Sprawozdanie Stałego Komitetu Państw EFTA - Wykaz instytucji kredytowych posiadających zezwolenie w Islandii, Lichtensteinie i Norwegii przewidziany w art. 11 dyrektywy 2000/12/WE.

SPRAWOZDANIE STAŁEGO KOMITETU PAŃSTW EFTA

Wykaz instytucji kredytowych posiadających zezwolenie w Islandii, Lichtensteinie i Norwegii przewidziany w art. 11 dyrektywy 2000/12/WE

(2005/C 253/09)

(Dz.U.UE C z dnia 13 października 2005 r.)

1.
Zgodnie z art. 11 i art. 5 ust. 2 lit c) dyrektywy 2000/21/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 marca 2000 r. odnoszącej się do podejmowania i prowadzenia działalności przez instytucje kredytowe(1) od Komisji wymaga się sporządzenia i opublikowania wykazu wszystkich instytucji kredytowych posiadających zezwolenie na prowadzenie działalności w Państwach Członkowskich UE. Ustęp 6 lit. b) protokołu 1 do Porozumienia EOG wymaga, aby, w przypadku gdy zgodnie z aktem prawnym określone dane, procedury, sprawozdania i tym podobne mają zostać opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, odpowiednie informacje dotyczące Państw EFTA zostały opublikowane w jego oddzielnej sekcji.
2.
Niniejszym Stały Komitet Państw EFTA spełnia powyższy wymóg po raz szósty. Wykaz opublikowany w Załączniku do niniejszego komunikatu zawiera wszystkie instytucje kredytowe objęte zakresem dyrektywy o instytucjach kredytowych, które prowadziły działalność w Islandii, Lichtensteinie i Norwegii w dniu 31 grudnia 2004 r.
3.
Niniejszy wykaz został sporządzony przez Stały Komitet Państw EFTA na podstawie informacji dostarczonych przez właściwe Państwa EFTA. Wykaz nie ma znaczenia prawnego i nie przyznaje żadnych praw. Jeśli instytucja kredytowa nieposiadająca zezwolenia została przez nieuwagę umieszczona w wykazie, jej status prawny w żaden sposób nie ulega zmianie; podobnie jeśli instytucja kredytowa została przez nieuwagę pominięta w wykazie, nie będzie to miało wpł ywu na ważność jej zezwolenia.

______

(1) Wcześniej pierwsza dyrektywa Rady 77/780/EWG, art. 3 ust. 7 i art. 10 ust. 2.

ZAŁĄCZNIK 

SKRÓTY W TABELACH

W kolumnie "Kapitał minimalny" wartości mają następujące znaczenie:
Wartość Znaczenie
Y Kapitał założycielski powyżej 5 mln EUR
N Kapitał założycielki pomiędzy 1 a 5 mln EUR
0 Brak kapitału założycielskiego

W kolumnie "Status ochrony depozytów" wartości mają następujące znaczenie:

Wartość Znaczenie
Y Standardowy system gwarancji depozytów zgodnie z dyrektywą 94/19/WE (art. 3 ust. 1 akapit 1)
N Równoważny system gwarancji depozytów zgodnie z dyrektywą 94/19/WE (art. 3 ust. 1 akapit 2)
0 Brak systemu gwarancji depozytów

ISLANDIA

Dodatkowe informacje

Fjármálaeftirlitið (Finansowy Urząd Nadzorczy)

