Ogłoszenie o otwartym konkursie na stanowisko: Kierownik ds. administracji i finansów - Nr referencyjny: EF 05/03.

OGŁOSZENIE O OTWARTYM KONKURSIE NA STANOWISKO: KIEROWNIK DS. ADMINISTRACJI I FINANSÓW

Nr referencyjny: EF 05/03

(2005/C 230 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 20 września 2005 r.)

Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy z siedzibą w Dublinie jest autonomicznym organem ustanowionym rozporządzeniem Rady Ministrów Wspólnot Europejskich. Fundacja Europejska organizuje otwarty konkurs na nieobsadzone stanowisko oraz w celu utworzenia listy rezerwowej kandydatów na następujące stanowisko:

Kierownik ds. administracji i finansów

(kobieta lub mężczyzna)

Fundacja jest pracodawcą przestrzegającym zasad równych szans.

Kandydaci proszeni są o uważne zaznajomienie się z niniejszym zawiadomieniem o konkursie oraz o korzystanie jedynie z oficjalnego formularza zgłoszeniowego:

I. OBOWIĄZKI

Kierownik ds. administracji i finansów odpowiedzialny będzie za zarządzanie finansami i ogólne zarządzanie Fundacją. Osoba na stanowisku będzie bezpośrednio podlegać Dyrektorowi Fundacji i doradzać w sprawach finansowych. Kandydat będzie przewodził zespołom zajmującym się obszarami finansów, ogólnych usług, zarządzania dokumentami i sekretariatem generalnym.

Osoba na przedmiotowym stanowisku będzie odpowiedzialna za:

– opracowanie ram finansowych dla wieloletniego programu Fundacji, do zatwierdzenia przez Dyrektora,

– przedstawianie Dyrektorowi do zatwierdzenia propozycji polityk i planów w zakresie udoskonalonej ekonomizacji kosztów organizacji,

– przygotowywanie rocznych planów operacyjnych i budżetów, w tym programów kapitałowych dla wszystkich działań Fundacji do zatwierdzenia przez Dyrektora,

– zarządzanie finansami Fundacji oraz wdrażanie rozporządzenia finansowego,

– przygotowywanie miesięcznych i rocznych ksiąg rachunkowych,

– przygotowywanie miesięcznych i rocznych prognoz wydatków,

– udzielanie upoważnienia na wydatki przekazane podwładnym,

– kontakt z Trybunałem Obrachunkowym,

– ogólne kierowanie Fundacją (budynki, bezpieczeństwo, zarządzanie dokumentami itp.) oraz zarządzanie pokrewnymi projektami,

– zapewnianie wsparcia Radzie Zarządzającej oraz pełnienie funkcji jej sekretarza,

– zarządzanie personelem i programem pracy działu administracji i finansowego,

– reprezentowanie Fundacji w kontaktach z instytucjami europejskimi i innymi interesariuszami; reprezentowanie Fundacji w spotkaniach na zewnątrz,

– wszelkie inne obowiązki związane ze stanowiskiem.

II. WARUNKI REKRUTACJI

Konkurs otwarty jest dla kandydatów, którzy do ostatecznego terminu składania zgłoszeń będą spełniać następujące warunki:

A. WARUNKI OGÓLNE

– posiadają obywatelstwo jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej,

– w pełni korzystają z praw obywatelskich,

– posiadają uregulowany stosunek do służby wojskowej wynikający z przepisów prawa,

– są w stanie przedstawić referencje dotyczące cech charakteru świadczące o przydatności kandydata do wykonywania obowiązków związanych ze stanowiskiem.

B. WARUNKI SZCZEGÓŁOWE

1. Wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe:

– ukończone studia wyższe lub równoważne wykształcenie, stosownie do przedmiotowego stanowiska,

– minimum 12-letnie doświadczenie zawodowe po ukończeniu studiów, z którego co najmniej 5 lat obejmuje doświadczenie w zakresie zarządzania na szczeblu wyższym w zakresie finansów; kandydat powinien być w stanie przedstawić dowody osiągnięć w opracowywaniu i wdrażaniu polityki,

– przygotowanie w zakresie nauk administracyjnych, ekonomii lub finansów,

– doświadczenie i znajomość aplikacji IT, w szczególności dotyczących zarządzania finansami,

– doświadczenie zawodowe w instytucjach Unii Europejskiej, doświadczenie w kierowaniu personelem i finansami będzie atutem,

– poparte dowodami zdolności menedżerskie i organizacyjne,

– doskonałe umiejętności komunikacyjne,

– doskonałe umiejętności interpersonalne oraz umiejętności w zakresie prezentacji.

