OGŁOSZENIE O OTWARTYM KONKURSIE NA STANOWISKO: KIEROWNIK DS. ADMINISTRACJI I FINANSÓWNr referencyjny: EF 05/03
(2005/C 230 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 20 września 2005 r.)
Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy z siedzibą w Dublinie jest autonomicznym organem ustanowionym rozporządzeniem Rady Ministrów Wspólnot Europejskich. Fundacja Europejska organizuje otwarty konkurs na nieobsadzone stanowisko oraz w celu utworzenia listy rezerwowej kandydatów na następujące stanowisko:
Kierownik ds. administracji i finansów
(kobieta lub mężczyzna)
Fundacja jest pracodawcą przestrzegającym zasad równych szans.
Kandydaci proszeni są o uważne zaznajomienie się z niniejszym zawiadomieniem o konkursie oraz o korzystanie jedynie z oficjalnego formularza zgłoszeniowego:
I. OBOWIĄZKI
Kierownik ds. administracji i finansów odpowiedzialny będzie za zarządzanie finansami i ogólne zarządzanie Fundacją. Osoba na stanowisku będzie bezpośrednio podlegać Dyrektorowi Fundacji i doradzać w sprawach finansowych. Kandydat będzie przewodził zespołom zajmującym się obszarami finansów, ogólnych usług, zarządzania dokumentami i sekretariatem generalnym.
Osoba na przedmiotowym stanowisku będzie odpowiedzialna za:
– opracowanie ram finansowych dla wieloletniego programu Fundacji, do zatwierdzenia przez Dyrektora,
– przedstawianie Dyrektorowi do zatwierdzenia propozycji polityk i planów w zakresie udoskonalonej ekonomizacji kosztów organizacji,
– przygotowywanie rocznych planów operacyjnych i budżetów, w tym programów kapitałowych dla wszystkich działań Fundacji do zatwierdzenia przez Dyrektora,
– zarządzanie finansami Fundacji oraz wdrażanie rozporządzenia finansowego,
– przygotowywanie miesięcznych i rocznych ksiąg rachunkowych,
– przygotowywanie miesięcznych i rocznych prognoz wydatków,
– udzielanie upoważnienia na wydatki przekazane podwładnym,
– kontakt z Trybunałem Obrachunkowym,
– ogólne kierowanie Fundacją (budynki, bezpieczeństwo, zarządzanie dokumentami itp.) oraz zarządzanie pokrewnymi projektami,
– zapewnianie wsparcia Radzie Zarządzającej oraz pełnienie funkcji jej sekretarza,
– zarządzanie personelem i programem pracy działu administracji i finansowego,
– reprezentowanie Fundacji w kontaktach z instytucjami europejskimi i innymi interesariuszami; reprezentowanie Fundacji w spotkaniach na zewnątrz,
– wszelkie inne obowiązki związane ze stanowiskiem.
II. WARUNKI REKRUTACJI
Konkurs otwarty jest dla kandydatów, którzy do ostatecznego terminu składania zgłoszeń będą spełniać następujące warunki:
A. WARUNKI OGÓLNE
– posiadają obywatelstwo jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej,
– w pełni korzystają z praw obywatelskich,
– posiadają uregulowany stosunek do służby wojskowej wynikający z przepisów prawa,
– są w stanie przedstawić referencje dotyczące cech charakteru świadczące o przydatności kandydata do wykonywania obowiązków związanych ze stanowiskiem.
B. WARUNKI SZCZEGÓŁOWE
1. Wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe:
– ukończone studia wyższe lub równoważne wykształcenie, stosownie do przedmiotowego stanowiska,
– minimum 12-letnie doświadczenie zawodowe po ukończeniu studiów, z którego co najmniej 5 lat obejmuje doświadczenie w zakresie zarządzania na szczeblu wyższym w zakresie finansów; kandydat powinien być w stanie przedstawić dowody osiągnięć w opracowywaniu i wdrażaniu polityki,
– przygotowanie w zakresie nauk administracyjnych, ekonomii lub finansów,
– doświadczenie i znajomość aplikacji IT, w szczególności dotyczących zarządzania finansami,
– doświadczenie zawodowe w instytucjach Unii Europejskiej, doświadczenie w kierowaniu personelem i finansami będzie atutem,
– poparte dowodami zdolności menedżerskie i organizacyjne,
– doskonałe umiejętności komunikacyjne,
– doskonałe umiejętności interpersonalne oraz umiejętności w zakresie prezentacji.
