Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora.

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO DYREKTORA

(2005/C 75 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 24 marca 2005 r.)

Centrum Tłumaczeń dla Organów Unii Europejskiej z siedzibą w Luksemburgu jest niezależnym organem ustanowionym na mocy rozporządzenia Rady nr 2965/94 z dnia 28 listopada 1994 r., ostatnio zmienionego rozporządzeniem Rady nr 1645/2003 z dnia 18 czerwca 2003 r. Centrum poszukuje kandydatów na obsadzenie następującego stanowiska:

DYREKTOR (k/m)

Centrum

Misją Centrum jest zaspokajanie potrzeb w zakresie tłumaczeń zdecentralizowanych organów wspólnotowych oraz instytucji i organów, które zawarły z nim dobrowolną umowę. Jego misja ma również wymiar międzyinstytucjonalny na szczeblu UE. Centrum bierze udział w pracach Międzyinstytucjonalnego Komitetu ds. Tłumaczeń Pisemnych i Ustnych jako pełnoprawny członek. Komitet ten ma na celu promowanie współpracy między służbami w oparciu o zasadę pomocniczości, racjonalizację metod pracy oraz przyczynianie się do osiągania korzyści skali w dziedzinie tłumaczeń.

Centrum posiada Zarząd, w skład którego wchodzą: po jednym przedstawicielu z każdego Państwa Członkowskiego, z każdej instytucji, organu lub podmiotu, które zawarły z Centrum umowę o współpracy, oraz dwóch przedstawicieli Komisji Europejskiej. Zarządowi przewodniczy jeden z przedstawicieli Komisji. W roku budżetowym 2005 Centrum dysponuje budżetem w wysokości ok. 28 mln EUR oraz zatwierdzoną liczbą 181etatów.

Od 2003 r. Centrum jest członkiem Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością.

Centrum jest pracodawcą przestrzegającym zasady równych szans w odniesieniu do zatrudnienia.

Mianowanie na stanowisko

Dyrektor jest mianowany przez Zarząd na okres pięciu lat na podstawie listy kandydatów przedstawionej przez Komisję Europejską. Jego kadencja może być odnowiona.

Zakres obowiązków

Dyrektor jest odpowiedzialny za wypełnianie następujących zadań:

– kierowanie Centrum i wdrażanie decyzji Zarządu;

– opracowanie strategii Centrum i jego programu prac, zgodnie z decyzjami Zarządu;

– efektywne reprezentowanie Centrum na najwyższym szczeblu w kontaktach z instytucjami i organami Unii Europejskiej, jak również uczestniczenie w tworzeniu wizerunku Centrum;

– sprawowanie ogólnej odpowiedzialności w zakresie kierowania personelem Centrum;

– przygotowanie prac Zarządu oraz zdawanie sprawy Zarządowi z wypełniania powierzonych obowiązków; sporządzanie preliminarza dochodów i wydatków Centrum oraz rocznego sprawozdania z działalności, które przekazywane są Zarządowi do zatwierdzenia;

– sprawowanie ogólnej odpowiedzialności za sprawy finansowe Centrum, zgodnie z art. 142 rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich.

Kwalifikacje

Kandydaci winni spełniać wszystkie poniższe warunki:

– posiadać obywatelstwo jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej i w pełni korzystać z praw obywatelskich;

– posiadać ukończone studia wyższe, potwierdzone świadectwem ukończenia studiów;

– wykazać minimum 15 lat doświadczenia zawodowego (liczone od momentu uzyskania dyplomu ukończenia studiów), z czego co najmniej pięć lat na stanowisku obejmującym odpowiedzialność za kierowanie personelem i za sprawy finansowe;

– posiadać biegłą znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej i zadowalającą znajomość co najmniej jednego innego języka urzędowego UE. Znajomość innych języków urzędowych UE będzie dodatkowym atutem. Językami roboczymi Centrum są języki angielski i francuski;

– posiadać zadowalającą wiedzę na temat międzyinstytucjonalnych ram Unii Europejskiej;

– posiadać umiejętność kierowania organizacją wspólnotową oraz motywowania jej pracowników;

– posiadać umiejętność współdziałania oraz prowadzenia negocjacji na najwyższym szczeblu kierowniczym z instytucjami Wspólnoty Europejskiej oraz władzami publicznymi;

– dawać gwarancje moralności i niezależności niezbędne do pełnienia obowiązków związanych ze stanowiskiem;

– dodatkowym atutem będzie wiedza w dziedzinie lingwistyki.

Warunki zatrudnienia

Dyrektor podlega przepisom rozporządzeń regulujących warunki zatrudnienia pracowników Centrum (rozporządzenie Rady (WE) nr 2965/94 z późniejszymi zmianami). W tym kontekście wymagane jest, aby w momencie mianowania kandydat posiadał obywatelstwo jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej.

Miejsce zatrudnienia

Luksemburg

Wynagrodzenie

Rekrutacja odbędzie się na poziomie A*14. Wynagrodzenie będzie oparte na skali wynagrodzeń obowiązującej we Wspólnocie. Wynagrodzenie podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i innym potrąceniom określonym w regulaminie pracowniczym, zwolnione jest natomiast z podatku krajowego.

Zgłoszenia

Zainteresowane osoby winny skorzystać z formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie internetowej Centrum

(http://www.cdt.eu.int/cdt/ewcm.nsf/vEmList? Openview&lst=ffet-5ywnvl&lstc=ffet-5ywnvm#).

Wypełniony i podpisany formularz, wraz z listem motywacyjnym, życiorysem w języku francuskim lub angielskim oraz kserokopiami dokumentów poświadczających (dyplomów, świadectw pracy lub wszelkich innych dokumentów potwierdzających deklaracje zawarte w formularzu), należy przesłać drogą pocztową. Zalecane jest przesłanie życiorysu w formacie zgodnym z obowiązującym w Unii Europejskiej, który można pobrać ze strony internetowej http://www.cedefop.eu.int/transparency/cv.asp. Kompletne dossier należy przesłać drogą pocztową, najlepiej listem poleconym najpóźniej do dnia 6 maja 2005 r. (decyduje data stempla pocztowego) na adres:

Monsieur Karl-Johan Lönnroth

Président du conseil d'administration

Centre de traduction des organes de l'Union européenne

(Référence "Directeur")

1, rue du Fort Thüngen

L-1499 Luxembourg

Zgłoszenia przesłane drogą elektroniczną nie będą rozpatrywane.

Niedostarczenie wszystkich wymaganych dokumentów powoduje automatyczne odrzucenie zgłoszenia.

Wstępnie wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną na podstawie porównawczej oceny ich kwalifikacji właściwych dla niniejszego stanowiska.

Ważne informacje dla kandydatów:

– kandydaci powinni posłużyć się formularzem zgłoszeniowym wspomnianym w niniejszym ogłoszeniu;

– przygotowując swoje zgłoszenie, kandydaci nie mogą w żadnym wypadku odwoływać się do dokumentów, zgłoszeń lub innych formularzy złożonych w ramach wcześniejszych zgłoszeń;

– dokumenty poświadczające nie będą zwracane kandydatom;

– wyłonieni kandydaci, którzy otrzymają propozycję pracy, będą musieli przedstawić oryginały dyplomów, zaświadczeń o ukończonych studiach i świadectw pracy;

– kandydaci są proszeni o bezzwłoczne zgłoszenie wszelkich zmian w adresie, z zaznaczeniem numeru referencyjnego niniejszego ogłoszenia o naborze.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2005.75A.1

Rodzaj: Powiadomienie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora.
Data aktu: 24/03/2005
Data ogłoszenia: 24/03/2005