2. Znajomość języków

– Bardzo dobra znajomość jednego z urzędowych języków Unii Europejskiej, zadowalająca znajomość innego języka UE, w tym doskonała znajomość angielskiego.

Kandydat musi być w stanie udokumentować (kopie dyplomów, zaświadczenia wydane przez władze uczelni wyższych i pracodawców, itp.), że spełnia konieczne warunki do objęcia stanowiska.

Od wyłonionego kandydata, poza wyżej wymienionymi wymogami, wymagać się będzie: ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie finansów i rozporządzeń UE; przyjęcia strategicznego i kreatywnego podejścia do pracy i rozwiązywania problemów; szybkiej identyfikacji i analizy kluczowych elementów problemu oraz szybkiej reakcji w celu znalezienia właściwego rozwiązania; jako członek zespołu - umiejętności kierowania pracą w zaplanowany i zorganizowany sposób oraz doświadczenia w motywowaniu innych, a w razie konieczności objęcia przywództwa i podejmowania decyzji; dobrej orientacji w zakresie obsługi klienta; wykazania się umiejętnością perswazji; umiejętności jasnego i łatwego przekazywania, zarówno w drodze ustnej, jak i pisemnej, pomysłów, myśli i koncepcji współpracownikom, interesariuszom Fundacji i innym osobom.

III. ORGANIZACJA KONKURSU

Konkurs na przedmiotowe stanowisko obejmuje ocenę zgłoszeń, przeprowadzenie egzaminu i rozmowę kwalifikacyjną z kandydatami umieszczonymi na liście potencjalnych zatrudnionych.

A. OCENA ZGŁOSZEŃ

1. Lista kandydatów zostanie sporządzona z osób, które złożą swoje zgłoszenia (wypełniając oficjalny formularz zgłoszeniowy i przesyłając go do Fundacji w wymaganym terminie - patrz: część V) i spełnią ogólne warunki określone w części II A. Lista ta wraz z odpowiednimi zgłoszeniami zostanie przekazana komisji rekrutacyjnej. W celu ułatwienia obsługi administracyjnej zgłoszeń kandydaci proszeni są o przedłożenie, wraz ze zgłoszeniem, życiorysu w języku angielskim.

2. Komisja rekrutacyjna dokona oceny zgłoszeń i sporządzi listę kandydatów spełniających warunki szczegółowe określone w części II B.

Komisja swoje decyzje podejmować będzie wyłącznie w oparciu o informacje zawarte w zgłoszeniu, potwierdzone dokumentami uzupełniającymi. Kandydaci niespełniający wymaganych warunków rekrutacji określonych w części II lub ci, którzy nie dostarczyli dokumentów odpowiednio potwierdzających informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym w wymaganym terminie, zostaną wyeliminowani na tym etapie. Życiorys nie jest dokumentem potwierdzającym.

Najbardziej odpowiedni kandydaci na przedmiotowe stanowisko zostaną zaproszeni do przystąpienia do testów i rozmowy(-ów) kwalifikacyjnej(-ych), którą(-e) przeprowadzi komisja rekrutacyjna.

3. Informacja dla kandydatów:

Po zakończeniu każdego etapu kandydaci otrzymają list osobiście do nich skierowany i informujący ich o decyzji podjętej w stosunku do ich osoby.

B. LISTA REZERWOWA

Fundacja sporządzi także listę rezerwową odpowiednich kandydatów.

Lista ta będzie listą rezerwową, z której rekrutowane będą osoby w przypadku powstania dodatkowych nieobsadzonych stanowisk. Lista rezerwowa będzie ważna przez dwa lata od daty zamknięcia niniejszego konkursu, a jej ważność może zostać przedłużona. Wyłonieni kandydaci zostaną o tym fakcie odpowiednio poinformowani.

