SZEF DZIAŁU TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH I KOMUNIKACYJNYCH
Nr referencyjny: EF 04/11
(2005/C 39 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 16 lutego 2005 r.)
Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy z siedzibą w Dublinie jest autonomicznym organem ustanowionym rozporządzeniem Rady Ministrów Wspólnot Europejskich. Fundacja Europejska organizuje otwarty konkurs na nieobsadzone stanowisko oraz w celu stworzenia listy rezerwowej kandydatów na stanowisko:
SZEF DZIAŁU TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH I KOMUNIKACYJNYCH (MĘŻCZYZNA LUB KOBIETA)
Fundacja jest pracodawcą przestrzegającym zasad równych szans.
Kandydaci proszeni są o uważne zaznajomienie się z niniejszym zawiadomieniem o konkursie oraz o korzystanie jedynie z oficjalnego formularza zgłoszeniowego:
I. OBOWIĄZKI
Szef działu technologii informacyjnych i komunikacyjnych (Szef ICT) doradza Dyrektorowi Fundacji w zakresie rozwoju możliwości technologii informacyjnych i komunikacyjnych Fundacji oraz podlega bezpośrednio Dyrektorowi Fundacji, który jest odpowiedzialny za wszelkie decyzje dotyczące strategii Fundacji. Osoba na przedmiotowym stanowisku kieruje zespołem fachowców w dziedzinie ICT i odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu, że strategia oraz infrastruktura ICT odpowiednio przyczyniają się do podwyższania wydajności i efektywności działań Fundacji.
To kluczowe stanowisko ma charakter zarówno techniczny, jak i usługowy. Jeśli chodzi o aspekt techniczny, osoba na przedmiotowym stanowisku jest odpowiedzialna za wdrożenie odpowiedniej infrastruktury ICT w połączeniu z zapewnieniem informacji o oprogramowaniu, które będzie spełniało wymagania użytkowników, oraz za wnoszenie wkładu w podnoszenie efektywności organizacji i wytworzenie wartości dodanej działań prowadzonych przez Fundację. Jeśli chodzi o aspekt usługowy, nacisk kładzie się na dostarczanie skutecznych systemów informacyjnych oraz na wsparcie klientów.
Osoba na przedmiotowym stanowisku jest odpowiedzialna za:
- opracowanie i wdrożenie średnio- i długoplanowej strategii dotyczącej infrastruktury i usług zgodnie z potrzebami wynikającymi z działalności Fundacji;
- ścisłą współpracę z personelem administracyjnym, badawczym i informacyjnym w ramach struktur Fundacji;
- dostarczanie informacji w zakresie zarządzania (w razie potrzeby);
- zarządzanie systemami informacyjnymi, infrastrukturą i projektami Fundacji dotyczącymi opracowywania sieci internetowej;
- wspieranie i szkolenie użytkowników technologii informacyjnych poprzez zapewnienie niezbędnej wiedzy i umiejętności;
- zarządzanie odpowiednimi rozwiązaniami ICT, których wykonanie zostało zlecone poza Fundacją;
- odpowiedzialność za budżet działu ICT;
- podejmowanie innych obowiązków i odpowiedzialności zgodnie z poleceniami.
- Od wybranego kandydata oczekuje się ustanowienia i utrzymywania skutecznych relacji pracowniczych z osobami na analogicznych stanowiskach w Komisji Europejskiej, w Państwach Członkowskich i innych instytucjach.
II. WARUNKI REKRUTACJI
Konkurs przeznaczony jest dla kandydatów, którzy do ostatecznego terminu składania zgłoszeń będą spełniać następujące warunki:
A. WARUNKI OGÓLNE
- posiadają obywatelstwo jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej;
- w pełni korzystają z praw obywatelskich;
- posiadają uregulowany stosunek do służby wojskowej wynikający z przepisów prawa;
- są w stanie przedstawić referencje dotyczące cech charakteru świadczące o przydatności kandydata do wykonywania obowiązków związanych ze stanowiskiem.
B. WARUNKI SPECJALNE
1. Wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe. Kandydaci muszą spełnić wszystkie poniższe warunki:
- posiadać ukończone studia wyższe lub równoważne wykształcenie, stosownie do przedmiotowego stanowiska;
- wykazać się minimum 12-letnim doświadczeniem zawodowym po ukończeniu studiów, z którego co najmniej 5 lat obejmuje doświadczenie w zakresie zarządzania na szczeblu wyższym w zakresie technologii informacyjnych i komunikacyjnych, oraz być w stanie przedstawić dowody osiągnięć w opracowywaniu i wdrażaniu polityki;
- posiadać aktualne doświadczenie i wiedzę techniczną w zakresie sprzętu i oprogramowania;
- cechować się dużą łatwością nawiązywania kontaktów i posiadać umiejętność prezentacji.
