Komunikat Komisji na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Rewizja przez Szwecję zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych w odniesieniu do regularnych połączeń lotniczych na niektórych krajowych trasach lotniczych.

Komunikat Komisji na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92

Rewizja przez Szwecję zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych w odniesieniu do regularnych połączeń lotniczych na niektórych krajowych trasach lotniczych

(2005/C 27/06)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE C z dnia 3 lutego 2005 r.)

Rząd Szwecji podjął decyzję o rewizji zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych opublikowanych w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 106 z dnia 3 maja 2002 r. na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych. Zrewidowane zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych wejdą w życie z dniem 30 października 2005 r. na następujących krajowych trasach lotniczych:

Arvidsjaur - Sztokholm/Arlanda,

Gällivare - Sztokholm/Arlanda,

Hagfors - Sztokholm/Arlanda,

Hemavan - Sztokholm/Arlanda,

Lycksele - Sztokholm/Arlanda,

Storuman - Sztokholm/Arlanda,

Sveg - Sztokholm/Arlanda,

Torsby - Sztokholm/Arlanda,

Vilhelmina - Sztokholm/Arlanda oraz

Pajala - Lulea.

Zrewidowane zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych przedstawiono dla indywidualnych tras w załącznikach 1-10.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Arvidsjaur - Sztokholm/Irlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2
sobota i niedziela 1

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 42.600.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego przylot do portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 8.30. W przypadku lotu popołudniowego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 19.30. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Samolot musi posiadać kabinę ciśnieniową i toaletę. Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Arvidsjaur - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 2.300 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  II

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Gällivare - Sztokholm/Arlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2
sobota i niedziela 1

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 61.800.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego przylot do portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 8.30. W przypadku lotu popołudniowego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może odbyć się później niż o godz. 19.30. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Samolot musi posiadać kabinę ciśnieniową i toaletę. Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Gällivare - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 2.550 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raportowanie powinno mieć miejsce co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  III

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Hagfors - Sztokholm/Arlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 4.500.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego przylot do portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 8.30. W przypadku lotu popołudniowego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 19.30. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Hagfors - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 1.800 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  IV

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Hemavan - Sztokholm/Arlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolone są maksymalnie dwie przerwy w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 1
niedziela 1

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 6.150.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 9.00. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Samolot musi posiadać kabinę ciśnieniową i toaletę. Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Hemavan - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 2.200 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  V

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Lycksele - Sztokholm/Arlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2
sobota i niedziela 1

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 39.900.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego przylot do portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 8.30. W przypadku lotu popołudniowego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 19.30. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Samolot musi posiadać kabinę ciśnieniową i toaletę. Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Lycksele - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 2.200 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  VI

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Storuman - Sztokholm/Arlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2
niedziela 1

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 22.050.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego przylot do portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 8.30. W przypadku lotu popołudniowego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 19.30. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Samolot musi posiadać kabinę ciśnieniową i toaletę. Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Storuman - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 2.200 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  VII

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Sveg - Sztokholm/Arlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 8.100.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego przylot do portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 8.30. W przypadku lotu popołudniowego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 19.30. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Sveg - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 2.000 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  VIII

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Torsby - Sztokholm/Arlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 4.050.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego przylot do portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 8.30. W przypadku lotu popołudniowego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 19.30. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Torsby - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 1.800 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  IX

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Vilhelmina - Sztokholm/Arlanda

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2
niedziela 1

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 22.050.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

W przypadku lotu porannego przylot do portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 8.30. W przypadku lotu popołudniowego odlot z portu lotniczego Arlanda nie może mieć miejsca później niż o godz. 19.30. Inne godziny odlotów oraz przylotów muszą być dostosowane do zapotrzebowania w sposób optymalny.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Samolot musi posiadać kabinę ciśnieniową i toaletę. Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Vilhelmina - Sztokholm/Arlanda nie może przekroczyć kwoty 2.200 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

ZAŁĄCZNIK  X

Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych na trasie Pajala - Lulea

Minimalna częstotliwość

Tabela pokazuje minimalną liczbę lotów w obie strony na dzień. W trakcie jednego lotu do miejsca docelowego lub lotu powrotnego dozwolona jest maksymalnie jedna przerwa w podróży.

