Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko przewodniczącego Izb Odwoławczych Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory).

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO PRZEWODNICZĄCEGO IZB ODWOŁAWCZYCH URZĘDU HARMONIZACJI W RAMACH RYNKU WEWNĘTRZNEGO (ZNAKI TOWAROWE I WZORY)

Alicante, Hiszpania

(2005/C 119A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 20 maja 2005 r.)

1.
Urząd Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (OHIM)

Urząd Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (Znaki towarowe i wzory), zwany dalej "Urzędem", został utworzony na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 40/94 z dnia 20 grudnia 1993 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego (Dz.U. WE L 11 z 14.01.1994).

Urząd, który posiada osobowość prawną i jest niezależny pod względem technicznym, administracyjnym i finansowym, jest odpowiedzialny za administrowanie systemem wspólnotowych znaków towarowych i wzorów. Wspólnotowe znaki towarowe i wzory zarejestrowane przez Urząd obowiązują na terytorium całej Unii Europejskiej.

Urząd składa się z szeregu wydziałów, kierowanych przez dyrektorów, którym zostały przydzielone zadania i uprawnienia do podejmowania odpowiednich działań.

Całkowita liczba wniosków o wspólnotowy znak towarowy zgłoszonych do końca grudnia 2004 r. wyniosła ok. 405.000, z czego ok. 60.000 zgłoszono w 2004 r. W tym samym roku zgłoszono 14.000 wniosków o rejestrację wzorów wspólnotowych. Budżet Urzędu na rok 2005 wynosi ok. 220 milionów euro, a liczba pracowników kształtuje się w granicach 700 osób.

Językami Urzędu są język hiszpański, niemiecki, angielski, francuski i włoski.

Siedziba Urzędu mieści się w Alicante w Hiszpanii.

2.
Izby odwoławcze

Izby Odwoławcze odpowiedzialne są za decyzje w sprawie odwołań od decyzji ekspertów, Wydziałów Sprzeciwów, Wydziału Administracji Znakami Towarowymi i Prawnym oraz Wydziału Unieważnień.

Decyzje Izb Odwoławczych są podejmowane przez Izby składające się z przewodniczącego i dwóch członków. Dwóch z trzech członków musi być prawnikami. W szczególnych przypadkach decyzje podejmowane są przez poszerzoną Izbę lub przez jednego członka, który musi być prawnikiem. Przewodniczący Izb Odwoławczych oraz przewodniczący poszczególnych Izb Odwoławczych i członkowie Izb są niezależni. W swoich rozstrzygnięciach nie są związani żadnymi instrukcjami.

Obecnie istnieją cztery Izby Odwoławcze, składające się z trzech przewodniczących i 11 członków, wspieranych przez personel prawny i administracyjny oraz kancelarię i służby ds. nauki. W Izbach Odwoławczych i służbach pomocniczych pracuje około 70 osób.

Izby otrzymują około 1.000 odwołań rocznie, z czego 67 % w języku angielskim, 20 % w języku niemieckim, pozostałe zaś w innych językach UE.

3.
Stanowisko do obsadzenia

Urząd poszukuje kandydatów na stanowisko Przewodniczącego Izb Odwoławczych (mężczyzny lub kobiety).

4.
Opis funkcji

Na mocy art. 131 rozporządzenia (WE) nr 40/94 w sprawie wspólnotowego znaku towarowego, zmienionego rozporządzeniem Rady (WE) nr 422/2004 z dnia 19 lutego 2004 r., i rozporządzenia Komisji (WE) nr 2082/2004 z dnia 6 grudnia 2004 r., zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 216/96 ustanawiającym regulamin wewnętrzny izb odwoławczych, Przewodniczący Izb Odwoławczych posiada między innymi uprawnienia kierownicze i organizacyjne, w szczególności do:

– przewodniczenia Prezydium Izb Odwoławczych, odpowiedzialnemu za ustanawianie zasad i organizację pracy izb;

– zapewnienia wdrożenia decyzji Prezydium;

– przydzielania spraw poszczególnym izbom na podstawie obiektywnych kryteriów określonych przez Prezydium;

– przekazania Prezesowi Urzędu potrzeb dotyczących wydatków izb w celu sporządzenia preliminarza wydatków.