2. Znajomość języków
Kandydaci muszą wykazywać się dogłębną znajomością jednego z urzędowych języków Unii Europejskiej (czeski, duński, niderlandzki, angielski, estoński, fiński, francuski, niemiecki, grecki, węgierski, włoski, łotewski, litewski, maltański, polski, portugalski, słowacki, słoweński, hiszpański, szwedzki) oraz zadowalającą znajomością co najmniej jednego z pozostałych języków urzędowych Unii Europejskiej, w tym zadowalającą znajomością języka angielskiego. Ponadto, znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej będzie dodatkowym atutem.
Kandydat musi być w stanie udokumentować (kopie dyplomów, zaświadczenia wydane przez władze uczelni wyższych i pracodawców itp.), że spełnia konieczne warunki do objęcia stanowiska.
Ponadto, od wybranego kandydata oczekuje się śledzenia najnowszych osiągnięć w technologii i jej zastosowań. Osoba na stanowisku przyjmie strategiczne i innowacyjne podejście do pracy i rozwiązywania problemów, czyli w krótkim czasie zidentyfikuje i przeanalizuje kluczowe elementy danej kwestii, w celu osiągnięcia właściwych wyników. Kandydat zademonstruje silne cechy przywódcze, w tym umiejętność myślenia strategicznego, umiejętności instruktorskie i zdolność do podejmowania decyzji. Osoba na stanowisku wykaże się umiejętnością kierowania pracą i projektami w zaplanowany i usystematyzowany sposób. Kandydat musi cechować się gruntownym zrozumieniem zagadnień związanych z usługami świadczonymi klientom, jak i ich jakością. Osoba ta musi także wykazywać się umiejętnościami motywującymi innych i posiadać łatwość jasnego i łatwego w zrozumieniu przekazywania pomysłów, myśli i koncepcji, zarówno w formie ustnej, jak i pisemnie, współpracownikom, interesariuszom Fundacji i innym osobom. Kandydat zademonstruje profesjonalizm, umiejętność pracy w zespole oraz elastyczne podejście do pracy i w kontaktach z ludźmi.
III. ORGANIZACJA KONKURSU
Konkurs na przedmiotowe stanowisko obejmuje ocenę zgłoszeń, przeprowadzenie egzaminu i rozmowę kwalifikacyjną z kandydatami umieszczonymi na liście potencjalnych zatrudnionych.
A. OCENA ZGŁOSZEŃ
1. Lista kandydatów zostanie sporządzona z osób, które złożą swoje zgłoszenia (wypełniając oficjalny formularz zgłoszeniowy i przesyłając go do Fundacji w wymaganym terminie, patrz: dział V) i spełnią ogólne warunki określone w dziale II A. Lista ta, wraz z odpowiednimi zgłoszeniami, zostanie przekazana komisji rekrutacyjnej. W celu ułatwienia obsługi administracyjnej zgłoszeń kandydaci proszeni są o przedłożenie, wraz ze zgłoszeniem, życiorysu w języku angielskim.
2. Komisja rekrutacyjna dokona oceny zgłoszeń i sporządzi listę kandydatów spełniających warunki specjalne określone w dziale II B.
Komisja swoje decyzje podejmować będzie wyłącznie w oparciu o informacje zawarte w zgłoszeniu, potwierdzone dokumentami uzupełniającymi. Kandydaci niespełniający wymaganych warunków rekrutacji określonych w dziale II lub ci, którzy nie dostarczyli dokumentów odpowiednio potwierdzających informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym w wymaganym terminie, zostaną wyeliminowani na tym etapie. Życiorys nie jest dokumentem potwierdzającym.
Najbardziej odpowiedni kandydaci na przedmiotowe stanowisko zostaną zaproszeni do przystąpienia do testów i rozmowy(-ów) kwalifikacyjnej(-ych), którą przeprowadzi komisja rekrutacyjna.
3. Informacja dla kandydatów:
Po zakończeniu każdego etapu kandydaci otrzymają list osobiście do nich skierowany i informujący ich o decyzji podjętej w stosunku do ich osoby.
B. LISTA REZERWOWA
Fundacja sporządzi także listę rezerwową odpowiednich kandydatów.
Lista ta będzie listą rezerwową, z której rekrutowane będą osoby w przypadku powstania dodatkowych nieobsadzonych stanowisk. Lista rezerwowa będzie ważna przez dwa lata od daty zamknięcia niniejszego konkursu, a jej ważność może zostać przedłużona. Wyłonieni kandydaci zostaną o tym fakcie odpowiednio poinformowani.
IV. WARUNKI ZATRUDNIENIA
Kategoria i stopień:
Wybrany kandydat zostanie zaszeregowany do kategorii A5 (A*9).
Miejsce zatrudnienia:
Dublin, Irlandia. Wymagane jest, aby miejsce zamieszkania znajdowało się w rozsądnej odległości od siedziby Fundacji.
