Komunikat Komisji na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (WEG) nr 2408/92 - Zmiana zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych w zakresie regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Barra dokonana przez Zjednoczone Królestwo.

Komunikat Komisji na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (WEG) nr 2408/92

Zmiana zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych w zakresie regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown oraz Glasgow i Tiree dokonana przez Zjednoczone Królestwo

(2005/C 321/06)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE C z dnia 16 grudnia 2005 r.)

1.
Wielka Brytania postanowiła wprowadzić zmiany do zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w odniesieniu do regularnych usług lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown oraz Glasgow i Tiree jak podano w zawiadomieniu opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 387/06 i nr C 387/07 z dnia 21.12.1996 r., z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich/Unii Europejskiej nr C 355/03 z dnia 8.12.1999 r., nr C 310/07 z 13.12.2002 r. i nr C 278/05 z 19.11.2003 r., na podstawie artykułu 4 ust 1. lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych.
2.
Wprowadza się następujące zmiany do zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych:

Minimalne częstotliwości lotów

– Dwa loty dziennie w obie strony oprócz sobót i niedziel pomiędzy Glasgow i Campbeltown; oraz

– Jeden lot dziennie w obie strony oprócz niedziel pomiędzy Glasgow i Tiree.

Pojemność

– Samolot wykorzystywany na trasie Glasgow-Campbeltown od poniedziałku do piątku powinien posiadać co najmniej 14 miejsc (z Glasgow do Campbeltown) oraz 16 miejsc (z Campbeltown do Glasgow);

– Samolot wykorzystywany na trasie Glasgow-Tiree od poniedziałku do piątku powinien posiadać co najmniej 13 miejsc (z Glasgow do Tiree) oraz 16 miejsc (z Tiree do Glasgow);

(Obecny operator zapewnia jedno miejsce dla poczty we wszystkich lotach wylatujących z Glasgow do Tiree. Jest to jednak przedmiotem postanowień osobnej umowy.)

Taryfy

– Cena biletu na przelot w jedną stronę na trasie Glasgow do Campbeltown nie może przekraczać 50 funtów sterlingów (łącznie z opłatą za obsługę pasażerską i z opłatą bezpieczeństwa lecz bez podatku lotniskowego (air passenger duty)); oraz

– Cena biletu na przelot w jedną stronę na trasie Glasgow do Tiree nie może przekraczać 62 funtów sterlingów (łącznie z opłatą za obsługę pasażerską i z opłatą bezpieczeństwa lecz bez podatku lotniskowego (air passenger duty));

Maksymalna taryfa obowiązująca na wspomnianych trasach może zostać podwyższona raz w roku, po uzyskaniu pisemnej zgody Szkockiej Rady Ministrów, zgodnie ze wskaźnikiem wzrostu cen detalicznych w Wielkiej Brytanii (wszystkie pozycje) lub jego późniejszymi odpowiednikami.

Wszelkie inne zmiany wysokości taryf wymagają uprzedniej pisemnej zgody Szkockiej Rady Ministrów.

Wysokość nowych maksymalnych taryf obowiązujących na każdej trasie musi zostać zgłoszona Urzędowi Lotnictwa Cywilnego. Nowe taryfy wejdą w życie dopiero po zawiadomieniu Komisji Europejskiej, która może opublikować je w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2005.321.6

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Komunikat Komisji na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (WEG) nr 2408/92 - Zmiana zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych w zakresie regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Barra dokonana przez Zjednoczone Królestwo.
Data aktu: 16/12/2005
Data ogłoszenia: 16/12/2005