Przewodniczący Izb Odwoławczych przewodniczy Wielkiej Izbie.

Jest przede wszystkim odpowiedzialny(-a) za zarządzanie zasobami ludzkimi i technicznymi izb oraz służb pomocniczych.

5.
Mianowanie

Wyłoniony kandydat zostanie mianowany przez Radę Unii Europejskiej na wniosek Rady Administracyjnej Urzędu.

Przewidywana data rozpoczęcia wykonywania obowiązków: 1 lutego 2006 r.

6.
Warunki zatrudnienia

Wyłonionemu kandydatowi zostanie zaproponowany pięcioletni kontrakt w charakterze członka personelu czasowego zgodnie z art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych urzędników Wspólnot Europejskich, w kategorii A*, stopień 14. Wysokość podstawowego wynagrodzenia odpowiada pierwszej grupie tego stopnia i wynosi 11 660,09 EUR. Istnieją dodatkowe elementy pensji odpowiadające stanowi cywilnemu i liczbie dzieci pozostających na utrzymaniu. Ponadto przyznawanych jest wiele dodatków za koszty przeprowadzki i koszty podróży, jak również ubezpieczenie zdrowotne i społeczne. Wynagrodzenie podlega podatkowi wspólnotowemu i innym odliczeniom określonym w regulaminie pracowniczym urzędników Wspólnot Europejskich. Jest jednakże zwolnione z podatku krajowego.

Przewodniczący Izb Odwoławczych jest mianowany na okres pięciu lat. Kadencja Przewodniczącego Izb Odwoławczych może zostać przedłużona na kolejne pięć lat lub do chwili osiągnięcia przez niego wieku emerytalnego, jeśli przypada on na nową kadencję.

7.
Wymagania podstawowe

Kandydaci muszą wykazać się obywatelstwem jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej.

Kandydaci nie mogą być karani ani uznani winnymi popełnienia przestępstw.

Na mocy art. 131 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 40/94 w sprawie wspólnotowego znaku towarowego zmienionego rozporządzeniem Rady (WE) nr 422/2004 z dnia 19 lutego 2004 r., kandydaci muszą być zdolni do pełnienia funkcji przez pełny okres pięciu lat od dnia objęcia obowiązków. Kadencja nie może trwać maksymalnie do końca miesiąca, w którym kandydat osiągnie obowiązkowy wiek emerytalny zgodnie z przepisami emerytalnymi obowiązującymi europejską służbę cywilną.

8.
Wymagane minimalne kwalifikacje, doświadczenie i znajomość języków obcych

Minimalne wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe są następujące:

– poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, w przypadku gdy normalna długość studiów uniwersyteckich wynosi cztery lub więcej lat, lub poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem i co najmniej jednorocznym odpowiednim doświadczeniem zawodowym, w przypadku gdy normalna długość studiów wynosi co najmniej trzy lata;

– z dniem oznaczającym datę ostatecznego składania zgłoszeń, minimum 15-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe zdobyte po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów lub dyplom ukończenia studiów i w/w doświadczenie zawodowe;

– mając na uwadze obowiązek kierowania personelem, wymagane jest potwierdzone doświadczenie w zarządzaniu, najlepiej jeśli nabyte w kancelarii prawniczej, administracji publicznej, krajowych lub międzynarodowych systemach sądownictwa lub w dziale prawnym organizacji wielonarodowej.

Kandydaci muszą wykazać się dogłębną wiedzą jednego z urzędowych języków Unii Europejskiej i zadowalającym poziomem znajomości drugiego języka urzędowego Unii Europejskiej. Jeden z tych języków musi być jednym z pięciu języków Urzędu, mianowicie: hiszpańskim, niemieckim, angielskim, francuskim i włoskim.