IV. WARUNKI ZATRUDNIENIA

Kategoria i stopień:

Wybrany kandydat zostanie zaszeregowany do kategorii A9 (AD*9).

Miejsce zatrudnienia:

Dublin, Irlandia. Od wyłonionego kandydata wymaga się, aby miejsce jego zamieszkania znajdowało się w rozsądnej odległości od siedziby Fundacji.

Wynagrodzenie:

Początkowe podstawowe wynagrodzenie miesięczne będzie oparte na skali wynagrodzeń od kategorii A*9 stopień 1 do kategorii A*9 stopień 3 zgodnie z tabelą płac, która stanowi treść art. 66 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej i będzie zależało od wykształcenia i doświadczenia zawodowego kandydata. Wysokość wynagrodzenia zostanie odpowiednio podwyższona o dodatki określone w Regulaminie pracowniczym.

Wynagrodzenie podlega podatkowi wspólnotowemu i innym potrąceniom określonym w Regulaminie pracowniczym. Jest jednakże zwolnione z podatku krajowego.

Wynagrodzenie podlega irlandzkiemu współczynnikowi wyrównania, który obecnie wynosi 122,3 %.

V. ZGŁOSZENIA

Kandydaci muszą skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego. Formularz można także pobrać ze strony internetowej Fundacji pod adresem: www.eurofound.eu.int. Po wypełnieniu i podpisaniu formularza należy go wysłać wraz z życiorysem sporządzonym w języku angielskim i kserokopiami wszystkich dokumentów uzupełniających (tj. dyplomy, zaświadczenia o pracy i inne dokumenty potwierdzające informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym), najlepiej pocztą poleconą, nie później niż do dnia 2 listopada 2005 r. (decyduje data stempla pocztowego), na adres:

Ms Aoife Caomhánach

Secretary to Selection Committee

(Reference EF 05/03)

European Foundation for the Improvement of Living

and Working Conditions

Wyattville Road

Loughlinstown

Dublin 18

Irlandia

Pytania należy kierować na adres e-mail: recruit@eurofound.eu.int

VI. WAŻNE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW

– Kandydaci muszą skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego, dołączonego do niniejszego ogłoszenia. Formularz zgłoszeniowy w formacie Word dostępny jest na stronie Fundacji www.eurofound.eu.int,

– formularz zgłoszeniowy należy wypełnić w języku angielskim,

– dokumenty uzupełniające należy dołączyć do formularza zgłoszeniowego,

– zgłoszenia bez dokumentacji uzupełniającej nie zostaną rozpatrzone przez komisję rekrutacyjną,

– nie należy zszywać ani bindować zgłoszenia; taka prezentacja zwalnia proces rekrutacji, gdyż wszystkie okładki i inne oprawy są usuwane i wyrzucane,

– przygotowując swoje zgłoszenie, kandydaci nie mogą w żadnym wypadku odwoływać się do dokumentów, zgłoszeń ani żadnych innych formularzy złożonych w związku z wcześniejszymi zgłoszeniami,

– wybrani kandydaci, którzy otrzymają ofertę pracy, będą musieli przedstawić oryginał dyplomu, kwalifikacji akademickich oraz zaświadczeń pracy,

– dokumenty uzupełniające nie będą zwracane kandydatom,

– kandydaci są proszeni o bezzwłoczne zgłaszanie na piśmie wszelkich zmian adresu, z zaznaczeniem numeru konkursu,

– kandydatom przypomina się, że prace i obrady komisji rekrutacyjnej są poufne; kandydatom ani żadnym innym osobom działającym w ich imieniu nie wolno kontaktować się bezpośrednio lub pośrednio z komisją rekrutacyjną; wszelkie zapytania i prośby o informacje lub dokumenty związane z konkursem należy kierować do sekretarza komisji rekrutacyjnej, pani Aoife Caomhánach (e-mail: recruit@eurofound.eu.int),

– zgłoszenia elektroniczne nie będą przyjmowane.

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2005.230A.1

Rodzaj: Powiadomienie
Tytuł: Ogłoszenie o otwartym konkursie na stanowisko: Kierownik ds. administracji i finansów - Nr referencyjny: EF 05/03.
Data aktu: 20/09/2005
Data ogłoszenia: 20/09/2005