Ogłoszenie o konkursie otwartym na stanowisko dyrektora NR REF.: EF 04/12.

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM NA STANOWISKO DYREKTORA

NR REF.: EF 04/12

(2004/C 274 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 9 listopada 2004 r.)

Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy z siedzibą w Dublinie jest niezależnym organem ustanowionym przez rozporządzenie Rady Ministrów Wspólnot Europejskich. Fundacja Europejska organizuje otwarty konkurs w celu obsadzenia wolnego stanowiska:

DYREKTOR (MĘŻCZYZNA LUB KOBIETA)

Fundacja jest pracodawcą przestrzegającym zasady równych szans.

Kandydaci proszeni są o uważne zaznajomienie się z niniejszym ogłoszeniem o konkursie oraz o posłużenie się jedynie oficjalnym formularzem zgłoszeniowym, dostępnym poniżej:

FUNDACJA

Fundacja została ustanowiona przez rozporządzenie Rady (EWG) nr 1365/75 z dnia 26 maja 1975 r.

Celem Fundacji jest pogłębianie oraz rozpowszechnianie wiedzy na temat rozwoju i trendów w dziedzinie warunków życia, warunków pracy oraz dialogu społecznego na terytorium Unii Europejskiej, poprzez badania, działania monitorujące, a także organizowanie konferencji i debat.

Poprzez swoją działalność Fundacja bierze udział w ogólnej debacie obejmującej Unię Europejską i dotyczącą tych zagadnień. Działalność Fundacji skierowana jest do jej głównych interesariuszy oraz innych właściwych stron, np. instytucji Unii Europejskiej, władz publicznych, europejskich i krajowych partnerów społecznych, firm, instytutów badawczych i uniwersytetów.

Fundacja jest organem trójstronnym. W skład jej Rady Zarządzającej wchodzą przedstawiciele rządów, organizacji pracodawców i pracowników ze wszystkich Państw Członkowskich Unii Europejskiej oraz przedstawiciele Komisji Europejskiej. Fundacja ma swoją siedzibę w Dublinie i dysponuje obecnie budżetem w wysokości ok. 18 milionów euro, a jej personel składa się z 88 uprawnionych pracowników.

MIANOWANIE NA STANOWISKO

Dyrektor jest mianowany przez Komisję Europejską z listy kandydatów przedłożonej przez Radę Administracyjną Fundacji. Dyrektor mianowany jest na okres maksymalnie pięciu lat. Jego kadencja może być odnowiona.

Niezawisłość Dyrektora nie powinna budzić żadnych wątpliwości.

OBOWIĄZKI

Dyrektor jest odpowiedzialny za wypełnianie następujących zadań:

– kierowanie Fundacją i wdrażanie decyzji Rady Administracyjnej,

– opracowanie strategii Fundacji i jej programu prac, zgodnie z decyzjami Rady Administracyjnej,

– efektywne reprezentowanie Fundacji na najwyższym szczeblu w kontaktach z instytucjami i organami europejskimi na terytorium Unii Europejskiej, jak również uczestniczenie w tworzeniu wizerunku Fundacji,

– sprawowanie ogólnej odpowiedzialności w zakresie kierowania personelem Fundacji, łącznie z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników, przygotowaniem opisu stanowisk pracy, motywowaniem i kształceniem personelu,

– przygotowywanie prac Rady Administracyjnej i ponoszenie odpowiedzialności wobec Rady Administracyjnej za kierowanie Fundacją; przygotowanie rocznego programu prac do zatwierdzenia przez Radę Administracyjną, z uwzględnieniem opinii instytucji Wspólnoty oraz Komitetu Ekonomiczno-Społecznego,

– sprawowanie ogólnej odpowiedzialności za sprawy finansowe Fundacji, zgodnie z art. 142 rozporządzenia finansowego, mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich.

Obowiązki te zostały opisane w pełniejszym zakresie w rozporządzeniu Rady ustanawiającym Fundację.

KWALIFIKACJE

Kandydaci winni spełniać wszystkie poniższe warunki:

– Posiadać obywatelstwo jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej i w pełni korzystać z praw obywatelskich.

– Posiadać ukończone studia wyższe lub równoważne doświadczenie zawodowe.

– Wykazać minimum 15 lat doświadczenia zawodowego.

– Doświadczenie zawodowe winno obejmować co najmniej pięć lat doświadczenia w zakresie zarządzania na szczeblu wyższym, obejmującym odpowiedzialność za kierowanie personelem i za sprawy finansowe.

– Posiadać biegłą znajomość jednego z urzędowych języków Wspólnot Europejskich oraz dobrą znajomość innego języka urzędowego Wspólnot.

– Posiadać odpowiednie doświadczenie w dziedzinie dialogu społecznego i/lub warunków życia i pracy.

– Posiadać umiejętność kierowania i motywowania w międzynarodowej organizacji w kontekście europejskim.