Wynagrodzenie:
Początkowe podstawowe wynagrodzenie miesięczne będzie oparte na skali wynagrodzeń od kategorii A5 stopień 1 do kategorii A5 stopień 3 zgodnie z tabelą płac, która stanowi treść art. 66 regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich, i będzie zależało od wykształcenia i doświadczenia zawodowego kandydata. Wynagrodzenie może być odpowiednio zakwalifikowane do kategorii A*9 na podstawie zrewidowanych postanowień zmienionego regulaminu pracowniczego Wspólnot Europejskich(1). Wysokość wynagrodzenia zostanie odpowiednio podwyższona o dodatki określone w regulaminie pracowniczym.
Wynagrodzenie podlega podatkowi wspólnotowemu i innym potrąceniom określonym w regulaminie pracowniczym. Jest jednakże zwolnione z podatku krajowego.
Wynagrodzenie podlega irlandzkiemu współczynnikowi wyrównania, który obecnie wynosi 122,3 %.
V. ZGŁOSZENIA
Zainteresowane osoby muszą skorzystać z oficjalnego formularza znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego. Formularz można także pobrać ze strony internetowej Fundacji pod adresem: www.eurofound.eu.int. Po wypełnieniu i podpisaniu formularza należy go wysłać wraz z życiorysem sporządzonym w języku angielskim i kserokopiami wszystkich dokumentów uzupełniających (tj. dyplomy, zaświadczenia o pracy i inne dokumenty potwierdzające informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym), najlepiej pocztą poleconą, nie później niż do 30 marca 2005 r. (decyduje data stempla pocztowego), na adres:
Ms Aoife Caomhánach
Secretary to Selection Committee
(Reference EF 04/11)
European Foundation for the Improvement of Living
and Working Conditions
Wyattville Road
Loughlinstown
Dublin 18
Irlandia
E-mail: recruit@eurofound.eu.int
Faks: (+3531) 282 2530
VI. WAŻNE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW
- Kandydaci powinni skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego, dołączonego do niniejszego ogłoszenia.
- Formularz zgłoszeniowy należy wypełnić w języku angielskim.
- Przygotowując swoje zgłoszenie, kandydaci nie mogą w żadnym wypadku odwoływać się do dokumentów, zgłoszeń ani żadnych innych formularzy złożonych w związku z wcześniejszymi zgłoszeniami.
- Wybrani kandydaci, którzy otrzymają ofertę pracy, będą musieli przedstawić oryginał dyplomu, kwalifikacji akademickich oraz świadectw pracy.
- Dokumenty uzupełniające nie będą zwracane kandydatom.
- Kandydaci są proszeni o bezzwłoczne zgłaszanie na piśmie wszelkich zmian adresu, z zaznaczeniem numeru konkursu.
- Kandydatom przypomina się, że prace i obrady komisji rekrutacyjnej są poufne. Kandydatom, ani żadnym innym osobom działającym w ich imieniu, nie wolno kontaktować się bezpośrednio lub pośrednio z komisją rekrutacyjną. Wszelkie zapytania i prośby o informacje lub dokumenty związane z konkursem należy kierować do sekretarza komisji rekrutacyjnej Aoife Caomhánach (e-mail: recruit@eurofound.eu.int).
______
(1) Rada Ministrów rozważa propozycję dotyczącą zmiany statusu personelu Europejskiej Fundacji. Prawdopodobnie propozycja ta zostanie zatwierdzona. Jeśli mianowanie będzie miało miejsce po wprowadzeniu zatwierdzonej propozycji do regulaminu pracowniczego Wspólnot Europejskich, to w konsekwencji przedmiotowe stanowisko będzie zaszeregowane jako A*9.
Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jej celem jest ograniczenie występujących nadużyć, usprawnienie procedur dotyczących powierzania pracy cudzoziemcom, zmniejszenie zaległości załatwiania spraw przez urzędy oraz pełna elektronizacja postępowań. Nowe przepisy wejdą w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
10.04.2025Kobiety i mężczyźni z innych roczników są w nieco innej sytuacji niż emerytki z rocznika 1953. Dowiedzieli się bowiem o zastosowaniu do nich art. 25 ust. 1b ustawy emerytalnej znacznie wcześniej, bo od 2 do ponad 6 lat przed osiągnięciem powszechnego wieku emerytalnego - przekonywał w Sejmie Sebastian Gajewski, wiceszef resortu pracy. Zdaniem prawników, ministerstwo celowo różnicuje sytuację wcześniejszych emerytów, by dla pozostałych roczników wprowadzić mniej korzystne rozwiązania niż dla rocznika 1953.
08.04.2025Sejm uchwalił w piątek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do Senatu.
04.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2005.39A.1 |
Rodzaj: | Powiadomienie |
Tytuł: | Ogłoszenie o konkursie otwartym na stanowisko: szef działu technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Nr referencyjny. EF 04/11. |
Data aktu: | 16/02/2005 |
Data ogłoszenia: | 16/02/2005 |