POMOC PAŃSTWA - NIDERLANDYPomoc dotycząca środka C43/2003 - Pomoc operacyjna dla AVR na unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych
Wezwanie do przedstawienia uwag zgodnie z art. 88 ust. 2 Traktatu WE
(2004/C 250/06)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE C z dnia 9 października 2004 r.)
Pismem z dnia 14 lipca 2004 r. zamieszczonym w języku autentycznym na stronach następujących po niniejszym streszczeniu, Komisja powiadomiła Niderlandy o swojej decyzji o rozszerzeniu procedury określonej w art. 88 ust. 2 Traktatu WE, dotyczącej wyżej wspomnianego środka, którą wszczęła decyzją z dnia 24 czerwca 2003 r.(1)
Zainteresowane strony mogą przedstawiać swoje uwagi na temat środka, odnośnie do którego Komisja rozszerza procedurę, w terminie jednego miesiąca od daty opublikowania niniejszego streszczenia i następującego po nim pisma, kierując je na następujący adres lub numer faksu:
European Commission
Directorate-General for Competition
State Aid Greffe
B-1049 Brussels
Faks: (+32) 2 296 12 42
Uwagi te zostaną przekazane do wiadomości Niderlandów. Zainteresowane strony przedstawiające uwagi mają prawo zażądać na piśmie poufnego traktowania ich tożsamości, podając powody żądania.
STRESZCZENIE
Dnia 24 czerwca 2003 r. Komisja wszczęła procedurę przewidzianą art. 88 ust. 2 Traktatu w odniesieniu do pomocy operacyjnej dla AVR Nutsbedrijf Gevaarlijk Afval B.V. na eksploatację specjalnego wysypiska i instalacje obrotowych pieców bębnowych dla określonych kategorii odpadów wysoce niebezpiecznych.
Szczegóły zawiera publikacja w Dz.U. C 196 z 20.8.2003, str. 5.
W następstwie tej decyzji władze niderlandzkie poinformowały Komisję, że ze względu na trudne warunki rynkowe wyliczony wcześniej deficyt na 2004 r., który jest równy pomocy na ten rok, wynosi 8,9 mln EUR. Jest on znacznie wyższy niż przewidywano wcześniej.
Poza tym podjęto decyzję o zamknięciu jednego z dwóch obrotowych pieców bębnowych.
Zgodnie z umową w sprawie pomocy, państwo zrekompensuje AVR pozostałą wartość księgową dotychczas niezamortyzowanych inwestycji, poczynionych w okresie obowiązywania umowy. Kwota rekompensaty wyniesie 8,7 mln EUR. Odpowiednia klauzula umowy w sprawie pomocy ma zastosowanie także w przypadku bezterminowego zamknięcia drugiego pieca oraz/lub wysypiska C2. W przypadku pozostałego okresu eksploatacji zwiększono przejrzystość, jeśli chodzi o taryfy dla różnych kategorii odpadów.
Według wstępnej oceny Komisji wyższa pomoc operacyjna oraz rekompensata z tytułu kosztów przedterminowego zamknięcia pieców oraz/lub wysypiska C2 stanowią pomoc państwa w rozumieniu art. 87 ust. 1 Traktatu. Komisja ma wątpliwości, czy pomoc tę można uznać za zgodną ze wspólnym rynkiem z tych samych powodów, jakie wyraziła w swojej decyzji z dnia 24 czerwca 2003 r.
______
(1) Dz.U. C 196 z 20.8.2003, str. 5.
..................................................Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
TEKST PISMA
grafika