Nr ref.: ACER-B-2004 Asystent ds. administracyjnych - Komunikacja i stosunki zewnętrzne (B*4).

NR REF.: ACER-B-2004

Asystent ds. administracyjnych - Komunikacja i stosunki zewnętrzne (B*4)

(2004/C 246 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 5 października 2004 r.)

EUMC odwołało otwarty konkurs ACER-B-2004 - Asystent ds. administracyjnych - Komunikacja i stosunki zewnętrzne (B*4), ogłoszony 29 lipca 2004 r. (C 193 A). EUMS niniejszym ogłasza następny konkurs na to stanowisko.

EUMC poszukuje nowego Asystenta ds. administracyjnych - Komunikacja i stosunki zewnętrzne, który zostanie zatrudniony jako Agent Tymczasowy [art. 2 ust. a) warunków zatrudnienia innych funkcjonariuszy Wspólnoty Europejskiej (CEOS)]. Umowa zostanie zawarta na czas określony 4 lat z możliwością jej odnowienia zgodnie z art. 8 CEOS.

Ostateczny termin składania podań odnoszących się do niniejszej nowej selekcji upływa dnia 31 października 2004 r. W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji, należy odwiedzić stronę internetową EUMC: http://eumc.eu.int.

Kandydaci muszą pociadać obywatelstwo jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej w dniu składania podania.

Polityka Zatrudnienia oparta na Równych Szansach

EUMC jest Pracodawcą Równych Szans. Centrum realizuje stałe zobowiązanie pozytywnych działań i tworzenia miejsc pracy bez dyskryminacji i molestowania. Celem EUMC jest zapewnienie dla wszystkich uczciwych i równych miejsc pracy, w których każdy będzie szanowanym i cenionym członkiem zespołu.

Zob. też: ogólne informacje o naborze do EUMC (2. Ogólne warunki, pkt 2).

PROFIL STANOWISKA PRACY

1.

Ogólny opis stanowiska

Nazwa stanowiska: Asystent ds. administracyjnych - Komunikacja i stosunki zewnętrzne
Miejsce pracy: Europejskie Centrum Monitorowania Rasizmu i Ksenofobii (EUMC),

Dział 3 - Komunikacja i stosunki zewnętrzne (ACER).

Zakres działania: Działalność operacyjna - Komunikacja i stosunki zewnętrzne.
Kategoria: B*4
Status stanowiska: Zajęte.

2.

Opis obowiązków

Cel ogólny: Pod nadzorem kierownika działu asystent ds. komunikacji i stosunków zewnętrznych uczestniczy w rozwoju strategii Centrum w zakresie komunikacji i stosunków zewnętrznych oraz wspiera administratora ds. komunikacji i stosunków zewnętrznych przy wprowadzaniu elementów ww. strategii w odniesieniu do instytucji UE, państw członkowskich i organizacji międzyrządowych. Asystent ds. komunikacji i stosunków zewnętrznych jest także szczególnie odpowiedzialny za relacje pomiędzy społeczeństwem a uczestnikami programu okrągłego stołu Centrum.

Funkcje i obowiązki:

1. Uczestniczenie w opracowywaniu i wprowadzaniu w życie poszczególnych aspektów strategii Centrum w zakresie komunikacji i stosunków zewnętrznych w odniesieniu do instytucji UE, państw członkowskich i organizacji międzyrządowych w celu rozpowszechniania prac tematycznych i tych dotyczących poszczególnych państw, prowadzonych przez Centrum, oraz w celu wzmocnienia możliwości działania UE w zakresie rasizmu i nietolerancji w ramach statutu przyznanego Centrum;

2. Opracowywanie i wdrażanie strategii związanych z kontaktami z organizacjami społecznymi;

3. Opracowywanie i wdrażanie strategii związanych z programem okrągłego stołu Centrum;

4. Udział w opracowywaniu analizy i ewaluacji produktów i materiałów Centrum;

5. Organizacja spotkań, konferencji i warsztatów z grupami docelowymi CER (Centrum ds. Reformy Unijnej);

6. Udział w opracowywaniu zadań związanych z mediami i publikacjami;

7. Pomoc w rozwoju systemu mającego na celu usprawnienie komunikacji i przepływu informacji, elastyczne wykorzystanie zasobów i promocję wydajności oraz samodzielności w dziale, zgodnie z wytycznymi Centrum, w tym wykonywanie części zadań administracyjnych działu.

WYMAGANIA (OBOWIĄZKOWE, CHYBA ŻE STWIERDZONO INACZEJ)

3.

Wykształcenie, kursy, szkolenia

Wykształcenie policealne poświadczone dyplomem lub wykształcenie średnie poświadczone dyplomem umożliwiającym dostęp do wykształcenia policealnego oraz odpowiednie trzyletnie doświadczenie zawodowe liczące się od otrzymania dyplomu.

4.

Doświadczenie

Minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie/specjalizacji zgodnej z powierzonymi obowiązkami.

Udokumentowane doświadczenie w pracy w instytucjach UE lub organizacjach międzyrządowych, takich jak Rada Europy, ONZ lub OBWE.

Udokumentowane doświadczenie w pracy w organizacjach społecznych.

5.

Wiedza

Znajomość odpowiednich przepisów europejskich i krajowych.

Znajomość zakresu działania kompetentnych/wykwalifikowanych jednostek opiniotwórczych w danej dziedzinie.

Znajomość przepisów i procedur administracyjnych i finansowych UE (mile widziane).

6.

Umiejętności

Znajomość języków obcych:

Doskonała znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie oraz dobra znajomość co najmniej jednego innego języka oficjalnego Wspólnot Europejskich.

Umiejętności komunikacyjne:

Umiejętność nawiązania i utrzymania efektywnej komunikacji ze współpracownikami.

Umiejętność komunikowania się w mowie i piśmie.

Umiejętności polityczne:

Umiejętność wydawania odpowiednich opinii na temat polityki i świadomość zakresu obowiązków związanych z pracą w instytucjach UE lub organizacjach międzyrządowych.

Umiejętności interpersonalne:

Bycie pomocnym i posiadanie zdolności przekazywania wartości innym, umiejętność pracy w zespole, umiejętność słuchania i jednoczenia ludzi.

Umiejętności organizacyjne:

Inicjatywa, umiejętność ustalania priorytetów, organizacja spotkań i imprez.

Umiejętność wykonywania pracy samodzielnie i bez nadzoru.

Kontrola finansów i innych środków:

Dobrze rozwinięta umiejętność zarządzania budżetem i kontroli użycia innych zasobów.

Obsługa komputera:

Dobra znajomość aplikacji MS Office.

Znajomość oprogramowania finansowego SI2 i BO będzie dodatkowym atutem (mile widziane).

7.

Osobiste zalety:

– Zainteresowanie lub doświadczenie w zakresie ochrony praw człowieka i/lub działaniach antyrasistowskich.

– Doskonałe poczucie odpowiedzialności.

– Dyskrecja i umiejętność dotrzymania tajemnicy.

– Chęć podjęcia szkolenia lub nabycia nowych umiejętności.

8.

Data objęcia stanowiska:

1 listopada 2004 r.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2004.246A.5

Rodzaj: Powiadomienie
Tytuł: Nr ref.: ACER-B-2004 Asystent ds. administracyjnych - Komunikacja i stosunki zewnętrzne (B*4).
Data aktu: 05/10/2004
Data ogłoszenia: 05/10/2004