KOMUNIKAT KOMISJI NA PODSTAWIE ART. 4 UST. 1 LIT. A) ROZPORZĄDZENIA RADY (EWG) NR 2408/92Zmiana zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych usług lotniczych pomiędzy Kerry i Dublinem dokonana przez Irlandię
(2005/C 39/05)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE C z dnia 16 lutego 2005 r.)
1. Irlandia postanowiła wprowadzić zmiany do zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w odniesieniu do regularnych usług lotniczych, opublikowanych w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 66/04 z dnia 15 marca 2002 r. na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych. Zmiany obowiązują od dnia 22 lipca 2005 r. na trasie Kerry-Dublin.
2. Ustala się następujące zobowiązania z tytułu wykonywania usług:
2.1 Minimalna częstotliwość lotów i zdolność przewozowa:
a) Wykonywanie usług obejmuje co najmniej trzy loty w obie strony dziennie, przez 7 dni w tygodniu;
b) Zdolność przewozowa samolotu powinna wynosić co najmniej 135 miejsc pasażerskich dziennie na każdej trasie Kerry-Dublin i z powrotem (tj. co najmniej 270 miejsc w obie strony).
Powyższe wymagania obowiązują przez cały rok.
2.2 Typ wykorzystywanego statku powietrznego:
a) Statek powietrzny z kabiną ciśnieniową o minimalnej zdolności przewozowej wynoszącej 30 miejsc pasażerskich;
b) Przewoźnicy przywiązują wagę do warunków technicznych i eksploatacyjnych panujących w portach lotniczych. W celu uzyskania bliższych informacji, prosimy o skontaktowanie się z Działem Lotnisk Departamentu Transportu: Airports Division, Department of Transport, 44 Kildare Street, Dublin 2, Mr Liam Keogh Tel: (353-1) 604 15 94, Fax: (353-1) 604 16 81, email: liamkeogh@transport.ie;
c) Świadczenie usług na lotniskach podlega jurysdykcji Irlandzkich Władz Lotniczych.
2.3 Rozkłady lotów:
W zwykłe dni tygodnia (od poniedziałku do piątku) w rozkładach lotów należy przewidzieć wczesny poranny lot z Kerry do Dublina oraz późny wieczorny lot z Dublina do Kerry w celu umożliwienia pasażerom, włącznie z osobami podróżującymi w sprawach służbowych, odbycie podróży w obie strony w ciągu tego samego dnia. Wymaganie to obowiązuje przez cały rok.
2.4 Taryfy lotnicze:
a) Dopuszcza się stosowanie różnych wysokości taryf pod warunkiem, że:
i) Cena przelotu w każdą stronę nie może przekroczyć 75 EUR, przy minimalnej zdolności przewozowej wynoszącej 80 % dziennie na każdej trasie pomiędzy Kerry a Dublinem;
ii) W stosunku do pozostałych wolnych miejsc w ramach minimalnych dziennych wymagań na danej trasie nie obowiązują ograniczenia taryfowe;
b) Taryfy, o których mowa w lit. a)-i) powyżej mogą zostać podwyższone raz w roku po uzyskaniu wcześniejszej zgody Ministra Transportu, w przypadku wystąpienia nadzwyczajnego i nieprzewidywalnego wzrostu czynników kosztów mających wpływ na eksploatację tras, za który przewoźnik nie odpowiada. Przewoźnik świadczący usługi zostanie powiadomiony o nowych taryfach. Taryfy te wejdą w życie dopiero po podaniu ich do wiadomości Komisji Europejskiej i opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
2.5 Sprzedaż lotów
Loty muszą być sprzedawane przy wykorzystaniu przynajmniej jednego systemu rezerwacji komputerowej. Przewoźnik jest zobowiązany do upowszechniania informacji o strukturze taryf za usługi użyteczności publicznej (PSO) za pośrednictwem jednego z głównych Globalnych Systemów Dystrybucji usług turystycznych lub poprzez internetowy system rezerwacji o międzynarodowej renomie lub główną witrynę reklamującą podróże.
2.5 Ciągłość i rzetelność usług:
a) Z wyjątkiem przypadków siły wyższej, liczba lotów odwołanych z przyczyn leżących po stronie przewoźnika nie może przekroczyć 2 % wymaganej minimalnej liczby lotów w stosunku rocznym;
b) Z wyjątkiem przypadków siły wyższej, liczba lotów opóźnionych o więcej niż 30 minut z przyczyn leżących po stronie przewoźnika nie może przekroczyć 20 % wymaganej minimalnej liczby lotów w stosunku rocznym;
c) Przewoźnik zobowiązany jest powiadomić o zamiarze zaprzestania świadczenia usług z co najmniej sześciomiesięcznym wyprzedzeniem.