2. Znajomość języków
– Bardzo dobra znajomość jednego z urzędowych języków Unii Europejskiej, zadowalająca znajomość innego języka UE, w tym doskonała znajomość angielskiego.
Kandydat musi być w stanie udokumentować (kopie dyplomów, zaświadczenia wydane przez władze uczelni wyższych i pracodawców, itp.), że spełnia konieczne warunki do objęcia stanowiska.
Od wyłonionego kandydata, poza wyżej wymienionymi wymogami, wymagać się będzie: ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie finansów i rozporządzeń UE; przyjęcia strategicznego i kreatywnego podejścia do pracy i rozwiązywania problemów; szybkiej identyfikacji i analizy kluczowych elementów problemu oraz szybkiej reakcji w celu znalezienia właściwego rozwiązania; jako członek zespołu - umiejętności kierowania pracą w zaplanowany i zorganizowany sposób oraz doświadczenia w motywowaniu innych, a w razie konieczności objęcia przywództwa i podejmowania decyzji; dobrej orientacji w zakresie obsługi klienta; wykazania się umiejętnością perswazji; umiejętności jasnego i łatwego przekazywania, zarówno w drodze ustnej, jak i pisemnej, pomysłów, myśli i koncepcji współpracownikom, interesariuszom Fundacji i innym osobom.
III. ORGANIZACJA KONKURSU
Konkurs na przedmiotowe stanowisko obejmuje ocenę zgłoszeń, przeprowadzenie egzaminu i rozmowę kwalifikacyjną z kandydatami umieszczonymi na liście potencjalnych zatrudnionych.
A. OCENA ZGŁOSZEŃ
1. Lista kandydatów zostanie sporządzona z osób, które złożą swoje zgłoszenia (wypełniając oficjalny formularz zgłoszeniowy i przesyłając go do Fundacji w wymaganym terminie - patrz: część V) i spełnią ogólne warunki określone w części II A. Lista ta wraz z odpowiednimi zgłoszeniami zostanie przekazana komisji rekrutacyjnej. W celu ułatwienia obsługi administracyjnej zgłoszeń kandydaci proszeni są o przedłożenie, wraz ze zgłoszeniem, życiorysu w języku angielskim.
2. Komisja rekrutacyjna dokona oceny zgłoszeń i sporządzi listę kandydatów spełniających warunki szczegółowe określone w części II B.
Komisja swoje decyzje podejmować będzie wyłącznie w oparciu o informacje zawarte w zgłoszeniu, potwierdzone dokumentami uzupełniającymi. Kandydaci niespełniający wymaganych warunków rekrutacji określonych w części II lub ci, którzy nie dostarczyli dokumentów odpowiednio potwierdzających informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym w wymaganym terminie, zostaną wyeliminowani na tym etapie. Życiorys nie jest dokumentem potwierdzającym.
Najbardziej odpowiedni kandydaci na przedmiotowe stanowisko zostaną zaproszeni do przystąpienia do testów i rozmowy(-ów) kwalifikacyjnej(-ych), którą(-e) przeprowadzi komisja rekrutacyjna.
3. Informacja dla kandydatów:
Po zakończeniu każdego etapu kandydaci otrzymają list osobiście do nich skierowany i informujący ich o decyzji podjętej w stosunku do ich osoby.
B. LISTA REZERWOWA
Fundacja sporządzi także listę rezerwową odpowiednich kandydatów.
Lista ta będzie listą rezerwową, z której rekrutowane będą osoby w przypadku powstania dodatkowych nieobsadzonych stanowisk. Lista rezerwowa będzie ważna przez dwa lata od daty zamknięcia niniejszego konkursu, a jej ważność może zostać przedłużona. Wyłonieni kandydaci zostaną o tym fakcie odpowiednio poinformowani.