Okres Dzień Minimalna liczba lotów w obie strony na dzień
Okres normalny poniedziałek - piątek 2

Usługi lotnicze będą świadczone w sposób ciągły przez cały rok. Rozkład lotów może być zmieniony na sezon letni, okres Bożego Narodzenia oraz inne okresy świąteczne w zależności od zapotrzebowania.

Liczba miejsc

Minimalna liczba miejsc na daną trasę na rok musi wynieść 5.550.

Jeśli współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na trasie w danym kwartale kalendarzowym spadnie poniżej 35 % lub przekroczy 80 %, przewoźnik lotniczy może odpowiednio obniżyć lub zwiększyć liczbę miejsc. Jeśli trasa połączona jest z innym portem lotniczym, taki sam obowiązek odnośnie do współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich ma zastosowanie do całej połączonej trasy.

Rozkład lotów

Rozkład lotów musi być dobrze dostosowany do odlotów oraz zapewniać bezproblemowe połączenia z lotami odrzutowymi na trasie Luleå/Kallax - Sztokholm/Arlanda oraz z lotami w przeciwnym kierunku.

Rodzaje wykorzystywanych samolotów

Pojemność bagażowa/ładunkowa na jednego pasażera w samolocie przy pełnej obsadzie pasażerskiej w normalnych warunkach pogodowych musi wynosić minimum 20 kg.

Ceny biletów

Cena przelotu w jedną stronę na trasie Pajala - Luleå/Kallax nie może przekroczyć kwoty 700 koron szwedzkich (SEK) z podatkiem i VAT. Należy zapewnić dostępność biletów po obniżonej cenie dla osób nie podróżujących klasą biznes, a także dla dzieci, młodzieży, studentów, emerytów i towarzyszących im członków rodziny.

Porozumienia o współpracy

Zgodnie z istniejącą praktyką rynkową należy stosować porozumienia pomiędzy liniami.

Ciągłość

Przynajmniej 80 % odlotów w danym kwartale kalendarzowym nie może być opóźnionych o więcej niż 5 minut, a przynajmniej 95 % nie może być opóźnionych o więcej niż 15 minut.

Regularność lotów w danym kwartale kalendarzowym musi wynosić 99 %.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie, zobowiązani są do podania do publicznej wiadomości cen i rozkładów lotów nie później niż na dwa miesiące przed rozpoczęciem świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, aby umożliwić rezerwację i zakup biletów.

Przewoźnicy lotniczy, którzy zamierzają zaprzestać świadczenia usług w zakresie regularnych połączeń lotniczych, muszą powiadomić o tym Urząd Lotnictwa Cywilnego na minimum sześć miesięcy przed zaprzestaniem świadczenia usług w zakresie połączeń lotniczych.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnością funkcjonalną

Przewoźnik lotniczy musi zabezpieczyć potrzeby osób z niepełnosprawnością funkcjonalną tak, aby:

– wejście na pokład i wyjście z samolotu przebiegały w sposób wygodny, bezpieczny i z poszanowaniem godności,

– zapewnić opiekę osoby towarzyszącej lub inną pomoc w przypadku zmiany samolotu/linii lotniczej w trakcie podróży,

– zapewnić informacje na temat tras i możliwości podróży przed rozpoczęciem lotu,

– zapewnić informacje w trakcie podróży (w formie dostępnej dla osób z upośledzeniem wzroku i słuchu),

– zapewnić klientom bezproblemowy sposób rezerwacji i zakupu biletów.

Obowiązek w zakresie sprawozdawczości

Przewoźnicy lotniczy świadczący usługi w zakresie regularnych połączeń lotniczych na danej trasie zobowiązani są do składania raportów szwedzkiemu gabinetowi rządowemu lub agencji rządowej mianowanej przez gabinet na temat rozwoju trasy oraz przestrzegania zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych. Raporty należy składać co kwartał kalendarzowy.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2005.27.7

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Komunikat Komisji na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Rewizja przez Szwecję zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych w odniesieniu do regularnych połączeń lotniczych na niektórych krajowych trasach lotniczych.
Data aktu: 03/02/2005
Data ogłoszenia: 03/02/2005