Suðurlandsbraut 32

IS-108 Reykjavík

Tel.: (354) 525 27 00

Faks: (354) 525 27 27

Nazwa Lokalizacja Forma prawna Uwagi Kapitał minimalny Status ochrony depozytów
1 2 3 4 5 6
Landsbanki Íslands hf. Reykjavík Hlutafélag(1) Y Y
Kaupþing - Búnaðarbanki hf. Reykjavík Hlutafélag(1) Y Y
Íslandsbanki hf. Reykjavík Hlutafélag(1) Y Y
Sparisjóðabanki Íslands hf. Reykjavík Hlutafélag(1) Y Y
Sparisjóður Bolungarvíkur Bolungarvík (2) Y Y
Sparisjóður Hafnarfjarðar Hafnarfjörður (2) Y Y
Sparisjóður Hornafjarðar og nágrennis Höfn (2) N Y
Sparisjóður Hólahrepps Sauðárkrókur (2) N Y
Sparisjóður Húnaþings og Stranda Hvammstangi (2) N Y
Sparisjóður Höfðhverfinga Grenivík (2) N Y
Sparisjóðurinn í Keflavík Keflavík (2) Y Y
Sparisjóður Kópavogs Kópavogur (2) Y Y
Sparisjóður Mýrasýslu Borgarnes (2) Y Y
Sparisjóður Norðfjarðar Norðfjörður (2) N Y
Sparisjóður Norðlendinga Akureyri (2) N Y
Sparisjóður Ólafsfjarðar Ólafsfjörður (2) N Y
Sparisjóður Ólafsvíkur Ólafsvík (2) N Y
Sparisjóður Reykjavíkur og nágrennis Reykjavík (2) Y Y
Sparisjóður Siglufjarðar Siglufjörður (2) N Y
Sparisjóður Strandamanna Hólmavík (2) N Y
Sparisjóður S-Þingeyinga Laugar (2) N Y
Sparisjóður Kaupþings Reykjavík (2) Y Y
Sparisjóður Svarfdæla Dalvík (2) N Y
Sparisjóður Vestmannaeyja Vestmannaeyjar (2) N Y
Sparisjóður vélstjóra Reykjavík (2) Y Y
Sparisjóður Vestfirðinga Þhingeyri (2) Y Y
Sparisjóður Þórshafnar og nágrennis Þhórshöfn (2) N Y
Nb.is sparisjóður Reykjavík (2) Y Y
Straumur fjárfestingarbanki Reykjavík Hlutafélag(1) Y 0(3)
MP fjárfestingarbanki Reykjavík Hlutafélag(1) Y 0(3)
Frjálsi fjárfestingarbankinn hf. Reykjavík Hlutafélag(1) Y 0(3)
Greiðslumiðlun hf. - VISA Iceland(6) Reykjavík Hlutafélag(1) Y 0(3)
Kreditkort hf. - EUROPAY Iceland(6) Reykjavík Hlutafélag(1) Y 0(3)
Byggðastofnun Reykjavík (4) Y 0(3)
Lánasjóður landbúnaðarins Reykjavík (4) Y 0(3)
Lýsing hf. Reykjavík Hlutafélag(1) Y 0(5)
SP-fjármögnun hf. Reykjavík Hlutafélag(1) Y 0(5)
(1) Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
(2) Banki oszczędnościowe w Islandii to instytucje prywatne.
(3) Instytucja kredytowa nieposiadająca zezwolenia na

przyjmowanie depozytów od osób prywatnych.

(4) Instytucja będąca własnością skarbu państwa.
(5) Instytucja kredytowa, której główną działalnością jest

leasing, niezależnie od sposobu finansowania tej

działalności.

Nie posiada zezwolenia na przyjmowanie

depozytów od osób prywatnych.

(6) Główna działalność to usługi płatnicze poprzez wydawanie

kart płatniczych.

LIECHTENSTEIN

Dodatkowe informacje

Financial Market Authority (FMA) Liechtenstein (Urząd ds. Rynku Finansowego)

Heiligkreuz 8

Post Box 684

FL-9490 Vaduz

Księstwo Lichtenstein

Tel.: (423) 236 73 73

Faks: (423) 236 73 74

http://www.fma-li.li/

Nazwa Lokalizacja Forma prawna Uwagi Kapitał minimalny Status ochrony depozytów
1 2 3 4 5 6
Liechtensteinische Landesbank AG Vaduz Aktiengesellschaft Y Y
LGT Bank in Liechtenstein AG Vaduz Aktiengesellschaft Y Y
Verwaltungs- und Privat-Bank AG Vaduz Aktiengesellschaft Y Y
Neue Bank AG Vaduz Aktiengesellschaft Y Y
Centrum Bank AG Vaduz Aktiengesellschaft Y Y
Volksbank AG Vaduz Aktiengesellschaft Y Y
Hypo Investment Bank AG Vaduz Aktiengesellschaft Y Y
Swissfirst Bank (Liechtenstein) AG Vaduz Aktiengesellschaft Y Y
Bank Frick & Co. AG Balzers Aktiengesellschaft Y Y
Bank von Ernst (Liechtenstein) AG Vaduz Aktiengesellschaft Y Y
Raiffeisen Bank (Liechtenstein) AG Vaduz(1) Aktiengesellschaft Y Y
Serica Bank AG Vaduz Aktiengesellschaft Y Y
Hypo Alpe-Adria-Bank (Liechtenstein) AG Schaan Aktiengesellschaft Y Y
BNP Paribas Private Bank (Liechtenstein) AG(2) Vaduz Aktiengesellschaft Y Y
New Century Bank AG Vaduz Aktiengesellschaft Y Y
Bank Vontobel (Liechtenstein) AG Vaduz Aktiengesellschaft Y Y
(1) Poprzednio z siedzibą w Schaan.
(2) Poprzednio BNP Paribas (Liechtenstein) AG, Triesen.

NORWEGIA

Dodatkowe informacje

Kredittilsynet (Norweski Urząd Nadzoru Finansowego)

P.O. Box 100 Bryn, N-0611 Oslo, Norwegia

Tel.: (47) 22 93 98 00

Faks: (47) 22 63 02 26

post@kredittilsynet.no

www.kredittilsynet.no

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024