów wyboru i procedury zgłoszenia znajduje się na stronie internetowej:

http://europa.eu.int/comm/dgs/personnel_administration/working_senior_mgt_en.htm.

Ostateczny termin przesyłania zgłoszeń upływa dnia 14 czerwca 2006 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

Zmiany w prawie

Będzie elektroniczna dokumentacja w zakresie urodzeń i zgonów

Rząd zamierza uregulować zagadnienia związane z funkcjonowaniem lekarza koronera właściwego do stwierdzania zgonu osoby, gdy trudno jest wskazać lekarza leczącego, który byłby zobowiązany do stwierdzenia zgonu lub konieczności dokonania czynności i ustaleń związanych ze zgonem, wymagających specjalistycznej wiedzy. Chce też wprowadzić spójne systemowo regulacje odnoszące się do karty zgonu, karty urodzenia oraz karty urodzenia z adnotacją o martwym urodzeniu.

Grażyna J. Leśniak 12.05.2025
Będą zmiany w wydawaniu wiz dla zagranicznych studentów

Ustawa reformuje system wydawania wizy krajowej dla studentów oraz system wydawania zezwolenia na pobyt czasowy w celu kształcenia się na studiach. Zgodnie z regulacją, każdy cudzoziemiec – obywatel państwa trzeciego, który chce rozpocząć studia w Polsce - będzie musiał podczas rekrutacji przedstawić dokument poświadczający znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie, co najmniej na poziomie B2.

kk/pap 10.05.2025
Sejm zdecydował: Kandydat do pracy dostanie informację o wynagrodzeniu i innych świadczeniach

Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - zdecydował w piątek Sejm uchwalając nowelizację Kodeksu pracy. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Grażyna J. Leśniak 09.05.2025
Prezydent Andrzej Duda zawetował ustawę obniżającą składkę zdrowotną dla przedsiębiorców

Prezydent Andrzej Duda zawetował we wtorek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Uchwalona przez Parlament zmiana, która miała wejść w życie 1 stycznia 2026 roku, miała kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie miało skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców.

Grażyna J. Leśniak 06.05.2025
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2025 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie dotyczy nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2025
Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2006.112A.1

Rodzaj: Powiadomienie
Tytuł: Dyrekcja Generalna ds. Tłumaczeń Pisemnych (DGT) w Luksemburgu - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora - Dyrekcja C (grupa zaszeregowania A*14).
Data aktu: 12/05/2006
Data ogłoszenia: 12/05/2006