IV. WARUNKI ZATRUDNIENIA
Kategoria i stopień:
Wybrany kandydat zostanie zaszeregowany do kategorii A9 (AD*9).
Miejsce zatrudnienia:
Dublin, Irlandia. Od wyłonionego kandydata wymaga się, aby miejsce jego zamieszkania znajdowało się w rozsądnej odległości od siedziby Fundacji.
Wynagrodzenie:
Początkowe podstawowe wynagrodzenie miesięczne będzie oparte na skali wynagrodzeń od kategorii A*9 stopień 1 do kategorii A*9 stopień 3 zgodnie z tabelą płac, która stanowi treść art. 66 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej i będzie zależało od wykształcenia i doświadczenia zawodowego kandydata. Wysokość wynagrodzenia zostanie odpowiednio podwyższona o dodatki określone w Regulaminie pracowniczym.
Wynagrodzenie podlega podatkowi wspólnotowemu i innym potrąceniom określonym w Regulaminie pracowniczym. Jest jednakże zwolnione z podatku krajowego.
Wynagrodzenie podlega irlandzkiemu współczynnikowi wyrównania, który obecnie wynosi 122,3 %.
V. ZGŁOSZENIA
Kandydaci muszą skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego. Formularz można także pobrać ze strony internetowej Fundacji pod adresem: www.eurofound.eu.int. Po wypełnieniu i podpisaniu formularza należy go wysłać wraz z życiorysem sporządzonym w języku angielskim i kserokopiami wszystkich dokumentów uzupełniających (tj. dyplomy, zaświadczenia o pracy i inne dokumenty potwierdzające informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym), najlepiej pocztą poleconą, nie później niż do dnia 2 listopada 2005 r. (decyduje data stempla pocztowego), na adres:
Ms Aoife Caomhánach
Secretary to Selection Committee
(Reference EF 05/03)
European Foundation for the Improvement of Living
and Working Conditions
Wyattville Road
Loughlinstown
Dublin 18
Irlandia
Pytania należy kierować na adres e-mail: recruit@eurofound.eu.int
VI. WAŻNE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW
– Kandydaci muszą skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego, dołączonego do niniejszego ogłoszenia. Formularz zgłoszeniowy w formacie Word dostępny jest na stronie Fundacji www.eurofound.eu.int,
– formularz zgłoszeniowy należy wypełnić w języku angielskim,
– dokumenty uzupełniające należy dołączyć do formularza zgłoszeniowego,
– zgłoszenia bez dokumentacji uzupełniającej nie zostaną rozpatrzone przez komisję rekrutacyjną,
– nie należy zszywać ani bindować zgłoszenia; taka prezentacja zwalnia proces rekrutacji, gdyż wszystkie okładki i inne oprawy są usuwane i wyrzucane,
– przygotowując swoje zgłoszenie, kandydaci nie mogą w żadnym wypadku odwoływać się do dokumentów, zgłoszeń ani żadnych innych formularzy złożonych w związku z wcześniejszymi zgłoszeniami,
– wybrani kandydaci, którzy otrzymają ofertę pracy, będą musieli przedstawić oryginał dyplomu, kwalifikacji akademickich oraz zaświadczeń pracy,
– dokumenty uzupełniające nie będą zwracane kandydatom,
– kandydaci są proszeni o bezzwłoczne zgłaszanie na piśmie wszelkich zmian adresu, z zaznaczeniem numeru konkursu,
– kandydatom przypomina się, że prace i obrady komisji rekrutacyjnej są poufne; kandydatom ani żadnym innym osobom działającym w ich imieniu nie wolno kontaktować się bezpośrednio lub pośrednio z komisją rekrutacyjną; wszelkie zapytania i prośby o informacje lub dokumenty związane z konkursem należy kierować do sekretarza komisji rekrutacyjnej, pani Aoife Caomhánach (e-mail: recruit@eurofound.eu.int),
– zgłoszenia elektroniczne nie będą przyjmowane.
..................................................Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
grafika