9.
Inne kwalifikacje

Ponadto kandydaci muszą wykazać się:

– odpowiednimi cechami charakteru i umiejętnościami zarządzania w złożonym, wielojęzycznym środowisku międzynarodowym,

– doskonałymi zdolnościami komunikacyjnymi i interpersonalnymi,

– zdolnością do pełnienia funkcji przywódczej w umacnianiu i wspieraniu współpracy w ramach zespołów i między zespołami niezależnych profesjonalistów,

– zaangażowaniem w rozwój i utrzymanie dobrych stosunków między instytucjami.

Następujące elementy uważa się za atuty:

– wyższe wykształcenie prawnicze,

– dogłębna znajomość prawa własności przemysłowej,

– dogłębna znajomość innych języków Urzędu, w szczególności języka angielskiego lub niemieckiego.

10.
Składanie zgłoszeń

Aby zgłoszenie było ważne, kandydaci muszą wysłać je pod następujący adres:

Przewodniczący Rady Administracyjnej

Office for Harmonization in the Internal Market

(Trade Marks and Designs)

Avenida de Europa, 4

E-03008 Alicante

HISZPANIA

najpóźniej do północydnia 20 czerwca 2005 r., listem poleconym (data stempla pocztowego stanowi potwierdzenie daty nadania), wraz z następującymi dokumentami:

a) wypełniony formularz zgłoszeniowy, opatrzony datą i podpisany. Formularz dostępny jest na stronie internetowej Urzędu: http://oami.eu.int.

Zwracamy w szczególności uwagę na to, że wszystkie części formularza muszą zostać wypełnione. Niepełny formularz zgłoszeniowy (na przykład zawierający uwagi typu "patrz CV w załączeniu") nie zostanie wzięty pod uwagę.

b) list motywacyjny, najlepiej w jednym z języków Urzędu.

Koperta oraz cała korespondencja winny zostać oznaczone następującym numerem referencyjnym: AC/05/529/A*/PBoA.

Koperta musi zostać oznaczona w następujący sposób: "Not to be opened by the mail service" (Zakaz otwierania przez pocztę).

11.
Procedura naboru

Nabór będzie przeprowadzony pod kontrolą Rady Administracyjnej Urzędu.

Zgłoszenia kandydatów, którzy nie spełniają wszystkich podstawowych wymagań lub nie posiadają wymaganych minimalnych kwalifikacji i doświadczenia zawodowego, zostaną odrzucone.

W późniejszym etapie selekcji kandydaci zostaną poproszeni o dostarczenie dowodów na to, że nie zostali skazani lub uznani za winnych popełnienia jakichkolwiek przestępstw, jak również dokumentów uzupełniających dotyczących podstawowych ustanowionych wymagań, minimalnych kwalifikacji i wymaganego doświadczenia oraz innych pożądanych kwalifikacji, w szczególności:

1) kopii dokumentu tożsamości (np. paszportu lub dowodu osobistego);

2) kopii dyplomów potwierdzających informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym;

3) kopii zaświadczeń lub innych dokumentów dotyczących doświadczenia zawodowego wspomnianego w punkcie 8 w celu potwierdzenia informacji zawartych w formularzu zgłoszeniowym.

W szczególności należy zwrócić uwagę na fakt, że wszelkie kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe niepoparte dowodami w postaci dokumentów, tj. kopiami dyplomów ukończenia studiów lub świadectwami pracy, nie zostaną wzięte pod uwagę, w wyniku czego zgłoszenie może zostać odrzucone niezależnie od tego, na jakim etapie znajduje się procedura. W szczególności nie zostaną wzięte pod uwagę zgłoszenia, w których kandydat odwołuje się do dokumentacji załączonej do poprzednich zgłoszeń lub do akt osobowych kandydatów wewnętrznych.

12.
Dalsze informacje

Dalsze informacje można uzyskać od:

Juan Ramón Rubio

Dyrektor

Human Resources Department

Office for Harmonization in the Internal Market

(Trade Marks and Designs)

Office 1A-4/003

Avenida de Europa, 4

E-03008 Alicante

HISZPANIA

Tel.: (+34) 965 139 421

Faks: (+34) 965 139 952

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2005.119A.1

Rodzaj: Powiadomienie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko przewodniczącego Izb Odwoławczych Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory).
Data aktu: 20/05/2005
Data ogłoszenia: 20/05/2005