– Posiadać umiejętność współdziałania i negocjowania na wyższym szczeblu kierowniczym z instytucjami Wspólnoty Europejskiej, władzami publicznymi oraz różnymi partnerami społecznymi.

– Być w stanie przedstawić na żądanie referencje dotyczące cech charakteru świadczących o przystosowaniu kandydata do wykonywania obowiązków związanych ze stanowiskiem.

Mile widziane jest spełnienie przez kandydatów następujących warunków:

– Dobra znajomość języka angielskiego jest warunkiem niezbędnym, natomiast dobra znajomość języka francuskiego lub niemieckiego będzie dodatkowym atutem.

WARUNKI ZATRUDNIENIA

Dyrektor podlega przepisom regulującym warunki zatrudniania personelu Fundacji (rozporządzenie Rady nr 1860/76 z późniejszymi zmianami). W tym kontekście wymagane jest, aby w momencie mianowania kandydat posiadał obywatelstwo jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej.

MIEJSCE ZATRUDNIENIA

Dublin, Irlandia. Wymagane jest, aby miejsce zamieszkania znajdowało się w rozsądnej odległości od siedziby Fundacji.

WYNAGRODZENIE

Wynagrodzenie będzie oparte na skali wynagrodzeń obowiązującej we Wspólnocie (do kategorii A*14 lub jej odpowiednika, zgodnie ze zreformowanym regulaminem pracowniczym przyjętym przez Komisję Europejską). Wynagrodzenie podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i innym potrąceniom określonym w regulaminie pracowniczym. Jest jednakże zwolnione z podatku krajowego.

Wynagrodzenie podlega irlandzkiemu współczynnikowi wyrównania, który obecnie wynosi 123,3 %.

ZGŁOSZENIA

Osoby zainteresowane winny skorzystać z formularza znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego w celu przedłożenia swojego zgłoszenia. Formularz można także pobrać ze strony internetowej Fundacji pod adresem www.eurofound.eu.int. Po wypełnieniu i podpisaniu formularza należy go wysłać wraz z listem motywacyjnym, życiorysem i fotokopiami wszystkich dokumentów uzupełniających (takich jak dyplomy, świadectwa pracy i inne dokumenty potwierdzające informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym). Zalecane jest przesłanie życiorysu w formacie zgodnym z obowiązującym w Unii Europejskiej, który można pobrać ze strony internetowej: http://www.eurofound. eu.int/about/vacancies/vacancies.htm

Jeżeli list motywacyjny i życiorys nie zostały napisane w języku angielskim, należy dołączyć tłumaczenie obydwu dokumentów na język angielski. Kompletne zgłoszenie należy przesłać, najlepiej listem poleconym, nie później niż do 17 grudnia 2004 r. (data stempla pocztowego), na adres:

Chairperson of the Administrative Board

(Reference EF 04/12)

European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions

Wyattville Road

Loughlinstown

Dublin 18

Irlandia

Elektroniczne egzemplarze zgłoszeń nie będą przyjmowane.

Niedostarczenie wszystkich wymienionych powyżej dokumentów powoduje automatyczne odrzucenie zgłoszenia.

Kandydaci znajdujący się na liście ostatecznej zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną na podstawie porównawczej oceny ich kwalifikacji właściwych dla niniejszego stanowiska. Wybrany kandydat powinien objąć stanowisko do dnia 1 lipca 2005 r.

WAŻNE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW

– Kandydaci powinni posłużyć się oficjalnym formularzem zgłoszeniowym, dołączonym do niniejszego ogłoszenia.

– Przygotowując swoje zgłoszenie, kandydaci nie mogą w żadnym wypadku odwoływać się do dokumentów, zgłoszeń lub innych formularzy złożonych w związku ze wcześniejszymi zgłoszeniami.

– Wyłonieni kandydaci, którzy otrzymają propozycję pracy, będą musieli przedstawić oryginał dyplomu, kwalifikacji akademickich oraz świadectw pracy.

– Dokumenty uzupełniające nie będą zwracane kandydatom.

– Kandydaci są proszeni o bezzwłoczne zgłoszenie wszelkich zmian w adresie, z zaznaczeniem numeru konkursu.

– W procesie oceniania i przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych Komisji Rekrutacyjnej będą pomagać konsultanci zewnętrzni.

– Kandydatom przypomina się, że prace i obrady Komisji Rekrutacyjnej są poufne. Kandydatom, ani żadnym innym osobom w ich imieniu, nie wolno kontaktować się bezpośrednio lub pośrednio z Komisją Rekrutacyjną. Wszelkie zapytania i prośby o informacje lub dokumenty związane z konkursem należy kierować do Fundacji.

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2004.274A.1

Rodzaj: Powiadomienie
Tytuł: Ogłoszenie o konkursie otwartym na stanowisko dyrektora NR REF.: EF 04/12.
Data aktu: 09/11/2004
Data ogłoszenia: 09/11/2004